Procedury realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP w Policji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2017.3

Akt utracił moc
Wersja od: 5 kwietnia 2019 r.

DECYZJA Nr 412
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 30 grudnia 2016 r.
w sprawie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP w Policji

Na podstawie § 5 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP (Dz. U. poz. 1101 i poz. 1116) postanawia się, co następuje:
§  1. 
W celu zapewnienia właściwej realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP (dla zagrożeń w cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej) w Policji wprowadza się:
1)
stałą gotowość Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, utrzymywaną w przypadku braku informacji o możliwościach wystąpienia zagrożenia o charakterze terrorystycznym, albo
2)
podwyższoną gotowość Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, obowiązującą w sytuacji wprowadzenia jednego ze stopni alarmowych: ALFA, BRAVO, CHARLIE i DELTA lub stopni alarmowych CRP: ALFA-CRP, BRAVO-CRP, CHARLIE-CRP i DELTA-CRP, o których mowa w art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. poz. 904).
§  2. 
1. 
Wprowadzenie stopnia alarmowego lub stopnia alarmowego CRP, oznacza przejście jednostki organizacyjnej Policji w stan podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych.
2. 
Odwołanie stopnia alarmowego lub stopnia alarmowego CRP oznacza powrót jednostki organizacyjnej Policji w stan stałej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych.
§  3. 
1. 
Za przekazywanie informacji o wprowadzeniu, zmianie i odwołaniu stopnia alarmowego lub stopnia alarmowego CRP w Policji są odpowiedzialne służby dyżurne jednostek organizacyjnych Policji.
2. 
W przypadku uzyskania informacji o wprowadzeniu, zmianie i odwołaniu stopnia alarmowego lub stopnia alarmowego CRP z innego źródła niż służba dyżurna nadrzędnej jednostki organizacyjnej Policji, należy niezwłocznie potwierdzić informację u dyżurnego tej jednostki.
3. 
O wprowadzeniu, zmianie i odwołaniu stopnia alarmowego lub stopnia alarmowego CRP informuje się wszystkie jednostki organizacyjne Policji.
§  4. 
Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji są odpowiedzialni za realizację przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP w zakresie właściwości ich jednostek, w tym za realizację sprawdzenia zabezpieczeń obiektów, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych.
§  5. 
1. 
W stanie stałej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji są obowiązani wykonywać w szczególności następujące zadania:
1)
prowadzić bieżące rozpoznanie zagrożeń o charakterze terrorystycznym, zwłaszcza przez realizację czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz bieżącą analizę ryzyka wystąpienia takich zagrożeń; w przypadku uzyskania informacji lub powzięcia uzasadnionego podejrzenia o możliwości wystąpienia zagrożenia o charakterze terrorystycznym - informować o tym właściwe podmioty, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2)
zapewnić kontrolę ruchu osób, pojazdów, bagaży i innych przedmiotów, na terenie jednostki organizacyjnej Policji, zgodnie z odrębnymi przepisami;
3)
zapewnić niezawodny i szybki obieg informacji w systemie kierowania;
4)
aktualizować wykazy obiektów i obszarów uznanych za potencjalne cele aktów o charakterze terrorystycznym na terenie swojego działania;
5)
zapewnić sprawność systemu alarmowania podległej jednostki organizacyjnej Policji, w tym sprawdzać działanie instalacji alarmowych;
6)
sprawdzać przepustowość dróg ewakuacji;
7)
przygotować bazę danych o alternatywnych możliwościach zaopatrzenia stanu osobowego podległej jednostki organizacyjnej Policji w wodę;
8)
prowadzić szkolenia z zakresu wykonywania czynności służbowych przewidywanych do realizacji w razie zaistnienia zagrożeń o charakterze terrorystycznym;
9)
aktualizować, nie rzadziej niż co dwa lata procedury, o których mowa w § 16.
2. 
W ramach bieżącego rozpoznania zagrożeń o charakterze terrorystycznym oraz analizy ryzyka, należy uwzględniać również potencjalny wpływ na bezpieczeństwo na terenie swojego działania, zdarzeń zaistniałych na terenie kraju oraz poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
3. 
W ramach szkoleń, o których mowa w ust. 1 pkt 8, należy stosować możliwie realistyczne techniki symulacji zagrożeń oraz ćwiczyć współdziałanie z innymi służbami państwowymi oraz innymi organizacjami, podmiotami lub instytucjami, wykonującymi zadania w zakresie ochrony życia i zdrowia ludzi oraz bezpieczeństwa państwa i porządku publicznego.
