Realizacja ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2007.1A.48

Akt utracił moc
Wersja od: 20 czerwca 2007 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 19 lipca 2007 r.
w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

Na podstawie § 6.1 ust. 2 pkt 14 Regulaminu Organizacyjnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 38 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 19 grudnia 2005 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (z późn. zm.) w związku z art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tj. Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.), ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), art. 35 ust. 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), art. 17 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

Postanowienia ogólne

§  1.
1.
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wydatkuje środki publiczne zgodnie z ustawą o finansach publicznych przestrzegając zasady dokonywania wydatków w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz zasad określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2.
W przypadku, gdy środki przeznaczone na wykonanie zobowiązania wynikającego z umowy zawieranej przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego są przyznawane na podstawie umowy międzynarodowej, która określa odmienne procedury, od zawartych w ustawie Prawo zamówień publicznych - zawarcie i realizacja umowy następuje w oparciu o procedury wynikające z umowy międzynarodowej.
3.
Zasady reprezentacji Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego przy dokonywaniu czynności cywilnoprawnych, w tym przy zawieraniu umów określa regulamin organizacyjny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
§  2.
Niżej wymienione skróty oznaczają:
1)
Kasa - Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
2)
Prezes Kasy - Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
3)
Zastępca Prezesa Kasy - Zastępcę Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
4)
Centrala - Centralę Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
5)
jednostki organizacyjne - oddziały regionalne, zakłady rehabilitacji leczniczej,
6)
Ustawa - ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.),
7)
komisja przetargowa - komisję powołaną do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w Centrali lub jednostkach organizacyjnych,
8)
zamówienie publiczne - umowy odpłatne zawierane między Zamawiającym a Wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane, zwane także "zamówieniami",
9)
kierownik zamawiającego - Prezesa Kasy/Dyrektorów jednostek organizacyjnych,
10)
Zamawiający - Centralę/jednostki organizacyjne,
11)
Wnioskodawca - Dyrektora biura, Pełnomocnika Prezesa ds. Ochrony Informacji Niejawnych w Centrali oraz osobę kierującą komórką w jednostkach organizacyjnych składającą wniosek o uruchomienie zamówienia powyżej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro netto lub dokonującą zakupu, zlecającą dostawę/usługę lub wykonanie robót budowlanych nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro netto,
12)
wyrażona w złotych równowartość kwoty euro - przeliczoną kwotę euro na złote według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ogłoszonego przez Prezesa Rady Ministrów w drodze rozporządzenia, obowiązującego i stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówienia w dniu określania jego wartości (kwota netto),
13)
wartość zamówienia - wartość szacunkową zamówienia (netto) ustaloną z należytą starannością.
§  3.
1.
Nadzór nad realizacją Ustawy w Kasie sprawuje Prezes Kasy.
2.
Bezpośredni nadzór nad realizacją postępowań o udzielenie zamówienia w Kasie sprawuje Zastępca Prezesa Kasy, zgodnie z zakresem upoważnienia Prezesa Kasy.
3.
W realizacji postępowań o udzielenie zamówienia uczestniczą oraz odpowiedzialność w tym zakresie ponoszą:

3.1. w Centrali:

a) Dyrektor Biura Zamówień Publicznych,

b) Wnioskodawca,

c) członkowie komisji przetargowej,

d) pracownicy uczestniczący w realizacji zamówień publicznych,

3.2. w jednostkach organizacyjnych:

a) Dyrektorzy jednostek organizacyjnych,

b) Wnioskodawca,

c) członkowie komisji przetargowych,

d) pracownicy, którym powierzono zadania z zakresu realizacji zamówień publicznych.

4.
Przez uczestników postępowania o udzielenie zamówienia rozumie się:

4.1. pracowników Kasy,

4.2. biegłych z zewnątrz.

5.
Osoby biorące udział w realizacji postępowań o udzielenie zamówienia zobowiązane są do zachowania tajemnicy służbowej na zasadach określonych w Ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 196 poz. 1631 z późn. zm.).
§  4.
Zamawiający udziela zamówień w trybach przewidzianych w Ustawie po spełnieniu przesłanek upoważniających do ich zastosowania.
§  5.
Zasady postępowania przy wydatkowaniu środków finansowych na realizację zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Kasie, określa załącznik Nr 1.

