Powołanie Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2010.13.75

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 maja 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 15 listopada 2010 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Zespół do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, zwany dalej "Zespołem", jako organ pomocniczy ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2. 
Do zadań Zespołu należy opracowywanie strategii dla podejmowanych działań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych i organizacyjnych w zakresie zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych wymagających koordynacji między organami administracji publicznej, w szczególności w zakresie:
1)
chorób wysoce zakaźnych i szczególnie niebezpiecznych, w szczególności grypy pandemicznej;
2)
chorób objętych międzynarodowymi programami eradykacji, w szczególności poliomyelitis, odry i różyczki;
3)
innych chorób zakaźnych mogących szerzyć się epidemicznie.
§  3. 
( 2 )
1.  3
 W skład Zespołu wchodzą następujący członkowie:
1)
Przewodniczący Zespołu - Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;
2)
Zastępca Przewodniczącego Zespołu - Główny Inspektor Sanitarny;
3)
Sekretarz Zespołu - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4)
Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego;
5)
Przewodniczący Komisji Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Szczepień Ochronnych Rady Sanitarno-Epidemiologicznej;
6)
Dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa;
7)
Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
8)
Główny Inspektor Farmaceutyczny;
9)
przedstawiciel Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;
10)
przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;
11)
przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;
12)
przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;
13)
przedstawiciel Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia;
14)
przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa w Ministerstwie Zdrowia;
15)
przedstawiciel Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;
16)
Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;
17)
przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia;
18)
Główny Lekarz Weterynarii;
19)
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;
20)
Komendant Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej;
21)
Naczelny Lekarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych;
22)
przedstawiciel Ministerstwa Finansów;
23)
przedstawiciel Komendy Głównej Straży Granicznej;
24)
przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;
25)
Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny;
26)
Kierownik Zakładu Epidemiologii Chorób Zakaźnych i Nadzoru w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego - Państwowym Zakładzie Higieny;
27)
Dyrektor Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii;
28)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;
29)
Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;
30)
Konsultant Krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa epidemiologicznego;
31)
Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;
32)
Konsultant Krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego;
33)
Konsultant Krajowy w dziedzinie mikrobiologii lekarskiej;
34)
Konsultant Krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej;
35)
Konsultant Krajowy w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej;
36)
przedstawiciel Ministerstwa Edukacji i Nauki.
2. 
W pracach Zespołu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora przedstawiciel Biura Bezpieczeństwa Narodowego.
3. 
W pracach Zespołu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu lub Zastępcę Przewodniczącego Zespołu.
§  4.  4
1. 
W ramach Zespołu działają następujące Komitety:
1)
Krajowy Komitet do spraw Pandemii Grypy, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Pandemii Grypy, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;
2)
Krajowy Komitet do spraw Eliminacji Poliomyelitis, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Poliomyelitis, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;
3)
Krajowy Komitet do spraw Eliminacji Odry i Różyczki, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Odry i Różyczki, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia;
4)
Krajowy Komitet do spraw Gruźlicy, którego zadania, skład osobowy oraz wewnętrzny tryb pracy określa Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Gruźlicy, stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia.
2. 
W skład Komitetów, o których mowa w ust. 1, mogą wchodzić członkowie niebędący członkami Zespołu.
§  5. 
1. 
Zespól działa na posiedzeniach plenarnych lub, w zakresie zadań Komitetów, o których mowa w § 4, na posiedzeniach tych Komitetów.
1a.  5
 W przypadku, gdy przedmiotem obrad Zespołu lub Komitetów, o których mowa w § 4 ust. 1, ma być rozpatrzenie zagadnienia o charakterze specjalistycznym lub technicznym, Zespół lub dany Komitet, może zostać zwołany w składzie osobowym określonym przez Przewodniczącego.
2.  6
 Posiedzenia Zespołu zwołuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
3.  7
 Z posiedzeń Zespołu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
§  6. 
Przewodniczący Zespołu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Zespołu czasowe lub stałe robocze grupy tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Zespołu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Zespołu niezbędnych standardów i procedur.
§  7. 
1. 
Ustalenia, wnioski i opinie Zespołu w sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć Zespół podejmuje w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.
2. 
Przewodniczący Zespołu lub Zastępca Przewodniczącego Zespołu może, na wniosek członka Zespołu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Zespołu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Zespołu, zwanego dalej "trybem obiegowym".
3. 
W razie skierowania projektu uchwały Zespołu do rozpatrzenia przez członków Zespołu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Zespołu.
4. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Zespołu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. 
Sekretarz Zespołu przedstawia do wiadomości członkom Zespołu, na najbliższym posiedzeniu Zespołu, wykaz uchwał podjętych przez Zespół w trybie obiegowym.
6. 
Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
§  8.  8
 Obsługę techniczną Zespołu oraz Komitetów, o których mowa w § 4 ust. 1, zapewnia Departament Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia.
§  9.  9
 Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3 oraz w § 4 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu udziału w pracach Zespołu lub Komitetu oraz zwrot kosztów podróży służbowych.
§  10. 
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 21 maja 2008 r. w sprawie powołania Krajowego Komitetu do Spraw Pandemii Grypy (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 5, poz. 22).
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do Spraw Pandemii Grypy

