Powołanie Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MEN.2017.43

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 39
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1
z dnia 13 października 2017 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Powołuje się Zespół do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym Ministra Edukacji Narodowej.
§  2. 
1. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
opracowanie propozycji nowych rozwiązań systemowych lub modyfikacji rozwiązań obowiązujących w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o diagnozę funkcjonalną z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
2)
opracowanie rozwiązań organizacyjno-prawnych oraz propozycji działań zapewniających wdrożenie i funkcjonowanie rozwiązań, o których mowa w pkt 1;
3)
opiniowanie kierunków działań związanych z opracowaniem standardów funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych, zapewnieniem bezpłatnych narzędzi diagnostycznych oraz przygotowaniem kadry poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego w ramach projektów realizowanych w typach operacji 4 i 5 działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020;
4)
proponowanie kierunków zmian w Programie Operacyjnym Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020 w zakresie działania 2.10.
2.  2
 Propozycje, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zostaną przygotowane w postaci modelu obejmującego rozwiązania w zakresie:
1)
diagnozy funkcjonalnej;
2)
wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wychowania przedszkolnego;
3)
kształcenia ogólnego oraz systemu wsparcia edukacji włączającej oraz pomocy i poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego;
4)
kształcenia zawodowego i ustawicznego oraz przejścia uczniów z systemu edukacji na rynek pracy;
5)
gromadzenia danych dotyczących edukacji włączającej oraz zasad finansowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
6)
przygotowania kadr do edukacji włączającej.
§  3. 
1.  3
 W skład Zespołu wchodzą:
1)
koordynator Zespołu - przedstawiciel Ministra Edukacji Narodowej;
2)
Jolanta Broda - Kuratorium Oświaty w Białymstoku;
3)
Magdalena Cichostępska - Kuratorium Oświaty w Warszawie;
4)
prof. dr hab. Iwona Chrzanowska - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
5)
Marzenna Czarnocka - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 13 w Warszawie;
6)
Małgorzata Dońska-Olszko - Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 327 im. dr Anny Lechowicz w Warszawie;
7)
Monika Gołubiew-Konieczna - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 7 w Gdańsku;
8)
Marzenna Habib - Ośrodek Rozwoju Edukacji;
9)
Robert Jagodziński - Fundacja Aktywnej Rehabilitacji;
10)
dr Tomasz Knopik - Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie;
11)
prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;
12)
prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis - Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;
13)
Izabella Lutze - Ośrodek Rozwoju Edukacji;
14)
Barbara Łaska - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 5 w Łodzi;
15)
dr Joanna Moleda - Akademia Pedagogiki Specjalnej;
16)
prof. dr hab. Wojciech Otrębski - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie;
17)
Karol Pawlak - Polska Rada do spraw Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF);
18)
dr Tomasz Rowiński - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie;
19)
Katarzyna Stępni ak - Ośrodek Roz woj u Edukacj i;
20)
prof. dr hab. Grzegorz Szumski - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
21)
Marek Tarwacki - Szkół Podstawowa im. Stanisława Moniuszki w Łajskach;
22)
Anna Tomaszewska - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Łodzi;
23)
dr Grażyna Walczak - Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
24)
dr Katarzyna Wiejak - Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie;
25)
Katarzyna Sieradzan - Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Nr 1 w Warszawie;
26)
Monika Zakrzewska - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną;
27)
prof. dr hab. Marzenna Zaorska - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Polska Akademia Nauk;
28)
Liliana Zientecka - Narodowa Rada Rozwoju;
29)
sekretarz Zespołu - przedstawiciel Ośrodka Rozwoju Edukacji.
2. 
Koordynator Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności:
1)
przedstawicieli:
a)
jednostek systemu oświaty,
b)
organizacji i instytucji działających na rzecz osób z niepełnosprawnościami,
c)
innych organów administracji rządowej;
2)
ekspertów.
3. 
W posiedzeniach Zespołu mogą także uczestniczyć członkowie kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej i dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej lub wyznaczeni przez nich pracownicy tych komórek.
§  4. 
1. 
Zespół obraduje na posiedzeniach.
2. 
Posiedzenia Zespołu zwołuje koordynator.
3. 
Koordynator kieruje pracami Zespołu i określa porządek posiedzeń.
4. 
Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje koordynator Zespołu.
5. 
Posiedzenia Zespołu odbywają się w miejscu i terminach wyznaczonych przez koordynatora Zespołu.
6. 
W przypadku nieobecności koordynatora Zespołu zastępuje go osoba wskazana przez niego spośród pozostałych członków Zespołu.
§  5. 
W celu realizacji zadań Zespołu, o których mowa w § 2, koordynator, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu, może powoływać podzespoły problemowe do realizacji określonego zadania lub do rozpatrywania spraw niewymagających udziału wszystkich członków Zespołu.
§  6. 
Szczegółowy tryb pracy Zespołu określa regulamin uchwalany przez Zespół, na wniosek koordynatora, zwykłą większością głosów.
§  7. 
Do zadań koordynatora Zespołu należy:
1)
prowadzenie posiedzeń Zespołu oraz rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Zespołu;
2)
powoływanie podzespołów, o których mowa w § 5;
3)
zapraszanie do udziału w pracach Zespołu osób niebędących jego członkami, o których mowa w § 3 ust. 2 i 3;
4)
reprezentowanie Zespołu w sprawach dotyczących jego działalności.
§  8. 
1. 
Obsługę prac Zespołu zapewnia Departament Wychowania i Kształcenia Integracyjnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
2. 
W razie konieczności uzasadnionej specyfiką danego problemu, dyrektor Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego, na wniosek koordynatora Zespołu, może zlecić wykonanie pisemnych analiz, opinii lub ekspertyz na potrzeby prac Zespołu.
§  9. 
1. 
Za udział w posiedzeniach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.
2. 
Członkom Zespołu, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju.
3. 
Zwrot kosztów przejazdu następuje w wysokości:
1)
udokumentowanej rachunkami, fakturami lub biletami, potwierdzającymi poniesione wydatki obejmujące cenę biletu środka transportu, wraz ze związanymi z nimi opłatami dodatkowymi, w tym miejscówkami, z uwzględnieniem posiadanej przez członka Zespołu ulgi na dany środek transportu, bez względu na to, z jakiego tytułu ulga przysługuje, lub
2)
poniesionych kosztów przejazdu,