4. 
Koordynację realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, kierownik jednostki organizacyjnej Policji powierza policjantowi podległej komórki organizacyjnej właściwej w sprawach sztabowych, posiadającemu wiedzę i doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.
5. 
Policjant, o którym mowa w ust. 4, może być jednocześnie bezpośrednim wykonawcą zadań, o których mowa w ust. 1, w zakresie swojej właściwości i posiadanych kompetencji.
§  6. 
W przypadku wprowadzenia pierwszego stopnia alarmowego - ALFA, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1, a ponadto są obowiązani:
1)
zintensyfikować działania prewencyjne i rozpoznawcze, które należy prowadzić we współdziałaniu z pozostałymi służbami państwowymi oraz innymi organizacjami, podmiotami i instytucjami, w szczególności w odniesieniu do znajdujących się na terenie ich działania obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa, a także dużych skupisk ludności;
2)
prowadzić wzmożoną kontrolę obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem aktu o charakterze terrorystycznym;
3)
poinformować podległych policjantów i pracowników o konieczności wzmożenia czujności, w szczególności w zakresie zwracania uwagi na osoby zachowujące się w sposób wzbudzający podejrzenia, pozostawione paczki, bagaże i nieznane pojazdy;
4)
dokonać przeglądu i aktualizacji procedur, zadań oraz planów z zakresu reagowania na poszczególne rodzaje zagrożeń terrorystycznych, w szczególności związanych z wprowadzeniem stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP;
5)
przeprowadzać wzmożone kontrole pojazdów wjeżdżających oraz osób wchodzących na teren obiektów policyjnych;
6)
sprawdzać, na zewnątrz i od wewnątrz, budynki jednostki organizacyjnej Policji będące w stałym użyciu, pod względem podejrzanych zachowań osób oraz w poszukiwaniu podejrzanych przedmiotów;
7)
sprawdzać sprawność i niezawodność wszystkich środków łączności funkcjonujących w systemie kierowania, w szczególności pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Policji;
8)
prowadzić akcję informacyjno-instruktażową dla społeczeństwa dotyczącą potencjalnego zagrożenia, jego skutków i sposobu właściwego postępowania;
9)
ograniczyć do niezbędnego minimum ruch pojazdów i osób w obrębie obiektów jednostki organizacyjnej Policji;
10)
zamknąć i zabezpieczyć nieużywane budynki i pomieszczenia jednostki organizacyjnej Policji;
11)
wzmocnić zewnętrzną ochronę przedstawicielstw dyplomatycznych i konsularnych, dworców, portów lotniczych i innych ważnych obiektów użytku publicznego i środków transportu zbiorowego, w porozumieniu z podmiotami zobowiązanymi do ich ochrony;
12) 1
 ograniczyć do niezbędnego minimum wykonywanie przez policjantów służby kontrterrorystycznej Policji czynności służbowych poza miejscem ich dyslokacji.
§  7. 