§  1.  10
 Krajowy Komitet do Spraw Pandemii Grypy, zwany dalej "Komitetem", działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 1 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz....).
§  2. 
Do zadań Komitetu należy:
1)
opracowanie, zgodnie z wymogami Światowej Organizacji Zdrowia, i aktualizacja interdyscyplinarnego "Polskiego planu pandemicznego", przedstawianie go ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, a także modyfikowanie zgodnie z postępem wiedzy i zmieniającymi się realiami społeczno-ekonomicznymi kraju;
2)
przekazywanie, przez członków Komitetu, organom, organizacjom, instytucjom, których są przedstawicielami, ustaleń i wniosków wypracowanych przez Komitet w celu ich wdrożenia zgodnie z ustawowymi kompetencjami;
3)
monitorowanie światowej i krajowej sytuacji epidemiologiczno-wirusologicznej grypy sezonowej oraz nowych wariantów wirusa grypy o potencjale pandemicznym;
4)
opracowywanie strategii dla podejmowanych działań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych i organizacyjnych dla poszczególnych faz pandemii grypy oraz:
a)
dokonywanie oceny zagrożenia,
b)
określanie zadań dla poszczególnych jednostek i służb oraz zakresu ich odpowiedzialności, przy maksymalnym wykorzystaniu istniejących struktur działających w sytuacjach kryzysowych,
c)
podejmowanie decyzji w sprawach z zakresu kompetencji Komitetu.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:
1) 11
 Przewodniczący Komitetu -Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;
2) 12
 Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Główny Inspektor Sanitarny;
3) 13
 Sekretarz Komitetu - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4)
Dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa;
5) 14
 przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
5a) 15
 (uchylony)
6) 16
 (uchylony);
7) 17
 Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
7a) 18
 przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
8)
Kierownik Krajowego Ośrodka do Spraw Grypy Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny;
9) 19
 Główny Inspektor Farmaceutyczny;
10) 20
 Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;
11) 21
 przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;
12)
przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;
13) 22
 przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;
14) 23
 przedstawiciel Departamentu Oceny Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia,
15) 24
 (uchylony);
16) 25
 przedstawiciel Biura Komunikacji w Ministerstwie Zdrowia;
17) 26
 przedstawiciel Departamentu Bezpieczeństwa w Ministerstwie Zdrowia;
18)
Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych;
19)
Dyrektor Państwowego Instytutu Weterynaryjnego - Państwowego Instytutu Badawczego;
20)
Główny Lekarz Weterynarii;
21)
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;
22)
Komendant Centrum Reagowania Epidemiologicznego Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej;
23) 27
 (uchylony);
24)
Dyrektor Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa i Ochrony Ludności Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej;
25)
Naczelny Lekarz Ministerstwa Spraw Zagranicznych;
26) 28
 przedstawiciel Biura Rezerw Medycznych Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych;
27) 29
 przedstawiciel Ministerstwa Finansów;
27a) 30
 (uchylony);
28) 31
 przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury;
28a) 32
 (uchylony);
29)
Zastępca Szefa Służby Celnej;
30) 33
 (uchylony);
31) 34
 (uchylony);
32)
przedstawiciel Centrum Informacyjnego Rządu;
33)
Dyrektor Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny;
34)
Dyrektor Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii;
35)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;
36)
Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;
37)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób wewnętrznych;
38)
Konsultant Krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego.
2. 
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć w charakterze zewnętrznych obserwatorów:
1)
Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej;
2) 35
 przedstawiciel Biura Bezpieczeństwa Narodowego.
3. 
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
§  4. 
1. 
Komitet działa na posiedzeniach.
2.  36
 Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
3.  37
 Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.
§  6. 
1. 
Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.
2. 
Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej "trybem obiegowym".
3. 
W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.
4. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. 
Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.
6. 
Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Poliomyelitis  38