Planowanie zamówień

§  6.
1.
Centrala oraz jednostki organizacyjne po zatwierdzeniu przez Prezesa Kasy planów finansowych sporządzają plan zamówień na podstawie przepisów Ustawy (wzór przedstawiony w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia).
2.
Do czasu zatwierdzenia planów finansowych wydatkowanie środków odbywa się na podstawie projektu planu.
3.
Roczny plan zamówień sporządza się w oparciu o przewidywane potrzeby i zabezpieczone środki finansowe.
4.
W trakcie trwania roku budżetowego dopuszcza się dokonywanie zmian w zatwierdzonym planie zamówień, w ramach posiadanych środków finansowych na dany rok.
5.
Wnioskodawca oraz nadzorujący go Zastępca Prezesa Kasy/Dyrektora jednostki organizacyjnej odpowiadają za zaplanowanie i rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia z takim wyprzedzeniem, aby czas trwania postępowania nie był przeszkodą w terminowej realizacji zadań oraz w wydatkowaniu przeznaczonych na nie środków finansowych w tym roku budżetowym, na który wydatki zostały zaplanowane.
6.
W Centrali i w każdej z jednostek organizacyjnych ustalenia wartości zamówienia dokonuje się odrębnie.
§  7.
1.
Dyrektor Biura Zamówień Publicznych występuje do Wnioskodawców - po zatwierdzeniu przez Prezesa Kasy planu finansowego Centrali na rok budżetowy - o przedstawienie planu zamówień na dany rok.
2.
Plan zamówień Wnioskodawca przekazuje do Biura Zamówień Publicznych w uzgodnionym terminie.

O każdej zmianie planu zamówień Wnioskodawca informuje niezwłocznie Dyrektora Biura Zamówień Publicznych.

3.
Na podstawie złożonego przez Wnioskodawcę planu Biuro Zamówień Publicznych sporządza zbiorczy plan zamówień Centrali na dany rok budżetowy i przekazuje do akceptacji Zastępcy/Zastępcom Prezesa Kasy, a następnie do zatwierdzenia Prezesowi Kasy. Kopię zatwierdzonego planu zamówień Biuro Zamówień Publicznych przekazuje do Biura Ekonomicznego.
§  8.
1.
W jednostkach organizacyjnych Kasy plany zamówień publicznych przygotowują pracownicy, którym Dyrektor jednostki powierzył zadania z zakresu realizacji zamówień publicznych.
2.
Plany, o których mowa w pkt 1. zatwierdza Dyrektor jednostki organizacyjnej.
§  9.
1.
Nie można rozpocząć postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli w planie finansowym Centrali lub jednostki organizacyjnej nie zostały zaplanowane środki finansowe na realizację zamówienia.
2.
Nie można, w celu uniknięcia stosowania przepisów Ustawy, dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości.
3.
Wnioskodawcy występujący o realizację zamówienia ustalają jego wartość szacunkową.