W przypadku wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego - BRAVO, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i § 6, a ponadto są obowiązani:
1)
dokonać sprawdzenia zabezpieczeń obiektów infrastruktury krytycznej znajdujących się na terenie ich działania i na obszarze objętym stopniem alarmowym;
2)
zapewnić noszenie kamizelek kuloodpornych oraz broni długiej, zgodnie z odrębnymi przepisami, przez umundurowanych policjantów bezpośrednio wykonujących zadania związane z zabezpieczeniem miejsc i obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym;
3)
zintensyfikować kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych;
4)
dodatkowo zintensyfikować działania prewencyjne i rozpoznawcze, w szczególności w zakresie ochrony środków komunikacji publicznej;
5)
sprawdzić funkcjonowanie zasilania awaryjnego;
6)
poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwych formach ataku lub zdarzenia o charakterze terrorystycznym oraz przeprowadzić szkolenia z zakresu zachowania się w sytuacji ich zaistnienia;
7)
poinformować policjantów i pracowników podległej jednostki organizacyjnej Policji o możliwości wezwania do natychmiastowego stawienia się w miejscu pełnienia służby lub wykonywania pracy;
8)
sprawdzić i wzmocnić ochronę ważnych obiektów publicznych;
9)
przeprowadzić kontrole systemów ochrony obiektów ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne;
10)
wprowadzić kontrolę wszystkich przesyłek pocztowych przychodzących do jednostki organizacyjnej Policji;
11)
dokonać przeglądu stanu posiadanych zapasów materiałowych, sprzętu i uzbrojenia, w tym również dostępności środków i materiałów medycznych, w szczególności odpowiednio pod względem ich sprawności, aktualności wymaganych przeglądów oraz dat ważności i dostosowania do szacowanych potrzeb;
12)
prowadzić intensywne rozpoznanie zagrożeń w odniesieniu do znajdujących się na terenie ich działania obiektów i urządzeń ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa - w tym infrastruktury krytycznej;
13)
zintensyfikować kontakty z osobowymi źródłami informacji w celu zapewnienia stałego i bieżącego dopływu informacji o zagrożeniach terrorystycznych;
14)
dostosować wcześniej zaplanowane działania rozpoznawcze i prewencyjne do aktualnej charakterystyki zagrożeń i wyników analizy ryzyka;
15) 2
 ograniczyć udzielanie zwolnień od zajęć służbowych (dni wolnych od służby) w oddziałach prewencji Policji i samodzielnych pododdziałach prewencji Policji oraz dla policjantów służby kontrterrorystycznej Policji;
16)
wprowadzić całodobowe dyżury dla służby wspomagającej działalność Policji, umożliwiające zabezpieczenie potrzeb jednostki organizacyjnej Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym;
17)
zapewnić ochronę środków transportu służbowego poza terenem obiektu oraz wprowadzić kontrolę pojazdu przed wejściem do samochodu i jego uruchomieniem.
§  8. 
W przypadku wprowadzenia trzeciego stopnia alarmowego - CHARLIE, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 oraz § 6 i 7, a ponadto są obowiązani:
1)
wprowadzić dyżury dla osób funkcyjnych odpowiedzialnych za wprowadzanie procedur działania na wypadek zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
2)
sprawdzić dostępność obiektów wyznaczonych na zastępcze miejsca czasowego pobytu na wypadek zarządzenia ewakuacji jednostki organizacyjnej Policji;
3)
ograniczyć do minimum liczbę miejsc ogólnodostępnych w obiekcie i rejonie własnych obiektów;
4)
w uzasadnionych przypadkach wprowadzić ścisłą kontrolę osób i pojazdów przy wejściu lub wjeździe na teren własnych obiektów;
5)
wystąpić o wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego oraz ograniczeń komunikacyjnych w rejonach zagrożonych, w tym także dotyczących ograniczenia możliwości parkowania pojazdów przy obiektach chronionych;
6)
w przypadkach tego wymagających, zgodnie z aktualną charakterystyką zagrożeń i wynikami analizy ryzyka, objąć nadzorem lub ochroną dodatkowe obiekty lub miejsca;
7)
wzmocnić ochronę imprez masowych i zgromadzeń publicznych lub wystąpić o ich odwołanie, jeżeli nie ma możliwości wzmocnienia ochrony lub wzmocnienie nie gwarantuje zapobieżenia aktom terrorystycznym;
8)
wzmocnić fizyczną ochronę własnych obiektów policyjnych;
9)
przygotować się do wykonania procedur związanych z planowanymi ewentualnymi przemieszczeniami stanowisk kierowania i zmianami dyslokacji sił policyjnych;
10)
przygotować do alarmowego wydania uzbrojenie oraz środki techniczne, ochrony osobistej i inne wyposażenie służbowe, pozostające w depozytach i magazynach jednostki;
11)
wprowadzić zmiany w eksploatowanych systemach łączności, dostosowujące funkcjonowanie tych systemów do planowanej lub wprowadzanej struktury dowodzenia;
12)
zaprzestać udzielania policjantom dni wolnych od służby i urlopów;
13)
zaktualizować bazę danych o alternatywnych możliwościach zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, w okresie od jesieni do wiosny, w zakresie zapewnienia ogrzewania pomieszczeń przeznaczonych do pełnienia służby, wykonywania pracy i odpoczynku;
14) 3
 wprowadzić zmianową całodobową służbę dla policjantów służby kontrterrorystycznej Policji oraz wydłużony czas służby i pracy w komórkach organizacyjnych lub na stanowiskach, których funkcjonowanie ma istotne znaczenie dla wykonania zadań wymienionych w § 5 ust. 1 oraz § 6 - 8.