§  1.  39
 Krajowy Komitet do Spraw Eliminacji Poliomyelitis, zwany dalej "Komitetem", działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 2 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz....).
§  2.  40
 Do zadań Komitetu należy:
1)
nadzór nad prowadzeniem działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis, stanowiących część ogólnoświatowego programu eradykacji;
2)
dokonywanie analizy aktualnego stanu działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis pod względem ich adekwatności do bieżącej sytuacji epidemiologicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;
3)
ocena ryzyka zawleczenia poliomyelitis na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również u uchodźców z obszarów, gdzie są notowane zachorowania;
4)
opracowanie propozycji koniecznych działań w przypadku zagrożenia zawleczenia lub nawrotu zakażeń poliomyelitis;
5)
opracowanie i opiniowanie długofalowych kierunków działania w zakresie nadzoru epidemiologicznego i szczepień ochronnych;
6)
opracowywanie i opiniowanie propozycji zmian organizacyjnych i legislacyjnych w zakresie działań mających na celu utrzymanie Rzeczypospolitej Polskiej jako kraju wolnego od poliomyelitis;
7)
inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:
1) 41
 Przewodniczący Komitetu -Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;
2) 42
 Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Główny Inspektor Sanitarny;
3) 43
 Sekretarz Komitetu - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4) 44
 (uchylony);
5)
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;
6)
przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;
7) 45
 Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;
8) 46
 Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
9) 47
 przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;
9a) 48
 przedstawiciel Departamentu Oceny Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia;
10) 49
 (uchylony);
10a) 50
 przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
11) 51
 (uchylony);
11a) 52
 przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
12)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;
13)
Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;
14)
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii;
15)
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii dziecięcej;
16)
Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;
17)
Kierownik krajowego laboratorium poliomyelitis Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny;
18) 53
 Kierownik Pracowni Epidemiologii Chorób Zwalczanych Drogą Szczepień Zakładu Epidemiologii w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego - Państwowym Zakładzie Higieny - koordynator do spraw nadzoru epidemiologicznego.
2. 
W pracach Komitetu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej.
3. 
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
§  4. 
1. 
Komitet działa na posiedzeniach.
2.  54
 Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
3.  55
 Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.
§  6. 
1. 
Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.
2. 
Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej "trybem obiegowym".
3. 
W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.
4. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. 
Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.
6. 
Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Eliminacji Odry i Różyczki  56

§  1.  57
 Krajowy Komitet do Spraw Eliminacji Odry i Różyczki, zwany dalej "Komitetem", działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 3 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz....).
§  2.  58
 Do zadań Komitetu należy:
1)
nadzór nad prowadzeniem programu eliminacji odry i różyczki w Rzeczypospolitej Polskiej jako części ogólnoświatowego programu eradykacji;
2)
dokonywanie analizy aktualnego stanu programu eliminacji pod względem jego adekwatności do bieżącej sytuacji epidemiologicznej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;
3)
ocena ryzyka zawleczenia odry i różyczki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również u uchodźców z obszarów, gdzie są notowane zachorowania;
4)
opracowanie propozycji koniecznych działań w przypadku ognisk epidemicznych odry i różyczki;
5)
opracowanie i opiniowanie długofalowych kierunków działania w zakresie nadzoru epidemiologicznego i szczepień ochronnych;
6)
opracowywanie i opiniowanie propozycji zmian organizacyjnych i legislacyjnych w zakresie programu eliminacji odry i różyczki;
7)
inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:
1) 59
 Przewodniczący Komitetu -Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;
2) 60
 Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Główny Inspektor Sanitarny;
3) 61
 Sekretarz Komitetu - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4) 62
 (uchylony);
5)
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;
6)
przedstawiciel Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców;
7) 63
 Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia;
8) 64
 Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
9) 65
 przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;
10) 66
 (uchylony);
10a) 67
 przedstawiciel Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji;
11) 68
 (uchylony);
11a) 69
 przedstawiciel Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
12)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chorób zakaźnych;
13)
Konsultant Krajowy w dziedzinie epidemiologii;
14)
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii;
15)
Konsultant Krajowy w dziedzinie neurologii dziecięcej;
16)
Konsultant Krajowy w dziedzinie pediatrii;
17)
Kierownik krajowego laboratorium odry i różyczki Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny;
18) 70
 Kierownik Pracowni Epidemiologii Chorób Zwalczanych Drogą Szczepień Zakładu Epidemiologii w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego - Państwowym Zakładzie Higieny - koordynator do spraw nadzoru epidemiologicznego.
2. 
W pracach Komitetu może uczestniczyć w charakterze zewnętrznego obserwatora Dyrektor Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Rzeczpospolitej Polskiej;
3. 
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1 i 2, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
§  4. 
1. 
Komitet działa na posiedzeniach.
2.  71
 Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
3.  72
 Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest opracowywanie w trybie roboczym, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.
§  6. 
1. 
Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.
2. 
Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej "trybem obiegowym".
3. 
W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.
4. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. 
Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.
6. 
Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.

