Realizacja w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2016.37

Akt utracił moc
Wersja od: 28 maja 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 36
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 3 sierpnia 2016 r.
w sprawie realizacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 2016 r. poz. 277), zarządza się, co następuje:

DZIAŁ  I.

Postanowienia ogólne

Rozdział  1.

Definicje

§  1. 
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwana dalej "Kasą", jako jednostka sektora finansów publicznych, wydatkuje środki publiczne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), udzielając i zastosowaniem procedur uregulowanych ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z 2016 r. poz. 831, 996 i 1020), zwanej dalej "Ustawą".
§  2. 
Użyte w treści zarządzenia określenia oznaczają:
1)
Kierownik zamawiającego - Prezes Kasy lub inna osoba wskazana przepisami niniejszego zarządzenia, upoważniona do dokonywania czynności zastrzeżonych Ustawą dla Kierownika zamawiającego;
2)
Komisja - Komisja przetargową powołana do przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Centrali Kasy lub w oddziałach regionalnych Kasy;
3) 1
 Główny Księgowy - w Centrali Kasy Główny Księgowy Kasy, a w oddziałach regionalnych Kasy Zastępca Dyrektora ds. Finansowych - Główny Księgowy;
4)
SIWZ - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, w której Zamawiający określa zasady i warunki udzielenia zamówienia (lub dokument adekwatny do trybu zatwierdzonego postępowania);
5)
uruchomienie postępowania - moment rozpoczęcia wewnętrznego procesu realizacji zamówienia publicznego, tj. złożenie wniosku o realizację postępowania;
6)
wartość unijna - wartość równa lub przekraczająca wyrażoną w złotych równowartość kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy;
7)
Wnioskodawca - kierujący komórką organizacyjną w Centrali Kasy oraz oddziale regionalnym Kasy składający wniosek o realizację postępowania;
8)
wyrażona w złotych równowartości kwoty EUR - wartość określona w przepisach wydanych na podstawie art. 35 ust. 3 Ustawy;
9)
Zamawiający - Centrala Kasy lub oddział regionalny Kasy.
10) 2
 platforma zakupowa - platforma przeznaczona do prowadzenia postępowań

o udzielanie zamówień publicznych zgodnie z Ustawą.

§  3. 
1. 
Szczegółowe zasady wydatkowania środków publicznych regulują przepisy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.).
2. 
W zakresie czynów niezgodnych z przepisami regulującymi zamówienia publiczne stanowiących naruszenie dyscypliny finansów publicznych zastosowanie znajduje ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 168.).
3. 
Osoby biorące udział w realizacji postępowań o udzielenie zamówienia zobowiązane są do zachowania tajemnicy służbowej na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228, z późn. zm.).

Rozdział  2.

Zasady prowadzenia postępowania

§  4. 
1. 
Podpisujący umowę wynikającą z udzielenia zamówienia publicznego są zobowiązani do stosowania zasad gospodarki finansowej wynikających z Ustawy oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.).
2. 
Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości.
3. 
W przypadku zamówienia na roboty budowlane lub usługi, którego wartość jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość 1 000 000 EUR, do nadzoru nad realizacją udzielonego zamówienia Kierownik zamawiającego może powołać Zespół, zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.
4. 
Procedura o udzielenie zamówienia publicznego kończy się z chwilą wyboru oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania (z uwzględnieniem ustawowych terminów oraz procesu odwoławczego).
5. 
Wnioskodawca opisując przedmiot zamówienia na dostawy, usługi lub roboty budowlane zobowiązany jest do jego przedstawienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszelkie wymagania oraz okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty i realizację zamówienia, w szczególności czas i sposób wykonania zamówienia, gwarancję, warunki dostawy, montażu lub instalacji, szkolenia pracowników, testów.
§  5. 
1. 
Z wyłączeniem zamówień, których wartość szacunkowa jest równa lub przekracza równowartość kwoty 300 000 EUR, Kierownikiem zamawiającego w rozumieniu Ustawy jest w Centrali Kasy:
1)
Dyrektor Biura Zamówień Publicznych, zwanego dalej "BZP" - w odniesieniu do zamówień, których szacunkowa wartość zamówienia nie przekracza wartości unijnej;
2)
Zastępca Prezesa Kasy nadzorujący zamówienia publiczne - w odniesieniu do zamówień, których wartość szacunkowa jest równa lub przekracza wartość unijną.
2. 
W oddziałach regionalnych Kasy niezależnie od wartości zamówienia, Kierownikiem zamawiającego jest Dyrektor oddziału regionalnego Kasy.
§  6. 
1. 
Realizacja zamówień w Centrali Kasy na dostawy, usługi i roboty budowlane dokonywana jest przez komórki organizacyjne (z Funduszu Administracyjnego, Funduszu Prewencji i Rehabilitacji, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz innych źródeł) zgodnie z podziałem zadań wynikającym z regulaminu organizacyjnego Kasy.
2. 
Oddziały regionalne Kasy realizują samodzielnie postępowania z zakresu zamówień publicznych, jednakże:
1)
w przypadku zakupu środków trwałych oraz postępowań w sprawie inwestycji budowlanych i remontów kapitalnych należy uzyskać uprzednio pisemną pozytywną opinię Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji Centrali Kasy;
2)
w przypadku zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania i usług informatycznych należy uzyskać uprzednio pisemną pozytywną opinię Dyrektora Biura Informatyki i Telekomunikacji Centrali Kasy.
§  7. 
1. 
Dyrektor BZP w Centrali Kasy, a w oddziałach regionalnych Kasy Dyrektorzy, sporządzają roczne sprawozdania z udzielonych w danym roku kalendarzowym zamówień. W Centrali Kasy sprawozdanie podpisują członkowie Kierownictwa Kasy.
2. 
Kopie sprawozdań sporządzonych przez oddziały regionalne Kasy, niezwłocznie po ich podpisaniu, Dyrektor przekazuje do wiadomości BZP.

