Ramowy statut szkół artystycznych publicznych dla dorosłych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKiS.1994.2.5

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lutego 1994 r.

ZARZĄDZENIE Nr 4
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 28 stycznia 1994 r.
w sprawie ramowego statutu szkół artystycznych publicznych dla dorosłych.

Na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425; z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254; z 1993 r. Nr 127, poz. 585; z 1994 r. Nr 1, poz. 3) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Określa się ramowy statut szkół artystycznych publicznych dla dorosłych, zwany dalej "ramowym statutem", stanowiący załącznik do zarządzenia.
2.
Ramowy statut stosuje się w szkołach artystycznych publicznych dla dorosłych:
1)
policealnych szkołach artystycznych,
2)
pomaturalnych studiach animatorów kultury,
3)
pomaturalnych studiach bibliotekarskich.
§  2.
1.
Statut szkoły, zwany dalej "statutem", uchwala rada szkoły i przesyła organowi prowadzącemu szkołę.
2.
Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku dokonywania zmian w statucie szkoły.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 1994 r.

ZAŁĄCZNIK 

RAMOWY STATUT

ARTYSTYCZNEJ PUBLICZNEJ SZKOŁY DLA DOROSŁYCH
§ 1.
1.
Szkoła artystyczna publiczna, zwana dalej "szkołą", może być prowadzona w formie stacjonarnej lub zaocznej.
2.
W szkole stacjonarnej mogą być prowadzone klasy zaoczne, a w szkołach zaocznych klasy stacjonarne.
§  2.
Szkoła może funkcjonować jako jednostka samodzielna albo w ramach centrum ustawicznego kształcenia lub zespołu szkół.
§  3.
1.
Zajęcia ze słuchaczami w szkole we wszystkich semestrach odbywają się w zasadzie 3-4 dni w tygodniu. Tygodniowy wymiar godzin nauczania ustala obowiązujący plan nauczania.
2.
Konsultacje zbiorowe ze słuchaczami w szkole zaocznej odbywają się we wszystkich semestrach co dwa tygodnie przez dwa dni, w zasadzie w soboty i niedziele, według rozkładu zajęć opracowanego na podstawie planu nauczania.
3.
Dopuszcza się możliwość organizacji w szkole zaocznej konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin w semestrze, w dowolnie wybranych dniach tygodnia.
§  4.
1.
Dyrektor szkoły za zgodą organu prowadzącego szkołę może utworzyć filię tej szkoły.
2.
Filia jest częścią organizacyjną szkoły macierzystej.
3.
Pracą filii kieruje bezpośrednio kierownik filii.
§  5.
1.
Szkoła kieruje samodzielną nauką słuchaczy, ułatwiając im osiąganie jak najlepszych wyników przez:
1)
zapoznanie słuchaczy z programami nauczania,
2)
udzielanie pomocy w zaopatrzeniu słuchaczy w podręczniki, poradniki, materiały instruktażowe z dziedziny sztuki, bibliotekarstwa i animacji kulturalnej,
3)
udzielanie porad z zakresu programu szkolnego bezpośrednio oraz w drodze korespondencji,
4)
organizowanie konferencji instruktażowych, metodycznych, konsultacji zbiorowych i indywidualnych,
5)
organizowanie różnych form prezentacji osiągnięć słuchaczy w dziedzinie sztuki, bibliotekarstwa i animacji kulturalnej, jak np.: wystaw prac plastycznych, konkursów literackich, koncertów,
6)
ocenianie prac kontrolnych.
2.
Szkoła zaoczna organizuje dla słuchaczy dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru: pierwszą wprowadzającą do pracy w semestrze i drugą przedegzaminacyjną. Szkoła może zorganizować konferencje śródsemestralne, mające charakter konsultacyjny.
3.
W celu wyrównania poziomu wiedzy i przygotowania kandydatów do intensywnej nauki szkoła może organizować odpłatnie kursy przygotowawcze, a także nieodpłatnie zajęcia wyrównawcze dla słuchaczy.
§  6.
Szkoła powinna umożliwić osobom przygotowującym się do egzaminów eksternistycznych uczęszczanie na wybrane przez nich zajęcia za zgodą dyrektora.
§  7.
1.
Organami szkoły są:
1)
dyrektor,
2)
rada pedagogiczna,
3)
samorząd słuchaczy.
2.
Statut szczegółowo określa kompetencje organów szkoły w oparciu o przepisy ustawy.
§  8.
Słuchacze szkoły zaocznej otrzymują indeksy według wzoru odrębnie ustalonego przez Ministra Kultury i Sztuki. Dopuszcza się możliwość wydawania indeksów słuchaczom szkoły stacjonarnej.
§  9.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszym ramowym statucie stosuje się przepisy dotyczące warunków przyjmowania uczniów do szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych, jak również przepisy ramowego statutu publicznych szkół artystycznych i placówek dla dzieci i młodzieży.