Zamówienia o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro

§  10.
1.
Realizacja zamówienia na dostawy/usługi/roboty budowlane o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro (z Funduszu Administracyjnego lub z Funduszu Prewencji i Rehabilitacji) następuje na podstawie wniosku (wzór został określony w załączniku Nr 3a i 3b), wystawionego odpowiednio wcześniej przed planowaną realizacją wraz z dołączoną pełną dokumentacją dotyczącą przedmiotowego zamówienia.
2.
W Centrali w przypadku zamówień dotyczących:
a)
zakupów inwestycyjnych, zakupów materiałów biurowych i wyposażenia biura, usług serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego maszyn i urządzeń techniki biurowej Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur Centrali zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie,
b)
sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, oprogramowania i usług informatycznych Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur Centrali zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie.
2.1.
Wniosek (wzór określony w załączniku Nr 3a) musi zawierać potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych na wymienione we wniosku dostawy/usługi/roboty budowlane - przez Dyrektora Biura Ekonomicznego.
2.2.
Upoważniony przez Prezesa Kasy Radca Prezesa opiniuje zasadność realizacji wskazanego we wniosku zamówienia. Wnioskodawca ma obowiązek przekazać szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wzór umowy lub istotne postanowienia umowy/ogólne warunki umowy.
2.3.
Po uzyskaniu opinii Radcy Prezesa Dyrektor Biura Zamówień Publicznych potwierdza wniosek pod względem zgodności z Ustawą.
2.4.
Wniosek podlega rejestracji w Biurze Zamówień Publicznych (przykładowy rejestr wniosków określony został w załączniku Nr 6).
2.5.
Biuro Zamówień Publicznych przekazuje wniosek do akceptacji Zastępcy Prezesa Kasy sprawującego nadzór nad Wnioskodawcą, a następnie do zatwierdzenia Prezesowi Kasy.
2.6.
Wnioskodawca jest odpowiedzialny za niezwłoczne przekazanie kserokopii zatwierdzonego przez Prezesa Kasy wniosku do Biura Zamówień Publicznych.
2.7.
Realizacją zatwierdzonych wniosków zajmują się Dyrektorzy Biur Centrali, zgodnie z podziałem zadań wynikających z regulaminu organizacyjnego Kasy oraz zgodnie z regulaminami Biur.
3.
W jednostkach organizacyjnych Kasy bezpośrednio przed planowanym zakupem, wnioski (wzór określony w załączniku Nr 3b) muszą uzyskać dodatkowo pozytywną pisemną opinię:
a)
Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji w przypadku zakupu środków trwałych (z wyłączeniem wymienionych w punkcie b) oraz realizacji inwestycji budowlanych i remontów kapitalnych,
b)
Dyrektora Biura Informatyki i Telekomunikacji w przypadku zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania i usług informatycznych.
3.1.
Wniosek musi zawierać dokumentację, na podstawie której oszacowano wartość zamówienia oraz potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych na wymienione we wniosku dostawy/usługi/roboty budowlane przez Głównego Księgowego jednostki organizacyjnej.
3.2.
Wniosek podlega rejestracji przez pracownika, któremu Dyrektor jednostki organizacyjnej powierzył zadania z zakresu zamówień (przykładowy rejestr wniosków został określony w załączniku Nr 6).
3.3.
Dyrektor jednostki organizacyjnej zatwierdza wniosek.
3.4.
Realizacją zatwierdzonych wniosków, zgodnie z podziałem zadań wynikającym z przepisów obowiązujących w Kasie w jednostkach organizacyjnych zajmują się wyznaczeni przez Dyrektora pracownicy.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach za równoważny z wnioskiem dopuszcza się także inny dokument (spełniający wymogi dokumentu księgowego) zawierający dokładny opis przedmiotu zamówienia, uzupełniony przez Wnioskodawcę o: oznaczenie kodu CPV, uzasadnienie zakupu/zlecenia usługi, źródło finansowania, opatrzony podpisem Wnioskodawcy.