DZIAŁ  II.

Przygotowanie postępowania

Rozdział  1.

Planowanie zamówień publicznych realizowanych w Kasie

§  8. 
1. 
Wydatkowanie środków na zamówienia w Kasie odbywa się na podstawie planu finansowego. Do czasu zatwierdzenia planu finansowego środki wydatkuje się w oparciu o projekt tego planu.
2.  3
 W przypadku realizacji zamówień, których termin realizacji wykracza poza dany rok budżetowy oraz wieloletni plan finansowy, Wnioskodawca przedkłada do Biura Finansowego Centrali Kasy w formie pisemnej informację dotyczącą wartości środków finansowych planowanego zamówienia w poszczególnych latach zaplanowanych na realizację zamówienia oraz składa oświadczenie, że kwoty zaplanowane we wniosku na poszczególne lata zostaną ujęte w planach finansowych przyszłych okresów.
§  9. 
1. 
Niezwłocznie po ujęciu zamówień w projekcie planu finansowego, nie później jednak niż do 15 grudnia, komórki organizacyjne w Centrali Kasy oraz w oddziałach regionalnych sporządzają projekt planu zamówień w oparciu o przewidywane potrzeby i zabezpieczone środki finansowe.
2. 
Niezwłocznie po zatwierdzeniu planu finansowego, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jego zatwierdzenia, komórki organizacyjne w Centrali Kasy oraz w oddziałach regionalnych Kasy sporządzają plan zamówień publicznych.
3. 
Na podstawie przekazanych przez komórki organizacyjne projektów planu/planów, o których mowa w ust. 1 i 2, zbiorczy projekt planu/plan zamówień publicznych sporządzają:
1)
w Centrali Kasy - Dyrektor BZP;
2)
w oddziałach regionalnych Kasy - Dyrektor, a następnie plan zamówienia przekazują do publikacji na stronie internetowej Zamawiającego.
4. 
W przypadku zmiany danych zawartych w projekcie planu/planie zamówień, komórki organizacyjne w Centrali Kasy zobowiązane są do sporządzenia i przesyłania do BZP kwartalnych aktualizacji planowanych postępowań o zamówienia publiczne, w oparciu o które dokonuje się korekt projektu planu/planu zamówień.
5. 
W oddziałach regionalnych Kasy aktualizacje, o których mowa w ust. 4, sporządzają komórki organizacyjne, a korekt dokonuje Dyrektor oddziału regionalnego.
6. 
Aktualizacje, o których mowa w ust. 4, należy przekazywać w terminie do 10 dnia miesiąca poprzedzającego kolejny kwartał, w którym wnioski o realizację postępowania mają być złożone.
7. 
W uzasadnionych przypadkach podstawę aktualizacji planowanych postępowań stanowić może również wniosek o realizację postępowania. W takim przypadku wniosek wraz z uzasadnieniem jest jednocześnie podstawą do korekty projektu planu/planu zamówień.
8. 
Wzór projektu planu zamówień, planu oraz korekty planu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
9. 
Termin uruchomienia postępowania komórki organizacyjne powinny ująć w swoich projektach planów/ planach zamówień:
1)
w I kwartale danego roku, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane;
2)
do III kwartału, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi.
10. 
Projekty planu, plany zamówień oraz korekty podlegają weryfikacji w Centrali Kasy przez BZP, a w oddziałach regionalnych Kasy przez komórkę organizacyjną realizującą zadania z zakresu zamówień publicznych.
11.  4
 Komórki organizacyjne na etapie sporządzania projektu planu/planu zamówień, obowiązane są przeprowadzić wstępną analizę możliwości uwzględnienia klauzul/aspektów społecznych. Wyniki analizy należy uwzględnić w kolumnie 11 projektu planu/planu zamówień.
12.  5
 Na etapie przygotowywania postępowania komórki organizacyjne obowiązane są do ponownego przeprowadzenia oceny możliwości uwzględnienia klauzul/aspektów społecznych w zamówieniach, w których wstępna analiza wskazała taką możliwość. Komórki organizacyjne obowiązane są uzasadnić ewentualną konieczność zmiany lub odstąpienia od zastosowania klauzul/aspektów społecznych.
13.  6
 Komórki organizacyjne obowiązane są uwzględnić w umowie, w której zawarto wymagania dotyczące stosowania klauzul/aspektów społecznych:
1)
uprawnienia Zamawiającego do kontroli spełnienia przez wykonawcę wymagań dotyczących klauzul/aspektów społecznych;
2)
sankcje możliwe do zastosowania, w przypadku nie spełnienia przez wykonawcę warunków dotyczących klauzul/aspektów społecznych.
14.  7
 Na Wnioskodawcy spoczywa obowiązek przeprowadzenia i udokumentowania czynności kontrolnych, mających na celu ocenę spełnienia przez wykonawcę, określonych w umowie wymagań dotyczących klauzul/aspektów społecznych.

