Powołanie Zespołu do spraw opracowania Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRiRW.2019.78

Akt utracił moc
Wersja od: 6 kwietnia 2022 r.

ZARZĄDZENIE Nr 72
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 13 września 2019 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 1

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1.  2
 Powołuje się Zespół do spraw opracowania Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
1.  3
 W skład Zespołu wchodzą:
1)
przewodniczący Zespołu - członek Kierownictwa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej "Ministerstwem", nadzorujący sprawy objęte zakresem działania Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie;
2)
zastępca przewodniczącego Zespołu - Dyrektor Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie;
3)
sekretarz - przedstawiciel Departamentu Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie wskazany przez przewodniczącego Zespołu;
4) 4
 Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa Żywności i Weterynarii w Ministerstwie;
5) 5
 Dyrektor Departamentu Budżetu w Ministerstwie;
6) 6
 Dyrektor Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin w Ministerstwie;
7) 7
 Dyrektor Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Wsi w Ministerstwie;
8) 8
 Dyrektor Departamentu Oświaty i Polityki Społecznej w Ministerstwie;
9) 9
 Dyrektor Departamentu Płatności Bezpośrednich w Ministerstwie;
10) 10
 Dyrektor Departamentu Pomocy Technicznej w Ministerstwie;
11) 11
 Dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie;
12) 12
 Dyrektor Departamentu Rolnictwa Ekologicznego i Jakości Żywności w Ministerstwie;
13) 13
 Dyrektor Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie;
14) 14
 Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju w Ministerstwie;
15) 15
 Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie;
16)
przedstawiciel Gabinetu Politycznego Ministra wyznaczony przez Ministra;
17) 16
 przedstawiciel Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
18)
przedstawiciel Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
19)
przedstawiciel Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - Państwowego Instytutu Badawczego w Radzikowie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
20)
przedstawiciel Instytutu Ochrony Roślin - Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
21) 17
 przedstawiciel Instytutu Ogrodnictwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Skierniewicach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
22) 18
 przedstawiciel Instytutu Technologiczno-Przyrodniczego - Państwowego Instytutu Badawczego w Falentach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
23)
przedstawiciel Instytutu Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
24) 19
 przedstawiciel Instytutu Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich - Państwowego Instytutu Badawczego w Poznaniu wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
25)
przedstawiciel Instytutu Zootechniki - Państwowego Instytutu Badawczego w Krakowie wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
26)
przedstawiciel Państwowego Instytutu Weterynaryjnego - Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wyznaczony przez Dyrektora tego Instytutu;
27)
dwóch przedstawicieli Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie wyznaczonych przez Prezesa tej Agencji;
28)
przedstawiciel Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Warszawie wyznaczony przez Dyrektora Generalnego tego Ośrodka;
29)
przedstawiciel Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wyznaczony przez Dyrektora tego Centrum.
2.  20
 Członek Zespołu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 oraz ust. 1 pkt 4-15, może być zastępowany w pracach Zespołu przez upoważnionego przedstawiciela w randze zastępcy dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie, którą reprezentuje.
3. 
Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu inne osoby, niebędące członkami Zespołu, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej, środowisk naukowych oraz organizacji społecznych, branżowych i pozarządowych, których wiedza może być przydatna do realizacji zadań Zespołu.
§  3.  21
 Do zadań Zespołu należy wsparcie Ministra w pracach związanych z opracowaniem Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, zwanego dalej "Planem strategicznym", w szczególności w zakresie:
1)
opracowania części strategicznej (diagnoza, analiza SWOT, ocena potrzeb, propozycje interwencji) Planu strategicznego,
2)
opiniowania, analizowania i omawiania sposobu ukierunkowania i koordynacji poszczególnych instrumentów wsparcia w ramach Planu strategicznego,
3)
oceny uwag zgłoszonych w ramach konsultacji Planu strategicznego z organizacjami społecznozawodowymi, samorządem rolniczym, samorządem terytorialnym oraz organizacjami pozarządowymi, a także przygotowanie propozycji stanowiska w tym zakresie,
4)
udziału w procesie konsultacji projektu Planu strategicznego ze służbami Komisji Europejskiej, w tym analiza zgłoszonych uwag i propozycji

- w celu przygotowania do kolejnego okresu programowania, o którym mowa w art. 59 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.).