Zamówienia o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro

§  11.
1.
Wszelkie procedury udzielania zamówień o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro w Centrali realizowane są przez Biuro Zamówień Publicznych oraz komisję przetargową we współpracy z Wnioskodawcą.
2.
W celu uruchomienia postępowania o udzielenie zamówienia o ww. wartości (z Funduszu Administracyjnego lub Funduszu Prewencji i Rehabilitacji, w ramach planu zamówień) Wnioskodawca składa wniosek (wzór określony w załączniku Nr 4a) - w Centrali do Prezesa Kasy a w jednostkach organizacyjnych do Dyrektora (wzór określony w załączniku Nr 4b).
3.
Wnioskodawca jest odpowiedzialny za prawidłowe określenie przedmiotu zamówienia, który powinien zostać opisany w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
4.
W Centrali w przypadku zamówień dotyczących:
a)
zakupów inwestycyjnych, zakupów materiałów biurowych i wyposażenia biura, usług serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego maszyn i urządzeń techniki biurowej Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie,
b)
sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, oprogramowania i usług informatycznych Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur Centrali zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie.
5.
W jednostkach organizacyjnych, bezpośrednio przed planowanym uruchomieniem postępowania o udzielenie zamówienia, wniosek musi uzyskać dodatkowo pozytywną pisemną opinię:
a)
Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji w przypadku zakupu środków trwałych (z wyłączeniem wymienionych w punkcie b) oraz realizacji inwestycji budowlanych i remontów kapitalnych,
b)
Dyrektora Biura Informatyki i Telekomunikacji w przypadku zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania i usług informatycznych.
6.
Wniosek musi zawierać potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zamówienia - w Centrali przez Dyrektora Biura Ekonomicznego a w jednostkach organizacyjnych przez Głównego Księgowego.
7.
W Centrali upoważniony przez Prezesa Kasy Radca Prezesa opiniuje zasadność realizacji wskazanego we wniosku zamówienia. Wnioskodawca ma obowiązek przekazać szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, proponowane kryteria oceny ofert oraz wzór umowy lub istotne postanowienia umowy/ogólne warunki umowy.
8.
W Centrali Zastępca Prezesa sprawujący nadzór nad Wnioskodawcą akceptuje wniosek.
9.
Po zatwierdzeniu wniosku, o którym mowa w pkt 2 przez Prezesa/Dyrektora jednostki organizacyjnej Wnioskodawca występuje do Przewodniczącego komisji przetargowej z wnioskiem o umieszczenie zamówienia w porządku posiedzenia komisji (wzór wniosku określony w załączniku Nr 5).
10.
Wraz z wnioskiem Wnioskodawca przekazując szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, proponowane kryteria oceny ofert oraz wzór umowy lub istotne postanowienia umowy/ogólne warunki umowy jest zobowiązany dołączyć kserokopię zatwierdzonego przez Prezesa/Dyrektora jednostki organizacyjnej wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia.
11.
W przypadku wpływu niekompletnego wniosku lub podpisanego przez nieupoważnione osoby, bądź w przypadku braku środków na jego realizację - postępowanie o udzielenie zamówienia nie zostanie wszczęte, a wniosek zostanie zwrócony Wnioskodawcy.
12.
Rejestr zamówień publicznych w Centrali prowadzi Biuro Zamówień Publicznych. W jednostkach organizacyjnych rejestr prowadzi pracownik, któremu Dyrektor jednostki powierzył zadania z zakresu realizacji zamówień, według wzoru określonego w załączniku Nr 7.
13.
Dopuszcza się wybór Wykonawcy, gdy cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, pod warunkiem zabezpieczenia dodatkowych środków finansowych na ten cel, potwierdzonych przez Dyrektora Biura Ekonomicznego w Centrali/Głównego Księgowego w jednostkach organizacyjnych oraz zatwierdzonych przez Prezesa Kasy w Centrali /Dyrektora jednostki organizacyjnej.
§  12.
1.
Zasady pracy komisji przetargowej będącej zespołem pomocniczym Prezesa Kasy określa zarządzenie Prezesa Kasy w sprawie powołania komisji przetargowej w Centrali, zaś w jednostkach organizacyjnych zarządzenie Dyrektora danej jednostki organizacyjnej.
2.
Prezes Kasy w Centrali powierza pisemnie wykonywanie zastrzeżonych w Ustawie czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wskazanym pracownikom.
§  13.
Dyrektorzy jednostek organizacyjnych powierzają wyznaczonym pracownikom zadania z zakresu zamówień.
§  14.
Pracownicy, o których mowa w § 12 i § 13 wykonują czynności określone w Ustawie w zakresie realizowanych zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, w szczególności:
1)
pełnią funkcje koordynacyjne w zakresie przestrzegania przepisów Ustawy,
2)
organizują prace w zakresie przygotowywania i realizacji zamówień,
3)
wykonują prace związane z opracowywaniem i wykonaniem planu zamówień publicznych, w tym dokonują bieżącej analizy wartości dokonywanych zakupów w ramach danego kodu CPV,
4)
współpracują z członkami komisji przetargowej.

Sprawozdania z udzielonych zamówień

§  15.
1.
Dyrektor Biura Zamówień Publicznych w Centrali, a w jednostkach organizacyjnych Dyrektorzy sporządzają roczne sprawozdania z udzielonych w danym roku kalendarzowym zamówień, które następnie przekazują Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych, zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem wydanym przez Prezesa Rady Ministrów w tej sprawie.
2.
Dyrektor Biura Zamówień Publicznych przekazuje Prezesowi Kasy sprawozdanie z udzielonych w Centrali zamówień.
3.
Kopie sprawozdań sporządzonych przez jednostki, niezwłocznie po ich sporządzeniu, Dyrektor jednostki przekazuje do Biura Zamówień Publicznych.

Umowy

§  16.
1.
Stosownie do regulaminu organizacyjnego Kasy, umowy zawierają łącznie:

1.1. W Centrali:

1.1.1. Wnioskodawca, którego podpis oznacza, że:

a) umowa jest adekwatna do rzeczywistych potrzeb i należycie zabezpiecza interes Kasy, a obowiązki drugiej strony opisane zostały w sposób zapewniający osiągnięcie zamierzonych przez Kasę celów umowy,

b) dokonana została z wynikiem pozytywnym merytoryczna ocena umowy z uwzględnieniem kryterium celowości, rzetelności i gospodarności oraz przewidywalnych ryzyk,

c) przedmiot umowy jest zgodny z przedmiotem zamówienia,

1.1.2. Wicedyrektor Biura Finansowo-Księgowego - Zastępca Głównego Księgowego Kasy, którego podpis oznacza, że nie stwierdził nieprawidłowości, o których mowa w art. 35 ust. 1 w związku z art. 45 ust. 3 ustawy o finansach publicznych,