Rozdział  2.

Szacowanie wartości przedmiotu zamówienia

§  10. 
1. 
Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez Wnioskodawcę z należytą starannością.
2. 
Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania Ustawy zaniżać wartości zamówienia lub wybierać sposobu obliczania wartości zamówienia.
3. 
Wnioskodawca dokonuje ustalenia wartości zamówienia nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy w przypadku robót budowlanych.
4. 
Zmiany wartości zamówienia dokonuje Wnioskodawca w przypadku, gdy po ustaleniu wartości nastąpiła zmiana okoliczności mających wpływ na dokonane ustalenia. Zmiana wartości zamówienia może być dokonana nie później niż do czasu wszczęcia postępowania w rozumieniu przepisów Ustawy.

DZIAŁ  III.

Prowadzenie postępowania

Rozdział  1.

Uruchomienie postępowania

§  11. 
1. 
Uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie wniosku o realizację postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia. Wniosek jest składany przez Wnioskodawcę do BZP, a w oddziale regionalnym Kasy do komórki organizacyjnej realizującej zadania z zakresu zamówień publicznych.
2. 
Komórki organizacyjne zobowiązane są do zaplanowania i uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia z takim wyprzedzeniem, aby czas trwania postępowania nie był przeszkodą w terminowej realizacji zadań oraz w wydatkowaniu przeznaczonych na nie środków finansowych w danym roku budżetowym, na który wydatki zostały zaplanowane.
§  12. 
1. 
Do wniosku o realizację postępowania należy załączyć dokumenty mające znaczenie dla należytego przygotowania opisu przedmiotu zamówienia, będące w dyspozycji Wnioskodawcy.
2. 
Wniosek wymaga:
1)
zatwierdzenia przez:
a)
w Centrali Kasy - Prezesa Kasy lub Zastępcę Prezesa Kasy nadzorującego Wnioskodawcę,
b)
w oddziale regionalnym Kasy - Dyrektora;
2)
potwierdzenia zabezpieczenia środków finansowych na realizację zamówienia przez:
a) 8
 w Centrali Kasy - Głównego Księgowego,
b)
w oddziale regionalnym Kasy - Głównego Księgowego;
3)
w przypadku zamówień, o których mowa w § 6 ust. 2, pozytywnej pisemnej opinii podmiotów odpowiednio wskazanych w tym przepisie.
3. 
Wniosek, który nie odpowiada warunkom określonym w ust. 1 i 2, zwracany jest do Wnioskodawcy. Decyzję w tej sprawie podejmuje kierujący komórką organizacyjną, do której wpłynął wniosek.
4.  9
 Po uruchomieniu postępowania, ale przed jego wszczęciem w rozumieniu przepisów Ustawy, dopuszczalne są korekty złożonego wniosku, z tym zastrzeżeniem, że zmiany opisu przedmiotu zamówienia wymagają zachowania procedury właściwej dla wniosku o realizację, w zakresie o którym mowa w ust. 2 pkt 1, natomiast zmiany kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wymagają zachowania procedury właściwej dla wniosku o realizację, w zakresie o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2. Wzór korekty wniosku stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
5. 
Za właściwe opisanie przedmiotu zamówienia, wskazanie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie przez przedmiot zamówienia wymagań Zamawiającego oraz prawidłowe ustalenie wartości zamówienia, a także rzetelne przedstawienie stanu faktycznego i wskazanie innych okoliczności istotnych dla wyboru trybu oraz warunków udzielenia zamówienia odpowiada Wnioskodawca oraz kierujący komórką organizacyjną właściwą merytorycznie.

Rozdział  2.

