Procedura naboru kandydatów na aplikantów Inspekcji Transportu Drogowego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego.
Dz.Urz.GITD.2016.46
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 46/2016
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 30 grudnia 2016 r.
w sprawie procedury naboru kandydatów na aplikantów Inspekcji Transportu Drogowego w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA
W SPRAWIE PROCEDURY NABORU
KANDYDATÓW NA APLIKANTÓW INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO
W WOJEWÓDZKICH INSPEKTORATACH TRANSPORTU DROGOWEGO
INSTRUKCJA
W SPRAWIE PROCEDURY NABORU
KANDYDATÓW NA APLIKANTÓW INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO
W WOJEWÓDZKICH INSPEKTORATACH TRANSPORTU DROGOWEGO
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Wszczęcie naboru
Wszczęcie naboru
Rozdział 3
Nabór kandydatów
Nabór kandydatów
Załącznik Nr 1
PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
BDG Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego przekazuje: | |||
Lp. | Formularz | Liczba sztuk | |
1. | Weryfikacja wiedzy | ||
2. | Test kompetencji | ||
3. | Karta odpowiedzi do weryfikacji wiedzy | ||
4. | Karta odpowiedzi do testu kompetencji | ||
5. | Schemat rozmowy kwalifikacyjnej | 1 | |
Weryfikacja wiedzy i testy kompetencyjne zostaną przeprowadzone w ramach procesu rekrutacyjnego w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w …………………………………. w dniu……………………………… | |||
Podpis przekazującego: | Podpis przyjmującego: | ||
Data: | Data: |
Część B
WITD przekazuje: | |||
Lp. | Formularz | Liczba sztuk- arkusze wypełnione | Liczba sztuk- arkusze puste |
1. | Karta odpowiedzi do weryfikacji wiedzy | ||
2. | Karta odpowiedzi do testu kompetencyjnego | ||
Podpis przekazującego: | Podpis przyjmującego: | ||
Data: | Data: | ||
UWAGI |
Załącznik Nr 2
PROFIL KOMPETENCJI MIĘKKICH DLA STANOWISKA APLIKANT
PROFIL KOMPETENCJI MIĘKKICH DLA STANOWISKA APLIKANT
1.
Zawartość profilu kompetencji miękkich dla stanowiska aplikant
Zawartość profilu kompetencji miękkich dla stanowiska aplikant
* Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem)
* Samodzielność
* Myślenie analityczne
* Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy
* Rzetelność i terminowość
2.
Definicje wymaganych kompetencji miękkich
Definicje wymaganych kompetencji miękkich
Lp. | Nazwa kompetencji | Definicja kompetencji |
1 | Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem) | Rzeczowe i zrozumiałe komunikowanie treści. Dopasowywanie sposobu komunikacji do sytuacji i odbiorcy. Skuteczne egzekwowanie obowiązujących przepisów prawa z zachowaniem szacunku do osoby poddanej kontroli i jej poczucia godności i wartości. Umiejętność identyfikowania sytuacji stresujących oraz przeciwdziałanie ich negatywnemu wpływowi. Utrzymywanie efektywności pomimo pojawiających się trudności. Świadomość swoich emocji w sytuacji stresu. |
2 | Samodzielność | Skuteczne i odpowiedzialne wykonywanie powierzonych zadań. Aktywne angażowanie się w swoją pracę. Samodzielne osiąganie konkretnych celów i rezultatów pomimo pojawiających się trudności. |
3 | Myślenie analityczne | Umiejętność analizowania danych, oraz oceny ich wartości i znaczenia. Dostrzeganie zależności i związków miedzy informacjami. Wyciąganie na ich podstawie wniosków. Identyfikowanie nieprawidłowości i ich przyczyn. Spostrzeganie sytuacji z wielu różnych perspektyw oraz dokonywanie syntezy informacji i wyciąganie wniosków. |
4 | Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy | Stałe doskonalenie swoich umiejętności oraz zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Formułowanie osobistych celów zawodowych oraz poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości poszerzania zakresu swojej wiedzy oraz umiejętności. |
5 | Rzetelność i terminowość | Realizacja zadań bez błędów, w określonym czasie, w sposób systematyczny i uporządkowany. |
3.
Ocena kompetencji miękkich
Ocena kompetencji miękkich
Część A
Test kompetencyjny
Wyniki testu kompetencyjnego wskazują, jaki poziom poszczególnych kompetencji ujawnił kandydat podczas wykonywania testu..
Wskazują one poziom dopasowanie kandydata do profilu kompetencji miękkich.
Poziom poszczególnych kompetencji wyrażany jest na skali 1-5. Dopasowanie do profilu wyrażane jest procentowo na skali 44-100% (gdzie 100% oznacza pełne dopasowanie do profilu).