1.2. W jednostkach organizacyjnych:

1.2.1. Dyrektor, którego podpis oznacza, że:

a) umowa jest adekwatna do rzeczywistych potrzeb i należycie zabezpiecza interes Kasy, a obowiązki drugiej strony opisane zostały w sposób zapewniający osiągnięcie zamierzonych przez Kasę celów umowy,

b) dokonana została z wynikiem pozytywnym merytoryczna ocena umowy z uwzględnieniem kryterium celowości, rzetelności i gospodarności oraz przewidywalnych ryzyk,

c) przedmiot umowy jest zgodny z przedmiotem zamówienia, zastosowany tryb, przebieg postępowania oraz treść umowy są zgodne z przepisami Ustawy,

1.2.2. Główny Księgowy, którego podpis oznacza, że nie stwierdził nieprawidłowości, o których mowa w art. 35 ust. 1 w związku z art. 45 ust. 3 ustawy o finansach publicznych,

2.
Umowy, o których mowa w pkt 1 parafują:

2.1. Radca prawny w Centrali i w jednostkach organizacyjnych, którego podpis oznacza, że:

a) właściwa jest reprezentacja stron umowy,

b) prawidłowo wskazane są formalnoprawne podstawy umowy,

c) umowa zawiera regulację zabezpieczającą należycie interesy Kasy (gwarancja, rękojmia, kary umowne),

d) prawidłowo określono tryb rozwiązywania sporów umownych,

2.2. W przypadku umów zawieranych przez Centralę, których wartość przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro, Dyrektor Biura Zamówień Publicznych, którego podpis oznacza, że zastosowany tryb, przebieg postępowania oraz treść umowy są zgodne z przepisami Ustawy.

2.3. W przypadku umów jednorodnych zawieranych przez Centralę radca prawny oraz Dyrektor Biura Zamówień Publicznych jedynie wzór umowy.

3.
Wnioskodawca sprawuje nadzór nad realizacją zawartej umowy.
4.
Rejestr umów w zakresie zamówień udzielanych w Centrali prowadzi Biuro Zamówień Publicznych, zaś w jednostkach organizacyjnych komórka/pracownik wskazany przez Dyrektora jednostki organizacyjnej (przykładowy rejestr umów został określony w załączniku Nr 8).
5.
Oryginał zawartej umowy Wnioskodawca przekazuje niezwłocznie po jej podpisaniu - w Centrali do Wicedyrektora Biura Finansowo-Księgowego - Zastępcy Głównego Księgowego Kasy, a jej kserokopię - do Biura Zamówień Publicznych, w jednostkach organizacyjnych do Głównego Księgowego.

Postanowienia końcowe

§  17.
Za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie zamówień odpowiedzialność ponoszą pracownicy w myśl postanowień Ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 114 z późn. zm.), którym zgodnie z regulaminem organizacyjnym Kasy albo na podstawie pisemnego upoważnienia Prezesa Kasy w Centrali lub Dyrektorów w jednostkach organizacyjnych, albo Regulaminu prac komisji przetargowej, bądź zakresu czynności, powierzone zostały czynności/zadania mające na celu udzielanie zamówień w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
§  18.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem mają zastosowanie przepisy Ustawy oraz Kodeksu cywilnego.
§  19.
Traci moc Zarządzenie Nr 34 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 21 grudnia 2006 r. w sprawie realizacji ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
§  20.
Wykaz załączników, mających zastosowanie w Centrali i jednostkach organizacyjnych:

Zał. Nr 1. Zasady postępowania przy wydatkowaniu środków finansowych przy realizacji zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Kasie,

Zał. Nr 2. Plan zamówień na rok ... dotyczący dostaw/usług/robót budowlanych,

Zał. Nr 3. Wniosek o realizację zamówienia na dostawy/usługi/roboty budowlane o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,

a)
dla Centrali,
b)
dla jednostek organizacyjnych.

Zał. Nr 4. Wniosek o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro,

a)
dla Centrali,
b)
dla jednostek organizacyjnych.

Zał. Nr 5. Wniosek do Przewodniczącego komisji przetargowej o umieszczenie zamówienia w porządku posiedzenia komisji przetargowej,

Zał. Nr 6. Przykładowy rejestr wniosków o realizację zamówienia na dostawy /usługi/roboty budowlane o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro,

Zał. Nr 7. Przykładowy rejestr zamówień o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro,

Zał. Nr 8. Przykładowy rejestr umów o wartości nie przekraczającej i przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro.

