Procedura naboru kandydatów na aplikantów Inspekcji Transportu Drogowego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego.
Dz.Urz.GITD.2018.39
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 39/2018
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 31 sierpnia 2018 r.
w sprawie procedury naboru kandydatów na aplikantów Inspekcji Transportu Drogowego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA W SPRAWIE PROCEDURY NABORU KANDYDATÓW NA APLIKANTÓW INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO W WOJEWÓDZKICH INSPEKTORATACH TRANSPORTU DROGOWEGO
INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA W SPRAWIE PROCEDURY NABORU KANDYDATÓW NA APLIKANTÓW INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO W WOJEWÓDZKICH INSPEKTORATACH TRANSPORTU DROGOWEGO
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Wszczęcie naboru
Wszczęcie naboru
Rozdział 3
Nabór kandydatów
Nabór kandydatów
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROFIL KOMPETENCJI MIĘKKICH DLA STANOWISKA APLIKANT
PROFIL KOMPETENCJI MIĘKKICH DLA STANOWISKA APLIKANT
Profil kompetencji miękkich dla stanowiska aplikanta składa się z sześciu kompetencji:
* Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem)
* Samodzielność
* Myślenie analityczne
* Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy
* Rzetelność i terminowość
2. Definicje wymaganych kompetencji miękkich
Definicje wymaganych kompetencji miękkich zawiera poniższa tabela:
Lp. | Nazwa kompetencji | Definicja kompetencji |
1 | Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem) | Rzeczowe i zrozumiałe komunikowanie treści. Dopasowywanie sposobu komunikacji do sytuacji i odbiorcy. Skuteczne egzekwowanie obowiązujących przepisów prawa z zachowaniem szacunku do osoby poddanej kontroli i jej poczucia godności i wartości. Umiejętność identyfikowania sytuacji stresujących oraz przeciwdziałanie ich negatywnemu wpływowi. Utrzymywanie efektywności pomimo pojawiających się trudności. Świadomość swoich emocji w sytuacji stresu. |
2 | Samodzielność | Skuteczne i odpowiedzialne wykonywanie powierzonych zadań. Aktywne angażowanie się w swoją pracę. Samodzielne osiąganie konkretnych celów i rezultatów pomimo pojawiających się trudności. |
3 | Myślenie analityczne | Umiejętność analizowania danych oraz oceny ich wartości i znaczenia. Dostrzeganie zależności i związków miedzy informacjami. Wyciąganie na ich podstawie wniosków. Identyfikowanie nieprawidłowości i ich przyczyn. Spostrzeganie sytuacji z wielu różnych perspektyw oraz dokonywanie syntezy informacji i wyciąganie wniosków. |
4 | Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy | Stałe doskonalenie swoich umiejętności oraz zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Formułowanie osobistych celów zawodowych oraz poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości poszerzania zakresu swojej wiedzy oraz umiejętności. |
5 | Rzetelność i terminowość | Realizacja zadań bez błędów, w określonym czasie, w sposób systematyczny i uporządkowany. |
3. Ocena kompetencji miękkich
W celu zdiagnozowania poziomu kompetencji, który reprezentuje kandydat na stanowisko aplikanta, przeprowadzany jest test kompetencyjny oraz rozmowa kwalifikacyjna.
Część A
Test kompetencyjny
Test kompetencyjny
Wskazują one poziom dopasowanie kandydata do profilu kompetencji miękkich.
Poziom poszczególnych kompetencji wyrażany jest na skali 1-5. Dopasowanie do profilu wyrażane jest procentowo na skali 44-100% (gdzie 100% oznacza pełne dopasowanie do profilu).
