Powołanie Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2015.77

Akt utracił moc
Wersja od: 18 grudnia 2018 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 10 listopada 2015 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064), zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Powołuje się Zespół do spraw rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2. 
1. 
W skład Zespołu wchodzą:
1)
Przewodniczący Zespołu - Dyrektor Departamentu Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia;
2)
członkowie Zespołu:
a)
dwóch przedstawicieli Departamentu Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia,
b)
dwóch przedstawicieli Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Lotnicze Pogotowie Ratunkowe" w Warszawie,
c)
przedstawiciel Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego,
d)
przedstawiciel Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach,
e)
przedstawiciel Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego,
f)
przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie,
g)
przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w Warszawie MEDITRANS,
h)
przedstawiciel Bielskiego Pogotowia Ratunkowego,
i)
przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie,
j)
przedstawiciel Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie Wielkopolskim,
k)
przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego,
l)
przedstawiciel Wojewody Małopolskiego,
m)
przedstawiciel Wojewody Pomorskiego,
n)
przedstawiciel Wojewody Podlaskiego,
o)
przedstawiciel Wojewody Wielkopolskiego.
2. 
Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. c-o, przed powołaniem w skład Zespołu, wyrażają zgodę na udział w pracach Zespołu.
3. 
W pracach Zespołu mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu eksperci.
§  3. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
opracowanie katalogu podstawowych i dodatkowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0;
2)
opracowanie zmian obecnych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w oparciu o wiedzę, doświadczenia oraz zgłoszenia użytkowników;
3)
opracowanie koncepcji i opisu nowych funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0 w oparciu o wiedzę, doświadczenia oraz zgłoszenia użytkowników;
4)
wskazywanie priorytetów i kolejności realizacji zmian dotyczących funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;
5)
udział w procesie wytwórczym oprogramowania Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego na etapie tworzenia wymagań i prototypów rozwiązań;
6)
konsultowanie propozycji rozwiązań przedstawionych przez podmiot, który będzie wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne w wersji 2.0;
7)
opiniowanie projektów realizacji zmian funkcjonalności Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne;
8)
udział w testach akceptacyjnych oprogramowania Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;
9)
weryfikacja wdrożonych zmian w środowisku produkcyjnym Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medyczne;
10)
wskazywanie zagrożeń w przygotowanych przez Zespół lub zaprezentowanych przez wykonawcę rozwiązaniach;
11)
dbanie o spójność poszczególnych funkcjonalności i zgodność z wymaganiami jednostek współpracujących z Systemem Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego;
12)
określanie innych potrzeb użytkowników Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w zakresie szkoleń, zmian lub modernizacji sprzętu.
§  4. 
1. 
Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu.
2. 
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Zespołu;
2)
ustalanie porządku dziennego posiedzenia Zespołu;
3)
prowadzenie posiedzeń Zespołu;
4)
planowanie i organizowanie prac Zespołu;
5)
reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;
6)
informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia o bieżącej działalności Zespołu.
§  5. 
1. 
Zespół obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.
2. 
Zespół może obradować na posiedzeniach organizowanych w trybie wideokonferencji.
3. 
Zespół może powoływać podzespoły w celu opracowania poszczególnych zagadnień.
4. 
Zespół podejmuje decyzje zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Zespołu.
5. 
Posiedzenia Zespołu są protokołowane. Protokół podpisują osoba go sporządzająca oraz Przewodniczący Zespołu.
§  6. 
Zespół zakończy swoją działalność po zakończeniu realizacji zadań, o których mowa w § 3, po przedstawieniu wyników pracy w formie projektu rozwoju Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego w wersji 2.0 oraz po zakończeniu realizacji umowy, która zostanie zawarta z podmiotem, będącym wykonawcą oprogramowania do obsługi Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowe Ratownictwo Medyczne w wersji 2.0.
§  7. 
Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Departament Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego, Ratownictwa Medycznego i Ochrony Informacji Niejawnych Ministerstwa Zdrowia.
§  8. 
Członkom Zespołu oraz osobom, o których mowa w § 2 ust. 3, nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu, ani zwrot kosztów delegacji.
§  9. 
1. 
Pierwsze posiedzenie Zespołu Przewodniczący Zespołu zwołuje w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
2. 
Na pierwszym posiedzeniu Zespołu jest powoływany Zastępca Przewodniczącego Zespołu spośród członków Zespołu.
§  10. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).