Prowadzenie gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym.
Dz.Urz.WUG.2010.4.29
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 14
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
z dnia 3 marca 2010 r.
w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym
- z uwzględnieniem przepisów wydanych na podstawie art. 17, art. 39, art. 40 oraz art. 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 16 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych;
1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007 r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140, poz. 984, z 2008 r. Nr 180, poz. 1112, Nr 209, poz. 1317, Nr 216, poz. 1370 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 62, poz. 504, Nr 72, poz. 619, Nr 79, poz. 666, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277.
2) Zmiany wymienionej decyzji zostały ogłoszone w Dz. Urz. WUG z 2008 r. Nr 16, poz. 99 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3, Nr 2, poz. 21 i Nr 14, poz. 88.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ROK OBROTOWY I WCHODZĄCE W JEGO SKŁAD OKRESY SPRAWOZDAWCZE W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
ROK OBROTOWY I WCHODZĄCE W JEGO SKŁAD OKRESY SPRAWOZDAWCZE W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
Sprawozdania budżetowe są sporządzane zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Okresem sprawozdawczym jest miesiąc.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
METODY WYCENY AKTYWÓW I PASYWÓW W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
METODY WYCENY AKTYWÓW I PASYWÓW W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
I.
Podstawy prawne
Podstawy prawne
II.
Metody wyceny aktywów i pasywów w odniesieniu do poszczególnych rodzajów aktywów i pasywów
Metody wyceny aktywów i pasywów w odniesieniu do poszczególnych rodzajów aktywów i pasywów
- według posiadanych dokumentów z uwzględnieniem stopnia zużycia, a w przypadku ich braku
- według wartości godziwej;
______
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 60, poz. 700 i 703, Nr 86, poz. 958, Nr 103, poz. 1100, Nr 117, poz. 1228 i Nr 122, poz. 1315 i 1324, z 2001 r. Nr 106, poz. 1150, Nr 110, poz. 1190 i Nr 125, poz. 1363, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 93, poz. 820, Nr 141, poz. 1179, Nr 169, poz. 1384, Nr 199, poz. 1672, Nr 200, poz. 1684 i Nr 230, poz. 1922, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 96, poz. 874, Nr 137, poz. 1302, Nr 180, poz. 1759, Nr 202, poz. 1957, Nr 217, poz. 2124 i Nr 223, poz. 2218, z 2004 r. Nr 6, poz. 39, Nr 29, poz. 257, Nr 54, poz. 535, Nr 93, poz. 894, Nr 121, poz. 1262, Nr 123, poz. 1291, Nr 146, poz. 1546, Nr 171, poz. 1800, Nr 210, poz. 2135 i Nr 254, poz. 2533, z 2005 r. Nr 25, poz. 202, Nr 57, poz. 491, Nr 78, poz. 684, Nr 143, poz. 1199, Nr 155, poz. 1298, Nr 169, poz. 1419 i 1420, Nr 179, poz. 1484, Nr 180, poz. 1495 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, Nr 107, poz. 723, Nr 136, poz. 970, Nr 157, poz. 1119, Nr 183, poz. 1353, Nr 217, poz. 1589 i Nr 251, poz. 1847, z 2007 r. Nr 165, poz. 1169, Nr 171, poz. 1208 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 141, poz. 888 i Nr 209, poz. 1316 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 19, poz. 100, Nr 42, poz. 341, Nr 65, poz. 545, Nr 69, poz. 587, Nr 79, poz. 666, Nr 125, poz. 1035, Nr 127, poz. 1052, Nr 157, poz. 1241, Nr 165, poz. 1316 i Nr 215, poz. 1664.
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 106, poz. 673, Nr 115, poz. 741 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, z 2000 r. Nr 48, poz. 550, z 2001 r. Nr 4, poz. 26, z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 240, poz. 2055, z 2004 r. Nr 99, poz. 1001, Nr 123, poz. 1291 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1417 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 107, poz. 721 oraz 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 206, poz. 1590.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
SPOSÓB USTALANIA WYNIKU FINANSOWEGO W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
SPOSÓB USTALANIA WYNIKU FINANSOWEGO W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
W Wyższym Urzędzie Górniczym sporządzany jest rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SPOSÓB PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
SPOSÓB PROWADZENIA KSIĄG RACHUNKOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
I.
Miejsce prowadzenia ksiąg rachunkowych
Miejsce prowadzenia ksiąg rachunkowych
II.
Technika prowadzenia ksiąg rachunkowych
Technika prowadzenia ksiąg rachunkowych
III.
Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na informatycznych nośnikach danych
Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na informatycznych nośnikach danych
IV.
Zaangażowanie wydatków budżetowych
Zaangażowanie wydatków budżetowych
______
5) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742, Nr 157, poz. 1241, Nr 206, poz. 1591, Nr 219, poz. 1706 i Nr 223, poz. 1778.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
SPOSÓB OBIEGU DOWODÓW KSIĘGOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
SPOSÓB OBIEGU DOWODÓW KSIĘGOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
I.
Klasyfikacja dowodów księgowych oraz ich cechy
Klasyfikacja dowodów księgowych oraz ich cechy
Dowód księgowy BK nr ............. | . |
II.
Rodzaje dowodów księgowych
Rodzaje dowodów księgowych
III.
Kontrola dowodów księgowych
Kontrola dowodów księgowych
Sprawdzono pod względem merytorycznym dnia .................................... |
. |
Rachunek sprawdzono i zatwierdzono na sumę zł ................... gr .......... słownie: ............................................ Cz. ... Dz. ... rozdz. ... § ..... poz. .... dnia ........... 201.... r. | ||
Sprawdził: | Główny Księgowy: | Zatwierdził: |
Podpis sprawdzającego rachunek | Podpis zatwierdzającego rachunek | |
. |
WYKAZ OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO DOKONYWANIA KONTROLI FORMALNO-RACHUNKOWEJ DOWODÓW KSIĘGOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
Lp. | Rodzaj dokumentacji | Imię i nazwisko upoważnionego | Wzór podpisu upoważnionego | Imię i nazwisko zastępującego | Wzór podpisu zastępującego |
1. | Dokumentacja płacy | Maria Siekierska | (-) | ||
Małgorzata Boczkowska | (-) | ||||
Daniela Bajda | (-) | ||||
2. | Dokumentacja zakupu materiałów, usług i towarów | Urszula Guttan | (-) | Beata Kosińska | (-) |
Ilona Rogala | (-) | ||||
Edyta Proboszcz | (-) | ||||
Anna Szaraniec | (-) | ||||
Małgorzata Kaczmarek | (-) | ||||
3. | Dokumentacja rozchodu materiałów | Agnieszka Frydrych | (-) | ||
4. | Rozliczanie delegacji służbowych | Anna Szaraniec | (-) | Beata Kosińska | (-) |
Ilona Rogala | (-) | ||||
Edyta Proboszcz | (-) | ||||
Małgorzata Kaczmarek | (-) | ||||
Urszula Guttan | (-) |
WYKAZ OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO SPRAWDZANIA I ZATWIERDZANIA DOWODÓW KSIĘGOWYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
I. | Zatwierdzający dowody księgowe: | ||
Imię i nazwisko | Stanowisko | Wzór podpisu | |
1. | Piotr Litwa | Prezes | (-) |
2. | Mirosław Koziura | Wiceprezes | (-) |
3. | Wojciech Magiera | Wiceprezes | (-) |
4. | Jacek Bielawa | Dyrektor Generalny | (-) |
5. | Ewa Bałchanowska | Dyrektor Biura Administracyjno-Budżetowego | (-) |
II. | Sprawdzający dowody księgowe jako Główny Księgowy Wyższego Urzędu Górniczego (lub pełniący obowiązki): | ||
Imię i nazwisko | Stanowisko | Wzór podpisu | |
1. | Aneta Chowańska | Główny Księgowy Wyższego Urzędu Górniczego | (-) |
2. | Ilona Rogala | Główny Specjalista w Biurze Administracyjno-Budżetowym | (-) |
3. | Edyta Proboszcz | Główny Specjalista w Biurze Administracyjno-Budżetowym | (-) |
Data 201........ | konto Wn | kwota Wn |
Wn | ||
Ma | konto Ma | kwota Ma |
Podpis .......... | ||
. |
Zaksięgowane dokumenty są zatwierdzane w okresach miesięcznych, nie później niż w dniu stanowiącym termin sporządzenia sprawozdań finansowych.
