Przeprowadzenie inwentaryzacji rocznej aktywów pieniężnych, należności i zobowiązań, materiałów w magazynie oraz pozostałych aktywów i pasywów.
Dz.Urz.MSP.2014.31
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 45
MINISTRA SKARBU PAŃSTWA 1
z dnia 2 października 2014 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej aktywów pieniężnych, należności i zobowiązań, materiałów w magazynie oraz pozostałych aktywów i pasywów
Procedura przygotowawcza
Procedura przygotowawcza
Inwentaryzacja aktywów pieniężnych, należności, zobowiązań, papierów wartościowych oraz pozostałych aktywów i pasywów w Ministerstwie Skarbu Państwa
Inwentaryzacja aktywów pieniężnych, należności, zobowiązań, papierów wartościowych oraz pozostałych aktywów i pasywów w Ministerstwie Skarbu Państwa
Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych
Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych
Zakończenie prac inwentaryzacyjnych
Zakończenie prac inwentaryzacyjnych
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROTOKÓŁ Z INWENTARYZACJI PRZEPROWADZONEJ W KASIE MSP
PROTOKÓŁ Z INWENTARYZACJI PRZEPROWADZONEJ W KASIE MSP
Pani / Pan ........................................................................ - przewodniczący zespołu spisowego,
Pani / Pan ........................................................................ - członek zespołu spisowego,
Pani / Pan ........................................................................ - członek zespołu spisowego,
w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej - Pani / Pana .......................................,
w dniu .......................................................................,
przeprowadził inwentaryzację w kasie Ministerstwa Skarbu Państwa. W drodze spisu z natury ustalono, co następuje:
1. Rzeczywisty stan gotówki w kasie: ............................... PLN,
(słownie: ...........................................................................................................................).
2. Stan gotówki wg raportu kasowego nr ....... z dnia ..............: ..................... PLN,
(słownie: ...........................................................................................................................).
3. Nadwyżka / Niedobór: ................................................ PLN,
(słownie: ...........................................................................................................................).
4. Ostatni numer dowodu KP .................... z dnia .............................
5. Ostatni numer dowodu KW ................... z dnia .............................
6. Ostatni zrealizowany czek gotówkowy o numerze ....................... - pozycja ....... raportu kasowego.
7. Czeki pozostające w kasie do wykorzystania:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
8. Wykorzystanie czeków gotówkowych od ostatniej inwentaryzacji / kontroli i ich ujęcie w raportach kasowych:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
9. Inne wartości pieniężne:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
10. Stan depozytów przechowywanych w kasie oraz ich zgodność lub niezgodność z ewidencją:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
11. Stan innych papierów wartościowych przechowywanych w kasie oraz ich zgodność lub niezgodność z ewidencją:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
12. Wyjaśnienie przyczyn powstania nadwyżki lub niedoboru:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
W związku z ustaleniami zawartymi w niniejszym protokole osoba materialnie odpowiedzialna nie wniosła zastrzeżeń / wniosła zastrzeżenia:
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
Niniejszy protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w kasie.
podpisy członków zespołu spisowego: podpis osoby materialnie odpowiedzialnej:
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PROTOKÓŁ Z INWENTARYZACJI DRUKÓW ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA W MSP
PROTOKÓŁ Z INWENTARYZACJI DRUKÓW ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA W MSP
Pani / Pan ........................................................................ - przewodniczący zespołu spisowego,
Pani / Pan ......................................................................... - członek zespołu spisowego,
Pani / Pan .......................................................................... - członek zespołu spisowego,
I. Druki znajdujące się w komórce organizacyjnej właściwej w sprawie finansów.
W obecności osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania:
Pani / Pana ...............................................................,
w dniu ...........................................,
przeprowadził inwentaryzację druków ścisłego zarachowania. W toku inwentaryzacji stwierdzono, co następuje:
1. W roku wystawiono dowody KP od nr ............... do nr ...............
2. W roku wystawiono dowody KW od nr .............. do nr ...............
3. Dokonano kontroli ewidencji pobranych przez kasjerkę czeków gotówkowych:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
W związku z ustaleniami zawartymi w niniejszym protokole osoba odpowiedzialna za prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania nie wniosła zastrzeżeń / wniosła zastrzeżenia:
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
....................................................................................................
