Procedury stosowane przy wydawaniu Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego - CASIC (Civil Aviation Safety Inspector Certificate).

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2005.11.48

Akt utracił moc
Wersja od: 23 listopada 2010 r.

ZARZĄDZENIE NR 19
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 2 grudnia 2005 r.
w sprawie procedur stosowanych przy wydawaniu Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego - CASIC (Civil Aviation Safety Inspector Certificate)

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 15 i 16 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.), w związku z Załącznikiem 9 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago w dniu 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Wprowadza się:
1)
procedury stosowane przy wydawaniu Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (CASIC), określone w załączniku nr 1 do zarządzenia;
2)
wzór wniosku o wydanie Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego, określony w załączniku nr 2 do zarządzenia;
3)
wzór Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego, określony w załączniku nr 3 do zarządzenia;
4)
wzór zbiorczego zestawienia wniosków o wydanie Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego, określony w załączniku nr 4 do zarządzenia.
§  2.
Traci moc Zarządzenie Nr 13 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 24 sierpnia 2005 r. w sprawie procedur stosowanych przy wydawaniu Certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego - CASIC (Civil Aviation Safety Inspector Certificate).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

PROCEDURY STOSOWANE PRZY WYDAWANIU CERTYFIKATU INSPEKTORA BEZPIECZEŃSTWA LOTNICTWA CYWILNEGO

§  1.
Ilekroć w załączniku jest mowa o:
1)
Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Lotnictwa Cywilnego;
2)
CASIC - należy przez to rozumieć Certyfikat Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Safety Inspector Certificate);
3)
wniosku - należy przez to rozumieć wniosek o wydanie CASIC, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia;
4)
PPL - należy przez to rozumieć Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze";
5)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.);
6)
inspektorze bezpieczeństwa lotniczego - należy przez to rozumieć inspektora upoważnionego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego do sprawowania nadzoru nad bezpieczeństwem eksploatacji statków powietrznych.
§  2. 1
Certyfikat CASIC wydaje się pracownikom Departamentu Operacyjno-Lotniczego oraz Departamentu Techniki Lotniczej, prowadzącym nadzór nad bezpieczeństwem operacji polskich statków powietrznych oraz prowadzącym inspekcje obcych statków powietrznych i ich załóg podczas przebywania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§  3. 2
Z wnioskiem o wydanie CASIC uprawniony pracownik występuje do Wiceprezesa ds. Standardów Lotniczych.
§  4. 3
Wniosek, o którym mowa w §3, przedkłada Wiceprezesowi ds. Standardów Lotniczych drogą służbową odpowiednio Dyrektor Departamentu Operacyjno-Lotniczego lub Departamentu Techniki Lotniczej.
§  5. 4
Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania CASIC podejmuje Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych.
§  6.
Wniosek podlega rejestracji w "Zbiorczym zestawieniu wniosków o wydanie certyfikatu Inspektora Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (CASIC)", prowadzonym przez Departament Operacyjno-Lotniczy, a następnie jest przesyłany do PPL, w celu sporządzenia dokumentu.
§  7.
1.
Przyjęcie wniosku do realizacji uprawniony pracownik PPL potwierdza własnoręcznym podpisem na zbiorczym zestawieniu wniosków.
2. 5
Zbiorcze zestawienie wniosków sporządzane jest w dwóch egzemplarzach, oznaczonych odpowiednio nr 1 i nr 2. Egzemplarz nr 1 zbiorczego zestawienia wniosków przechowywany jest w Urzędzie.
§  8.
1.
Termin wykonania CASIC oraz termin odbioru dokumentu uprawniony pracownik PPL uzgadnia z wnioskodawcą.
2.
CASIC powinien być sporządzony w terminie 14 dni od dnia przyjęcia wniosku do realizacji.
3.
Pracownik PPL wykonujący fotografię do CASIC jest obowiązany zweryfikować tożsamość osoby fotografowanej z danymi osobowymi zamieszczonymi we wniosku i dowodzie osobistym lub paszporcie.
§  9.
1.
Do odbioru CASIC upoważniony jest wyłącznie pracownik, dla którego dokument został sporządzony.
2.
W przypadku nieodebrania CASIC we wskazanym terminie jest on przechowywany przez PPL do końca terminu ważności.
§  10.
Pracownik, o którym mowa w § 9 potwierdza odbiór CASIC podpisem na wniosku i na egz. nr 2 zbiorczego zestawienia wniosków oraz składa swój podpis na przedniej stronie CASIC.
§  11.
PPL w terminie 14 dni od wydania CASIC przekazuje wniosek, wypełniony zgodnie z § 10 do Departamentu Operacyjno-Lotniczego. Pracownik Departamentu Operacyjno-Lotniczego potwierdza pisemnie odbiór wniosków, na podstawie których wydano CASIC.
§  12.
1.
Okres ważności CASIC wynosi pięć lat od dnia sporządzenia dokumentu, w przypadku pracowników zatrudnionych na czas nieokreślony. Po upływie okresu ważności CASIC wymienia się na nowy, zgodnie z zasadami określonymi w § 3-13.
2.
W przypadku zatrudnienia pracownika, o którym mowa w § 2 na czas określony, okres ważności CASIC nie może przekraczać okresu zatrudnienia pracownika.
§  13.
Z chwilą utraty ważności lub ustania przyczyn, dla których CASIC został wydany, w szczególności w przypadku rozwiązania umowy o pracę z pracownikiem, pracownik ma obowiązek niezwłocznie zwrócić CASIC przełożonemu, który w terminie 7 dni zobowiązany jest przekazać go do Dyrektora Departamentu Operacyjno-Lotniczego.
§  14.
Pracownicy, o których mowa w § 2, otrzymują CASIC bezpłatnie.
§  15.
1.
W przypadku zniszczenia lub utraty CASIC pracownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym fakcie przełożonego, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin.
2. 6
Przełożony pracownika, któremu został wydany CASIC, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Dyrektora właściwego Departamentu o utracie lub zniszczeniu CASIC.
3.
W celu wydania nowego CASIC, stosuje się zasady określone w § 3-13.
§  16.
1.
W przypadku zmiany danych pracownika zawartych w CASIC, a w szczególności:
a)
nazwiska,
b)
obywatelstwa,
c)
funkcji pełnionej na pokładzie statku powietrznego;