SZCZEGÓŁOWY SCHEMAT OBIEGU NIEKTÓRYCH DOWODÓW KSIĘGOWYCH
Lp. | Nazwa dowodu księgowego | Dowód księgowy sporządza | Kontrola dowodu księgowego | Zatwierdzenie dowodu księgowego | Przeznaczenie dowodu księgowego | ||||
komórka lub podmiot | ilość egzemplarzy | data sporządzenia | merytoryczna | formalno-rachunkowa | komórka lub podmiot | numer egzemplarza*) | |||
1. | Dowód zakupu | dostawca | 1 | zgodnie z umową lub zamówieniem | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | zgodnie z niniejszym załącznikiem | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
2. | Lista płac | BK | 2 | przynajmniej 1 dzień przed planowanym terminem wypłaty | GK | BK | zgodnie z niniejszym załącznikiem | GAB | |
BK-księgowość | 1 | ||||||||
BK-płace | 2 | ||||||||
3. | Lista wypłat zasiłków | BK | 1 | przynajmniej 1 dzień przed planowanym terminem wypłaty | GK | BK | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
4. | Umowa zlecenia albo o dzieło | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | 2 | najpóźniej w dniu rozpoczęcia obowiązywania umowy | - | - | zgodnie z niniejszym załącznikiem | wykonawca BK | 1 1 |
5. | Rachunek za wykonaną umowę zlecenia albo o dzieło | wykonawca | 1 | po wykonaniu umowy | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | BK | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
6. | Lista wypłat umów zlecenia albo o dzieło | BK | 1 | po otrzymaniu rachunku | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | BK | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
7. | Rachunek kosztów podróży służbowej | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | 1 | przynajmniej 1 dzień przed planowanym wyjazdem służbowym | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | zgodnie z niniejszym załącznikiem | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
8. | Polecenie księgowania | BK | 1 | w dniu stwierdzenia konieczności dokonania przeksięgowania | - | zgodnie z niniejszym załącznikiem | Główny Księgowy WUG | BK | 1 |
9. | Nota odsetkowa | BK | 2 | w dniu stwierdzenia przekroczenia terminu zapłaty albo wykonania umowy | - | zgodnie z niniejszym załącznikiem | zgodnie z niniejszym załącznikiem | odbiorca BK | 1 2 |
10. | Rachunek sprzedaży | BK | 2 | do 7 dni od daty sprzedaży lub na wezwanie nabywcy | - | - | zgodnie z niniejszym załącznikiem | odbiorca BK | 1 2 |
11. | Nota księgowa | BK lub AG | 2 | najpóźniej w dniu powstania obowiązku wystawienia | - | - | zgodnie z niniejszym załącznikiem | odbiorca BK | 1 2 |
12. | Dokument LT | BK | 2 | po przekazaniu protokołu likwidacji środka trwałego | komisja likwidacyjna | - | Dyrektor GAB, OUG lub UGBKUE | BK OUG, UGBKUE lub AG (osoba prowadząca książkę środków trwałych) | 1 2 |
13. | Dokument OT | BK | 2 | po przekazaniu protokołu odbioru do użytkowania | - | - | - | BK OUG, UGBKUE lub AG (osoba prowadząca książkę środków trwałych) | 1 2 |
14. | Dokument OTP/I | BK | 2 | po przekazaniu do użytkowania | - | - | - | BK OUG, UGBKUE lub AG (osoba prowadząca książkę środków trwałych) | 1 2 |
15. | Dokument MT | BK | 2 | po przekazaniu protokołu zmiany miejsca użytkowania | - | - | - | BK OUG, UGBKUE lub AG (osoba prowadząca książkę środków trwałych) | 1 2 |
16. | Dokument OTP | BK | 2 | po przekazaniu do użytkowania | - | - | - | BK OUG, UGBKUE lub AG (osoba prowadząca książkę środków trwałych) | 1 2 |
17. | Dokument RW | AG | 2 | w dniu wydania z magazynu | - | AG | NAG | BK AG | 1 2 |
18. | Dokument PZ | AG | 2 | w dniu przyjęcia do magazynu | - | BK (łącznie z fakturą zakupu) | NAG | BK AG | 1 2 |
19. | Polecenie przelewu | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | 1 | przed dokonaniem przelewu | jednostki organizacyjne WUG, OUG lub UGBKUE | zgodnie z niniejszym załącznikiem | zgodnie z niniejszym załącznikiem | BK | 1 |
Objaśnienia: WUG - Wyższy Urząd Górniczy; OUG - okręgowy urząd górniczy; UGBKUE - specjalistyczny urząd górniczy (Urząd Górniczy do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych); *)1 - oryginał; 2, 3, 4 - kopia; BK - Wydział Budżetowo-Księgowy w Biurze Administracyjno-Budżetowym; GK - Biuro Kadr, Szkolenia i Spraw Obronnych; GAB - Biuro Administracyjno-Budżetowe; AG - Wydział Administracyjno-Gospodarczy i Transportu w Biurze Administracyjno-Budżetowym; NAG - Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego i Transportu w Biurze Administracyjno-Budżetowym. |
______
6) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 85, poz. 727, Nr 86, poz. 732 i Nr 143, poz. 1199, z 2006 r. Nr 66, poz. 470, Nr 104, poz. 708, Nr 143, poz. 1031, Nr 217, poz. 1590 i Nr 225, poz. 1635, z 2007 r. Nr 112, poz. 769, Nr 120, poz. 818, Nr 192, poz. 1378 i Nr 225, poz. 1671, z 2008 r. Nr 118, poz. 745, Nr 141, poz. 888, Nr 180, poz. 1109 i Nr 209, poz. 1316, 1318 i 1320 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 44, poz. 362, Nr 57, poz. 466, Nr 131, poz. 1075, Nr 157, poz. 1241, Nr 166, poz. 1317, Nr 168, poz. 1323, Nr 213, poz. 1652 i Nr 216, poz. 1676 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
ZAKŁADOWY PLAN KONT DLA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
ZAKŁADOWY PLAN KONT DLA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO
A.
