Przeprowadzenie pełnej rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2010.1.41

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 2009 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 6 listopada 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia pełnej rocznej inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.), zarządzam, co następuje:
§  1.
1.
W celu przeprowadzenia pełnej rocznej inwentaryzacji w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
1)
Przewodniczący - Mieczysława Lipska - Wicedyrektor Biura Administracji i Inwestycji,
2)
Zastępca Przewodniczącego - Renata Sankiewicz - Główny Specjalista w Biurze Administracji i Inwestycji,
3)
Członek - Anna Tylec - Inspektor w Biurze Finansowo-Księgowym,
4)
Członek - Teresa Leśniewska - Inspektor w Biurze Finansowo-Księgowym,
5)
Członek - Grażyna Walasek - Starszy Specjalista w Biurze Ubezpieczeń,
6)
Członek - Grzegorz Machnicki - Specjalista w Biurze Świadczeń,
7)
Członek- Emilia Mitura- Starszy Inspektor w Biurze Administracji i Inwestycji,
8)
Członek - Arkadiusz Romański - Główny Specjalista w Biurze Administracji i Inwestycji,
9)
Członek - Grażyna Paczuska - Specjalista w Biurze Organizacyjno-Prawnym,
10)
Członek - Agnieszka Korol - Inspektor w Biurze Informatyki i Telekomunikacji zamiennie Członek Piotr Szymczak - Główny Specjalista w Biurze Informatyki i Telekomunikacji,
11)
Sekretarz - Anna Kępka - Specjalista w Biurze Administracji i Inwestycji.
2.
Osoby wchodzące w skład Komisji Inwentaryzacyjnej zobowiązane są do rzetelnego i prawidłowego - zgodnie z obowiązującymi przepisami - przeprowadzenia spisu z natury.
§  2.
Zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa załącznik do Zarządzenia nr 35 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 12 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego "Instrukcji w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego".
§  3.
Do zadań Komisji Inwentaryzacyjnej należy:
a)
dokonanie spisu z natury znajdujących się w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego środków trwałych własnych i obcych, pozostałych środków trwałych i pozostałego wyposażenia objętego ewidencja ilościową,
b)
dokonanie spisu z natury zapasów materiałowych w magazynie Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
c)
dokonanie spisu z natury znajdujących się w Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego środków trwałych będących własnością Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników,
d)
sprawdzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
e)
wyjaśnienie ewentualnych powstałych różnic i przedstawienie wniosków, co do sposobu ich rozliczenia,
f)
w zakresie wartości niematerialnych i prawnych - zweryfikowanie zapisów księgowych z danymi wynikającymi z dokumentów - w uzgodnieniu z Biurem Informatyki i Telekomunikacji,

– nakłady na inwestycje rozpoczęte w uzgodnieniu z Biurem Administracji i Inwestycji,

g)
po zakończeniu inwentaryzacji spisu z natury składników majątku oraz rozliczenia ewentualnych różnic i niedoborów, Komisja sporządzi protokół oraz sprawozdanie z przebiegu inwentaryzacji uwzględniając wszystkie stwierdzone nieprawidłowości.
§  4.
Pełną roczną inwentaryzację poszczególnych składników majątkowych należy przeprowadzić według stanu na dzień:
a)
środki trwałe, pozostałe środki trwałe według stanu na dzień 31.10.2009 r.,
b)
pozostałe wyposażenie objęte ewidencją ilościową według stanu na dzień 31.10.2009 r.,
c)
spis w drodze weryfikacji wartości niematerialnych i prawnych, inwestycji rozpoczętych według stanu na dzień 31.10.2009 r.,
d)
zapasy materiałowe w magazynie Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wg stanu na dzień 30.11.2009 r.
e)
środki trwałe, będące własnością Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników wg stanu na dzień 31.10.2009 r.,
f)
ewidencję druków ścisłego zarachowania na dzień 31.12.2009 r.,
g)
pozostałe aktywa i pasywa na dzień 31.10.2009 r.
§  5.
Do zadań Biura Finansowo-Księgowego Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego należy:
a)
przeprowadzenie - po zakończeniu spisu z natury - wyceny arkuszy spisu z natury materiałów znajdujących się w magazynie.

Ustalenie ewentualnych różnic pomiędzy wartością spisanych materiałów na dzień 30.11.2009 r., a jego wartością księgową,

b)
porównanie wyników spisu z natury sprzętu będącego własnością Funduszu Składkowego z ewidencją pozabilansową,
c)
spis w drodze weryfikacji nie potwierdzonych sald rozrachunków.
§  6.
Pełną inwentaryzację roczną należy przeprowadzić w terminie od 16 listopada 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.
§  7.
Wyniki inwentaryzacji Komisja Inwentaryzacyjna przedstawi Prezesowi Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w terminie do 31 stycznia 2010 roku.
§  8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.