Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MZ.2007.8.28
Akt utracił moc Wersja od: 24 kwietnia 2007 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 23 kwietnia 2007 r.
w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej "PDZ w Juracie", działający na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2005 r. w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 7, poz. 25), z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia działa na jego podstawie.§ 2.
Siedzibą PDZ w Juracie jest miejscowość Jurata.§ 3.
1.
PDZ w Juracie jest państwowym zakładem budżetowym podległym ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.2.
PDZ w Juracie rozlicza się z budżetem państwa w części 46 - Zdrowie, w dziale 851 - Ochrona zdrowia.§ 4.
Przedmiotem działalności PDZ w Juracie jest: 1)
prowadzenie bazy turystyczno-wypoczynkowej umożliwiającej aktywny wypoczynek, rehabilitację osób niepełnosprawnych i profilaktykę zdrowotną; 2)
zapewnienie bazy dla organizowanych konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów, w szczególności umożliwiającej prowadzenie działalności szkoleniowej na rzecz Państwowej Inspekcji Sanitarnej.§ 5.
1.
PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, reprezentujący jednostkę na zewnątrz.2.
Dyrektora PDZ w Juracie powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.3.
Dyrektor PDZ w Juracie wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w jednostce i określa zasady polityki kadrowej.4.
Szczegółowy zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i organizację wewnętrzną PDZ w Juracie określa regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.ZAŁĄCZNIK
Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny
Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
§ 1.
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej "PDZ w Juracie", działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.§ 2.
1.
PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, który ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie PDZ w Juracie.2.
Do kompetencji Dyrektora należy kierowanie jednostką, a w szczególności: 1)
ustalanie planu działalności PDZ w Juracie; 2)
ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji; 3)
przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego PDZ w Juracie na następny rok budżetowy; 4)
zatwierdzanie planu finansowego na dany rok budżetowy; 5)
sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań budżetowych; 6)
dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji PDZ w Juracie, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym; 7)
zarządzanie mieniem PDZ w Juracie; 8)
powoływanie komisji przetargowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach; 9)
organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych; 10)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.§ 3.
W skład PDZ w Juracie wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowisko pracy: 1)
Dział Administracyjno-Gospodarczy; 2)
Dział Finansowy; 3)
Dział Żywienia; 4)
Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Marketingu i Promocji.§ 4.
Działami kierują wskazani przez Dyrektora kierownicy, za wyjątkiem Działu Finansowego, którym kieruje Główny Księgowy.§ 5.
1.
Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy: 1)
monitorowanie stanu technicznego budynków i urządzeń oraz prowadzenie ich ewidencji pod względem technicznym; 2)
gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie; 3)
archiwizowanie dokumentów; 4)
obsługa organizacyjna komisji przetargowych; 5)
prowadzenie spraw gospodarczych PDZ w Juracie; 6)
monitorowanie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie; 7)
obsługa organizacyjna bazy turystyczno-wypoczynkowej; 8)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.2.
W Dziale Administracyjno-Gospodarczym są zatrudnieni: 1)
pracownicy warsztatu; 2)
pracownicy kotłowni; 3)
pracownicy pralni; 4)
pokojówki; 5)
inni pracownicy zatrudnieni do obsługi PDZ w Juracie.§ 6.
1.
Do zadań Działu Finansowego należy: 1)
ustalanie zasad polityki rachunkowości PDZ w Juracie; 2)
prowadzenie gospodarki finansowej PDZ w Juracie w zakresie:a)
wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,b)
zapewniania prawidłowości zawieranych umów pod względem finansowym oraz przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,c)
zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,d)
dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych; 3)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym; 4)
prowadzenie dokumentacji księgowej PDZ w Juracie; 5)
sporządzanie projektów planów finansowych na rok następny oraz projektu planu finansowego na dany rok budżetowy; 6)
sporządzanie projektów sprawozdań budżetowych; 7)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych; 8)
sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań; 9)
analizowanie efektywności działania PDZ w Juracie pod względem rzeczowo-finansowym; 10)
dokonywanie przelewów, dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług, sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem; 11)
ewidencjonowanie mienia PDZ w Juracie i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych; 12)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.2.
W Dziale Finansowym są zatrudnieni: 1)
Główny Księgowy; 2)
księgowy - kasjer; 3)
magazynier.§ 7.
1.
Do zadań Działu Żywienia należy: 1)
opracowywanie jadłospisów; 2)
planowanie zakupów i dostaw artykułów żywnościowych oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie; 3)
sporządzanie miesięcznych analiz kosztów wyżywienia; 4)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.2.
W Dziale Żywienia są zatrudnieni: 1)
pracownicy kuchni; 2)
kelnerzy.§ 8.
Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Marketingu i Promocji należy: 1)
kierowanie recepcją PDZ w Juracie; 2)
opracowywanie kierunków działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej; 3)
przygotowywanie strategii marketingowych PDZ w Juracie; 4)
sprzedaż skierowań wczasowych; 5)
obsługa organizacyjna prowadzonych w jednostce konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów; 6)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.§ 9.
W przypadku nieobecności Dyrektora, jednostką kieruje osoba wskazana każdorazowo przez Dyrektora, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.______
1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.