Czynności w postępowaniu

§  13. 
1. 
Kierownik zamawiającego zatwierdza treść SIWZ, treść ogłoszenia lub zaproszenie do udziału w postępowaniu.
2. 
W przypadku, gdy wzór umowy, istotne postanowienia umowy lub ogólne warunki umowy stanowią część SIWZ, wymagane jest ich zaopiniowanie pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego oraz zaopiniowanie przez Głównego Księgowego.
3. 
W trakcie prowadzenia postępowania decyzje dotyczące:
1)
modyfikacji treści SIWZ;
2)
ustosunkowania się do odwołania;
3)
wyboru najkorzystniejszej oferty;
4)
wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu;
5)
odrzucenia oferty;
6)
unieważnienia postępowania;
7)
wystąpienia do wykonawcy o uzupełnienie dokumentów oraz wyjaśnienia treści oferty w zakresie rażąco niskiej ceny;
8)
wezwania wykonawców do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium oraz wyrażenia zgody na przedłużenie okresu związania ofertą;
9)
wyboru najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert w sytuacji kiedy wykonawca uchyla się od zawarcia umowy;
10)
wyznaczenia pełnomocników do reprezentowania przed Krajową Izbę Odwoławczą podejmuje Kierownik zamawiającego.
4. 
W każdym postępowaniu, bez względu na wartość przedmiotu zamówienia projekt odpowiedzi na odwołanie wymaga zaopiniowania pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego.
§  14. 
1. 
Zatwierdzenie wyników postępowania oznacza przyjęcie i zatwierdzenie prac Komisji w zakresie:
1)
wyboru najkorzystniejszej oferty, albo unieważnienia postępowania, w przypadkach przewidzianych w Ustawie, z uwzględnieniem ust. 2.
2. 
Jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Wnioskodawca może podjąć działania w celu zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.
3.  10
 Wniosek o zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia wymaga formy pisemnej i jest kierowany przez Wnioskodawcę w Centrali Kasy i w oddziale regionalnym Kasy do Głównego Księgowego. Postanowienia przepisu § 12 ust. 2 pkt 2 mają odpowiednio zastosowanie.
§  15. 
1.  11
 BZP sporządza wniosek do Biura Finansowego Centrali Kasy w sprawie zwrotu wadium wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane albo w przypadku unieważnienia postępowania.
2.  12
 Zwrotu wadium wykonawcy, z którym została podpisana umowa, dokonuje Biuro Finansowe Centrali Kasy na podstawie pisemnej dyspozycji BZP.

Rozdział  3.

Komisja Przetargowa

§  16. 
1. 
Postępowania w sprawie zamówień publicznych w trybie Ustawy prowadzi Komisja powoływana do każdego postępowania.
2.  13
 Członków Komisji, z jednoczesnym wyznaczeniem jej przewodniczącego oraz sekretarza, zatwierdza Kierownik Zamawiającego na wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia lub zgodnie z procedurą platformy zakupowej.
§  17. 
1. 
W skład Komisji wchodzą przedstawiciele komórki organizacyjnej realizujący zadania z zakresu zamówień publicznych oraz komórki organizacyjnej właściwej merytorycznie w zakresie przedmiotu umowy.
2. 
BZP w Centrali Kasy, a w oddziale regionalnym Kasy komórka organizacyjna realizująca zadania z zakresu zamówień publicznych, występuje z uzasadnionym wnioskiem do wskazanych komórek organizacyjnych o wyznaczenie osoby do składu Komisji, w terminie dwóch dni roboczych od złożenia wniosku.
3. 
W przypadku, gdy dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania wymaga wiadomości specjalnych można powołać biegłych.
4.  14
 Wniosek o powołanie Komisji, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia lub zgodnie z procedurą platformy zakupowej, przygotowuje w Centrali Kasy BZP, a w oddziale regionalnym Kasy komórka organizacyjna realizująca zadania z zakresu zamówień publicznych.
§  18. 
Komisja rozwiązuje się z mocy prawa w momencie, o którym mowa w § 4 ust. 4.
§  19. 
Zasady pracy Komisji określa Regulamin stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia.

DZIAŁ  IV.