§  4. 
1. 
Posiedzenia Zespołu zwołuje przewodniczący Zespołu albo zastępca przewodniczącego Zespołu z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej dwóch członków Zespołu.
2. 
Przewodniczący Zespołu składa Ministrowi sprawozdanie z prac Zespołu co najmniej raz na kwartał.
§  5. 
1. 
Na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej w Ministerstwie w kompetencjach, której leży obszar wsparcia objęty interwencją lub zakres interwencji, lub pomoc techniczna, przewodniczący Zespołu, po uzyskaniu zgody Ministra, może powoływać grupy robocze wspierające wypracowanie rozwiązań z zakresu działania Zespołu, określając ich zadania oraz wyznaczając przewodniczącego grupy roboczej.
2. 
W skład grup roboczych mogą wchodzić członkowie Zespołu oraz inne osoby wyznaczone lub zaproszone przez przewodniczącego Zespołu.
3. 
Członkowie grup roboczych uczestniczą w posiedzeniach tych grup na zaproszenie przewodniczącego grupy.
4. 
W celu realizacji zadań Zespołu, przewodniczący grupy roboczej może zlecać wykonanie opracowań, analiz, raportów lub ekspertyz na potrzeby prac grupy, po uzyskaniu zgody przewodniczącego Zespołu.
5. 
Przewodniczący grup roboczych przedkładają przewodniczącemu Zespołu wyniki prac grupy.
§  6. 
1. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Zespołu.
2. 
Z posiedzeń Zespołu sekretarz sporządza protokół.
3. 
Protokół podpisuje przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności zastępca przewodniczącego Zespołu.
§  7. 
Dyrektorzy komórek organizacyjnych w Ministerstwie oraz kierownicy jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra są obowiązani do współpracy z Zespołem.
§  8.  22
1. 
Obsługę organizacyjną i techniczno-biurową Zespołu zapewnia Departament Wspólnej Polityki Rolnej w Ministerstwie.
2. 
Obsługę organizacyjną grup roboczych zapewniają komórki organizacyjne w Ministerstwie merytorycznie właściwe ze względu na zakres zadań grup roboczych.
3. 
Zespół oraz grupy robocze mogą prowadzić prace i podejmować decyzje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§  9. 
1. 
Za udział w posiedzeniach Zespołu i grup roboczych oraz spotkaniach dotyczących przygotowania Planu strategicznego, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.
2. 
Członkom Zespołu, członkom grup roboczych oraz osobom wyznaczonym lub zaproszonym na wniosek przewodniczącego Zespołu, przysługuje zwrot wydatków poniesionych na przejazd, dojazd środkami komunikacji miejscowej oraz noclegów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167), jeżeli podmiot, organizacja lub instytucja, którą reprezentują ma siedzibę poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Zespołu lub grupy roboczej, lub spotkanie dotyczące przygotowania Planu strategicznego organizowane z inicjatywy państw członkowskich Unii Europejskiej, Sekretariatu Rady, służb Komisji Europejskiej oraz Parlamentu Europejskiego.
3. 
Osoby, o których mowa w ust. 2, są obowiązane rozliczyć poniesione wydatki w terminie 14 dni od dnia zakończenia podróży.
4. 
W uzasadnionych przypadkach mogą być finansowane także inne wydatki związane z:
1)
działalnością Zespołu lub grup roboczych, w szczególności opracowania, analizy, raporty lub ekspertyzy, o których mowa w § 5 ust. 4,
2)
organizacją spotkań dotyczących przygotowania Planu strategicznego, o których mowa w ust. 2

- w tym wyżywienie.

§  10. 
1. 
Wydatki, o których mowa w § 9 ust. 2 i 4, są finansowane z części 32- Rolnictwo, dział 750- Administracja publiczna, rozdział- 75001- Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej ze środków zaplanowanych w ustawie budżetowej na dany rok budżetowy na pomoc techniczną Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.
2. 
Wydatki, o których mowa w § 9 ust. 2 i 4, są ponoszone i rozliczane na warunkach określonych dla pomocy technicznej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Tytuł zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
2 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
3 § 2 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 30 z dnia 16 lipca 2020 r. (Dz.Urz.MRiRW.2020.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 lipca 2020 r.
4 § 2 ust. 1 pkt 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

5 § 2 ust. 1 pkt 5:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

6 § 2 ust. 1 pkt 6:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

7 § 2 ust. 1 pkt 7:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

8 § 2 ust. 1 pkt 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

9 § 2 ust. 1 pkt 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

10 § 2 ust. 1 pkt 10:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

11 § 2 ust. 1 pkt 11:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

12 § 2 ust. 1 pkt 12:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

13 § 2 ust. 1 pkt 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

14 § 2 ust. 1 pkt 14:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

15 § 2 ust. 1 pkt 15:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 10 z dnia 4 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MRiRW.2022.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 kwietnia 2022 r.

16 § 2 ust. 1 pkt 17 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
17 § 2 ust. 1 pkt 21 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
18 § 2 ust. 1 pkt 22 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
19 § 2 ust. 1 pkt 24 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. d zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
20 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 30 z dnia 16 lipca 2020 r. (Dz.Urz.MRiRW.2020.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 lipca 2020 r.
21 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 29 z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz.Urz.MRiRW.2021.41) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 czerwca 2021 r.
22 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 30 z dnia 16 lipca 2020 r. (Dz.Urz.MRiRW.2020.34) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 lipca 2020 r.