Ramowy statut szkół artystycznych publicznych dla dorosłych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MKiS.1994.2.5
Akt utracił moc Wersja od: 1 lutego 1994 r.
ZARZĄDZENIE Nr 4
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 28 stycznia 1994 r.
w sprawie ramowego statutu szkół artystycznych publicznych dla dorosłych.
Na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425; z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254; z 1993 r. Nr 127, poz. 585; z 1994 r. Nr 1, poz. 3) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Określa się ramowy statut szkół artystycznych publicznych dla dorosłych, zwany dalej "ramowym statutem", stanowiący załącznik do zarządzenia.2.
Ramowy statut stosuje się w szkołach artystycznych publicznych dla dorosłych: 1)
policealnych szkołach artystycznych, 2)
pomaturalnych studiach animatorów kultury, 3)
pomaturalnych studiach bibliotekarskich.§ 2.
1.
Statut szkoły, zwany dalej "statutem", uchwala rada szkoły i przesyła organowi prowadzącemu szkołę.2.
Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio w przypadku dokonywania zmian w statucie szkoły.§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 1994 r.ZAŁĄCZNIK
RAMOWY STATUT
RAMOWY STATUT
ARTYSTYCZNEJ PUBLICZNEJ SZKOŁY DLA DOROSŁYCH
§ 1.
1.
Szkoła artystyczna publiczna, zwana dalej "szkołą", może być prowadzona w formie stacjonarnej lub zaocznej.2.
W szkole stacjonarnej mogą być prowadzone klasy zaoczne, a w szkołach zaocznych klasy stacjonarne.§ 2.
Szkoła może funkcjonować jako jednostka samodzielna albo w ramach centrum ustawicznego kształcenia lub zespołu szkół.§ 3.
1.
Zajęcia ze słuchaczami w szkole we wszystkich semestrach odbywają się w zasadzie 3-4 dni w tygodniu. Tygodniowy wymiar godzin nauczania ustala obowiązujący plan nauczania.2.
Konsultacje zbiorowe ze słuchaczami w szkole zaocznej odbywają się we wszystkich semestrach co dwa tygodnie przez dwa dni, w zasadzie w soboty i niedziele, według rozkładu zajęć opracowanego na podstawie planu nauczania.3.
Dopuszcza się możliwość organizacji w szkole zaocznej konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin w semestrze, w dowolnie wybranych dniach tygodnia.§ 4.
1.
Dyrektor szkoły za zgodą organu prowadzącego szkołę może utworzyć filię tej szkoły.2.
Filia jest częścią organizacyjną szkoły macierzystej.3.
Pracą filii kieruje bezpośrednio kierownik filii.§ 5.
1.
Szkoła kieruje samodzielną nauką słuchaczy, ułatwiając im osiąganie jak najlepszych wyników przez: 1)
zapoznanie słuchaczy z programami nauczania, 2)
udzielanie pomocy w zaopatrzeniu słuchaczy w podręczniki, poradniki, materiały instruktażowe z dziedziny sztuki, bibliotekarstwa i animacji kulturalnej, 3)
udzielanie porad z zakresu programu szkolnego bezpośrednio oraz w drodze korespondencji, 4)
organizowanie konferencji instruktażowych, metodycznych, konsultacji zbiorowych i indywidualnych, 5)
organizowanie różnych form prezentacji osiągnięć słuchaczy w dziedzinie sztuki, bibliotekarstwa i animacji kulturalnej, jak np.: wystaw prac plastycznych, konkursów literackich, koncertów, 6)
ocenianie prac kontrolnych.2.
Szkoła zaoczna organizuje dla słuchaczy dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru: pierwszą wprowadzającą do pracy w semestrze i drugą przedegzaminacyjną. Szkoła może zorganizować konferencje śródsemestralne, mające charakter konsultacyjny.3.
W celu wyrównania poziomu wiedzy i przygotowania kandydatów do intensywnej nauki szkoła może organizować odpłatnie kursy przygotowawcze, a także nieodpłatnie zajęcia wyrównawcze dla słuchaczy.§ 6.
Szkoła powinna umożliwić osobom przygotowującym się do egzaminów eksternistycznych uczęszczanie na wybrane przez nich zajęcia za zgodą dyrektora.§ 7.
1.
Organami szkoły są: 1)
dyrektor, 2)
rada pedagogiczna, 3)
samorząd słuchaczy.2.
Statut szczegółowo określa kompetencje organów szkoły w oparciu o przepisy ustawy.§ 8.
Słuchacze szkoły zaocznej otrzymują indeksy według wzoru odrębnie ustalonego przez Ministra Kultury i Sztuki. Dopuszcza się możliwość wydawania indeksów słuchaczom szkoły stacjonarnej.§ 9.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszym ramowym statucie stosuje się przepisy dotyczące warunków przyjmowania uczniów do szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych, jak również przepisy ramowego statutu publicznych szkół artystycznych i placówek dla dzieci i młodzieży.