Powołanie zespołu ds. opracowania programu i metodyki kontroli okresowych przeprowadzanych przez Inspekcję Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2020.11.97

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 2020 r.

DECYZJA Nr 118
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 15 października 2020 r.
w sprawie powołania zespołu ds. opracowania programu i metodyki kontroli okresowych przeprowadzanych przez Inspekcję Lasów Państwowych

GI.0210.16.2020

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach 1 , w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe 2  - w wykonaniu zadania Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, wynikającego z § 8 ust. 2 pkt 4 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe 3  oraz § 15 ust. 2 Zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe 4  oraz § 1 pkt VI Decyzji nr 38 z 2019 r. - powołuję

§  1. 
Zespół zadaniowy ds. opracowania programu i metodyki kontroli okresowych przeprowadzanych przez Inspekcję Lasów Państwowych w składzie:
1.
Przemysław Grabowski - inspektor LP RI ŚRI - Kierownik Zespołu - zagadnienia z zakresu organizacji i kontroli wewnętrznej
2.
Teresa Auguścik - inspektor LP - zagadnienia z zakresu infrastruktury
3.
Dorota Turowska - inspektor LP - zagadnienia z zakresu stanu posiadania
4.
Henryk Bocheński - inspektor LP - zagadnienia z zakresu urządzania lasu
5.
Tomasz Łabudzki - inspektor LP RI PRI - zagadnienia z zakresu hodowli lasu
6.
Iwona Patalan-Misiaszek - inspektor LP - zagadnienia z zakresu ochrony przyrody
7.
Jerzy Tkaczenko - inspektor LP - zagadnienia z zakresu ochrony lasu
8.
Dorota Norek - inspektor LP - zagadnienia z zakresu pozyskania i sprzedaży drewna
9.
Alina Ługowicz - inspektor LP - zagadnienia z zakresu finansów
10.
Krzysztof Oberműller - inspektor LP RI MRI - zagadnienia z zakresu zamówień publicznych
11.
Szymon Lechtański - inspektor LP - oprogramowanie arkuszy kontroli okresowych.
§  2. 
1. 
Pracami Zespołu kieruje Kierownik, który organizuje prace Zespołu, przydziela członkom Zespołu zadania i rozlicza z ich realizacji.
2. 
Kierownik i członkowie Zespołu podporządkowani są organizacyjno-prawnie Głównemu Inspektorowi Lasów Państwowych.
3. 
Zespół działa w formie spotkań roboczych zwoływanych na wniosek Kierownika Zespołu, kierowany do Głównego Inspektora LP.
4. 
W okresach między spotkaniami Zespołu niezbędne prace realizowane są zdalnie w miejscu pracy członków Zespołu.
5. 
Kierownika i członków Zespołu powołuje i odwołuje Dyrektor Generalny Lasów Państwowych na wniosek Głównego Inspektora LP.
§  3. 
1. 
Zespół powołany w § 1 opracowuje, corocznie aktualizuje i konserwuje program i metodykę kontroli okresowych jednostek LP.
2. 
Do zadań Zespołu należy m.in.:
1)
analiza i weryfikacja zagadnień wskazanych do kontroli;
2)
analiza i aktualizacja podstaw prawnych (wyznaczników) zastosowanych w metodyce kontroli okresowych, uwzględniających bieżące zmiany przepisów ogólnych i wewnętrznych;
3)
uzgadnianie treści tematyki i metodyki kontroli okresowej na każdy rok z kierownikami wydziałów merytorycznych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych;
4)
dokonywanie zmian w plikach zawierających narzędzia do realizacji kontroli okresowych (tabelach przypisanych do działów), wynikających ze zmian przepisów ogólnych i wewnętrznych oraz zmian metodyki;
5)
precyzyjne i jednoznaczne formułowanie zapisów celem zminimalizowania powstawania wątpliwości interpretacyjnych.
§  4. 
Członkowie Zespołu odpowiedzialni za poszczególne działy kontroli okresowej przesyłają e-mailem do właściwych wydziałów DGLP propozycje zmian celem uzgodnienia.

Po opracowaniu ostatecznej wersji programu i metodyki kontroli okresowej należy uzyskać pod projektem parafę naczelnika lub kierownika komórki merytorycznej w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Ostateczna treść metodyki wymaga wydrukowania, podpisania przez naczelnika lub kierownika wydziału DGLP, a następnie przekazania do biura Głównego Inspektora oraz przesłania jej w wersji elektronicznej na adres Głównego Inspektora LP: artur.malowaniec@lasy.gov.pl oraz Kierownika Zespołu: przemyslaw.grabowski@lasy.gov.pl, w terminie do dnia 15 listopada każdego roku.

§  5. 
Naczelników Wydziałów i kierowników Zespołów w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych zobowiązuję do współpracy z Zespołem i czynnego udziału w pracach przygotowujących program i metodykę kontroli okresowych.
§  6. 
Z dniem wejścia w życie niniejszej decyzji tracą moc: Decyzja nr 38 Dyrektora Generalnego LP, znak: GI.0210.8.2019, z dnia 27 marca 2019 r. oraz Decyzja nr 144 Dyrektora Generalnego LP, znak: GI.0210.17.2019, z dnia 9 października 2019 r.
§  7. 
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Art. 33. 1. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 6) stanowi, że "Lasami Państwowymi kieruje Dyrektor Generalny przy pomocy dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych".
2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. W § 6 Statut Lasów Państwowych stanowi, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę o lasach oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych, Dyrektor Generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych.
3 W § 8 ust. 2 pkt 4 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stanowi, że Dyrektor Generalny kontroluje działania jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych.
4 § 15 ust. 2 Zarządzenia nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 lipca 2018 r. w sprawie kontroli instytucjonalnej w PGL LP stanowi, że program kontroli okresowych, o których mowa w § 12 ust. 3, opracowuje zespół powołany przez Dyrektora Generalnego.