Prowadzenie nadzoru przez Ministra Klimatu i Środowiska.
Dz.Urz.MKiŚ.2021.14
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA 1
z dnia 12 lutego 2021 r.
w sprawie prowadzenia nadzoru przez Ministra Klimatu i Środowiska
ZAŁĄCZNIK 2
Polityka nadzorcza Ministra Klimatu i Środowiska
Polityka nadzorcza Ministra Klimatu i Środowiska
1. WPROWADZENIE
1.1. Cel i zakres dokumentu
1.2. Terminologia
2. ZASADY OGÓLNE
3. ZASADY SZCZEGÓŁOWE
3.1. Działania nadzorcze
3.2. Nadzór w obszarze personalnym
3.3. Nadzór w obszarze finansowym
3.4. Nadzór w obszarze pozafinansowym (merytorycznym)
3.5. Nadzór w obszarze formalno-prawnym
3.6. Inne narzędzia nadzoru
3.7. Kontrola i audyt
3.8. Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
3.9. Organizacja nadzoru
3.10. Biuletyn Informacji Publicznej
3.11. Postanowienia końcowe
1.
WPROWADZENIE
WPROWADZENIE
Polityka nadzorcza Ministra Klimatu i Środowiska określa zasady i tryb prowadzenia przez komórki organizacyjne Ministerstwa Klimatu i Środowiska spraw z zakresu nadzoru nad organami i jednostkami podległymi Ministrowi Klimatu i Środowiska lub przez niego nadzorowanymi (dalej: Polityka nadzorcza).
Polityka nadzorcza składa się z dwóch części: Zasad ogólnych - podstawowych założeń, na których opierać ma się system nadzoru Ministra Klimatu i Środowiska (dalej: Minister) nad organami i jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi oraz Zasad szczegółowych - kierunkowych standardów i procedur przypisanych wszystkim lub konkretnym komórkom organizacyjnym Ministerstwa Klimatu i Środowiska (dalej: Ministerstwo). Dokument został opracowany z uwzględnieniem obowiązującego stanu prawnego oraz w oparciu o istniejący dorobek w tej dziedzinie. W Polityce nadzorczej wykorzystano szereg uwag i rekomendacji zawartych w opracowaniach Departamentu Kontroli i Nadzoru Kancelarii Prezesa Rady Ministrów:
Konieczność zapewnienia większej skuteczności realizacji zadań publicznych wymusza potrzebę mocniejszego akcentowania celów i priorytetów określonych w strategiach i programach rządowych. Cele i priorytety organów i jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych powinny być ściśle powiązane z celami i priorytetami Ministra.
Polityka nadzorcza jest kolejnym krokiem w kierunku stopniowej ewolucji administracji publicznej - z "administracji procedur" na "administrację rezultatów".
Pojęcia używane w Polityce nadzorczej Ministra Klimatu i Środowiska należy rozumieć następująco:
2.
ZASADY OGÓLNE
ZASADY OGÓLNE
3.
ZASADY SZCZEGÓŁOWE
ZASADY SZCZEGÓŁOWE