Prowadzenie rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MON.2003.18.194
Akt utracił moc Wersja od: 17 grudnia 2003 r.
ZARZĄDZENIE Nr 58/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 listopada 2003 r.
w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych
Dowództwo Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej
Na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
Rozdział I
Zasady tworzenia rejestru
Zasady tworzenia rejestru
§ 1.
Zarządzenie określa zasady prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych, zwanego dalej "rejestrem" oraz tryb dokonywania wpisów i wykreśleń tych urządzeń z rejestru, a także wzór tego rejestru określony w załączniku nr 1 do zarządzenia.§ 2.
1.
Rejestr zawiera informacje o wojskowych lotniczych stałych urządzeniach naziemnych, zwanych dalej "urządzeniami naziemnymi", jeżeli mają być używane dłużej niż 6 miesięcy.2.
Jeżeli wpisów w rejestrze dokonuje się na podstawie dokumentów zawierających tajemnicę państwową lub tajemnicę służbową, to rejestrom można nadać odpowiednie klauzule tajności - zgodnie z ustawą z dnia 22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.).§ 3.
Rejestr zawiera informacje o: 1)
urządzeniach radiokomunikacyjnych; 2)
urządzeniach radiolokacyjnych; 3)
urządzeniach radionawigacyjnych; 4)
wzrokowych pomocach nawigacyjnych; 5)
automatycznych systemach pomiarowych parametrów meteorologicznych.§ 4.
Szef Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "Szefem Służby Ruchu Lotniczego SZ RP" odpowiada za prowadzenie rejestru oraz dokonywanie w nim wpisów i wykreśleń.§ 5.
Za wystąpienie z wnioskiem o wpisanie do rejestru odpowiadają dowódcy poszczególnych rodzajów Sił Zbrojnych, zwani dalej "wnioskodawcami".§ 6.
Wpisanie do rejestru następuje w wyniku złożenia wniosku przez wnioskodawców do Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.§ 7.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP odmawia wpisania urządzenia naziemnego do rejestru, jeżeli wniosek nie spełnił wymagań, o których mowa w § 12 ust. 2.§ 8.
Wykreślenie urządzenia naziemnego z rejestru urządzeń naziemnych następuje na pisemny wniosek wnioskodawcy do prowadzącego rejestr. O fakcie wykreślenia urządzenia naziemnego z rejestru wnioskodawca zostaje poinformowany pisemnie przez Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.§ 9.
Urządzenie naziemne, wymienione w § 3, może być używane dla potrzeb ruchu lotniczego, jeżeli zostało wprowadzone zgodnie z warunkami określonymi w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz posiada aktualny protokół z oblotu (jeżeli jest to wymagane odrębnymi przepisami), a także opracowane i ogłoszone procedury wykorzystania urządzenia (o ile są wymagane) oraz pisemne powiadomienie o wpisaniu urządzenia naziemnego do rejestru.Rozdział II
Tryb tworzenia rejestru
Tryb tworzenia rejestru
§ 10.
Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych prześlą wnioski, na podstawie których sporządzi się zbiorczy rejestr urządzeń naziemnych. Wzór wniosku określa załącznik nr 2 do zarządzenia.§ 11.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, na podstawie otrzymanych wniosków, utworzy rejestr w terminie 60 dni od wejścia w życie niniejszego zarządzenia.§ 12.
1.
Urządzenia naziemne, wprowadzane do eksploatacji po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, wpisuje się do rejestru na podstawie wniosku.2.
Wniosek zawiera: 1)
nazwę lotniska; 2)
informację o rodzaju urządzenia naziemnego i jego przeznaczeniu; 3)
współrzędne geograficzne anteny promieniującej urządzenia wg WGS-84; 4)
parametry techniczne urządzenia naziemnego (zakres częstotliwości, moc, zasięg pracy urządzenia, kanał i częstotliwość pracy urządzenia); 5)
numer rozkazu lub polecenia wprowadzającego urządzenie do uzbrojenia w Siłach Zbrojnych.§ 13.
1.
Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, przesyłają w terminie 30 dni od wejścia w życie zarządzenia do Szefa Służby Ruch Lotniczego SZ RP, wnioski dotyczące wpisania urządzeń naziemnych do rejestru.2.
Dane dotyczące współrzędnych geograficznych, o których mowa w § 12 ust. 2 pkt 3, należy niezwłocznie przesłać po ich określeniu.§ 14.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP zawiadamia pisemnie wnioskodawcę, w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku, o wpisie lub odmowie wpisania urządzenia naziemnego do rejestru. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 3 do zarządzenia.§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.ZAŁĄCZNIKI
..................................................
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................