§  9. 
W przypadku wprowadzenia czwartego stopnia alarmowego - DELTA, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 oraz § 6-8, a ponadto są obowiązani:
1)
w uzasadnionych przypadkach wystąpić o wprowadzenie ograniczeń komunikacyjnych w rejonach zagrożonych;
2)
przeprowadzić identyfikację wszystkich pojazdów znajdujących się już w rejonie obiektów podległej jednostki organizacyjnej Policji oraz, w uzasadnionych przypadkach, ich relokację poza obszar obiektu;
3)
kontrolować wszystkie pojazdy wjeżdżające na teren obiektu oraz ich ładunki;
4)
kontrolować wszystkie wnoszone na teren obiektu przedmioty, w szczególności torebki i paczki;
5)
zintensyfikować i zwiększyć częstotliwość kontroli realizowanych na zewnątrz budynków i na parkingach;
6)
ograniczyć liczbę podróży służbowych podległych policjantów i pracowników oraz wizyt osób niezatrudnionych w jednostce organizacyjnej Policji;
7)
wprowadzić pełną kontrolę dostępu do obiektów podległej jednostki organizacyjnej Policji;
8)
wystąpić o wydanie decyzji o zakazach przeprowadzania imprez masowych, na podstawie art. 34 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2139 oraz z 2016 r. poz. 1250);
9)
wystąpić o wydanie decyzji o zakazie zgromadzeń, na podstawie art. 14 pkt 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. - Prawo o zgromadzeniach (Dz. U. poz. 1485);
10)
wprowadzić całodobowy tryb służby dla obsady sztabu;
11)
zapewnić sprawne funkcjonowanie łączności dowodzenia, współdziałania i alarmowania w zakresie posiadanej właściwości;
12) 4
 skoszarować policjantów służby kontrterrorystycznej Policji;
13)
uzupełnić oddziały i samodzielne pododdziały prewencji Policji do pełnego stanu etatowego oraz skoncentrować całość lub część nieetatowych oddziałów i pododdziałów prewencji Policji;
14)
zapewnić zaplecze logistyczne oraz medyczno-sanitarne, odpowiednie do rozmiaru sił i środków przewidywanych do użycia podczas przeciwdziałania zagrożeniom terrorystycznym;
§  10. 
W przypadku wprowadzenia pierwszego stopnia alarmowego CRP - ALFA-CRP, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1, a ponadto są obowiązani:
1)
wprowadzić wzmożone monitorowanie stanu bezpieczeństwa wykorzystywanych systemów teleinformatycznych, w szczególności systemów wchodzących w skład infrastruktury krytycznej, zwanych dalej "systemami", w szczególności wykorzystując zalecenia Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub komórek odpowiedzialnych za system reagowania zgodnie z właściwością, oraz:
a)
monitorować i weryfikować, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej,
b)
sprawdzać dostępność usług elektronicznych,
c)
dokonywać, w razie potrzeby, zmian w dostępie do systemów;
2)
poinformować podległych policjantów i pracowników, w szczególności - personel odpowiedzialny za bezpieczeństwo systemów - o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do stanów odbiegających od normy;
3)
sprawdzić kanały łączności z innymi, właściwymi dla rodzaju stopnia alarmowego CRP, podmiotami biorącymi udział w reagowaniu kryzysowym, dokonać weryfikacji ustanowionych punktów kontaktowych z ministrem właściwym do spraw informatyzacji oraz właściwymi zespołami reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego;
4)
dokonać przeglądu stosownych procedur oraz zadań związanych z wprowadzeniem stopni alarmowych CRP, w szczególności dokonać weryfikacji posiadanej kopii zapasowej systemów w stosunku do systemów oraz systemów kluczowych dla funkcjonowania jednostki organizacyjnej Policji, oraz weryfikacji czasu wymaganego na przywrócenie poprawności funkcjonowania systemu;
5)
sprawdzić aktualny stan bezpieczeństwa systemów i ocenić wpływ zagrożenia na bezpieczeństwo teleinformatyczne na podstawie bieżących informacji i prognoz wydarzeń;
6)
informować na bieżąco o efektach przeprowadzanych działań służbę dyżurną nadrzędnej jednostki organizacyjnej Policji, właściwe zespoły reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz współdziałające centra zarządzania kryzysowego, a także ministra właściwego do spraw informatyzacji z zachowaniem drogi służbowej.
