Procedury stosowane przy wydawaniu świadectwa członka załogi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2003.5.19

Akt utracił moc
Wersja od: 28 sierpnia 2003 r.

ZARZĄDZENIE NR 8
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 28 sierpnia 2003 r.
w sprawie procedur stosowanych przy wydawaniu świadectwa członka załogi

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 15 i 16 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112), w związku z Aneksem 9 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212, z 1963 r. Nr 24, poz. 137, z 1969 r. Nr 27, poz. 210, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i Nr 32, poz. 188, z 1984 r. Nr 39, poz. 199, z 2000 r. Nr 39, poz. 446, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 oraz z 2003 r. Nr 78, poz. 700) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się:
1)
procedury stosowane przy wydawaniu świadectwa członka załogi (Crew Member Certificate - CMC), określone w załączniku nr 1 do zarządzenia;
2)
wzór wniosku o wydanie świadectwa członka załogi, określony w załączniku nr 2 do zarządzenia;
3)
wzór świadectwa członka załogi, określony w załączniku nr 3 do zarządzenia;
4)
wzór zbiorczego zestawienia wniosków o wydanie świadectwa członka załogi, określony w załączniku nr 4 do zarządzenia.
§  2.
Wykonanie zarządzenia oraz włączenie go do Podręcznika Licencjonowania Personelu Lotniczego powierza się Naczelnikowi Inspektoratu Personelu Lotniczego w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
§  3.
Traci moc decyzja Nr 17 Głównego Inspektora Lotnictwa Cywilnego z dnia 6 grudnia 2001 r.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 1

PROCEDURY STOSOWANE PRZY WYDAWANIU ŚWIADECTWA CZŁONKA ZAŁOGI (CREW MEMBER CERTIFICATE - CMC)

§  1.
Ilekroć w załączniku jest mowa o:
1)
Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Lotnictwa Cywilnego;
2)
CMC - należy przez to rozumieć świadectwo członka załogi (Crew Member Certificate - CMC);
3)
wniosku - należy przez to rozumieć wniosek o wydanie CMC;
4)
PPL - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwo państwowe "Porty Lotnicze".
§  2.
CMC może być wydane członkowi załogi statku powietrznego świadczącemu pracę na podstawie umowy o pracę na rzecz przewoźnika lotniczego posiadającego certyfikat, o którym mowa w art. 160 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112), upoważnionego do wykonywania regularnych i nieregularnych przewozów lotniczych w ruchu międzynarodowym lub usług lotniczych za granicą.
§  3.
Wniosek o wydanie CMC składa zainteresowany przewoźnik, o którym mowa w § 2, w Inspektoracie Personelu Lotniczego Urzędu. Data przyjęcia wniosku, sposób jego rozpatrzenia oraz data wydania CMC wpisywana jest w ewidencji świadectw członka załogi prowadzonym w Inspektoracie Personelu Lotniczego Urzędu.
§  4.
Wniosek powinien być rozpatrzony i przekazany do realizacji w terminie 14 dni od dnia jego złożenia w Inspektoracie Personelu Lotniczego Urzędu.
§  5.
Wniosek opiniowany jest przez Naczelnika Inspektoratu Operacyjnego Urzędu.
§  6.
Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania CMC podejmuje Naczelnik Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu.
§  7.
Naczelnik Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu informuje przewoźnika, o którym mowa w § 2, o sposobie rozpatrzenia wniosku.
§  8.
Naczelnik Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu przekazuje wniosek do realizacji PPL w przypadku decyzji o wydaniu CMC.
§  9.
1.
Fakt przyjęcia wniosku do realizacji potwierdza własnoręcznym podpisem na zbiorczym zestawieniu wniosków, uprawniony pracownik PPL.
2.
Zbiorcze zestawienie wniosków sporządzane jest w dwóch egzemplarzach, oznaczonych odpowiednio numerem 1 albo 2. Egzemplarz oznaczony numerem 2 zbiorczego zestawienia wniosków przechowywany jest w siedzibie PPL.
§  10.
1.
Termin wykonania fotografii do CMC oraz termin i miejsce odbioru CMC uzgadnia przewoźnik, o którym mowa w § 2, z uprawnionym pracownikiem PPL.
2.
CMC powinno być sporządzone w terminie 14 dni od dnia przyjęcia do realizacji wniosku przez PPL.
§  11.
1.
Do odbioru CMC jest uprawniony członek załogi statku powietrznego, o którym mowa w § 2, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
CMC jest wydawane członkowi załogi statku powietrznego, o którym mowa w § 2, po dokonaniu przez niego zwrotu dotychczasowego CMC1).
§  12.
Wniosek jest zwracany w terminie 14 dni od dnia sporządzenia CMC do Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu.
§  13.
CMC wydaje się na okres nie dłuższy niż 2 lata - od dnia sporządzenia CMC.
§  14.
Z chwilą ustania przyczyn, dla których CMC zostało wydane, w szczególności w przypadku rozwiązania umowy o pracę lub upływu terminu, na który umowa o pracę została zawarta z członkiem załogi statku powietrznego, o którym mowa w § 2, przewoźnik, na którego wniosek CMC zostało wydane, obowiązany jest bezzwłocznie odebrać od niego CMC i w terminie 14 dni przekazać CMC do Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu.
§  15.
W przypadku zniszczenia lub utraty CMC, członek załogi statku powietrznego, dla którego CMC zostało wydane niezwłocznie zawiadamia o tym przewoźnika, o którym mowa w § 2 oraz Naczelnika Inspektoratu Personelu Lotniczego Urzędu. Przepisy § 2-14 stosuje się odpowiednio
§  16.
W przypadku zmiany danych członka załogi statku powietrznego, o którym mowa w § 2, zawartych w CMC, a w szczególności:
1)
nazwiska,
2)
obywatelstwa,
3)
miejsca zatrudnienia,
4)
funkcji pełnionej na pokładzie statku powietrznego przewoźnik, o którym mowa w § 2, składa wniosek o wydanie CMC. Przepis § 2-14 stosuje się odpowiednio.