§  21.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

ZASADY POSTĘPOWANIA PRZY WYDATKOWANIU ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ NA DOSTAWY, USŁUGI I ROBOTY BUDOWLANE W KASIE

1.Realizacja zamówień w Centrali:
1)Realizacja zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane dokonywana jest przez Biura Centrali z Funduszu Administracyjnego oraz ze środków Funduszu Prewencji i Rehabilitacji.
2)W przypadku zamówień dotyczących:
a)zakupów inwestycyjnych, zakupów materiałów biurowych i wyposażenia biura, usług serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego maszyn i urządzeń techniki biurowej Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur Centrali zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie,
b)sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, oprogramowania i usług informatycznych Wnioskodawcą jest wyłącznie Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji, do którego Dyrektorzy poszczególnych Biur Centrali zgłaszają pisemnie zapotrzebowanie.
2.Realizacja zamówień w oddziałach regionalnych:
Oddziały regionalne realizują:
a)zakupy środków trwałych,
b)inwestycje budowlane i remonty kapitalne,
c)zakupy usług,
d)zakupy materiałów biurowych i eksploatacyjnych, naprawy sprzętu i wyposażenia,
e)zakupy pozostałych środków trwałych,
f)bieżące prace remontowo-eksploatacyjne,
g)inne zamówienia niezbędne do bieżącego funkcjonowania danego oddziału
-ze środków będących w ich dyspozycji po uprzednim zatwierdzeniu przez Prezesa Kasy planu rozchodów funduszu administracyjnego dla poszczególnych oddziałów regionalnych.
Realizacja zamówień określonych w pkt 2a) i 2b) może nastąpić po:
-uzyskaniu pisemnej pozytywnej opinii Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji,
Realizacja zamówień określonych w pkt 2a) i 2c) dot. sprzętu komputerowego i usług informatycznych może nastąpić po:
-uzyskaniu pisemnej pozytywnej opinii Dyrektora Biura Informatyki i Telekomunikacji.
3.Realizacja zamówień w zakładach rehabilitacji leczniczej.
Zakłady rehabilitacji leczniczej realizują:
a)zakupy usług,
b)zakupy lub naprawy sprzętu i wyposażenia,
c)zakupy środków trwałych,
d)zakupy materiałów biurowych i eksploatacyjnych,
e)remonty związane z bieżącą eksploatacją obiektów,
f)inne zamówienia niezbędne do bieżącego funkcjonowania jednostki ze środków będących w jej dyspozycji - po uprzednim zatwierdzeniu przez Prezesa Kasy planów finansowo-rzeczowych zakładów rehabilitacji leczniczej.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

.................................................... ....................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

Plan zamówień na rok ............... dotyczący dostaw/usług/robót budowlanych/*

z dnia ..............................

L.p.Nazwa przedmiotu zamówieniaOznaczenie kodu CVP - Wspólnego Słownika ZamówieńSzacunkowa warość netto w złSzacunkowa warość netto w euroSzacunkowa warość brutto w złSzacunkowa warość brutto w euro§ w Planie FunduszuPrzewidywany termin realizacji zamówienia
123456789

..................................................................................... .................................................

Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych Dyrektor

(w Centrali KRUS - Dyrektor Biura Ekonomicznego Biura/jednostki organizacyjnej*

w jednostkach organizacyjnych - Główny Księgowy)*

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK  Nr 3a

...................................................... ...........................................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

WNIOSEK

o realizację zamówienia na dostawy/usługi/roboty budowlane*

o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:
1.[][].[][].[][].[][].-[]2.[][].[][].[][].[][].-[]
3.[][].[][].[][].[][].-[]4.[][].[][].[][].[][].-[]
(wpisuje Wnioskodawca)
2.Ustalona z należy tą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i EURO wynosi:

............................................................................

Szacunkowa wartość zamówienia brutto podana w złotych i EURO wynosi:**

............................................................................

została ustalona w dniu ........................ na podstawie ..............

osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia ...............

............................................................................

(wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady

Ministrów)

3.Uzasadnienie celowości zamówienia: .........................................

............................................................................

............................................................................

4.Planowany termin realizacji: ...............................................

............................................................................

............................................................................