Skala oceny kompetencji w teście kompetencyjnym została opisana w poniższej tabeli:
Poziom | Charakterystyka |
1 - niski | Brak pożądanych zachowań, popełnianie błędów, wyraźna nieumiejętność poradzenia sobie z zadaniami wymagającymi danej kompetencji. |
2 - uczenia się / podstawowy | Podejmowanie prób zachowania się w oczekiwany sposób, poradzenie sobie z zadaniami wymagającymi danej kompetencji, popełnianie błędów. |
3 - dobry | Samodzielność, poprawne wykonywanie większości zadań wymagających danej kompetencji, problemy z nieco trudniejszymi zdaniami, błędy w przypadku nowych, niestandardowych sytuacji. |
4 - bardzo dobry | Sprawna, bezbłędna realizacja większości zadań wymagających danej kompetencji, radzenie sobie również z trudnymi zdaniami w niestandardowych sytuacjach. |
5 - wybitny | Doskonałe wykonywanie nawet wyjątkowo trudnych zadań wymagających danej kompetencji. Wskazywanie i tłumaczenie innym oczekiwanych zachowań. Przejawianie nowych zachowań z zakresu danej kompetencji, wyznaczanie w tym obszarze tendencji i trendów. |
Część B
Rozmowa kwalifikacyjna
Rozmowa kwalifikacyjna
Poziom poszczególnych kompetencji wyrażany jest na skali 1-3. Dopasowanie do profilu wyrażane jest procentowo na skali 0-100% (gdzie 100% oznacza pełne dopasowanie do profilu).
Ocena dokonywana jest na trzech poziomach:
1) poziom uczący się;
2) poziom efektywny;
poziom zaawansowany.
ZAŁĄCZNIK Nr 2 1
Arkusz oceny końcowej kandydata
IMIĘ I NAZWISKO KANDYDATA:..........................................................................
Arkusz oceny końcowej kandydata
IMIĘ I NAZWISKO KANDYDATA:..........................................................................
Kryterium oceny | Metoda oceny | Wynik surowy | Waga kryterium | Wynik przeliczony |
Wiedza merytoryczna | weryfikacja wiedzy | % | 30% | |
Kompetencje miękkie | test kompetencyjny | % | 30% | |
Wywiad behawioralny i/lub case study | rozmowa kwalifikacyjna | % | 30% | |
Prawo jazdy kat. A | analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Prawo jazdy kat. C | analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka rosyjskiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
RAZEM: |
Podpisy członków komisji ds. naboru:
...........................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Arkusz indywidualnej oceny kandydata
Arkusz indywidualnej oceny kandydata
IMIĘ I NAZWISKO KANDYDATA:...........................................................................
Kompetencja miękka | Definicja | Ocena 1- poziom uczący się 2- poziom efektywny 3- poziom zaawansowany |
Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem) | Rzeczowe i zrozumiałe komunikowanie treści. Dopasowywanie sposobu komunikacji do sytuacji i odbiorcy. Skuteczne egzekwowanie obowiązujących przepisów prawa z zachowaniem szacunku do osoby poddanej kontroli i jej poczucia godności i wartości. Umiejętność identyfikowania sytuacji stresujących oraz przeciwdziałanie ich negatywnemu wpływowi. Utrzymywanie efektywności pomimo pojawiających się trudności. Świadomość swoich emocji w sytuacji stresu. | |
Samodzielność | Skuteczne i odpowiedzialne wykonywanie powierzonych. Aktywne angażowanie się w swoją pracę. Samodzielne osiąganie konkretnych celów i rezultatów pomimo pojawiających się trudności. | |
Myślenie analityczne | Umiejętność analizowania danych oraz oceny ich wartości i znaczenia. Dostrzeganie zależności i związków miedzy informacjami. Wyciąganie na ich podstawie wniosków. Identyfikowanie nieprawidłowości i ich przyczyn. Spostrzeganie sytuacji z wielu różnych perspektyw oraz dokonywanie syntezy informacji i wyciąganie wniosków. | |
Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy | Stałe doskonalenie swoich umiejętności oraz zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Formułowanie osobistych celów zawodowych oraz poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości poszerzania zakresu swojej wiedzy oraz umiejętności. | |
Rzetelność i terminowość | Realizacja zadań bez błędów, w określonym czasie, w sposób systematyczny i uporządkowany. |
Podpis członka komisji ds. naboru:
.......................................................................