Prowadzenie rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2003.18.194

Akt utracił moc
Wersja od: 17 grudnia 2003 r.

ZARZĄDZENIE Nr 58/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 listopada 2003 r.
w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych

Dowództwo Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej

Na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:

Rozdział  I

Zasady tworzenia rejestru

§  1.
Zarządzenie określa zasady prowadzenia rejestru wojskowych lotniczych urządzeń naziemnych, zwanego dalej "rejestrem" oraz tryb dokonywania wpisów i wykreśleń tych urządzeń z rejestru, a także wzór tego rejestru określony w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§  2.
1.
Rejestr zawiera informacje o wojskowych lotniczych stałych urządzeniach naziemnych, zwanych dalej "urządzeniami naziemnymi", jeżeli mają być używane dłużej niż 6 miesięcy.
2.
Jeżeli wpisów w rejestrze dokonuje się na podstawie dokumentów zawierających tajemnicę państwową lub tajemnicę służbową, to rejestrom można nadać odpowiednie klauzule tajności - zgodnie z ustawą z dnia 22.01.1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.).
§  3.
Rejestr zawiera informacje o:
1)
urządzeniach radiokomunikacyjnych;
2)
urządzeniach radiolokacyjnych;
3)
urządzeniach radionawigacyjnych;
4)
wzrokowych pomocach nawigacyjnych;
5)
automatycznych systemach pomiarowych parametrów meteorologicznych.
§  4.
Szef Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, zwany dalej "Szefem Służby Ruchu Lotniczego SZ RP" odpowiada za prowadzenie rejestru oraz dokonywanie w nim wpisów i wykreśleń.
§  5.
Za wystąpienie z wnioskiem o wpisanie do rejestru odpowiadają dowódcy poszczególnych rodzajów Sił Zbrojnych, zwani dalej "wnioskodawcami".
§  6.
Wpisanie do rejestru następuje w wyniku złożenia wniosku przez wnioskodawców do Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.
§  7.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP odmawia wpisania urządzenia naziemnego do rejestru, jeżeli wniosek nie spełnił wymagań, o których mowa w § 12 ust. 2.
§  8.
Wykreślenie urządzenia naziemnego z rejestru urządzeń naziemnych następuje na pisemny wniosek wnioskodawcy do prowadzącego rejestr. O fakcie wykreślenia urządzenia naziemnego z rejestru wnioskodawca zostaje poinformowany pisemnie przez Szefa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP.
§  9.
Urządzenie naziemne, wymienione w § 3, może być używane dla potrzeb ruchu lotniczego, jeżeli zostało wprowadzone zgodnie z warunkami określonymi w przepisach wydanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz posiada aktualny protokół z oblotu (jeżeli jest to wymagane odrębnymi przepisami), a także opracowane i ogłoszone procedury wykorzystania urządzenia (o ile są wymagane) oraz pisemne powiadomienie o wpisaniu urządzenia naziemnego do rejestru.

Rozdział  II

Tryb tworzenia rejestru

§  10.
Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych prześlą wnioski, na podstawie których sporządzi się zbiorczy rejestr urządzeń naziemnych. Wzór wniosku określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
§  11.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, na podstawie otrzymanych wniosków, utworzy rejestr w terminie 60 dni od wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§  12.
1.
Urządzenia naziemne, wprowadzane do eksploatacji po dniu wejścia w życie niniejszego zarządzenia, wpisuje się do rejestru na podstawie wniosku.
2.
Wniosek zawiera:
1)
nazwę lotniska;
2)
informację o rodzaju urządzenia naziemnego i jego przeznaczeniu;
3)
współrzędne geograficzne anteny promieniującej urządzenia wg WGS-84;
4)
parametry techniczne urządzenia naziemnego (zakres częstotliwości, moc, zasięg pracy urządzenia, kanał i częstotliwość pracy urządzenia);
5)
numer rozkazu lub polecenia wprowadzającego urządzenie do uzbrojenia w Siłach Zbrojnych.
§  13.
1.
Dowódcy rodzajów Sił Zbrojnych, przesyłają w terminie 30 dni od wejścia w życie zarządzenia do Szefa Służby Ruch Lotniczego SZ RP, wnioski dotyczące wpisania urządzeń naziemnych do rejestru.
2.
Dane dotyczące współrzędnych geograficznych, o których mowa w § 12 ust. 2 pkt 3, należy niezwłocznie przesłać po ich określeniu.
§  14.
Szef Służby Ruchu Lotniczego SZ RP zawiadamia pisemnie wnioskodawcę, w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku, o wpisie lub odmowie wpisania urządzenia naziemnego do rejestru. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§  15.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

REJESTR WOJSKOWYCH LOTNICZYCH URZĄDZEŃ NAZIEMNYCH

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WNIOSEK

o wpis do Rejestru Wojskowych Lotniczych Urządzeń Naziemnych

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr 3

ZAŚWIADCZENIE

o wpisaniu do Rejestru Wojskowych Lotniczych Urządzeń Naziemnych

grafika