5.Źródło finansowania/Fundusz Administracyjny/Fundusz Prewencji i Rehabilitacji/*

..................................................... (wskazać odpowiedni §)

6.Wnioskodawca:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
7.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Dyrektor Biura Ekonomicznego:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Opinia Radcy Prezesa co do zasadności wniosku:
.........................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
9.Potwierdzenie zgodności z Ustawą - Dyrektor Biura Zamówień Publicznych:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
10.Nr rejestru: ................................................................

(wpisuje Biuro Zamówień Publicznych)

11.Akceptacja Zastępcy Prezesa Kasy:
......................................
(Data, podpis, pieczątka Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Wnioskodawcę)
12.Zatwierdzenie realizacji zamówienia - Prezes Kasy:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
*niepotrzebne skreślić,
**w przypadku umów zlecenia lub o dzieło z osobą fizyczną nie prowadzącą
działalności gospodarczej należy wpisać tylko kwotę brutto.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3b

...................................................... ...........................................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

WNIOSEK

o realizację zamówienia na dostawy/usługi/roboty budowlane*

o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:
1.[][].[][].[][].[][].-[]2.[][].[][].[][].[][].-[]
3.[][].[][].[][].[][].-[]4.[][].[][].[][].[][].-[]
(wpisuje Wnioskodawca)
2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i EURO wynosi:

............................................................................

Szacunkowa wartość zamówienia brutto podana w złotych i EURO wynosi:**

............................................................................

została ustalona w dniu ........................ na podstawie ..............

osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia ...............

............................................................................

(wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady

Ministrów)

3.Uzasadnienie celowości zamówienia: .........................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

4.Planowany termin realizacji: ...............................................

............................................................................

5.Źródło finansowania/Fundusz Administracyjny/Fundusz Prewencji i Rehabilitacji/*

..................................................... (wskazać odpowiedni §)

6.Wnioskodawca:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
7.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Główny Księgowy jednostki organizacyjnej:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Nr rejestru: ................................................................

(wpisuje komórka lub pracownik wskazany przez Dyrektora jednostki organizacyjnej)

9.Zatwierdzenie realizacji zamówienia - Dyrektor jednostki organizacyjnej
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
*niepotrzebne skreślić
**w przypadku umów zlecenia lub o dzieło z osobą fizyczną nie prowadzącą
działalności gospodarczej należy wpisać tylko kwotę brutto.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4a

...................................................... ...........................................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

WNIOSEK

o realizację zamówienia na dostawy/usługi/roboty budowlane* o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:
1.[][].[][].[][].[][].-[]2.[][].[][].[][].[][].-[]
3.[][].[][].[][].[][].-[]4.[][].[][].[][].[][].-[]
(wpisuje Wnioskodawca)
2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i EURO wynosi:

............................................................................

............................................................................

Szacunkowa wartość zamówienia brutto podana w złotych i EURO wynosi:**

............................................................................

............................................................................

wraz z wartością zamówień uzupełniających wynosi: (jeżeli są przewidywane)

............................................................................

została ustalona w dniu ............... na podstawie .......................

osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia ...............

............................................................................

Jeżeli zamówienie udzielane jest w częściach, wartość całego zamówienia planowanego w danym roku wynosi w złotych i EURO ...........................

............................................................................

(wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów)

3.Uzasadnienie celowości zamówienia: .........................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

4.Planowany termin realizacji: ................................................

w tym w latach

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

5.Źródło finansowania/Fundusz Administracyjny/Fundusz Prewencji i Rehabilitacji/*:

...................................................... (wskazać odpowiedni §)

6.Wnioskodawca:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
7.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Dyrektor Biura Ekonomicznego:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Opinia Radcy Prezesa co do zasadności wniosku:
...........................................................................
(Data, podpis, pieczątka)
9.Akceptacja Zastępcy Prezesa Kasy:
.................................................
(Data, podpis, pieczątka Zastępcy Prezesa Kasy nadzorującego Wnioskodawcę)
10.Zatwierdzenie wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia - Prezes Kasy
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
*niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK  Nr 4b

...................................................... ...........................................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

WNIOSEK

o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia o wartości

przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14.000 euro

1.Opis przedmiotu zamówienia:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień:
1.[][].[][].[][].[][].-[]2.[][].[][].[][].[][].-[]
3.[][].[][].[][].[][].-[]4.[][].[][].[][].[][].-[]
(wpisuje Wnioskodawca)
2.Ustalona z należytą starannością szacunkowa wartość zamówienia netto podana w złotych i EURO wynosi:

............................................................................

............................................................................

Szacunkowa wartość zamówienia brutto podana w złotych i EURO wynosi:**

............................................................................