Zaciąganie zobowiązań w zakresie zamówień publicznych w Kasie

§  20. 
1. 
W imieniu Prezesa zobowiązania z zakresu udzielonych zamówień publicznych zaciąga w Centrali Kasy Wnioskodawca w zakresie zabezpieczenia środków finansowych oraz merytorycznym swojej komórki organizacyjnej. Jeżeli przedmiot umowy obejmuje również zakres merytoryczny innej komórki organizacyjnej umowę parafuje przed jej podpisaniem także kierujący daną komórką organizacyjną w zakresie właściwości swojej komórki organizacyjnej. W oddziałach regionalnych Kasy zobowiązania zaciąga Dyrektor.
2. 
Zawarcie umowy poprzedza:
1)
parafowanie przez radcę prawnego;
2)
udzielenie kontrasygnaty przez Głównego Księgowego.
3. 
Parafowanie projektu umowy powinno nastąpić niezwłocznie.
4. 
Wszelkie zmiany treści umów o zamówienie publiczne muszą być dokonywane z uwzględnieniem przepisów Ustawy.
5. 
Dla podpisania aneksu do zawartych umów wymaga się zachowania postępowania właściwego dla zawarcia umów.
§  21. 
1.  15
 Rejestr umów w zakresie udzielanych zamówień prowadzi w Centrali Kasy Biuro Finansowe, a w oddziale regionalnym Kasy komórka organizacyjna wskazana przez Dyrektora.
2.  16
 Po podpisaniu umowy oryginał przekazywany jest niezwłocznie w Centrali Kasy przez BZP do Biura Finansowego, a w oddziale regionalnym Kasy do komórki organizacyjnej wskazanej przez Dyrektora.
3. 
Kopie umowy przekazywane są przez BZP do Wnioskodawcy oraz kierującego komórką organizacyjną właściwą merytorycznie w zakresie przedmiotu umowy.
§  22. 
1. 
Wnioskodawca wraz z kierującym komórką organizacyjną właściwą merytorycznie odpowiedzialni są za zgodność realizacji udzielonych zamówień publicznych na dostawy, usługi lub roboty budowlane z postanowieniami zawartej umowy.
2.  17
 Po podpisaniu umowy, faktury stanowiące podstawę zapłaty z tytułu realizowanej umowy lub jej części wymagają akceptacji pod względem merytorycznym Wnioskodawcy oraz kierującego komórką organizacyjną właściwą merytorycznie w zakresie przedmiotu umowy, po czym należy ją przekazać do Biura Finansowego.
3. 
Wnioskodawca jest zobowiązany do poinformowania BZP o potrzebie zawarcia aneksu do umowy niezwłocznie po zaistnieniu przesłanek do jego podpisania wraz z przekazaniem projektu aneksu, który podlega zaopiniowaniu przez BZP pod względem zgodności z Ustawą.
4. 
Za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wybranego wykonawcę na warunkach określonych w ofercie odpowiada BZP.
5.  18
 W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innej formie niż pieniądz, treść dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy podlega zaopiniowaniu pod względem formalno - prawnym przez radcę prawnego i zaopiniowaniu przez Biuro Finansowe.
6.  19
 Wnioskodawca wraz z kierującym komórką organizacyjną właściwą merytorycznie ocenia, czy wystąpiły przesłanki do dokonania zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy i występuje o zwrot lub o zatrzymanie wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy do komórki organizacyjnej do spraw finansowych.

DZIAŁ  V.

Postanowienia końcowe

§  23. 
W zakresie nieuregulowanym odmiennie niniejszym zarządzeniem oddziały regionalne Kasy stosują przepisy regulujące realizację zamówień w Centrali Kasy odpowiednio.
§  24. 
1. 
Do postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie zarządzenia oraz umów zawartych przed dniem wejścia w życie zarządzenia stosuje się przepisy dotychczas obowiązujące.
2. 
Traci moc zarządzenie nr 2 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 16 stycznia 2013 r. w sprawie realizacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, zmienione zarządzeniem nr 5 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 16 kwietnia 2014 r. oraz zarządzeniem nr 27 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 14 października 2015 r.
3. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z zastrzeżeniem, iż:
1)
postanowienia § 9 ust. 3 w zakresie zamieszczania planów postępowań o udzielenie zamówień publicznych na stronie internetowej mają zastosowanie po raz pierwszy do planów sporządzanych na 2017 r.;
2)
postanowienia § 4 ust. 3 wchodzą w życie w dniu 14 stycznia 2017 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

................................................................................................

Znak sprawy Wnioskodawcy/ /miejscowość, data/

Projekt planu/Plan/Korekta planu*zamówień publicznych na rok ....... dotyczący dostaw/usług/robót budowlanych

L.p.Nazwa przedmiotu zamówieniaOznaczenie kodu CPVSzacunkowa wartość zamówienia nettoWysokość środków przeznaczonych

do

wydatkowania na cale zamówienie brutto PLN

Planowany termin złożenia wniosku o uruchomienie postępowaniaPrzewidywany termin wszczęcia postępowania (w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym)Planowany termin podpisania umowyPlanowany tryb lub inna procedura udzielenia zamówieniaInne informacje
PLNEUR
1234567891011
1
2
3

...........................................................

Wnioskodawca

* Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  2  20  

WNIOSEK o realizację postępowania

Załącznik nr 2
.......................................................................................................................
/Znak sprawy Wnioskodawcy//miejscowość, data/
WNIOSEK

o realizację postępowania

1.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:

1. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□ 2. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□

3. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□ 4. □ □ .□ □ .□ □ .□ □ -□

/wpisuje Wnioskodawca/

Osoba odpowiedzialna za opis przedmiotu zamówienia:

....................................................................................................................................................................................................

2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia podana w złotych i euro wynosi:

.....................................................................................................................................................................................................

wraz z wartością zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 (jeżeli są przewidziane):
...................................................................................................................................................................................................
została ustalona w dniu ................................................na podstawie ...............................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Jeżeli zamówienie udzielane jest w częściach, wartość całego zamówienia planowanego w danym roku i wynosi w złotych i euro .........................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
/wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów/

Osoba odpowiedzialna za oszacowanie wartości zamówienia:

...................................................................................................................................................................................................

3.Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia brutto w złotych wynosi:

...................................................................................................................................................................................................

