Powołanie Zespołu doradczego do spraw programów "Doskonała nauka" i "Doskonała nauka II" oraz niektórych spraw dotyczących środków finansowych przeznaczonych na finansowanie działalności upowszechniającej naukę.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MEiN.2021.143

Akt utracił moc
Wersja od: 19 maja 2023 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI 1
z dnia 17 grudnia 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu doradczego do spraw programów "Doskonała nauka" i "Doskonała nauka II" oraz niektórych spraw dotyczących środków finansowych przeznaczonych na finansowanie działalności upowszechniającej naukę 2

Na podstawie art. 341 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2021 r. poz. 478, 619, 1630, 2141 i 2232) zarządza się, co następuje:
§  1.  3
 Powołuje się, na okres od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2024 r., Zespół doradczy do spraw programów "Doskonała nauka" i "Doskonała nauka II" oraz niektórych spraw dotyczących środków finansowych przeznaczonych na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, zwany dalej "zespołem".
§  2. 
1. 
W skład zespołu wchodzą:
1)
przewodniczący - Dariusz Kupisz;
2) 4
 członkowie:
a)
Jolanta Bąk-Badowska,
b)
Ewa Bujwid-Kurek,
c)
Małgorzata Dajnowicz,
d)
Grzegorz Godlewski,
e)
Anna Kalinowska-Żeleźnik,
f)
Mariusz Kolczyński,
g)
Katarzyna Ławińska,
h)
Grzegorz Mentel,
i)
Jan Miciński,
j)
Anna Modzelewska,
k)
Grzegorz Ostasz,
l)
Paweł Parniewski,
m)
Jadwiga Potrzeszcz,
n)
Beata Potrzeszcz-Sut,
o)
Piotr Pruszczyk,
p)
Jarosław Różański,
q)
Ryszard Skrzyniarz,
r)
Katarzyna Szczepańska-Woszczyna,
s)
Jacek Wysocki,
t)
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska,
u)
Tomasz Żurawlew.".
2. 
W posiedzeniach zespołu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez przewodniczącego, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach zespołu.
§  3.  5
 Do zadań zespołu należy:
1)
ocena merytoryczna wniosków złożonych w ramach programów "Doskonała nauka" i "Doskonała nauka II", zwanych dalej "programami", i przedstawienie ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i nauki wyników tej oceny;
2)
opiniowanie umotywowanych zastrzeżeń złożonych w ramach naboru do programów przez wnioskodawców;
3)
ocena raportów rocznych i raportów końcowych z wykorzystania środków finansowych przyznanych w ramach programów oraz przeznaczonych na finansowanie działalności upowszechniającej naukę, przyznanych na realizację zadań, o których mowa w art. 25 ust. 4a ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87);
4)
opiniowanie wniosków o zmianę umów zawartych w ramach programów.
§  4. 
1. 
Przewodniczący kieruje pracami zespołu, w szczególności:
1)
zwołuje i prowadzi posiedzenia zespołu oraz ustala projekt porządku obrad;
2)
przydziela zadania członkom zespołu;
3)
zaprasza na posiedzenia zespołu osoby, o których mowa w § 2 ust. 2.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje wyznaczony przez niego członek zespołu.
§  5. 
1. 
Zespół działa na posiedzeniach.
2. 
Posiedzenia zespołu mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności:
1)
transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2)
wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą uczestnikom posiedzenia wypowiadanie się w jego toku.
3. 
Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia zespołu wraz z projektem porządku obrad i wykazem materiałów przeznaczonych do rozpatrzenia uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
4. 
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może skrócić termin, o którym mowa w ust. 3.
5. 
Przewodniczący może podjąć decyzję o rozpatrzeniu sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy). Przyjęte w tym trybie ustalenia przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu zespołu.
6. 
W przypadku nieuzgodnienia sprawy w trybie obiegowym jest ona rozpatrywana na posiedzeniu zespołu.
§  6. 
1. 
Ustalenia zespołu są podejmowane zwykłą większością głosów.
2. 
W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego albo członka zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
§  7. 
1. 
Z posiedzenia zespołu sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, przyjęty porządek obrad oraz treść ustaleń zespołu.
2. 
Protokół podpisuje przewodniczący albo członek zespołu, o którym mowa w § 4 ust. 2.
§  8. 
1. 
Przewodniczący oraz członkowie zespołu są obowiązani do zachowania bezstronności i poufności w związku z realizacją zadań zespołu.
2. 
Przewodniczący oraz członkowie zespołu podlegają wyłączeniu od udziału w posiedzeniu, w przypadku gdy istnieją okoliczności mogące wpłynąć na ich bezstronność, w szczególności jeżeli:
1)
uczestniczyli w opracowywaniu projektu będącego przedmiotem wniosku, ocenianego wniosku lub raportu z wykorzystania środków finansowych;
2)
sprawa dotyczy zatrudniających ich podmiotów;
3)
sprawa dotyczy podmiotów, w których jest zatrudniona osoba, która:
a)
jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym do drugiego stopnia przewodniczącego lub członka zespołu,
b)
pozostaje z przewodniczącym lub członkiem zespołu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że wynik sprawy może mieć wpływ na jej prawa lub obowiązki.
3. 
Przewodniczący oraz członkowie zespołu przed pierwszym posiedzeniem zespołu składają ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego i nauki oświadczenie, w którym zobowiązują się do:
1)
bezstronnego działania w interesie publicznym;
2)
niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w trakcie realizacji zadań zespołu.
§  9. 
Obsługę zespołu zapewnia Departament Programów Naukowych i Inwestycji.
§  10. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe i nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. poz. 1848 i 2335).
2 Tytuł aktu zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 5 kwietnia 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 kwietnia 2023 r.
3 § 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 5 kwietnia 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 kwietnia 2023 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 18 maja 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 maja 2023 r.

4 § 2 ust. 1 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 22 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MEiN.2022.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 kwietnia 2022 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 28 maja 2022 r. (Dz.Urz.MEiN.2022.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 maja 2022 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 20 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.5) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 stycznia 2023 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 18 maja 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 maja 2023 r.

5 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 5 kwietnia 2023 r. (Dz.Urz.MEiN.2023.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 7 kwietnia 2023 r.