Prowadzenie w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wydzielonej ewidencji księgowej przy przedsięwzięciach realizowanych w ramach Instrumentu Finansowego LIFE+.
B.I.LP.2011.7.69
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 28
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 1 czerwca 2011 r.
w sprawie prowadzenia w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wydzielonej ewidencji księgowej przy przedsięwzięciach realizowanych w ramach Instrumentu Finansowego LIFE+
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 ze zm.), § 6 i § 8 ust. 1 pkt 3 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu PGL Lasy Państwowe, w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.), zarządzam, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
ZASADY PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH
ZASADY PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH
I.
Wprowadzenie
Wprowadzenie
II.
Sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych
Sposób prowadzenia ksiąg rachunkowych
2. Zdarzenia gospodarcze oraz operacje finansowe realizowane na rzecz Instrumentu Finansowego LIFE+ w ramach projektów są rejestrowane w Systemie Informatycznym Lasów Państwowych (SILP).
Ewidencję księgową najczęstszych operacji gospodarczych związanych z realizacją projektów przedstawia tabela 1.
3. Operacje finansowe związane z przychodami projektów pochodzącymi z dotacji ujmowane są w księgach rachunkowych w momencie, gdy jednostka spełni warunki uzyskania dotacji zgodnie z wymogami określonymi w umowach o dofinansowanie i dokumentach programowych.
4. Dla dowodów księgowych w ramach projektów prowadzone są wydzielone rejestry kosztów/wydatków o nazwie:
* Rejestr księgowań dla projektu LIFE+ z kodem L1 - dla projektu "Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów" - FORESTFIRE;
* Rejestr księgowań dla projektu LIFE+ z kodem L2 - dla projektu "Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach" - FORESTFIRE II.
5. W rejestrach, o których mowa w pkt 4, dowody otrzymują nadany przez SILP automatyczny ślad rewizyjny w postaci ciągu znaków rozpoczynającego się od kodu rejestru, roku i miesiąca zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych oraz kolejnego numeru.
Numeracja nadawana jest w ramach poszczególnych rejestrów w porządku chronologicznym - miesięcznym, aby umożliwić powiązanie dowodu z zapisami w księgach rachunkowych. Numery identyfikacyjne nadawane przez SILP odnotowywane są w prawym górnym rogu dokumentu.
6. Każda operacja dotycząca kosztów/wydatków danego projektu jest ewidencjonowana na odpowiednie miejsca powstawania kosztów i wydzielone pozycje planu.
7. Wydzielone pozycje planu dla projektu, ustalone dla każdego nowego roku obrotowego, stanowić będą uzupełnienie Zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych w zakresie ewidencji przedsięwzięć realizowanych w ramach Instrumentu Finansowego LIFE+.
8. Obowiązujące na lata 2010-2011 pozycje planu przedstawiają: tabela 2 i tabela 3 do niniejszych Zasad.
III.
Sposób postępowania dotyczący dowodów księgowych
Sposób postępowania dotyczący dowodów księgowych
2. Każde zdarzenie gospodarcze rodzące koszty lub wydatki, w tym operacje finansowe związane z projektem (oprócz kosztów ogólnych), są potwierdzone dokumentami źródłowymi w postaci: faktur, rachunków, list płac, wyciągów bankowych, polis ubezpieczeniowych i innych dokumentów, takich jak polecenia księgowania (PK).
3. Dokumenty pomocnicze, takie jak: umowy, protokoły odbioru, protokoły oględzin, dowody OT, KW, KP, raporty kasowe, dokumentacja związana z udzieleniem zamówienia publicznego, notatki służbowe itp. pełnią rolę wspomagającą i uzupełniającą.
4. Zewnętrzne dowody księgowe podlegają kontroli merytorycznej, formalnoprawnej, kontroli formalnorachunkowej, zgodności z prawem zamówień publicznych oraz zatwierdzeniu do wypłaty i ujęcia w księgach rachunkowych.
Dla ułatwienia czynności ewidencyjnych i kontrolnych zalecane jest, aby na dowodach księgowych związanych z projektem nie ujmować zakupów dotyczących innej działalności DGLP.