4.Planowany okres realizacji zamówienia oraz kwoty zaplanowane na poszczególne okresy:

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

rok ................ kwota brutto zł: .....................................................

5.Źródło finansowania (FA, FPiR, ZFŚS, inne źródło):

...................................................................................................................................................................................................

(wpisać odpowiedni fundusz, § oraz kod klasyfikacji zadaniowej, określić koszt pośredni)

...................................................................................................................................................................................................

(określić wielkość planowanych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zamówienia dotyczącego zakupu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych)
6.Uzasadnienie celowości zamówienia:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

7.Proponowany tryb prowadzenia postępowania wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym, jeżeli proponowany tryb nie jest przetargiem nieograniczonym albo przetargiem ograniczonym:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Wskazanie potencjalnych wykonawców (dot. trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o cenę):
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
8.Proponowane warunki udziału w postępowaniu:
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
9.Proponowane kryteria oceny ofert wraz z uzasadnieniem:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

10.Proponowane dokumenty, jakich należy wymagać od wykonawców w zakresie przedmiotu zamówienia oraz w zakresie spełnienia warunków podmiotowych:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

11.Istotne postanowienia umowy:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

12.Proponowane osoby do składu Komisji:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

Komórki organizacyjne, z których należy powołać członków do składu Komisji:
...................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................

13.Wnioskodawca:
.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)

14.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych
.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)

15.Zatwierdzenie wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia

(Prezes Kasy lub Zastępca Prezesa Kasy nadzorujący Wnioskodawcę / Dyrektor)

.........................................................................

(Data, podpis, pieczątka)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ZATWIERDZAM:

Data .............................

Znak sprawy: .............................

WNIOSEK

w sprawie powołania Komisji do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia

Na podstawie § 16 ust. 2 Zarządzenia Nr ...Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia ......... w sprawie realizacji zamówień publicznych do których stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, wnoszę o powołanie Komisji do przeprowadzenia postępowania ......................... w następującym składzie:

przewodniczący

sekretarz

członek

Komisja zobowiązana będzie do wykonania zadań określonych w Regulaminie stanowiącym załącznik nr 4 do Zarządzenia.

Komisję obowiązuje stosowanie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. ..... poz. ......) i innych obowiązujących przepisów dotyczących zamówień publicznych.

Wartość zamówienia wynosi ................................. zł, tj. ................................. EUR.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Regulamin pracy Komisji przetargowej Centrali Kasy oraz oddziałów regionalnych

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1. 
1. 
Niniejszy Regulamin określa organizację, zasady pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji.
2. 
Zadaniem Komisji jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania w zakresie zamówień, do których stosuje się przepisy Ustawy.
3. 
Członkowie Komisji pracują w oparciu o przepisy Ustawy, przepisy wykonawcze i niniejszy Regulamin.
4. 
Komisja nie jest upoważniona do składania żadnych oświadczeń i dokonywania czynności prawnych w imieniu Zamawiającego, chyba że upoważnienie takie wynika wprost z treści Zarządzenia łub Regulaminu.
5. 
Posiedzenia Komisji są ważne jeżeli uczestniczy w nich co najmniej połowa członków Komisji, w tym obowiązkowo Przewodniczący Komisji. W razie krótkotrwałej nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Sekretarz Komisji.
6. 
Członkowie Komisji dążą do osiągnięcia rozstrzygnięć jednomyślnych.
7. 
W sprawach spornych Komisja dokonuje rozstrzygnięć w głosowaniu zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw" rozstrzyga głos Przewodniczącego.
8. 
Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu, może natomiast zgłosić zdanie odrębne.
9. 
W przypadku zgłoszenia zdania odrębnego, członek Komisji przedstawia swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 2 dni roboczych od daty otrzymania protokołu posiedzenia Komisji.
§  2. 
1. 
Komisję powołuje Kierownik zamawiającego do każdego postępowania odrębnie.
2. 
Komisja składa się co najmniej z 3 osób.
3. 
W skład Komisji wchodzi jako jej członek Sekretarz Komisji, każdorazowo wskazywany przez Dyrektora BZP spośród pracowników BZP, a w oddziale regionalnym Kasy przez Dyrektora.
§  3. 
Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, Kierownik zamawiającego z własnej inicjatywy, na wniosek kierującego komórką organizacyjną, Przewodniczącego Komisji albo co najmniej dwóch członków Komisji może powołać biegłych.
§  4. 
Komisja rozpoczyna pracę w momencie powołania, a rozwiązuje się z chwilą wyboru oferty najkorzystniejszej lub unieważnienia postępowania (z uwzględnieniem ustawowych terminów oraz procesu odwoławczego).