_____________________

1) Nie dotyczy osób, które odbierają CMC po raz pierwszy lub gdy jest ono wydawane w przypadku, o którym mowa w § 15.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WNIOSEK O WYDANIE ŚWIADECTWA CZŁONKA ZAŁOGI

Application for issue the Crew Member Certificate

Nazwisko ....................... Imiona .......................

Surname Given names

Płeć ................. Nazwisko panieńskie ....................

Sex Maiden name

Data urodzenia ....................

Date of birth

Miejsce urodzenia ................. Obywatelstwo ..............

Place of birth Nationality

Nazwa pracodawcy ..............................................

Employed by

Funkcja pełniona w załodze .......... Numer licencji ..........

Occupation Number of licence

wydana przez ..................... w dniu .....................

Issued by Issued on

Adres zamieszkania: kraj ............ województwo .............

Permanent address Country State/Province

kod pocztowy .............. miasto ........... ulica ..........

ZIP/PC City Street

numer domu ................ Numer telefonu ....................

Number Phone

Wnioskowany okres ważności CMC ................................

Required date of Expiry CMC

m.p.

........, dnia ....... roku ................................

Miejsce i data Pieczątka i podpis Prezesa

Place and date lub Dyrektora

Stamp and signature

of Director or President

_______________________________________________________________

OPINIA NACZELNIKA INSPEKTORATU OPERACYJNEGO

Przedsiębiorstwo (instytucja)1 spełnia warunki (nie spełnia

warunków)1 do wydania CMC wnioskowanej osobie. Uzasadnienie

negatywnej opinii

............................................................

....................................

Pieczątka i podpis Naczelnika

Inspektoratu Operacyjnego / Stamp

and signature

of Chief Inspector Operations

_______________________________________________________________

DECYZJA NACZELNIKA INSPEKTORATU PERSONELU LOTNICZEGO

1. Wydać (odmawiam wydania )1)CMC o numerze rejestracyjnym ....

............................................................

2. Uzasadnienie odmowy wydania CMC ............................

............................................................

....................................

Pieczątka i podpis Naczelnika

Inspektoratu Personelu Lotniczego /

Stamp and signature of Chief

Inspector Personnel Licensing

ADNOTACJE PRACOWNIKA INSPEKTORATU PERSONELU LOTNICZEGO

1. ............................ otrzymuje CMC po raz pierwszy2)

Nazwisko i imię

2. ............................ posiada CMC nr ...............

Nazwisko i imię

3. Inne informacje

.................................

Pieczątka i podpis pracownika IPL

_______________________________________________________________

POTWIERDZENIE ZWROTU POPRZEDNIO POBRANEGO ŚWIADECTWA CZŁONKA

ZAŁOGI (CMC)3)

1. Otrzymujący Świadectwo Członka Załogi ......................

Nazwisko i imię

w dniu ........... oddał poprzednio wydane CMC nr .............

2. Inne informacje

........................

Nazwisko, imię i podpis

osoby wydającej dokument

_______________________________________________________________

POKWITOWANIE ODBIORU

Świadectwo Członka Załogi nr ................... otrzymałem(am)

Crew Member Certificate No Received

dnia ....................... podpis ......................

Date Signature

_______________________________________________________________

UWAGI:

a) wniosek należy wypełnić czytelnie literami drukowanymi.

____________________

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Wypełnia inspektor IPL ULC prowadzący "Rejestr wydanych Świadectw Członków Załogi".

3) Wypełnia upoważniony pracownik Portu Lotniczego Warszawa.

ZAŁĄCZNIK Nr 3

WZÓR WYPEŁNIONEGO ŚWIADECTWA CZŁONKA ZAŁOGI

EXAMPLE OF PERSONALIZED CREW MEMBER CERTIFICATE

grafika

____________________

1) Przy wydawaniu CMC bez czytnika optycznego lub elektronicznego, pole poniżej linii poziomej pozostawić niezapisane.

* Nie wpisywać na dokumencie tekstu oznaczonego gwiazdką.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

ZBIORCZE ZESTAWIENIE WNIOSKÓW O WYDANIE ŚWIADECTWA CZŁONKA ZAŁOGI (CMC). Egz. Nr ......*

Lp.NazwiskoImionaPodpis osoby1 odbierającej dokument
RAZEM .............
Potwierdzam przyjęcie:

1. ................ wniosków o wydanie Świadectwa Członka

liczbę wniosków Załogi (CMC).

wpisać słownie

Warszawa, dnia ........ roku ..................................

Nazwisko, imię i podpis pracownika

jednostki, o której mowa w § 8 w

załączniku nr 1 do zarządzenia,

przyjmującego wnioski.

_______________________

* Wystawiać w dwóch egzemplarzach: Nr 1 dla ULC oraz Nr 2 dla jednostki, o której mowa w załączniku nr 1 do zarządzenia.

1) Podpisy na egzemplarzu Nr 2 zbiera pracownik jednostki, o której mowa w § 8 w załączniku nr 1 do zarządzenia.