Skala oceny kompetencji w teście kompetencyjnym została opisana w poniższej tabeli:
Poziom | Charakterystyka |
1 - niski | Brak pożądanych zachowań, popełnianie błędów, wyraźna nieumiejętność poradzenia sobie z zadaniami wymagającymi danej kompetencji. |
2 - uczenia się / podstawowy | Podejmowanie prób zachowania się w oczekiwany sposób, poradzenia sobie z zadaniami wymagającymi danej kompetencji, popełnianie błędów. |
3 - dobry | Samodzielność, poprawne wykonywanie większości zadań wymagających danej kompetencji, problemy z nieco trudniejszymi zdaniami, błędy w przypadku nowych, niestandardowych sytuacji. |
4 - bardzo dobry | Sprawna, bezbłędna realizacja większości zadań wymagających danej kompetencji, radzenie sobie również z trudnymi zdaniami w niestandardowych sytuacjach. |
5 - wybitny | Doskonałe wykonywanie nawet wyjątkowo trudnych zadań wymagających danej kompetencji. Wskazywanie i tłumaczenie innym oczekiwanych zachowań. Przejawianie nowych zachowań z zakresu danej kompetencji, wyznaczanie w tym obszarze tendencji i trendów. |
Część B
Rozmowa kwalifikacyjna
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna dokonuje ponownej oceny kompetencji miękkich, co umożliwia jej weryfikację jakościową ujawnionych przez kandydatów predyspozycji osobowościowych do realizacji zadań na przyszłym stanowisku pracy. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ocenie podlegają wszystkie wymagane kompetencje miękkie.
Poziom poszczególnych kompetencji wyrażany jest na skali 1-3. Dopasowanie do profilu wyrażane jest procentowo na skali 0-100% (gdzie 100% oznacza pełne dopasowanie do profilu).
Ocena dokonywana jest na trzech poziomach:
1- poziom uczący się,
2- poziom efektywny,
3- poziom zaawansowany.
Załącznik Nr 3
Arkusz oceny końcowej kandydata
Arkusz oceny końcowej kandydata
Kryterium oceny | Metoda oceny | Wynik surowy | Waga kryterium | Wynik przeliczony |
Wiedza merytoryczna | weryfikacja wiedzy | ..............% | 30% | |
Kompetencje miękkie | test kompetencyjny | ..............% | 30% | |
Wywiad behawioralny i/lub case study | rozmowa kwalifikacyjna | ..............% | 30% | |
Prawo jazdy kat. A | analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Doświadczenie w administracji | analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
Znajomość języka rosyjskiego na poziomie B1 | rozmowa kwalifikacyjna/ analiza aplikacji | 0/1 pkt * (nie posiada/ posiada) | 2% | |
RAZEM: |
* zaznaczyć właściwe
Podpisy członków komisji egzaminacyjnej:
......................................................................
Załącznik Nr 4
Arkusz indywidualnej oceny kandydata
Arkusz indywidualnej oceny kandydata
IMIĘ I NAZWISKO KANDYDATA: .................................................................................
Kompetencja miękka | Definicja | Ocena 1- poziom uczący się 2- poziom efektywny 3- poziom zaawansowany |
Prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem) | Rzeczowe i zrozumiałe komunikowanie treści. Dopasowywanie sposobu komunikacji do sytuacji i odbiorcy. Skuteczne egzekwowanie obowiązujących przepisów prawa z zachowaniem szacunku do osoby poddanej kontroli i jej poczucia godności i wartości. Umiejętność identyfikowania sytuacji stresujących orz przeciwdziałanie ich negatywnemu wpływowi. Utrzymywanie efektywności pomimo pojawiających się trudności. Świadomość swoich emocji w sytuacji stresu. | |
Samodzielność | Skuteczne i odpowiedzialne wykonywanie powierzonych. Aktywne angażowanie się w swoją pracę. Samodzielne osiąganie konkretnych celów i rezultatów pomimo pojawiających się trudności. | |
Myślenie analityczne | Umiejętność analizowania danych, oraz oceny ich wartości i znaczenia. Dostrzeganie zależności i związków miedzy informacjami. Wyciąganie na ich podstawie wniosków. Identyfikowanie nieprawidłowości i ich przyczyn. Spostrzeganie sytuacji z wielu różnych perspektyw oraz dokonywanie syntezy informacji i wyciąganie wniosków. | |
Gotowość do uczenia się - rozwój zawodowy | Stałe doskonalenie swoich umiejętności oraz zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Formułowanie osobistych celów zawodowych oraz poszukiwanie i wykorzystywanie możliwości poszerzania zakresu swojej wiedzy oraz umiejętności. | |
Rzetelność i terminowość | Realizacja zadań bez błędów, w określonym czasie, w sposób systematyczny i uporządkowany. |
Podpis członka komisji rekrutacyjnej:
....................................................................