Rozdział  2

Prawa i obowiązki członków Komisji

§  5. 
1. 
Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2. 
Do obowiązków członka Komisji należy w szczególności:
1)
czynny osobisty udział w pracach Komisji;
2)
wykonywanie poleceń Przewodniczącego Komisji dotyczących prac Komisji;
3)
niezwłoczne informowanie Przewodniczącego Komisji o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
§  6. 
1. 
Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji, w szczególności prawo głosu w sprawach będących przedmiotem prac Komisji.
2. 
Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3. 
Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia Przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.
§  7. 
1. 
Członkowie Komisji, osoby wykonujące czynności w postępowaniu oraz inne osoby, w przypadku określonym w art. 17 ust. 2a Ustawy, składają do Przewodniczącego Komisji za pośrednictwem Sekretarza Komisji pisemne oświadczenie o istnieniu lub braku istnienia okoliczności będących podstawą wyłączenia, o których mowa w Ustawie, odrębnie dla każdego postępowania, niezwłocznie po zapoznaniu się z ofertami, oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez Wykonawców.
2. 
W przypadku złożenia przez członka Komisji, osobę wykonującą czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub inną osobę, o której mowa w ust. 1, oświadczenia o zaistnieniu okoliczności będących podstawą wyłączenia nie złożenia w terminie oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza tę osobę z dalszego udziału w postępowaniu. Informację o wyłączeniu osoby Przewodniczący Komisji przekazuje Kierownikowi zamawiającego. W miejsce wyłączonej osoby Kierownik zamawiającego może powołać inną osobę.
3. 
Członek Komisji jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach Komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje Przewodniczącego Komisji. Treść ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4. 
Po wyłączeniu osoby, o której mowa w ust. 1, nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności nie wpływających na wynik postępowania.
§  8. 
Przewodniczący Komisji wnioskuje do Kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1)
naruszania przez członka Komisji obowiązków wynikających z Regulaminu;
2)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej udział w pracach Komisji;
3)
gdy członek Komisji przestał być pracownikiem Zamawiającego.

Rozdział  3

Kompetencje członków Komisji

§  9. 
Członkowie Komisji w szczególności:
1) 21
 przygotowują i akceptują SIWZ oraz wszystkie wymagane Ustawą dokumenty dotyczące postępowania;
2)
przygotowują projekt odpowiedzi na zgłaszane zapytania przez wykonawców i modyfikacji SIWZ;
3)
proponują treść odpowiedzi na odwołanie;
4)
dokonują oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców i oceniają oferty;
5)
proponują Kierownikowi zamawiającego wykluczenie wykonawców, odrzucenie ofert, wybór oferty najkorzystniejszej lub unieważnienie postępowań;
6)
wykonują inne prace wynikające z Ustawy, Zarządzenia oraz niniejszego Regulaminu.
§  10. 
Sekretarz Komisji w szczególności:
1)
ustala z Przewodniczącym Komisji termin i tematykę posiedzenia Komisji oraz zawiadamia o posiedzeniu członków Komisji;
2)
sporządza protokoły z posiedzeń Komisji;
3)
sporządza protokoły postępowań o udzielenie zamówienia na drukach ZP;
4)
przyjmuje od członków Komisji, osób wykonujących czynności w postępowaniu oraz innych osób oświadczenia, o których mowa w § 7 Regulaminu i przekazuje Przewodniczącemu;
5) 22
 przygotowuje wszystkie wymagane Ustawą ogłoszenia i dokumenty, a także publikuje je zgodnie z wymogami Ustawy oraz na stronie internetowej Kasy i platformie zakupowej;
6)
prowadzi dokumentację postępowań.
§  11. 
Przewodniczący Komisji przewodniczy i kieruje pracami Komisji, w szczególności:
1)
wyznacza termin posiedzenia;
2)
występuje z wnioskiem do Kierownika zamawiającego w sprawie odwołania lub powołania członków Komisji;
3)
wyłącza członków Komisji z udziału w postępowaniu oraz wnioskuje o odwołanie członka Komisji;
4)
ustala zadania dla poszczególnych członków Komisji i wskazuje termin ich realizacji;
5) 23
 przedstawia do zatwierdzenia Kierownikowi zamawiającego SIWZ zaakceptowaną przez członków Komisji i zaopiniowaną zgodnie z wymogami określonymi w § 13 w ust. 2 Zarządzenia
6) 24
 przedstawia do zatwierdzenia Kierownikowi zamawiającego pisma skierowane do wykonawców zastrzeżone przepisami Zarządzenia;
7)
nadzoruje prawidłowość dokumentacji prowadzonych postępowań;
8)
podpisuje pisma do wykonawców dotyczące w szczególności:
a)
poprawiania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści ofert oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty z SIWZ,
b)
wyjaśnienia treści oferty oraz oświadczeń lub dokumentów złożonych wraz z ofertą,
c) 25
 przedłużenia terminu składania i otwarcia ofert oraz ogłoszenie w tym zakresie,
d)
innych spraw związanych z prowadzonymi postępowaniami niezastrzeżonych dla Kierownika zamawiającego;
9)
podpisuje w imieniu Kierownika zamawiającego za zgodność z oryginałem dokumentację postępowań wymaganych przez Urząd Zamówień Publicznych, Krajową Izbę Odwoławczą i instytucje kontrolne;
10)
informuje Kierownika zamawiającego o problemach wynikłych podczas prac Komisji.