............................................................................

wraz z wartością zamówień uzupełniających wynosi: (jeżeli są przewidywane)

............................................................................

została ustalona w dniu ............... na podstawie .......................

osoba/y, która/e dokonała/y* oszacowania wartości zamówienia ...............

............................................................................

Jeżeli zamówienie udzielane jest w częściach, wartość całego zamówienia planowanego w danym roku wynosi w złotych i EURO ...........................

............................................................................

(wg kursu określonego w aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów)

3.Uzasadnienie celowości zamówienia:..........................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

4.Planowany termin realizacji: ................................................

w tym w latach

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

rok ........ kwota netto zł: .............. kwota brutto zł: ................

5.Źródło finansowania/ Fundusz Administracyjny/Fundusz Prewencji i Rehabilitacji/*:

...................................................... (wskazać odpowiedni §)

6.Wnioskodawca:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
7.Potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych - Główny Księgowy jednostki organizacyjnej:
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
8.Zatwierdzenie wniosku o uruchomienie postępowania o udzielenie zamówienia - Dyrektor jednostki organizacyjnej
.......................................
(Data, podpis, pieczątka)
*niepotrzebne skreślić,
**w przypadku zakupu środków trwałych oraz inwestycji budowlanych i remontów kapitalnych,
***w przypadku zakupu sprzętu komputerowego i usług informatycznych.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

...................................................... ...........................................................

Znak pisma Wnioskodawcy miejscowość, data

Przewodniczący Komisji Przetargowej

w Centrali/jednostce organizacyjnej

WNIOSEK

o umieszczenie zamówienia w porządku posiedzenia komisji przetargowej

1.Opis przedmiotu zamówienia: ..................................................

..............................................................................

2.Oznaczenie kodu CPV - Wspólnego Słownika Zamówień (wpisuje Wnioskodawca)

..............................................................................

3.Znak pisma Wnioskodawcy - wniosku o uruchomienie zamówienia zatwierdzonego w Centrali przez Prezesa Kasy/w jednostce organizacyjnej przez Dyrektora* (kopia w załączeniu): ...............................................................

..............................................................................

4.Proponowany tryb zamówienia z uzasadnieniem (w przypadku innego trybu niż przetarg nieograniczony i ograniczony) .......................................

..............................................................................

..............................................................................

5.Dodatkowa/e osoba/y proponowane do składu komisji przetargowej/osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia (np. udzielanie wyjaśnień Wykonawcom)/osoby związane z przygotowaniem postępowania*:

..............................................................................

..............................................................................

6.Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotowego wniosku w zależności od potrzeb: ..............................................................................
w załączeniu: szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, proponowane kryteria oceny ofert oraz wzór umowy/istotne postanowienia umowy/ogólne warunki umowy*

* niepotrzebne skreślić

............................................

Podpis Wnioskodawcy

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

PRZYKŁADOWY REJESTR WNIOSKÓW O REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA NA DOSTAWY/USŁUGI/ROBOTY BUDOWLANE O WARTOŚCI NIE PRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONEJ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚCI KWOTY 14.000 EURO

Nr rejestruZnak pisma WnioskodawcyData wnioskuPrzedmiot zamówieniaKod CVP - Wspólny Słownik ZamówieńSzacunkowa wartość zamówienia w zł

(netto)

Szacunkowa wartość zamówienia w euro

(netto)

Data zatwierdzenia przez Prezesa Kasy/Dyrektora jednostki organizacyjnejUwagi
123456789
1.
2.

ZAŁĄCZNIK  Nr 7

PRZYKŁADOWY REJESTR ZAMÓWIEŃ

(O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚĆ KWOTY 14.000 EURO)
Nr rejestruZnak pisma WnioskodawcyPrzedmiot zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia

(netto)

w zł/euro

Tryb postępowaniaNr protokołu komisji przetargowejTermin składania ofertIlość złożonych ofertNazwa wybranego wykonawcyCena wybranej oferty

(brutto) zł/euro

Nr umowyUwagi
123456789101112

ZAŁĄCZNIK  Nr 8

PRZYKŁADOWY REJESTR UMÓW

(O WARTOŚCI NIE PRZEKRACZAJĄCEJ I PRZEKRACZAJĄCEJ WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH RÓWNOWAROŚĆ KWOTY 14.000 EURO)
Nr umowyData zawarcia umowyWykonawcaOkres obowiązywania umowyPrzedmiot umowyCałkowita wartość umowy w zł

(brutto)

Uwagi
oddo
12345678