Powołanie Zespołu do spraw wdrożenia karty ubezpieczenia zdrowotnego i karty specjalisty medycznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2014.50

Akt utracił moc
Wersja od: 25 marca 2014 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 25 marca 2014 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw wdrożenia karty ubezpieczenia zdrowotnego i karty specjalisty medycznego

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Zespół do spraw wdrożenia karty ubezpieczenia zdrowotnego i karty specjalisty medycznego, zwany dalej "Zespołem".
2.
Zespół jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2.
1.
W skład Zespołu wchodzą:
1)
Przewodniczący Zespołu - Janusz Kaszuba - Naczelnik Wydziału ds. Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia i Statystyki Medycznej w Departamencie Organizacji Ochrony Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
2)
dwóch Zastępców Przewodniczącego Zespołu:
a)
Marek Ujejski - Zastępca Dyrektora Departamentu Informatyki w centrali Narodowego Funduszu Zdrowia,
b)
Marcin Kędzierski - Dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;
3)
Sekretarz Zespołu - przedstawiciel Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;
4)
trzech przedstawicieli Departamentu Ubezpieczenia Zdrowotnego w Ministerstwie Zdrowia;
5)
dwóch przedstawicieli Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
6)
przedstawiciel Departamentu Prawnego w Ministerstwie Zdrowia;
7)
przedstawiciele Narodowego Funduszu Zdrowia:
a)
Izabela Trojanowska - Dyrektor Departamentu Spraw Świadczeniobiorców,
b)
Tomasz Flak - Starszy Specjalista w Departamencie Informatyki,
c)
Jacek Biernacki - Główny Specjalista w Departamencie Informatyki,
d)
przedstawiciel Biura Prawnego;
8)
przedstawiciel Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji;
9)
trzech przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;
10)
przedstawiciel Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
2.
Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 3, 7- 10, wyrażają pisemną zgodę na udział w pracach Zespołu.
3.
W pracach Zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby niebędące jego członkami, zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu.
§  3.
1.
Zespół kontynuuje prace Zespołu do spraw wdrożenia karty ubezpieczenia zdrowotnego, powołanego zarządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw wdrożenia karty ubezpieczenia zdrowotnego (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 85 oraz z 2013 r. poz. 20).
2.
Do zadań Zespołu należy:
1)
przygotowanie rozwiązań w zakresie funkcjonalności elektronicznej karty ubezpieczenia zdrowotnego (eKUZ) i karty specjalisty medycznego (KSM) oraz infrastruktury Narodowego Funduszu Zdrowia (Infrastruktura Klucza Publicznego) i świadczeniodawców - bezpieczne czytniki umożliwiające złożenie podpisu elektronicznego za pomocą eKUZ i KSM;
2)
określenie działań i warunków niezbędnych do wydania i dystrybucji eKUZ i KSM;
3)
przygotowanie propozycji zmian do ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o świadczeniach", niezbędnych dla realizacji zadań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
przygotowanie przepisów do projektu rozporządzenia Rady Ministrów wydawanego na podstawie art. 49 ust. 9 ustawy o świadczeniach;
5)
przygotowanie przepisów do projektów innych aktów wykonawczych do ustawy o świadczeniach, w przypadku gdy propozycje zmian, o których mowa w pkt 3, wprowadzą upoważnienia do określenia warunków niezbędnych dla funkcjonowania eKUZ i KSM.
§  4.
1.
Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
2.
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Zespołu;
2)
ustalanie porządku dziennego;
3)
prowadzenie posiedzeń Zespołu;
4)
planowanie i organizowanie pracy Zespołu;
5)
reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;
6)
informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia o bieżącej działalności Zespołu.
§  5.
1.
Zespół obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia lub centrali Narodowego Funduszu Zdrowia.
2.
Zespół podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.
3.
Posiedzenia Zespołu są jawne.
§  6.
Zespół zakończy swoją działalność po realizacji zadań, o których mowa w § 3 ust. 2, oraz akceptacji wyników jego prac przez ministra właściwego do spraw zdrowia, nie później niż z dniem 31 grudnia 2015 r.
§  7.
1.
Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia.
2.
Członkowie Zespołu oraz osoby, o których mowa w § 2 ust. 3, nie otrzymują wynagrodzenia z tytułu udziału w pracach Zespołu ani zwrotu kosztów podróży na terenie kraju.
§  8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 248, poz. 1495 i Nr 284, poz. 1672).