§  11. 
W przypadku wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego CRP - BRAVO-CRP, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i § 10, a ponadto są obowiązani:
1)
zapewnić dostępność w trybie alarmowym personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo systemów;
2)
wprowadzić całodobowe dyżury administratorów systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji oraz personelu uprawnionego do podejmowania decyzji w sprawach bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.
§  12. 
W przypadku wprowadzenia trzeciego stopnia alarmowego CRP - CHARLIE-CRP, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1, § 10 i 11, a ponadto są obowiązani:
1)
dokonać przeglądu dostępnych zasobów zapasowych pod względem możliwości ich wykorzystania w przypadku zaistnienia ataku w obszarze CRP;
2)
przygotować się do uruchomienia planów umożliwiających zachowanie ciągłości działania po wystąpieniu potencjalnego ataku w obszarze CRP, w tym:
a)
dokonać przeglądu i ewentualnego uaktualnienia planów awaryjnych oraz systemów,
b)
przygotować się do ograniczenia operacji na serwerach, w celu uzyskania możliwości ich szybkiego i bezawaryjnego zamknięcia.
§  13. 
W przypadku wprowadzenia czwartego stopnia alarmowego CRP - DELTA-CRP, w stanie podwyższonej gotowości Policji do przeciwdziałania i minimalizacji skutków aktów terrorystycznych, kierownicy jednostek organizacyjnych Policji wykonują zadania wymienione w § 5 ust. 1 i § 10-12, a ponadto są obowiązani:
1)
uruchomić plany awaryjne lub plany ciągłości działania w sytuacjach awarii lub utraty ciągłości działania;
2)
stosownie do sytuacji - przystąpić do realizacji procedur przywracania ciągłości działania.
§  14. 
Zadania, o których mowa w § 6-13, należy wykonywać w warunkach koordynacji i współdziałania z właściwymi organami administracji rządowej i służbami odpowiedzialnymi za zapewnienie bezpieczeństwa państwa, w szczególności z:
1)
Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
2)
Rządowym Centrum Bezpieczeństwa;
3) 5
 Służbą Ochrony Państwa;
4)
Strażą Graniczną;
5)
Państwową Strażą Pożarną;
6)
Żandarmerią Wojskową;
7)
Strażą Ochrony Kolei;
8)
organami administracji samorządowej;
9)
podmiotami i instytucjami odpowiedzialnymi za ochronę infrastruktury krytycznej, obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności państwa oraz obiektów, obszarów i urządzeń podlegających ochronie zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1432).
§  15. 
Przepisy decyzji należy stosować łącznie z odrębnymi przepisami, dotyczącymi w szczególności stanów gotowości do działań i alarmowania w jednostkach organizacyjnych Policji oraz przepisami w sprawie metod i form przygotowania i realizacji działań Policji w związku ze zdarzeniami kryzysowymi.
§  16.  6
 Procedury realizacji przedsięwzięć określonych w decyzji, w formie modułów zadaniowych, odrębnych dla każdego stopnia alarmowego i stopnia alarmowego CRP, opracowują:
1)
dla Komendy Głównej Policji - Zespół Zarządzania Kryzysowego Komendanta Głównego Policji;
2)
dla jednostek organizacyjnych Policji - właściwi komendanci wojewódzcy Policji, Komendant Stołeczny Policji, z zastrzeżeniem pkt 3-5;
3)
dla Centralnego Biura Śledczego Policji, Biura Spraw Wewnętrznych Policji, Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie i szkół policyjnych w Katowicach, Legionowie, Pile i Słupsku - komendanci tych jednostek;
4)
dla Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji "BOA" - Dowódca Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji "BOA";
5)
dla Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji - dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.
§  17. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 § 6 pkt 12 zmieniony przez § 1 pkt 1 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.
2 § 7 pkt 15 zmieniony przez § 1 pkt 2 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.
3 § 8 pkt 14 zmieniony przez § 1 pkt 3 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.
4 § 9 pkt 12 zmieniony przez § 1 pkt 4 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.
5 § 14 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.
6 § 16 zmieniony przez § 1 pkt 6 decyzji nr 116 z dnia 16 kwietnia 2019 r. (Dz.Urz.KGP.2019.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 5 kwietnia 2019 r.