pracownik obowiązany jest poinformować bezpośredniego przełożonego w terminie 14 dni od zmiany danych.

2.
W przypadku zmiany danych, o których mowa w ust. 1 pracownik składa wniosek o wydanie nowego CASIC. Przepisy § 2 - 13 stosuje się odpowiednio.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 2 7

WNIOSEK O WYDANIE CERTYFIKATU INSPEKTORA BEZPIECZEŃSTWA LOTNICTWA CYWILNEGO

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

WZÓR WYPEŁNIONEGO CERTYFIKATU INSPEKTORA BEZPIECZEŃSTWA LOTNICTWA CYWILNEGO

grafika

___________________________________________________________________________

UWAGI:

1)
Przy wydawaniu CASIC bez czytnika optycznego lub elektronicznego, pole poniżej linii poziomej pozostawić niezapisane.
2)
Tekstu oznaczonego gwiazdką nie wpisuje się
3)
Tekst zawarty w wierszach 5, 7,12, w kolumnach 2 i 4 jest przykładowy.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

ZBIORCZE ZESTAWIENIE WNIOSKÓW O WYDANIE CERTYFIKATU INSPEKTORA BEZPIECZEŃSTWA LOTNICTWA CYWILNEGO (CASIC)

Lp.NazwiskoImionaPodpis osoby odbierającej CASIC
RAZEM ...............................
Potwierdzam przyjęcie:

.................................. wniosków o wydanie

liczbę wniosków wpisać słownie

certyfikatu inspektora bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego.

Warszawa, dnia ..............

..............................

Nazwisko, imię i podpis

pracownika PPL, o którym mowa

w § 7 załącznika nr 1 do

zarządzenia, przyjmującego

wnioski.

___________________________________________________________________________

UWAGI:

1)
Wystawiać w dwóch egzemplarzach: nr 1 dla ULC oraz nr 2 dla PPL.
2)
Wypełnić czytelnie literami drukowanymi.
1 Załącznik nr 1 § 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 6 z dnia 4 lutego 2008 r. (Dz.Urz.ULC.08.5.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 10 z dnia 23 listopada 2010 r. (Dz.Urz.ULC.10.26.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 listopada 2010 r.

2 Załącznik nr 1 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 10 z dnia 23 listopada 2010 r. (Dz.Urz.ULC.10.26.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 listopada 2010 r.
3 Załącznik nr 1 § 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 6 z dnia 4 lutego 2008 r. (Dz.Urz.ULC.08.5.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 lutego 2008 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 10 z dnia 23 listopada 2010 r. (Dz.Urz.ULC.10.26.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 listopada 2010 r.

4 Załącznik nr 1 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 10 z dnia 23 listopada 2010 r. (Dz.Urz.ULC.10.26.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 listopada 2010 r.
5 Załącznik nr 1 § 7 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. c) zarządzenia nr 6 z dnia 4 lutego 2008 r. (Dz.Urz.ULC.08.5.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 lutego 2008 r.
6 Załącznik nr 1 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. d) zarządzenia nr 6 z dnia 4 lutego 2008 r. (Dz.Urz.ULC.08.5.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 lutego 2008 r.
7 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 6 z dnia 4 lutego 2008 r. (Dz.Urz.ULC.08.5.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 4 lutego 2008 r.