5. W zakresie kontroli merytorycznej i formalnoprawnej oraz kontroli formalnorachunkowej dla dowodów księgowych i innych dokumentów związanych z Instrumentem Finansowym LIFE+ w ramach projektów, obowiązującymi do stosowania są Postanowienia ogólne Regulaminu kontroli wewnętrznej w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 76 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 27 listopada 2009 r. w sprawie zasad kontroli wewnętrznej w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
6. Kontroli merytorycznej i formalnoprawnej dokonuje kierownik Zespołu Obsługi Programu LIFE+ lub upoważniony pisemnie przez niego pracownik.
7. Kontrolę pod względem formalnorachunkowym przeprowadza pracownik ds. księgowości i rozliczeń Zespołu Obsługi Programu LIFE+.
8. Dowody księgowe podlegają akceptacji Głównego Księgowego Lasów Państwowych i zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych lub jego zastępców.
IV.
Sposób opisu dowodów księgowych
Sposób opisu dowodów księgowych
2. Faktury lub dowody księgowe równoważne, takie jak rachunki, polisy ubezpieczeniowe itp., wystawiane przez wykonawców, powinny spełniać następujące wymogi:
* zawierać wyraźne odniesienie do projektu LIFE+, tj. numer i tytuł lub skrócony tytuł oraz odniesienie do zamówienia/zlecenia DGLP;
* być dostatecznie szczegółowe, aby umożliwić identyfikację pojedynczych pozycji objętych świadczoną usługą, tj. wyraźny opis i wartość każdej pozycji.
3. Faktury lub dowody równoważne powinny spełniać znamiona dowodu księgowego określonego w art. 21 ustawy o rachunkowości, czyli zawierać między innymi stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca i roku oraz sposobu ujęcia dowodu w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te wskazania.
4. W wypadku, gdy kwalifikowalna jest jedynie część kosztów, których dotyczy opisywany dokument, należy w opisie zawrzeć informację na ten temat wraz ze wskazaniem, jaka część kosztów (jakiego rodzaju koszty i w jakiej wartości) została uznana za kwalifikowalną.
5. Dodatkowo, gdy wydatek jest sfinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, na dokumencie należy umieścić zapis: "sfinansowano ze środków NFOŚiGW na podstawie umowy nr (odpowiednio) 627/2009/Wn50/EE-PO-LF/D lub 517/2010/Wn50/EE-PO-LF/D w kwocie ogółem ........... kosztów kwalifikowanych, w tym wysokość środków na realizację działań bieżących w kwocie .......... (słownie ........ )".
6. Dekretacja dowodów księgowych, wskazująca na dokumencie odpowiednie konta do ujęcia w ewidencji ksiąg rachunkowych, powinna być zgodna z wykazem kont ustalonym w Planie kont PGL LP.
Wyciąg z wykazu kont stosowanych do ewidencji zdarzeń gospodarczych, związanych z realizacją projektów w ramach Instrumentu Finansowego LIFE+, przedstawia tabela 4 do niniejszych Zasad.
7. Dokumenty utworzone w podsystemie Kadry i Płace oraz w podsystemie Infrastruktura dekretowane są automatycznie poprzez SILP, zgodnie z ustaleniami zawartymi w komentarzu do Planu kont Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
8. Kierownik Zespołu Obsługi Programu LIFE+ lub upoważniony przez niego pracownik, odpowiedzialny za realizację przyporządkowanych mu zadań, który dokonuje kontroli merytorycznej i formalnoprawnej, potwierdza przeprowadzenie tej kontroli stosownym opisem przedmiotu zamówienia/zlecenia i ich zgodności oraz sygnuje na odwrocie faktury pieczątką wg wzoru określonego w pkt IV.12. Do zakresu kontroli merytorycznej i formalnoprawnej należy również wypełnienie pozycji dotyczących wskazania miejsca powstawania kosztów/wydatków, pozycji planu, ilości i czynności.
9. Pracownik ds. księgowości i rozliczeń Zespołu Obsługi Programu LIFE+ sprawdza dokument pod względem formalnorachunkowym, kwalifikuje dowód poprzez wskazanie miesiąca i roku oraz sposobu ujęcia w księgach rachunkowych, wskazuje także źródło finansowania i rachunek bankowy do obciążenia płatnością.
