Przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2011.1.30

Akt utracił moc
Wersja od: 26 listopada 2010 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 26 listopada 2010 r.
w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§  1.
1.
W celu przeprowadzenia inwentaryzacji w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, zwanej dalej "Centrala KRUS", powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

Pani Teresa Leśniewska - Inspektor w Biurze Finansowo-Księgowym,

Pani Elżbieta Szkiełko - Inspektor w Biurze Administracji i Inwestycji,

Pan Arkadiusz Romański - Główny Specjalista w Biurze Administracji i Inwestycji.

2.
Osoby wchodzące w skład Komisji Inwentaryzacyjnej zobowiązane są do rzetelnego i prawidłowego - zgodnie z obowiązującymi przepisami - przeprowadzenia spisu z natury.
§  2.
Zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa załącznik do Zarządzenia nr 35 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego "Instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego".
§  3.
Do zadań Komisji Inwentaryzacyjnej należy:
1)
dokonanie spisu z natury zapasów materiałowych w magazynie Centrali KRUS,
2)
dokonanie spisu z natury znajdujących się w Centrali KRUS środków trwałych będących własnością Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników,
3)
sprawdzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
4)
wyjaśnienie ewentualnych powstałych różnic i przedstawienie wniosków, co do sposobu ich rozliczenia,
5)
po zakończeniu inwentaryzacji spisu z natury składników majątku oraz rozliczenia ewentualnych różnic i niedoborów, Komisja sporządzi protokół oraz sprawozdanie z przebiegu inwentaryzacji uwzględniając wszystkie stwierdzone nieprawidłowości.
§  4.
Pełną roczną inwentaryzację poszczególnych składników majątkowych należy przeprowadzić według stanu na dzień:
1)
zapasy materiałowe w magazynie Centrali KRUS wg stanu na dzień 30.11.2010 r.,
2)
sprzęt komputerowy, będący własnością Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w użyczeniu Centrali KRUS wg stanu na dzień 30.11.2010 r.,
3)
ewidencję druków ścisłego zarachowania na dzień 31.12.2010 r.,
§  5.
Do zadań Biura Finansowo-Księgowego Centrali KRUS należy:
1)
przeprowadzenie - po zakończeniu spisu z natury - wyceny arkuszy spisu z natury materiałów znajdujących się w magazynie.

Ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością spisanych materiałów na dzień 30.11.2010 r., a jego wartością księgową.

2)
porównanie wyników spisu z natury sprzętu będącego własnością Funduszu Składkowego z ewidencją pozabilansową.
§  6.
Inwentaryzację roczną należy przeprowadzić w terminie od 1 grudnia do 31 grudnia 2010 roku.
§  7.
Wyniki inwentaryzacji Komisja Inwentaryzacyjna przedstawi Prezesowi w terminie do 31 stycznia 2011 roku.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.