- wskazanej w informacji, której wzór określa załącznik do zarządzenia, i przedstawionej w terminie 7 dni roboczych od dnia posiedzenia Zespołu.

4. 
Koszty związane z działalnością Zespołu pokrywa się z budżetu państwa, z części której dysponentem jest Minister Edukacji Narodowej.
§  10.  4
 Ustala się termin zakończenia prac Zespołu na dzień 30 grudnia 2019 r.
§  11. 
Koordynator prac Zespołu przedstawia Ministrowi Edukacji Narodowej sprawozdanie końcowe z realizacji zadań, o których mowa w § 2, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia prac Zespołu, o którym mowa w § 10.
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

.............................................................................................................................

imię i nazwiskomiejscowość, data

.........................................................................

adres zamieszkania

.........................................................................

PESEL

.........................................................................

nazwa i adres właściwego urzędu skarbowego

INFORMACJA O WYSOKOŚCI PONIESIONYCH KOSZTÓW PRZEJAZDU

Oświadczam, że będąc członkiem Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczestnicząc w posiedzeniu Zespołu, poniosłem/poniosłam następujące koszty przejazdu w celu udziału w posiedzeniu Zespołu:

1)
komunikacją publiczną:
Nr

załącznika1)

(bilet kolejowy, autobusowy, komunikacji miejskiej, itp.)

DataSkąd - dokąd

(nazwa miejscowości,

adres)

Rodzaj środka transportuWysokość poniesionych kosztów
RAZEM:
2)
samochodem/motocyklem marki ................................................... o pojemności skokowej silnika ................... cm3, rok produkcji ......................... nr rejestracyjny ...........................:
DataSkąd - dokąd (nazwa miejscowości, adres)Odległość w kmWysokość poniesionych kosztów2)
RAZEM:

Proszę o przekazanie refundacji kosztów przejazdu na numer rachunku bankowego:

.......................................................................................................................................................

.......................................................

podpis

___________________________________________________________________________

Wypełnia pracownik Departamentu Wychowania i Kształcenia Integracyjnego (DWKI)

W dniu ............................... Pan /Pani ..........................................................................................

uczestniczył/a w posiedzeniu Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Jest osobą uprawnioną do zwrotu kosztów przejazdu zgodnie z § 9 ust. 2 zarządzenia nr 39 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 października 2017 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Finansowanie zgodnie z klasyfikacją budżetową:

Część 30 dział 801 rozdział 80195 § 4300 nr poddziałania w zakresie budżetu zadaniowego: ..................................................

...........................................................

podpis pracownika DWKI

_______________

1) Bilety należy dołączyć do informacji.

2) Stawka dla samochodu osobowego o pojemności skokowej silnika do 900 cm3 wynosi 0,5214 zł za 1 km, powyżej 900 cm3 - 0,8358 zł za 1 km. Stawka dla motocykla wynosi 0,2302 zł za 1 km. W tym współczynniku uwzględnione są koszty przejazdu płatnymi drogami.

1 Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 37 z dnia 26 września 2018 r. (Dz.Urz.MEN.2018.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 września 2018 r.
3 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 37 z dnia 26 września 2018 r. (Dz.Urz.MEN.2018.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 września 2018 r.
4 § 10:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 37 z dnia 26 września 2018 r. (Dz.Urz.MEN.2018.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 września 2018 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 22 z dnia 28 czerwca 2019 r. (Dz.Urz.MEN.2019.22) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 czerwca 2019 r.