Powołanie zespołu zadaniowego do spraw nowelizacji zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zn. GI.0210.13.2018) oraz zarządzenia nr 18 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie ocen funkcjonowania i działalności gospodarczej nadleśnictwa na podstawie ustaleń kontroli okresowej (zn. GI-010-1-1/13).

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2023.7.119

Akt obowiązujący
Wersja od: 26 maja 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 55
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 26 maja 2023 r.
w sprawie powołania zespołu zadaniowego do spraw nowelizacji zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zn. GI.0210.13.2018) oraz zarządzenia nr 18 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie ocen funkcjonowania i działalności gospodarczej nadleśnictwa na podstawie ustaleń kontroli okresowej (zn. GI-010-1-1/13)

GI.0210.5.2023

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy o lasach 1  oraz w związku z § 6 i § 10 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe 2 , w wykonaniu zadań, wynikających z obowiązków Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, określonych w § 8 ust. 2 pkt 4 Statutu 3 , zarządza się, co następuje:

§  1. 
Powołuję zespół zadaniowy do spraw nowelizacji zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zn. GI.0210.13.2018) oraz zarządzenia nr 18 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie ocen funkcjonowania i działalności gospodarczej nadleśnictwa na podstawie ustaleń kontroli okresowej (zn. GI-010-1-1/13), w składzie:
1.
Sławomir Lipski - Podlaski Region Inspekcyjny - Przewodniczący;
2.
Piotr Młynarczyk - Inspektor LP;
3.
Urszula Matwiejczuk - radca prawny, Inspekcja Lasów Państwowych;
4.
Agnieszka Świech - Wydział Informatyki DGLP;
5.
Krzysztof Obermüller - Mazurski Region Inspekcyjny;
6.
Blanka Smardzewska - Lubelski Region Inspekcyjny;
7.
Tomasz Krawczyk - Lubelski Region Inspekcyjny;
8.
Bartłomiej Lenard - Nadleśniczy Nadleśnictwa Trzciel;
9.
Marcin Leszczyński - Pomorski Region Inspekcyjny;
10.
Adam Goździk - Dolnośląski Region Inspekcyjny;

zwany dalej Zespołem.

§  2. 
1. 
Zakres prac Zespołu obejmuje:
a)
analizę obowiązujących przepisów prawa (akty prawne powiązane z tematem),
b)
analizę możliwości prowadzenia kontroli instytucjonalnych wyłącznie w ramach systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) oraz aplikacji "Kontrole instytucjonalne",
c)
przygotowanie i dostosowanie projektu zarządzenia w sprawie kontroli instytucjonalnej w PGL LP wraz z załącznikami do wymogów EZD oraz aplikacji "Kontrole instytucjonalne",
d)
ocena przydatności dotychczas stosowanych kryteriów oceny,
e)
ocena dokumentowania czynności kontrolnych w ramach EZD oraz aplikacji "Kontrole instytucjonalne",
f)
przeprowadzenie pilotażu prowadzenia kontroli okresowej wyłącznie w EZD dla wybranego nadleśnictwa z zatwierdzonego programu kontroli okresowych na rok 2023,
g)
nowelizację zarządzenia w sprawie ocen w kontroli instytucjonalnej,
h)
wskazanie zmian niezbędnych w aplikacji "Kontrole instytucjonalne".
2. 
W terminie do dnia 31 lipca 2023 r. Zespół przygotuje i przedstawi do akceptacji Głównego Inspektora Lasów Państwowych projekty zarządzeń, które zostaną przedłożone Dyrektorowi Generalnemu Lasów Państwowych.
§  3. 
1. 
Przewodniczący Zespołu odpowiada za organizację pracy oraz terminową realizację zadań.
2. 
Przewodniczący może włączyć do prac Zespołu:
a)
innych pracowników, zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych, za zgodą kierowników danych jednostek,
b)
ekspertów zewnętrznych.
3. 
Przewodniczący jest upoważniony do zbierania informacji mających związek z pracami Zespołu i zwracania się do kierowników jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych w sprawach związanych z pracami Zespołu.
4. 
Przewodniczący, za pośrednictwem Głównego Inspektora Lasów Państwowych, wnioskuje do Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych o zwrot kosztów przejazdu na posiedzenia Zespołu zapraszanym ekspertom spoza Lasów Państwowych.
§  4. 
Wymagane w regulaminie organizacyjnym Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych porozumienie w sprawie zasad udziału pracowników spoza DGLP w pracach zespołu uznaje się za spełnione z mocy niniejszego zarządzenia.
§  5. 
1. 
Zespół realizuje swoje zadania w trybie spotkań roboczych, które na wniosek Przewodniczącego zespołu, zwołuje Główny Inspektor Lasów Państwowych.
2. 
W okresach pomiędzy spotkaniami roboczymi niezbędne prace realizowane są zdalnie w miejscu zatrudnienia.
3. 
Koszty przejazdów oraz koszty pobytu (zakwaterowania i wyżywienia) członków Zespołu, zapraszanych ekspertów spoza Lasów Państwowych oraz pracowników Lasów Państwowych spoza zespołu pokryje Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych.
§  6. 
Przewodniczący Zespołu złoży sprawozdanie końcowe z pracy Zespołu, a na żądanie Głównego Inspektora Lasów Państwowych lub Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych będzie składał sprawozdania bieżące.
§  7. 
Traci moc Zarządzenie nr 112 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 grudnia 2022 r. w sprawie powołania zespołu zadaniowego do spraw nowelizacji zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (zn. GI.0210.13.2018) oraz zarządzenia nr 18 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie ocen funkcjonowania i działalności gospodarczej nadleśnictwa na podstawie ustaleń kontroli okresowej (zn. GI-010-1-1/13).
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. 2022.672 ze zm.) stanowi, że "Lasami Państwowymi kieruje Dyrektor Generalny przy pomocy dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych".
2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. W § 6 Statut Lasów Państwowych stanowi, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych Dyrektor Generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych. W § 10 Statut stanowi, że Dyrektor Generalny może powoływać inne, stałe lub doraźne, zespoły doradcze dla określonych spraw i problemów z zakresu działalności Lasów Państwowych oraz określać zasady i tryb działania takich zespołów.
3 § 8 ust. 2 pkt 4 Statutu PGL LP stanowi, że Dyrektor Generalny kontroluje jednostki organizacyjne Lasów Państwowych.