10. Zatwierdzenia kwoty do wypłaty dokonują Główny Księgowy i Dyrektor Generalny lub osoby je zastępujące.
11. Na odwrocie zewnętrznego dowodu księgowego umieszczane są również adnotacje potwierdzające zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z przepisami prawa zamówień publicznych, a także, jeśli dotyczy, dane dotyczące ewidencji rzeczowych składników majątkowych.
12. Wzór pieczątki do sygnowania zewnętrznych dowodów księgowych:
sprawdzono pod względem merytorycznym i formalnoprawnym | data | podpis | |
pozycja planu | |||
wartość | |||
nr inwentarzowy | |||
ilość | |||
czynność / artykuł | |||
data ujęcia w księgach rachunkowych | |||
sprawdzono pod względem formalno-rachunkowym | data | podpis | |
źródo finansowania | |||
rachunek do obciążenia | |||
zatwierdzono do wypłaty ze środków: ................................................................................. | |||
złotych ......................................................................... | |||
słownie złotych ................................................................. ................................................................................. | |||
................................................................................. | |||
data | Główny Księgowy | Dyrektor |
V.
Sposób rozliczeń kosztów i wydatków w ramach projektów
Sposób rozliczeń kosztów i wydatków w ramach projektów
2. Koszty osobowe nalicza się w stosunku do rzeczywistego czasu poświęconego na realizację każdego projektu. Obliczane są na podstawie wynagrodzeń brutto powiększonych o obowiązkowe składki na ubezpieczenia społeczne oraz wszelkie inne obowiązkowe koszty ustawowe. Świadczenia na rzecz pracownika, takie jak dodatkowe usługi medyczne, nie stanowią wydatków kwalifikowalnych.
3. Czas pracy przy każdym projekcie jest rejestrowany indywidualnie dla pracownika za pomoca kart ewidencji czasu pracy (timesheet).
4. Koszty wynagrodzeń i pochodnych pracowników zaangażowanych w projekty ewidencjonowane są na odpowiednich pozycjach planu niekwalifikowalnych.
Po zakończeniu roku są one rozliczane zgodnie z metodologią stawki dziennej, akceptowaną przez Komisję Europejską, i w części kwalifikowalnej przeksięgowywane na pozycje planu wynagrodzeń kwalifikowalnych.
5. Odpisy amortyzacyjne środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wykorzystywane w projektach stanowią ich koszty, jednakże zgodnie z Postanowieniami Wspólnymi i umową o dofinansowanie uznane są za niekwalifikowalne.
Wartość początkowa środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia zakupionego na rzecz projektów nie stanowi wydatku kwalifikowalnego.
6. Podatek od towarów i usług (VAT) jest w projektach wydatkiem kwalifikowalnym, gdyż Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy ich nabyciu.
VI.
Otwarcie rachunków bankowych do obsługi projektów i sposób ewidencji operacji z tym związanych
Otwarcie rachunków bankowych do obsługi projektów i sposób ewidencji operacji z tym związanych
* rachunek pomocniczy - prowadzony w PLN, oprocentowany, służący do rozliczania zaliczek otrzymanych z Komisji Europejskiej , zwany dalej rachunkiem zaliczek w PLN;
* rachunek pomocniczy - prowadzony w PLN, oprocentowany, służący do rozliczania wkładu własnego i refundacji ponoszonych wydatków, zwany dalej rachunkiem refundacyjnym;
dodatkowo - wspólny dla projektów
* rachunek dewizowy techniczny - prowadzony w EUR, służący do przyjęcia środków zaliczkowych przekazanych przez Komisję Europejską, zwany dalej rachunkiem zaliczek w EUR.
2. Środki zgromadzone na rachunku w EUR podlegają przewalutowaniu na PLN, a następnie przekazaniu na rachunek zaliczek w PLN.
3. Opłaty bankowe dotyczące ww. wyodrębnionych rachunków nie stanowią wydatków kwalifikowalnych i są pobierane bezpośrednio z rachunku podstawowego DGLP.