Rozdział  4

Prace Komisji po otwarciu ofert

§  12. 
1. 
Oferty składane są w miejscu wskazanym w SIWZ.
2.  26
 Sekretarz Komisji odbiera złożone oferty i nadaje im numery według kolejności wpływu, przechowuje je i odpowiednio zabezpiecza. W przypadku ofert składanych w postaci elektronicznej zastosowanie ma procedura platformy zakupowej.
3.  27
 Sekretarza Komisji przekazuje oferty przed ich otwarciem Przewodniczącemu Komisji, z wyłączeniem ofert, które zostały złożone w postaci elektronicznej.
4. 
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Przewodniczący Komisji podaje kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia oraz pozostałe informacje wymagane Ustawą.
5. 
Otwarcie ofert jest jawne.
6. 
Członkowie Komisji dokonują oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaganych w SIWZ oraz ofert w oparciu o ustalone kryteria.
7. 
W toku badania i oceny ofert Zamawiający wzywa wykonawców do uzupełnienia ofert i złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, w przypadkach określonych w Ustawie.
8. 
W celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Kierownik zamawiającego występuje, po uzgodnieniach z członkami Komisji, do wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
9. 
Propozycja wyniku postępowania jest przedstawiana do zatwierdzenia Kierownikowi zamawiającego.
§  13. 
Członkowie Komisji odpowiadają w następującym zakresie:
1)
za ocenę ofert pod względem spełniania warunków przedmiotowych odpowiadają członkowie Komisji reprezentujący Wnioskodawcę oraz komórką organizacyjną właściwą merytorycznie;
2)
za ocenę ofert pod względem formalno-prawnym odpowiadają członkowie Komisji reprezentujący komórkę organizacyjną właściwą do spraw zamówień publicznych, komórkę właściwą do spraw prawnych, komórkę do spraw ekonomicznych oraz komórkę do spraw finansowych.
§  14. 
1. 
Sekretarz Komisji odnotowuje przebieg postępowania w zakresie realizacji zamówienia publicznego w protokole posiedzenia Komisji oraz w protokole postępowania o udzielenie zamówienia na obowiązujących drukach ZP.
2. 
Sekretarz Komisji przekazuje protokół z posiedzenia członkom Komisji niezwłocznie po posiedzeniu Komisji, a członkowie są zobowiązani do jego niezwłocznego podpisania, z zastrzeżeniem § 1 ust. 8 i 9.
3. 
Członek Komisji, któremu została zlecona indywidualnie do wykonania określona czynność, przedstawia swoje stanowisko na piśmie.
4. 
Członkom Komisji, którzy nie brali udziału w posiedzeniu, sekretarz Komisji przesyła do wiadomości treści postanowień podjętych przez Komisję. Postanowienia § 1 ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio, przy czym brak zgłoszenia zdania odrębnego wraz z pisemnym uzasadnieniem w terminie 2 dni roboczych od momentu otrzymania protokołu oznacza akceptację ustaleń.
5. 
Całość dokumentacji wraz ze złożonymi ofertami w danym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego przez okres wskazany w Ustawie przechowuje komórka realizująca zadania z zakresu zamówień publicznych.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

........................................................................................................................
/Znak spraw Wnioskodawcy//miejscowość, data/
Korekta wniosku o realizację postępowania

(dostawa/usługa/robota budowlana*)

1.Korekta poz. ...... wniosku:

Było:

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

Zmienia się na:

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................................

2.Wnioskodawca:
....................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
3.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych:
.................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
4.Zatwierdzenie korekty wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia
(Prezes Kasy lub Zastępca Prezesa Kasy nadzorujący Wnioskodawcę / Dyrektor)
.........................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
1 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
2 § 2 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
3 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
4 § 9 ust. 11 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
5 § 9 ust. 12 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
6 § 9 ust. 13 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
7 § 9 ust. 14 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
8 § 12 ust. 2 pkt 2 lit. a zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
9 § 12 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
10 § 14 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
11 § 15 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
12 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
13 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
14 § 17 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
15 § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
16 § 21 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
17 § 22 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
18 § 22 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
19 § 22 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
20 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.
21 Załącznik nr 4 § 9 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
22 Załącznik nr 4 § 10 pkt 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 9 zarządzenia nr 32 z dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz.Urz.PKRUS.2017.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 czerwca 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.

23 Załącznik nr 4 § 11 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c tiret pierwsze zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
24 Załącznik nr 4 § 11 pkt 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c tiret pierwsze zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
25 Załącznik nr 4 § 11 pkt 8 lit. c zmieniona przez § 1 pkt 5 lit. c tiret drugie zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
26 Załącznik nr 4 § 12 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.
27 Załącznik nr 4 § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d zarządzenia nr 5 z dnia 27 maja 2020 r. (Dz.Urz.PKRUS.2020.6) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 maja 2020 r.