Wykaz kont księgi głównej
Wykaz kont księgi głównej
Zespół 0 - Majątek trwały
011 - Środki trwałe
013 - Pozostałe środki trwałe
020 - Wartości niematerialne i prawne
071 - Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
072 - Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
080 - Inwestycje (środki trwałe w budowie)
Zespół 1 - Środki pieniężne i rachunki bankowe
101 - Kasa
130 - Rachunek bieżący jednostki budżetowej
132 - Rachunek dochodów własnych jednostki budżetowej
135 - Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia
139 - Inne rachunki bankowe
140 - Środki pieniężne w drodze
Zespół 2 - Rozrachunki i roszczenia
201 - Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
221 - Należności z tytułu dochodów budżetowych
222 - Rozliczenie dochodów budżetowych
223 - Rozliczenie wydatków budżetowych
225 - Rozrachunki z budżetami
229 - Pozostałe rozrachunki publicznoprawne
231 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń
234 - Pozostałe rozrachunki z pracownikami
240 - Pozostałe rozrachunki
290 - Odpisy aktualizujące należności
Zespół 3 - Materiały i towary
310 - Materiały
Zespół 4 - Koszty według rodzajów i ich rozliczenie
400 - Koszty według rodzajów
401 - Amortyzacja
Zespół 7 - Przychody i koszty ich uzyskania
750 - Przychody i koszty finansowe
760 - Pozostałe przychody i koszty
761 - Pokrycie amortyzacji
Zespół 8 - Fundusze, rezerwy i wynik finansowy
800 - Fundusz jednostki
810 - Dotacje budżetowe oraz środki z budżetu na inwestycje
851 - Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
860 - Straty i zyski nadzwyczajne oraz wynik finansowy
II. Konta pozabilansowe
980 - Plan finansowy wydatków budżetowych
981 - Plan finansowy niewygasających wydatków
996 - Zaangażowanie dochodów własnych jednostki budżetowej
998 - Zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego
999 - Zaangażowanie wydatków budżetowych przyszłych lat
B.
Wykaz kont ksiąg pomocniczych
Wykaz kont ksiąg pomocniczych
- ewidencja szczegółowa - ilościowo-wartościowa w formie książki inwentarzowej oraz ewidencji komputerowej przy pomocy modułu "środki trwałe" według komórek organizacyjnych Wyższego Urzędu Górniczego, okręgowych urzędów górniczych i specjalistycznych urzędów górniczych,
- tabela umorzeń w formie ewidencji komputerowej
013 - Pozostałe środki trwałe
- ewidencja szczegółowa - ilościowo-wartościowa w formie książki inwentarzowej oraz ewidencji komputerowej przy pomocy modułu "środki trwałe" według komórek organizacyjnych Wyższego Urzędu Górniczego, okręgowych urzędów górniczych i specjalistycznych urzędów górniczych
020 - Wartości niematerialne i prawne
- ewidencja szczegółowa - w formie książki inwentarzowej oraz ewidencji komputerowej przy pomocy modułu "środki trwałe",
- tabela umorzeń w formie ewidencji elektronicznej
101 - Kasa
- ewidencja szczegółowa odrębnie dla każdej kasy
130 - Rachunek bieżący jednostki budżetowej
- ewidencja szczegółowa odrębnie dla każdego rachunku bankowego z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej
132 - Rachunek dochodów własnych jednostki budżetowej
- ewidencja szczegółowa umożliwiająca podział środków według pozycji planu finansowego każdego tytułu dochodów własnych oraz uwzględnienie podziałek klasyfikacji budżetowej
135 - Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia
- ewidencja szczegółowa umożliwiająca ustalenie obrotów każdego z funduszy specjalnego przeznaczenia
139 - Inne rachunki bankowe
- ewidencja szczegółowa według wyodrębnionych rachunków bankowych
201 - Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
- ewidencja szczegółowa według poszczególnych kontrahentów oraz podziałek klasyfikacji budżetowej
221 - Należności z tytułu dochodów budżetowych
