Powołanie Zespołu do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MRiRW.2020.8
Akt obowiązujący Wersja od: 9 marca 2020 r.
ZARZĄDZENIE Nr 9
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 6 marca 2020 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Powołuje się Zespół do spraw przygotowania procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, zwany dalej "Zespołem".2.
Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej "Ministrem".§ 2.
1.
W skład Zespołu wchodzą:1)
przewodniczący Zespołu - Pan Ryszard Kamiński Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej "Ministerstwem";2)
zastępca przewodniczącego Zespołu - zastępca dyrektora Departamentu Finansów w Ministerstwie;3)
sekretarz - przedstawiciel Departamentu Finansów w Ministerstwie wskazany przez przewodniczącego Zespołu;4)
Dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin w Ministerstwie;5)
Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego w Ministerstwie;6)
Zastępca dyrektora ds. informatyki w Biurze Administracyjno-Budżetowym w Ministerstwie;7)
dwóch przedstawicieli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie wyznaczonych przez Prezesa tej Agencji;8)
przedstawiciel Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora Generalnego tego Ośrodka;9)
przedstawiciel Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wyznaczony przez Dyrektora tego Centrum;10)
przedstawiciel Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;11)
przedstawiciel Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu.2.
W pracach Zespołu mogą brać udział również stali przedstawiciele Ministra Cyfryzacji oraz przedstawiciel Wojewody Mazowieckiego i przedstawiciel Wojewody Lubelskiego.§ 3.
Do zadań Zespołu należy wsparcie Ministra w pracach związanych z przygotowaniem procedury wykorzystania elektronicznego obiegu dokumentów związanych z udzielaniem pomocy producentom rolnym w związku ze stratami spowodowanymi wystąpieniem suszy, w szczególności w zakresie:1)
wykorzystania Profilu Zaufanego do składania przez producentów rolnych wniosków o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy;2)
opracowania zakresu wzoru elektronicznego wniosku kierowanego do wojewody (na skrzynkę ePUAP wojewody) o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy, które będą weryfikowane z danymi zawartymi w bazach danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz z obszarem suszy wynikającym z klimatycznego bilansu wodnego;3)
opracowania zakresu elektronicznego wzoru informacji o zakresie i wysokości szkód w gospodarstwie rolnym spowodowanych wystąpieniem suszy, do której będą przenoszone dane z wniosku, o którym mowa w pkt 2, pozwalającej na określenie łącznej wysokości szkód według kwoty obniżenia dochodu w gospodarstwie rolnym;4)
opracowania zakresu wzoru wniosku o udzielenie pomocy kierowanego do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;5)
przygotowania zakresu zmian w przepisach prawnych wdrażających wzory wniosków i informacji i ewidencji, o których mowa w pkt 2-4.§ 4.
1.
Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu z własnej inicjatywy.2.
Zespół zrealizuje zadania, o których mowa w § 3, do dnia 30 kwietnia 2020 r.3.
Przewodniczący Zespołu złoży Ministrowi sprawozdanie z prac Zespołu nie później niż do dnia 14 maja 2020 r.§ 5.
Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu zapewnia Departament Finansów w Ministerstwie.§ 6.
1.
Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.2.
Członkom Zespołu oraz osobom wymienionym w § 2 ust. 2 przysługuje zwrot wydatków poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja którą reprezentują ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Zespołu.3.
Osobom, o których mowa w ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdu na posiedzenie Zespołu do wysokości równowartości kosztów przejazdu pociągiem w wagonie klasy 2.4.
Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć poniesione wydatki w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.