ZAŁĄCZNIK Nr  4  73

Regulamin organizacyjny Krajowego Komitetu do spraw Gruźlicy

§  1. 
Krajowy Komitet do spraw Gruźlicy, zwany dalej "Komitetem", działa na podstawie § 4 ust. 1 pkt 4 zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 15 listopada 2010 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 75, z 2013 r. poz. 14, z 2017 r. poz. 82 oraz z 2019 r. poz. ...).
§  2. 
Do zadań Komitetu należy:
1)
identyfikacja problemów związanych ze zwalczaniem gruźlicy w Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie nadzoru, diagnostyki i leczenia, ich analiza i tworzenie propozycji rozwiązań systemowych, w tym legislacyjnych;
2)
dokonywanie analizy aktualnego stanu epidemiologicznego gruźlicy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i na świecie;
3)
inne zadania zlecone przez Ministra Zdrowia lub Przewodniczącego Zespołu do spraw zapobiegania i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą następujący członkowie:
1) 74
 Przewodniczący Komitetu -Sekretarz albo Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Zdrowia Publicznego;
2)
Zastępca Przewodniczącego Komitetu - Główny Inspektor Sanitarny;
3)
Sekretarz Komitetu - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4)
Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego;
5) 75
 (uchylony);
6)
Główny Inspektor Sanitarny Wojska Polskiego;
7)
Dyrektor Departamentu Przeciwepidemicznego i Ochrony Sanitarnej Granic w Głównym Inspektoracie Sanitarnym;
8) 76
 przedstawiciel Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia;
9)
przedstawiciel Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji w Ministerstwie Zdrowia;
10)
przedstawiciel Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia;
11)
Dyrektor Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;
12)
przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia;
13) 77
 przedstawiciel Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej;
13a) 78
 przedstawiciel Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
14)
przedstawiciel Szefa Urzędu do spraw Cudzoziemców;
15)
Kierownik Zakładu Mikrobiologii Krajowego Referencyjnego Laboratorium Prątka Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;
16)
Kierownik Zakładu Epidemiologii i Organizacji Walki z Gruźlicą Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie;
17)
konsultant krajowy w dziedzinie chorób płuc;
18)
konsultant krajowy w dziedzinie chorób płuc dzieci;
19)
przedstawiciel Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie;
20)
przedstawiciel Kujawsko - Pomorskiego Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy;
21)
przedstawiciel Mazowieckiego Centrum Leczenia Chorób Płuc i Gruźlicy;
22)
przedstawiciel Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.
2. 
W pracach Komitetu mogą uczestniczyć osoby inne niż określone w ust. 1, zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu.
§  4. 
1. 
Komitet działa na posiedzeniach.
2. 
Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
3. 
Z posiedzeń Komitetu sporządza się notatkę, którą podpisuje Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
Przewodniczący Komitetu, w zależności od potrzeb, może wyodrębniać spośród członków Komitetu oraz osób zaproszonych przez Przewodniczącego Komitetu lub Zastępcę Przewodniczącego Komitetu czasowe lub stałe zespoły tematyczne, których zadaniem jest analiza i zaproponowanie rozwiązań problemu, uzgadnianie na forum Komitetu i przedstawianie do akceptacji Przewodniczącemu Komitetu niezbędnych standardów i procedur.
§  6. 
1. 
Ustalenia, wnioski i opinie Komitetu są podejmowane w formie uchwał zwykłą większością głosów. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu.
2. 
Przewodniczący Komitetu lub Zastępca Przewodniczącego Komitetu może, na wniosek członka Komitetu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie projektu uchwały Komitetu w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk przez członków Komitetu, zwanego dalej "trybem obiegowym".
3. 
W razie skierowania projektu uchwały Komitetu do rozpatrzenia przez członków Komitetu w trybie obiegowym wyznacza się termin do zajęcia stanowiska przez członków Komitetu.
4. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli większość członków Komitetu wyraziła na piśmie zgodę na przyjęcie projektu uchwały lub nie zgłosiła w wyznaczonym terminie uwag lub zastrzeżeń do projektu.
5. 
Sekretarz Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu, na najbliższym posiedzeniu Komitetu, wykaz uchwał podjętych przez Komitet w trybie obiegowym.
6. 
Uchwały, o których mowa w ust. 1 i 2, są przedstawiane ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).
2 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
3 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
4 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
5 § 5 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
6 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
7 § 5 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
8 § 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