- ewidencja szczegółowa według poszczególnych kontrahentów oraz podziałek klasyfikacji budżetowej
225 - Rozrachunki z budżetami
- ewidencja szczegółowa według typu rozrachunku z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej
229 - Pozostałe rozrachunki publicznoprawne
- ewidencja szczegółowa według tytułu rozrachunku z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej
231 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń
- ewidencja szczegółowa z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej
234 - Pozostałe rozrachunki z pracownikami
- ewidencja szczegółowa według podziałek klasyfikacji budżetowej dla wydatków budżetowych oraz z wyodrębnieniem należności dla Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z tytułu pożyczek,
- ewidencja szczegółowa imienna z wyodrębnieniem należności z tytułu zaliczek udzielanych pracownikom z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej, dla wydatków budżetowych
240 - Pozostałe rozrachunki
- ewidencja szczegółowa z uwzględnieniem tytułów poszczególnych rozrachunków, roszczeń i rozliczeń z uwzględnieniem podziałek klasyfikacji budżetowej, dla wydatków budżetowych
310 - Materiały
- ewidencja szczegółowa ilościowo-wartościowa na kartach kontowych
400 - Koszty według rodzajów
- ewidencja analityczna według podziałek klasyfikacji budżetowej dla wydatków budżetowych,
- ewidencja szczegółowa dla poszczególnych tytułów wydatków dotyczących dochodów własnych
750 - Przychody i koszty finansowe
- ewidencja analityczna według podziałek klasyfikacji budżetowej
760 - Pozostałe przychody i koszty
- ewidencja analityczna według podziałek klasyfikacji budżetowej
800 - Fundusz jednostki
- ewidencja szczegółowa umożliwiająca ustalenie przyczyn zwiększenia i zmniejszenia funduszu z podziałem na:
- fundusz finansujący środki trwałe i wartości niematerialne,
- fundusz finansujący środki obrotowe
851 - Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- ewidencja analityczna pozwalająca na wyodrębnienie zwiększeń i zmniejszeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z podziałem według tytułów zwiększeń i kierunków wykorzystania
C.
Opis kont
Opis kont
I.
Konta bilansowe
Konta bilansowe
2. Zespół 1 - "Środki pieniężne i rachunki bankowe"
3. Zespół 2 - "Rozrachunki i roszczenia"
4. Zespół 3 - "Materiały i towary"
5. Zespół 4 - "Koszty według rodzajów i ich rozliczenie"
6. Zespół 7 - "Przychody i koszty ich uzyskania"
7. Zespół 8 - "Fundusze, rezerwy i wynik finansowy"
II.
Konta pozabilansowe
Konta pozabilansowe
ZAŁĄCZNIK Nr 7
SYSTEM SŁUŻĄCY OCHRONIE DANYCH I ICH ZBIORÓW W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
SYSTEM SŁUŻĄCY OCHRONIE DANYCH I ICH ZBIORÓW W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
I.
Ochrona zbiorów ksiąg rachunkowych
Ochrona zbiorów ksiąg rachunkowych
zwane dalej "zbiorami", przechowuje się w należyty sposób i chroni przed niedozwolonymi zmianami, nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
II.
Przechowywanie zbiorów
Przechowywanie zbiorów
III.
Udostępnianie danych i dokumentów
Udostępnianie danych i dokumentów
ZAŁĄCZNIK Nr 8 2
SPOSÓB WERYFIKACJI OPERACJI FINANSOWYCH I GOSPODARCZYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
SPOSÓB WERYFIKACJI OPERACJI FINANSOWYCH I GOSPODARCZYCH W WYŻSZYM URZĘDZIE GÓRNICZYM
– jeżeli projekt został opracowany w Departamencie Prawnym - przeprowadza dyrektor albo zastępca dyrektora tego departamentu,
– jeżeli projekt został opracowany poza Wyższym Urzędem Górniczym - przeprowadza pracownik Departamentu Prawnego odpowiedzialny za prowadzenie spraw związanych z tymi projektami, a następnie dyrektor albo zastępca dyrektora tego departamentu,