Procedury nadzoru, kontroli i realizacji planów finansowych części budżetowych i państwowych funduszy celowych, których dysponentem jest Minister Rodziny i Polityki Społecznej.
Dz.Urz.MRiPSp.2021.48
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 46
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 27 października 2021 r.
w sprawie procedury nadzoru, kontroli i realizacji planów finansowych części budżetowych i państwowych funduszy celowych, których dysponentem jest Minister Rodziny i Polityki Społecznej
ZAŁĄCZNIK
Dział I.
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Dział II.
Tryb prac nad projektem ustawy budżetowej
Tryb prac nad projektem ustawy budżetowej
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
- w oparciu o propozycje przygotowane przez właściwe komórki organizacyjne oraz jednostki, w uzgodnieniu z komórkami organizacyjnymi prowadzącymi sprawy związane z podległością wobec Ministra tych jednostek.
Rozdział 2.
Plany rzeczowe zadań
Plany rzeczowe zadań
Rozdział 3.
Projekt ustawy budżetowej
Projekt ustawy budżetowej
- dla komisji sejmowych i senackich, a następnie przekazuje do akceptacji Ministra.
Rozdział 4.
Tryb prac związanych z opracowaniem Wieloletniego Planu Finansowego Państwa
Tryb prac związanych z opracowaniem Wieloletniego Planu Finansowego Państwa
Rozdział
Sposób i tryb sporządzania projektów planów finansowych
Sposób i tryb sporządzania projektów planów finansowych
Dział III.
Wykonywanie ustawy budżetowej
Wykonywanie ustawy budżetowej
Rozdział 1.
Sposób i tryb sporządzania planów finansowych
Sposób i tryb sporządzania planów finansowych
- w celu opracowania planów finansowych, w tym w układzie zadaniowym.
Rozdział 2.
Zmiany w planach finansowych i planach funduszy
Zmiany w planach finansowych i planach funduszy
Rozdział 3.
Uruchamianie środków z rezerwy ogólnej i rezerw celowych dla części budżetowych
Uruchamianie środków z rezerwy ogólnej i rezerw celowych dla części budżetowych
Rozdział 4.
Wnioskowanie o wydanie decyzji o zapewnieniu finansowania/dofinansowania wydatków
Wnioskowanie o wydanie decyzji o zapewnieniu finansowania/dofinansowania wydatków
Rozdział 5.
Ewidencja planu finansowego i informowanie o zmianach w planie
Ewidencja planu finansowego i informowanie o zmianach w planie
Rozdział 6.
Blokowanie planowanych wydatków
Blokowanie planowanych wydatków
Rozdział 7.
Finansowanie i rozliczanie inwestycji z budżetu państwa
Finansowanie i rozliczanie inwestycji z budżetu państwa
Rozdział 8.
Nadzór nad realizacją budżetu
Nadzór nad realizacją budżetu
Rozdział 9.
Monitorowanie realizacji budżetu w układzie zadaniowym
Monitorowanie realizacji budżetu w układzie zadaniowym
Rozdział 10.
Zamawianie i przekazywanie środków budżetu państwa
Zamawianie i przekazywanie środków budżetu państwa
Rozdział 11.
Współakceptacja wniosków wojewodów o zmianę w projekcie planu finansowego i w planie finansowym w zakresie podziału rezerw celowych
Współakceptacja wniosków wojewodów o zmianę w projekcie planu finansowego i w planie finansowym w zakresie podziału rezerw celowych
Rozdział 12.
Sprawozdawczość budżetowa
Sprawozdawczość budżetowa
Załącznik
Wniosek o dokonanie zmian w planie finansowym
Wniosek o dokonanie zmian w planie finansowym
organizacyjna/Dysponent/Jednostka)
Lp. | Komórka organizacyjna/ Dysponent/ Jednostka | Część | Dział | Rozdział | Paragraf | Symbol budżetu zadaniowego | Symbol Programy/Projekty | Zmniejszenia | Zwiększenia |
x | x | x | x | x | Razem: | x | x | 0 | 0 |
Wniosek powinien być poprzedzony dokonaniem analizy możliwości, celowości i skutków proponowanej zmiany, a jego rezultaty przedstawione w syntetyczny sposób poniżej.
Szczegółowe uzasadnienie proponowanych zmian:
Zmniejszenie wydatków z poz. (Lp.) .......... przeznaczonych w planie finansowym na ...................(nazwa zadania) w kwocie........................ (proszę wpisać informację o wpływie na realizację zadania, np. oszczędności/rezygnacja częściowa/całkowita).
Zwiększenie wydatków z poz. (Lp.) ................. wynika z konieczności zapewnienia środków na ............................(nazwa zadania) w kwocie.......................... Zadanie dotyczy ....................... (szczegółowy opis zadania).
Kalkulacja wnioskowanych zmian:
(informacja o sposobie określenia wnioskowanych kwot zwiększeń)
stanowisko:
imię i nazwisko:
...............................................................
[podpisano elektronicznie]