9 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
10 Załącznik nr 1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
11 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret pierwsze zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

12 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

13 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

14 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret drugie zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

15 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 5a uchylony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.
16 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
17 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
18 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 7a dodany przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
19 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. d zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.
20 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 10 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. d zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
21 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 11:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret trzecie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. d zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

22 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. e zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret czwarte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

23 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 14 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret czwarte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
24 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 15 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret piąte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
25 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 16 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret szóste zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
26 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 17:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret czwarte zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret szóste zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. e zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

27 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 23 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. f zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
28 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 26 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. g zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
29 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 27:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. f zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret siódme zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

30 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 27a uchylony przez § 1 pkt 3 lit. h zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
31 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 28:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) tiret szóste zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. h zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b tiret ósme zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

32 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 28a uchylony przez § 1 pkt 3 lit. i zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
33 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 30 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. j zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
34 Załącznik nr 1 § 3 ust. 1 pkt 31 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. j zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.
35 Załącznik nr 1 § 3 ust. 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
36 Załącznik nr 1 § 4 ust. 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

37 Załącznik nr 1 § 4 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
38 Tytuł załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
39 Załącznik nr 2 § 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

40 Załącznik nr 2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
41 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret pierwsze zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

42 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

43 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

44 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
45 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
46 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
47 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. d zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

48 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 9a dodany przez § 1 pkt 5 lit. b tiret trzecie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
49 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret czwarte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
50 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 10a:

- dodany przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret trzecie zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. c zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

51 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret czwarte zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
52 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 11a:

- dodany przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret piąte zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b tiret piąte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. e zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

53 Załącznik nr 2 § 3 ust. 1 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret szóste zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
54 Załącznik nr 2 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
55 Załącznik nr 2 § 4 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
56 Tytuł załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. a) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
57 Załącznik nr 3 § 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. b) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

58 Załącznik nr 3 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. c) zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
59 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b tiret pierwsze zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

60 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

61 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret pierwsze zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

62 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
63 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. c zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
64 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
65 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

66 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. b tiret trzecie zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
67 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 10a:

- dodany przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret trzecie zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia z dnia 3 sierpnia 2017 r. (Dz.Urz.MZ.2017.82) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2017 r.

68 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret czwarte zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
69 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 11a:

- dodany przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret piąte zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b tiret czwarte zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. e zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.

70 Załącznik nr 3 § 3 ust. 1 pkt 18 dodany przez § 1 pkt 7 lit. d) tiret szóste zarządzenia z dnia 25 marca 2013 r. (Dz.Urz.MZ.13.14) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 marca 2013 r.
71 Załącznik nr 3 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
72 Załącznik nr 3 § 4 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
73 Załącznik nr 4 dodany przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.72) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 września 2019 r.
74 Załącznik nr 4 § 3 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
75 Załącznik nr 4 § 3 ust. 1 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
76 Załącznik nr 4 § 3 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
77 Załącznik nr 4 § 3 ust. 1 pkt 13 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.
78 Załącznik nr 4 § 3 ust. 1 pkt 13a dodany przez § 1 pkt 6 lit. e zarządzenia z dnia 10 maja 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.37) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 maja 2021 r.