Prowadzenie operacji lotniczych w obszarach zanieczyszczonych pyłem wulkanicznym.
Dz.Urz.ULC.2013.67
Akt obowiązującyWYTYCZNE Nr 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 3 czerwca 2013 r.
w sprawie prowadzenia operacji lotniczych w obszarach zanieczyszczonych pyłem wulkanicznym
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 134.
ZAŁĄCZNIK
Wymagania w sytuacji wystąpienia pyłu wulkanicznego
Wymagania w sytuacji wystąpienia pyłu wulkanicznego
1) sposób oceny ryzyka i utrzymywania świadomości ryzyka u osób zaangażowanych w wykonywanie operacji lotniczych w obszarach zanieczyszczonych pyłem wulkanicznym (OPS 1.037, lit. a pkt 1);
2) system zgłaszania zdarzeń związanych z wykonywaniem operacji lotniczych w obszarach zanieczyszczonych pyłem wulkanicznym w celu identyfikacji zagrożeń oraz kompensowania ryzyka związanego z wykonywaniem operacji lotniczych w tych obszarach (OPS 1.037, lit. a pkt 2);
3) propozycje działań naprawczych wynikających z programu bezpieczeństwa lotów i zapobiegania wypadkom w związku z wystąpieniem zagrożeń związanych z wykonywaniem operacji lotniczych w obszarach zanieczyszczonych pyłem wulkanicznym (OPS 1.037, lit b).
1) EASA SIB (Safety Information Bulletin) 2010-17R5 z dnia 11 marca 2013 r;
2) Podręczniku zarządzanie bezpieczeństwem, ICAO Doc. 9859, wydanie 3, 2012;
3) Flight Safety and Volcanic Ash, Risk Management of Flight Operations with known or forecast volcanic ash contamination, ICAO Doc. 9974 - ANB/487, wydanie 1, 2012;
4) Manual on Volcanic Ash, Radioactive Material and Toxic Chemical Clouds, ICAO Doc. 9691-AN/954;
5) załączniku do decyzji Dyrektora Wykonawczego EASA nr 2013/009/R z dnia 16.04.2013.
1) wprowadzali odpowiednie zmiany do programu bezpieczeństwa lotów i zapobiegania wypadkom uwzględniające elementy, o których mowa w ust. 1;
2) dokonali odpowiednich zmian w programach obsługi technicznej z uwzględnieniem rekomendacji producentów statków powietrznych oraz silników lub załącznika A do SIB 2010-17R5;
3) dokonali odpowiednich zmian w instrukcji operacyjnej i przedstawili je do akceptacji, oraz, jeżeli jest to wymagane, do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
4) przedstawili do akceptacji Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego ocenę ryzyka bezpieczeństwa (SRA) oraz rejestr ryzyk.