Prowadzenie prac nad opracowaniem i realizacją programów zdrowotnych.
Dz.Urz.MZ.2009.2.9
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 4 marca 2009 r.
w sprawie prowadzenia prac nad opracowaniem i realizacją programów zdrowotnych
– pełną nazwę,
– adres do korespondencji,
– numer telefonu i faksu,
– potwierdzoną podpisem głównego księgowego nazwę banku i numer konta, na które mają być przekazywane środki na realizację programu,
– liczbę możliwych do wykonania zadań,
– harmonogram realizacji zadań,
– kalkulację kosztów zadań programu z podziałem kosztów na wydatki bieżące i inwestycyjne,
– planowany udział własny w realizacji zadań (dotyczy wydatków inwestycyjnych),
– wielkość i strukturę zasobów oferenta, zapewniających wykonanie zadań będących przedmiotem programu,
– rodzaje i liczbę świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez oferenta lub doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem programu, innych niż świadczenia opieki zdrowotnej,
– wyciąg z rejestru zakładów opieki zdrowotnej w przypadku zakładów opieki zdrowotnej,
– odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
– statut jednostki,
– informację o przychodach z innych źródeł na realizację zadań tego samego rodzaju,
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600 oraz z 2008 r. Nr 227, poz. 1505.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. Nr 166, poz. 1172, Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 234, poz. 1570, Nr 237, poz. 1654 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
SCHEMAT DOKUMENTU PROGRAMU ZDROWOTNEGO
SCHEMAT DOKUMENTU PROGRAMU ZDROWOTNEGO
1) nazwa programu;
2) okres realizacji programu;
3) podstawa prawna realizacji programu.
II. Streszczenie (1 strona)
1) skrótowy opis celów i podstawowych elementów programu;
2) określenie wysokości środków niezbędnych na realizację programu, w tym środków z budżetu ministra właściwego do spraw zdrowia, w kolejnych latach jego realizacji;
3) spodziewane efekty i korzyści wynikające z potencjalnego wdrożenia programu, w tym określenie głównych mierzalnych/niemierzalnych korzyści i kosztów.
III. Zdefiniowanie problemu, określenie potrzeby
1) opis problemu;
2) przyczyny istnienia problemu;
3) waga problemu dla społeczeństwa;
4) dotychczasowe próby rozwiązania problemu;
5) przedstawienie trudności w uzyskaniu świadczeń.
IV. Uzasadnienie
1) dlaczego realizacja programu powinna zostać sfinansowana (dofinansowana) przez ministra właściwego do spraw zdrowia, w tym należy wskazać odpowiednie wskaźniki i mierniki (w relacji z innymi ważnymi z punktu widzenia polityki zdrowotnej programami);
2) zdefiniowanie potrzeby społecznej, której zaspokojeniu ma służyć realizacja programu;
3) efektywność ekonomiczna;
4) nowatorstwo zaproponowanych rozwiązań;
5) wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń;
6) wykorzystanie istniejących środków;
7) promowanie współpracy między różnymi instytucjami i organizacjami;
8) możliwość ponownego wykorzystania programu w przyszłości lub kontynuowania jego realizacji przez inne jednostki.
V. Opis programu
1) określenie, czy program stanowi kontynuację z lat ubiegłych;
2) cele ogólne i szczegółowe;
3) plan działań - opis działań, które mają doprowadzić do osiągnięcia celów;
4) sposób realizacji zadań;
5) źródła finansowania:
a) budżet ministra właściwego do spraw zdrowia,
b) udział własny realizatorów,
c) inne;
6) szczegółowy harmonogram działań wynikający z formy opisowej;
7) wskaźniki monitorowania oczekiwanych efektów.
VI. Kosztorys
Kosztorys powinien zawierać wydatki niezbędne do poniesienia na realizację programu w poszczególnych latach w podziale na zadania z uwzględnieniem wydatków bieżących i majątkowych.
VII. Realizatorzy programu
Określić kryteria wyboru realizatora lub koordynatora programu. Po dokonaniu wyboru realizatora lub koordynatora programu, który będzie korzystał ze środków publicznych, należy przedstawić ich szczegółowy wykaz (nazwa jednostki, adres, telefon).
VIII. Kontynuacja działań podjętych w programie
............
(podać informację o kontynuowanych w programie działaniach)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
REGULAMIN PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ
REGULAMIN PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ
Załącznik
Deklaracja bezstronności i poufności
Deklaracja bezstronności i poufności
Deklaruję, że będę bezstronnie i uczciwie wykonywać swoje obowiązki.
Oświadczam, że nie podlegam wyłączeniu z udziału w pracach Komisji na podstawie § 4 Regulaminu Pracy Komisji Konkursowej.
Zobowiązuję się utrzymać w tajemnicy i poufności wszelkie informacje i dokumenty, które zostały mi ujawnione, przygotowane przeze mnie w trakcie procedury oceny ofert lub wynikające z procesu oceny.
Zgadzam się również, aby nabyte przeze mnie informacje i sporządzane dokumenty były używane wyłącznie w procesie oceny ofert zgłoszonych w ramach Konkursu.
Imię i nazwisko | |
Podpis | |
Data |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
PROTOKÓŁ
ZAKOŃCZENIA REALIZACJI PROGRAMU ZDROWOTNEGO
w roku ......
Tytuł programu ...............................................
Komórka właściwa nadzorująca realizację programu .............
Nazwisko pracownika nadzorującego realizację programu ........
Zatwierdzenie programu do realizacji przez ...................
............................ w dniu ..........................
Koordynator programu .........................................
Realizatorzy programu (w przypadku kilku realizatorów należy
załączyć ich wykaz)
..............................................................
..............................................................
Numer umowy na realizację programu zdrowotnego ...............
data ........................................................*
Okres obowiązywania umowy: od ............. do ............. *
* w przypadku większej niż 1 liczby umów należy załączyć ich
zestawienie
Łączna wartość umowy (umów) ..................................
(w przypadku jednostek budżetowych - zatwierdzony plan
finansowy)
I. Rozliczenie finansowe realizacji programu - stan na .......
Łączna wartość środków finansowych przekazanych na realizację zadań objętych programem (w zł) | |
Łączna wartość środków finansowych wykorzystanych na realizację zadań objętych programem (w zł) | |
Wysokość środków do zwrotu (w zł) | |
Wysokość zwrotów dokonanych (w zł) | |
Potwierdzenie prawidłowości rozliczenia finansowego: | |
........ .................................................... | |
Data Dyrektor Departamentu Budżetu, Finansów i Inwestycji |
II. Rozliczenie merytoryczne - potwierdzenie zgodności z
umową/programem wykonanych zadań
............. ...................................
Data Podpis pracownika
nadzorującego realizację programu
III. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji programu
przyjęte w dniu ..............................................
- opis realizacji zadań i osiągnięcia zakładanych celów w
załączeniu.
IV. Potwierdzenie prawidłowości realizacji programu w roku
..............................................................
............. ...................................
Data Dyrektor komórki właściwej
nadzorującej realizację programu
Załączniki:
1. Założenia programu
2. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji programu