Przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2002.1.36

Akt utracił moc
Wersja od: 12 listopada 2001 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 12 listopada 2001 r.
w sprawie przeprowadzenia rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.), zarządzam co następuje:
§  1.
Zobowiązuję dyrektorów:
1)
Biura Administracji i Inwestycji Centrali KRUS do przeprowadzenia pełnej rocznej inwentaryzacji majątku będącego w dyspozycji Centrali KRUS,
2)
Oddziałów Regionalnych KRUS do przeprowadzenia pełnej rocznej inwentaryzacji majątku będącego w dyspozycji oddziałów regionalnych.
§  2.
W celu przeprowadzenia inwentaryzacji dyrektorzy wymienieni w § 1 ust. 2 powołują Komisje Inwentaryzacyjne. W Centrali KRUS ww. komisję powołuje Prezes Kasy.
§  3.
Do zadań Komisji Inwentaryzacyjnych należy:
1)
przeprowadzenie spisu z natury całego majątku,
2)
dokonanie wyceny spisanego majątku,
3)
porównanie dokonanej wyceny z danymi wynikającymi z ksiąg rachunkowych,
4)
wyjaśnienie i rozliczenie ewentualnych różnic.
§  4.
Pełną roczną inwentaryzację całego majątku przeprowadzić należy według stanu na koniec roku 2001, na dzień indywidualnie określony, przez każdego z upoważnionych dyrektorów.
§  5.
Zasady i tryb przeprowadzania inwentaryzacji określa załącznik do Zarządzenia Nr 35 Prezesa KRUS z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego "Instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego".
§  6.
Sprawozdanie z przeprowadzonej inwentaryzacji Komisje Inwentaryzacyjne przedstawią Prezesowi Kasy w terminie do dnia 31 stycznia 2002 r.
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.