4. Odsetki od rachunku refundacyjnego są przychodem własnym DGLP.
5. Odsetki od środków na rachunku zaliczek w PLN nie są traktowane jako dochód bezpośredni projektu. Odsetki te podlegają zwrotowi do Komisji Europejskiej poprzez potrącenie przy wniosku o płatność końcową.
6. Do przygotowywania zleceń przelewów z rachunków bankowych dotyczących projektów upoważnione są co najmniej dwie osoby.
7. Zlecenie przelewu zatwierdza Główny Księgowy lub Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych.
8. Dla rachunków bankowych prowadzone są wydzielone rejestry księgowe do ewidencji operacji bankowych dla poszczególnych projektów o kodach:
* E1 - rejestr księgowań wyciągów bankowych rachunku refundacyjnego dla projektu "Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów";
* E2 - rejestr księgowań wyciągów bankowych rachunku zaliczek dla projektu "Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańcó w terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów";
* E3 - rejestr księgowań wyciągów bankowych rachunku refundacyjnego dla projektu "Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach";
* E4 - rejestr księgowań wyciągów bankowych rachunku zaliczek dla projektu "Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach";
* WE - rejestr księgowań wyciągów bankowych rachunku zaliczek w EUR.
VII.
Sposób przechowywania i archiwizacji dokumentów dotyczących projektów
Sposób przechowywania i archiwizacji dokumentów dotyczących projektów
Dla przechowywania, ochrony i archiwizacji dowodów i zbiorów księgowych obowiązującymi są zapisy pkt 6 i pkt 7 Zasad (polityki) rachunkowości Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
Tabela 1
EWIDENCJA KSIĘGOWA
najczęstszych operacji gospodarczych związanych z realizacją projektów w ramach Instrumentu Finansowego LIFE+
Opis operacji | Księgowanie operacji | |
Wn | Ma | |
Księgowania operacji gospodarczych w ramach LIFE+ | ||
Księgowanie kosztów rodzajowych realizowanych w ramach projektów LIFE+ na wydzielonych pozycjach planu | "4" koszty wg rodzaju "501" koszty wg MPK "503" koszty wg MPK "3" rozliczenie zakupu | 210 Rozrachunki z dostawcami "4" koszty wg rodzaju "3" rozliczenie zakupu |
Księgowanie zapłaty kosztów realizowanych w ramach projektów LIFE+ | 210 Rozrachunki z dostawcami 230 Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń bieżących 242 Rozrachunki z ZUS 225 Rozrachunki z tytułu pdof | Rachunek bankowy zaliczkowy lub rachunek bankowy refundacyjny 130* Rachunek podstawowy 130* |
Księgowanie zestawienia kosztów do wniosku o płatność składanego do Komisji Europejskiej | Rozrachunki z tytułu dotacji z KE 251** | 70060 - Dotacje zewnętrzne do działalności administracyjnej |
Księgowanie zestawienia kosztów do wniosku o płatność składanego do NFOŚiGW | Rozrachunki z tytułu dotacji z NFOŚiGW 250** | 70060 - Dotacje zewnętrzne do działalności administracyjnej |
Księgowanie otrzymanej zaliczki w ramach projektów LIFE+ | Rachunek bankowy walutowy 132* | Rozrachunki z KE z tytułu zaliczki 251** |
Przewalutowanie otrzymanej zaliczki, dotacji na PLN | Rachunek bankowy zaliczkowy lub rachunek bankowy refund. 130* Inne środki pieniężne 109 | Inne środki pieniężne 109 Rachunek bankowy walutowy 132* |
Księgowanie otrzymanej dotacji z Komisji Europejskiej w ramach projektów LIFE+ | Rachunek bankowy walutowy | Rozrachunki z tytułu dotacji z KE 251** |
* właściwy dla projektów LIFE+ rachunek bankowy
** konto analityczne z dotującym - właściwe dla programu LIFE+
Tabela 2
POZYCJE PLANU
do wydzielonej ewidencji kosztów projektu LIFE08 INF/PL/000523 "Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów" w 2010 r.
