Powołanie Zespołu do spraw opracowania projektu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2015.68

Akt utracił moc
Wersja od: 31 marca 2016 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 28 października 2015 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania projektu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1046) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Zespół do spraw opracowania projektu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, zwany dalej "Zespołem".
2.
Zespół jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
3. 2
Zadaniem Zespołu jest opracowanie wstępnego projektu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych i przedstawienie tego projektu do akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia do dnia 31 grudnia 2016 r.
§  2.
1.
W skład Zespołu wchodzą:
1)
Przewodniczący - Sekretarz Stanu lub Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;
2)
Zastępca Przewodniczącego - Główny Inspektor Sanitarny;
3)
Sekretarz - przedstawiciel Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
4)
czterech przedstawicieli ministra właściwego do spraw zdrowia;
5)
pięciu przedstawicieli Głównego Inspektoratu Sanitarnego;
6)
po trzech przedstawicieli:
a)
Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji,
b)
Ministerstwa Gospodarki,
c)
Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju,
d)
Ministerstwa Obrony Narodowej,
e)
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej,
f)
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,
g)
Ministerstwa Środowiska,
h)
Ministerstwa Spraw Zagranicznych

- wyznaczonych do pracy w Zespole przez właściwego ministra, na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia.

2. 3
W pracach Zespołu mogą uczestniczyć przedstawiciele organów, instytucji lub organizacji właściwych w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu, zaproszeni przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego.
3.
Członek Zespołu, w razie braku możliwości uczestnictwa w posiedzeniu Zespołu, wyznacza osobę zastępującą, prezentującą jego stanowisko. O wyznaczeniu tej osoby członek Zespołu informuje Przewodniczącego.
§  3.
1.
Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący, który w szczególności:
1)
zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Zespołu oraz kieruje jego pracami;
2)
planuje i koordynuje pracę Zespołu;
3)
zapewnia skuteczny przepływ informacji pomiędzy członkami Zespołu;
4)
informuje ministra właściwego do spraw zdrowia o postępach prac Zespołu.
2.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
§  4.
W celu realizacji zadania, o którym mowa w § 1 ust. 3, Przewodniczący, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu, może tworzyć grupy robocze złożone z członków Zespołu, osób zaproszonych do udziału w pracach Zespołu lub wyznaczonych przez członków Zespołu pracowników podmiotów, których są przedstawicielami, właściwych ze względu na rodzaj zadania.
§  5.
1.
Zespół działa na posiedzeniach, które odbywają się w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
2.
Zespół podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej połowy członków Zespołu. W przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
3.
W uzasadnionych przypadkach Zespół może podejmować rozstrzygnięcia w trybie obiegowym za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4.
O terminie posiedzenia Zespołu powiadamia się za pośrednictwem poczty elektronicznej, nie później niż na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
5.
Materiały związane z pracami Zespołu są przekazywane za pośrednictwem poczty elektronicznej, nie później niż na 5 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
§  6.
1.
Sekretarz sporządza protokół z posiedzenia Zespołu w terminie do 7 dni od dnia posiedzenia.
2.
W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 3, poczynione ustalenia są włączane do protokołu z kolejnego posiedzenia Zespołu.
3.
Protokół podpisują Przewodniczący i Sekretarz.
4.
Podpisany protokół jest przekazywany za pośrednictwem poczty elektronicznej do członków Zespołu.
§  7.
Komórki organizacyjne urzędów obsługujących ministra właściwego do spraw zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego są obowiązane do współdziałania z Zespołem.
§  8.
1.
Za udział w pracach Zespołu jego członkom oraz osobom, o których mowa w § 2 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.
2.
Wydatki związane z działalnością Zespołu są pokrywane z budżetu państwa z części 46 - Zdrowie, działu 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85132 - Inspekcja Sanitarna.
§  9.
Obsługę organizacyjno-techniczną Zespołu zapewnia Departament Higieny Środowiska w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
§  10.
Zespół ulega rozwiązaniu z dniem przyjęcia projektu ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych przez Radę Ministrów.
§  11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).
2 § 1 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 1 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.71) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 marca 2016 r.
3 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 1 lipca 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.71) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 31 marca 2016 r.