Powołanie Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2021.3

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 lutego 2021 r.

ZARZĄDZENIE Nr 3/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 24 lutego 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Zespół do Spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjnokomunikacyjnej, zwany dalej "Zespołem", w następującym składzie:
1)
Sylwia Stachowiak - Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności;
2)
Krzysztof Zmijewski - Zastępca Przewodniczącego Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;
3)
Piotr Kozera - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności architektonicznej;
4)
Adam Polej - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
5)
Wojciech Król - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Informacji i Promocji - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
6)
Marta Zaręba - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjnokomunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;
7)
Przemysław Turski - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjnokomunikacyjnej w zakresie strony internetowej canard.gitd.gov.pl;
8)
Hubert Kustra - przedstawiciel Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - odpowiedzialny za wsparcie w zapewnieniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej w zakresie strony internetowej gitd.gov.pl;
9)
Mirosław Półtorak - Członek Zespołu - przedstawiciel delegatur terenowych.
§  2. 
Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1)
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej "ustawą";
2)
identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
3)
wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
4)
przygotowanie i koordynacja wdrożenia "Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami", zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy;
5)
monitorowanie zapewnienia w Głównym Inspektoracie Transporcie Drogowego dostępności zgodnie z ustawą.
§  3. 
1. 
Zespół stale współpracuje z Pełnomocnikiem do spraw osób niepełnosprawnych i równego traktowania w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego oraz pracownikami komórki do spraw BHP.
2. 
W posiedzeniach Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, jak również przedstawiciele konsultantów zewnętrznych, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu bądź osobę przez niego wyznaczoną.
§  4. 
Za udział w pracach Zespołu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
§  5. 
Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Zespołu lub wskazany przez Przewodniczącego członek Zespołu.
§  6. 
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
podejmowanie decyzji w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu lub kierowanie jego pracami w trybie obiegowym;
3)
zlecanie poszczególnym członkom Zespołu wykonania zadań pozostających w zakresie prac Zespołu.
4)
wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Zespołu w miejsce dotychczasowych.
§  7. 
Obsługę biurowo-administracyjną Zespołu, w tym przechowywanie dokumentacji z jego prac, zapewnia Biuro Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
§  8. 
Zespół może obradować i podejmować decyzje w trybie obiegowym, z użyciem dostępnych systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
§  9. 
Przewodniczący Zespołu lub zastępujący przewodniczącego członek Zespołu, powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia Zespołu za pomocą poczty elektronicznej.
§  10. 
Z posiedzeń Zespołu sporządzany jest protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie Zespołu.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.