Rok | Typ planu | Typ obiektu | Adres obiektu | Grupa czynności | Nazwa | Pozycja planu |
ADMINISTRACJA + SL | ||||||
"LIFE+" Projekt nr I Koszty kwalifikowalne | ||||||
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201000373 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201000374 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201000375 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | 201000376 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-REKL | wydatki na reklamę | 201000377 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. - wynagrodz. | 201000378 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201000379 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201000380 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | 201000381 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-POD | podatki, daniny, opłaty | 201000382 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | 201000383 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | 201000384 |
"LIFE+" Projekt nr I Koszty niekwalifikowalne | ||||||
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201000385 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201000386 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201000387 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | 201000388 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. - wynagrodz. | 201000389 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201000390 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-AMORT | admin. - amortyzacja | 201000391 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201000392 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-BHP | działalność BHP w administr. | 201000393 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | 201000394 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-POD | podatki, daniny, opłaty | 201000395 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | 201000396 |
2010 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | 201000397 |
Tabela 3
POZYCJE PLANU
do wydzielonej ewidencji kosztów projektu LIFE08 INF/PL/000523 "Ogień w lesie a przyroda - podniesienie świadomości mieszkańców terenów wiejskich w zakresie zapobiegania pożarom lasów" w 2011 r.
Rok | Typ planu | Typ obiektu | Adres obiektu | Grupa czynności | Nazwa | Pozycja planu |
ADMINISTRACJA + SL | ||||||
"LIFE+" Projekt nr I Koszty kwalifikowalne | ||||||
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201100270 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201100460 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201100251 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-REKL | wydatki na reklamę | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. - wynagrodz. | 201100271 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201100461 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201100252 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-PODAT | podatki, daniny, opłaty | 201100517 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | 201100250 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-1 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | |
"LIFE+" Projekt nr I Koszty niekwalifikowalne | ||||||
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201100272 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201100462 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201100253 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | 201100257 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. -wynagrodz. | 201100273 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201100463 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-AMORT | admin. - amortyzacja | 201100249 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201100254 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-BHP | działalność BHP w administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | 201100259 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-PODAT | podatki, daniny, opłaty | 201100515 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-ZASN | SL narzut na wynagrodzenia | 201100255 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-NARZ | administracja - narzuty na wynagrodzenia | 201100256 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | SŁ-DOKSZ | dofinansowanie dokszt. prac. SL | 201100258 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-01-2 | ADM-DOKSZ | dofinansowanie dokszt. prac. admin. | 201100260 |
Tabela 3 - dok.
POZYCJE PLANU
do wydzielonej ewidencji kosztów projektu LIFE09 INF/PL/000275 "Ogień w lesie a przyroda II - drugi etap kampanii informującej społeczeństwo o zagrożeniu pożarowym w lasach" w 2011 r.
Rok | Typ planu | Typ obiektu | Adres obiektu | Grupa czynności | Nazwa | Pozycja planu |
ADMINISTRACJA + SL | ||||||
"LIFE+" Projekt nr II Koszty kwalifikowalne | ||||||
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201100276 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201100464 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201100262 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-REKL | wydatki na reklamę | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. - wynagrodz. | 201100277 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201100465 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201100263 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-PODAT | podatki, daniny, opłaty | 201100518 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | 201100261 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-3 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | |
"LIFE+" Projekt nr II Koszty niekwalifikowalne | ||||||
