Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2007.8.28

Akt utracił moc
Wersja od: 24 kwietnia 2007 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 23 kwietnia 2007 r.
w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie

Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej "PDZ w Juracie", działający na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2005 r. w sprawie Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 7, poz. 25), z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia działa na jego podstawie.
§  2.
Siedzibą PDZ w Juracie jest miejscowość Jurata.
§  3.
1.
PDZ w Juracie jest państwowym zakładem budżetowym podległym ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
2.
PDZ w Juracie rozlicza się z budżetem państwa w części 46 - Zdrowie, w dziale 851 - Ochrona zdrowia.
§  4.
Przedmiotem działalności PDZ w Juracie jest:
1)
prowadzenie bazy turystyczno-wypoczynkowej umożliwiającej aktywny wypoczynek, rehabilitację osób niepełnosprawnych i profilaktykę zdrowotną;
2)
zapewnienie bazy dla organizowanych konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów, w szczególności umożliwiającej prowadzenie działalności szkoleniowej na rzecz Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
§  5.
1.
PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, reprezentujący jednostkę na zewnątrz.
2.
Dyrektora PDZ w Juracie powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw zdrowia.
3.
Dyrektor PDZ w Juracie wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w jednostce i określa zasady polityki kadrowej.
4.
Szczegółowy zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i organizację wewnętrzną PDZ w Juracie określa regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  6.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

Regulamin Organizacyjny

Profilaktycznego Domu Zdrowia w Juracie
§ 1.
Profilaktyczny Dom Zdrowia w Juracie, zwany dalej "PDZ w Juracie", działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego regulaminu organizacyjnego.
§  2.
1.
PDZ w Juracie kieruje Dyrektor, który ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie PDZ w Juracie.
2.
Do kompetencji Dyrektora należy kierowanie jednostką, a w szczególności:
1)
ustalanie planu działalności PDZ w Juracie;
2)
ustalanie planów i harmonogramów realizowanych inwestycji;
3)
przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projektu planu finansowego PDZ w Juracie na następny rok budżetowy;
4)
zatwierdzanie planu finansowego na dany rok budżetowy;
5)
sporządzanie i przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań budżetowych;
6)
dysponowanie środkami finansowymi będącymi w dyspozycji PDZ w Juracie, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym;
7)
zarządzanie mieniem PDZ w Juracie;
8)
powoływanie komisji przetargowych na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
9)
organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników podległych komórek organizacyjnych;
10)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  3.
W skład PDZ w Juracie wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowisko pracy:
1)
Dział Administracyjno-Gospodarczy;
2)
Dział Finansowy;
3)
Dział Żywienia;
4)
Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Marketingu i Promocji.
§  4.
Działami kierują wskazani przez Dyrektora kierownicy, za wyjątkiem Działu Finansowego, którym kieruje Główny Księgowy.
§  5.
1.
Do zadań Działu Administracyjno-Gospodarczego należy:
1)
monitorowanie stanu technicznego budynków i urządzeń oraz prowadzenie ich ewidencji pod względem technicznym;
2)
gospodarka sprzętem biurowym, materiałami biurowymi i środkami trwałymi oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3)
archiwizowanie dokumentów;
4)
obsługa organizacyjna komisji przetargowych;
5)
prowadzenie spraw gospodarczych PDZ w Juracie;
6)
monitorowanie przestrzegania bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie;
7)
obsługa organizacyjna bazy turystyczno-wypoczynkowej;
8)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2.
W Dziale Administracyjno-Gospodarczym są zatrudnieni:
1)
pracownicy warsztatu;
2)
pracownicy kotłowni;
3)
pracownicy pralni;
4)
pokojówki;
5)
inni pracownicy zatrudnieni do obsługi PDZ w Juracie.
§  6.
1.
Do zadań Działu Finansowego należy:
1)
ustalanie zasad polityki rachunkowości PDZ w Juracie;
2)
prowadzenie gospodarki finansowej PDZ w Juracie w zakresie:
a)
wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami prawa,
b)
zapewniania prawidłowości zawieranych umów pod względem finansowym oraz przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych,
c)
zapewniania terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
d)
dokonywania analizy wykorzystania środków finansowych;
3)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
4)
prowadzenie dokumentacji księgowej PDZ w Juracie;
5)
sporządzanie projektów planów finansowych na rok następny oraz projektu planu finansowego na dany rok budżetowy;
6)
sporządzanie projektów sprawozdań budżetowych;
7)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych;
8)
sporządzanie kalkulacji kosztów dotyczących realizacji poszczególnych zadań;
9)
analizowanie efektywności działania PDZ w Juracie pod względem rzeczowo-finansowym;
10)
dokonywanie przelewów, dokonywanie rozliczeń z właściwymi urzędami, dostawcami, odbiorcami towarów i usług, sporządzanie list płac wraz z ich rozliczaniem;
11)
ewidencjonowanie mienia PDZ w Juracie i dokonywanie rozliczeń inwentaryzacyjnych;
12)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2.
W Dziale Finansowym są zatrudnieni:
1)
Główny Księgowy;
2)
księgowy - kasjer;
3)
magazynier.
§  7.
1.
Do zadań Działu Żywienia należy:
1)
opracowywanie jadłospisów;
2)
planowanie zakupów i dostaw artykułów żywnościowych oraz prowadzenie zaopatrzenia w tym zakresie;
3)
sporządzanie miesięcznych analiz kosztów wyżywienia;
4)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
2.
W Dziale Żywienia są zatrudnieni:
1)
pracownicy kuchni;
2)
kelnerzy.
§  8.
Do zadań pracownika zatrudnionego na Samodzielnym Stanowisku Pracy do Spraw Marketingu i Promocji należy:
1)
kierowanie recepcją PDZ w Juracie;
2)
opracowywanie kierunków działania w zakresie profilaktyki zdrowotnej;
3)
przygotowywanie strategii marketingowych PDZ w Juracie;
4)
sprzedaż skierowań wczasowych;
5)
obsługa organizacyjna prowadzonych w jednostce konferencji, sympozjów, szkoleń i zjazdów;
6)
wykonywanie innych zadań powierzanych przez Dyrektora.
§  9.
W przypadku nieobecności Dyrektora, jednostką kieruje osoba wskazana każdorazowo przez Dyrektora, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.

______

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 131, poz. 924).

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832.

3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.