podpis osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ewidencji w DBiF
II. Druki znajdujące się w komórce właściwej w sprawach administracyjnych:
W obecności osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania:
Pani / Pana ...............................................................,
w dniu ...........................................,
dokonano kontroli ewidencji arkuszy spisu z natury
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
W związku z ustaleniami zawartymi w niniejszym protokole osoba odpowiedzialna za prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania nie wniosła zastrzeżeń / wniosła zastrzeżenia:
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
....................................................................................................
podpis osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ewidencji w DBiF
Niniejszy protokół sporządzono w 3 jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w kasie, drugi przekazano osobie odpowiedzialnej za prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w komórce właściwej w sprawach administracyjnych.
podpisy członków zespołu spisowego:
ZAŁĄCZNIK Nr 3
MINISTERSTWO SKARBU PAŃSTWA
MINISTERSTWO SKARBU PAŃSTWA
00-522 Warszawa Krucza 36/ Wspólna 6
Oryginał/Kopia
Klient:
Kod:
Adres:
Informujemy, że saldo naszych należności wobec Waszej jednostki, wg stanu na dzień wynosi:
Na podstawie art. 26 Ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 i 613, Dz. U. z 2014 r. poz. 768) prosimy o pisemne potwierdzenie wyszczególnionego stanu należności oraz wysłanie podpisanej kopii wraz z ewentualnym sprostowaniem w terminie 7 dni od daty wystawienia niniejszego potwierdzenia. Jednocześnie przypominamy, że w/w ustawa nie przewiduje "akceptu milczącego".
Nr dokumentu | Opis | Data wyst. | Data wym. | Kwota WN | Kwota MA | |
Suma w PLN Saldo |
Prosimy o podpis przez osoby upoważnione wraz z Waszą pieczątką firmową.
Pieczątka firmy Główny księgowy Dyrektor/Prezes
Wydruk z systemu ZiG: moduł Należności i Zobowiązania Data wydruku: Wydrukował:
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEJ INWENTARYZACJI NALEŻNOŚCI FUNDUSZU SKARBU PAŃSTWA ZA 2014 ROK, WYNIKAJĄCYCH Z REALIZACJI ZADAŃ WYMIENIONYCH W ART. 7B UST. 1 USTAWY Z DNIA 8 SIERPNIA 1996 R. O ZASADACH WYKONYWANIA UPRAWNIEŃ PRZYSŁUGUJĄCYCH SKARBOWI PAŃSTWA
SPRAWOZDANIE Z PRZEPROWADZONEJ INWENTARYZACJI NALEŻNOŚCI FUNDUSZU SKARBU PAŃSTWA ZA 2014 ROK, WYNIKAJĄCYCH Z REALIZACJI ZADAŃ WYMIENIONYCH W ART. 7B UST. 1 USTAWY Z DNIA 8 SIERPNIA 1996 R. O ZASADACH WYKONYWANIA UPRAWNIEŃ PRZYSŁUGUJĄCYCH SKARBOWI PAŃSTWA
Wojewoda
Rodzaj należności | Wartość należności na 31.12.2014 | Ilość wysłanych potwierdzeń sald | Ilość sald, które zostały przez kontrahentów potwierdzone | Ilość sald nie potwierdzonych | Ilość sald zakwestionowanych |
krótkoterminowe | |||||
długoterminowe | |||||
razem |
Sporządził ............................................ ................................................................
(imię i nazwisko) (data i podpis wojewody)
Data: ....................................................
Telefon: ...............................................
ZAŁĄCZNIK Nr 5
SPRAWOZDANIE Z WERYFIKACJI WARTOŚCI NIEMATERIALNYCH I PRAWNYCH NA DZIEŃ 31.12.2014 R.
SPRAWOZDANIE Z WERYFIKACJI WARTOŚCI NIEMATERIALNYCH I PRAWNYCH NA DZIEŃ 31.12.2014 R.
L.p. | Nazwa | Stan przed weryfikacją | Stan po weryfikacji | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Podpisy zespołu spisowego
dokonującego weryfikacji
......................................................... ..............................................................
......................................................... (Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego)
........................................................