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-ZAS | płace zasad. Służby Leśnej | 201100275 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-ZASCH | płace zasad. Służby Leśnej choroba | 201100466 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-ZASDEL | SL delegacje | 201100265 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-SZK | szkolenie Służby Leśnej | 201100268 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-ZAS | płace zasad. admin. -wynagrodz. | 201100274 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-ZASCH | płace zasad. admin. - choroba | 201100467 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-AMORT | admin. - amortyzacja | 201100281 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-DEL | admin. - delegacje | 201100264 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-BHP | działalnosc BHP w administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-SZK | szkol. pracowników administr. | 201100269 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-PODAT | podatki, daniny, opłaty | 201100516 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-BIUR | wydatki biurowe | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-POZ | pozostała działal. administr. | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-ZASN | SL narzut na wynagrodzenia | 201100266 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-NARZ | administracja - narzuty na wynagrodzenia | 201100267 |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | SŁ-DOKSZ | dofinansowanie dokszt. prac. SL | |
2011 | ADM | P | 18-36-1-02-4 | ADM-DOKSZ | dofinansowanie dokszt. prac. administr. |
Tabela 4
WYCIĄG Z WYKAZU KONT
stosowanych do ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektów w ramach instrumentu finansowego LIFE+
Konto syntetyczne | Analityka I stopnia | Analityka II stopnia / MPK | Treść | Kryterium podziału analitycznego |
250 | Rozrachunki z tytułu dotacji pozabudżetowych, bez dotacji z UE | wg instytucji dotującej | ||
251 | Rozrachunki z tytułu dotacji, dopłat z UE | |||
8 | xxxx - numer adresowy | Rozrachunki z tytułu dotacji, dopłat z UE - pozostałe | wg instytucji dotującej | |
109 | Inne środki pieniężne | wg kontrahentów | ||
130 | Rachunek bankowy krajowych środków pieniężnych | |||
1 | Rachunek bankowy zaliczkowy | wg rachunku dla projektu | ||
1 | Rachunek bankowy refundacyjny | wg rachunku dla projektu | ||
132 | 1 | Rachunek bankowy walut | rachunek techniczny | |
210 | Zobowiązania z tytułu dostaw i usług | wg kontrahentów | ||
213 | Zobowiązania z tytułu nabycia wartości niematerialnych i prawnych oraz rzeczowych aktywów trwałych | wg kontrahentów | ||
301 | Rozliczenie zakupu materiałów i towarów | wg rodzaju sprzedaży | ||
302 | Rozliczenie zakupu robót i usług | wg rodzaju sprzedaży | ||
"4" | Koszty wg rodzaju i ich rozliczenie | |||
400 | Zużycie materiałów i energii | |||
0 | Zużycie materiałów | |||
1 | Zużycie energii | |||
410 | Usługi obce | |||
420 | Podatki i opłaty | |||
0 | Podatki i opłaty - inne | |||
1 | Podatek VAT niepodlegający odliczeniu | |||
4 | Podatek VAT należny od wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportowych | |||
430 | Wynagrodzenia | |||
1 | Wynagrodzenia osobowe | |||
2 | Wynagrodzenia bezosobowe i honoraria | |||
3 | Dodatkowe wynagrodzenie roczne | |||
440 | Świadczenia na rzecz pracowników | |||
1 | Składki na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy | |||
2 | Odpis na ZFŚS | |||
3 | Wartość wydanego umundurowania | |||
4 | Koszty BHP | |||
5 | Koszty szkoleń i dokształcania pracowników | |||
6 | Pozostałe świadczenia na rzecz pracownika | |||
450 | Amortyzacja | |||
460 | Delegacje i koszty przeniesienia | |||
470 | Pozostałe koszty rodzajowe | |||
0 | Inne koszty rodzajowe | |||
1 | Koszty reprezentacji | |||
2 | Koszt reklamy | |||
501 | MPK | Koszty Służby Leśnej | ||
111 | Wynagrodz. i świadczenia Służby Leśnej | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
112 | Narzuty na wynagrodzenia Służby Leśnej | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
113 | Delegacje i koszty przen. SL | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
114 | Utrzym. środków lokom. SL | |||
116 | BHP pracowników Służby Leśnej | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
117 | Szkolenia pracowników Służby Leśnej | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
118 | Pozostałe koszty SL | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
503 | MPK | Pozostałe koszty administracyjne | ||
131 | Wynagrodz. i świadczenia pr. admin. i obsł. | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
132 | Narzuty na wynagrodzenia poz. admin. i obs. | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
133 | Amortyzacja i utrzym. środków trwałych | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
134 | Delegacje i koszty przeniesienia | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
135 | Utrzymanie transportu administracyjnego | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
136 | BHP pozost. pracowników admin. i obsługi | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
138 | Szkolenia pracowników administr. i obsług. | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
139 | Podatki, daniny i opłaty | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
1310 | Koszty biurowe | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
1313 | Pozostałe koszty administracyjne | wg wydzielonych pozycji planu dla projektu | ||
700 | 60 | Dotacje zewnętrzne do działalności administracyjnej |
W miarę potrzeb możliwe jest stosowanie innych kont rzeczowych i analitycznych w celu ewidencji księgowej operacji gospodarczych zgodnie z obowiązującym planem kont.