Powołanie Zespołu do spraw kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRPiPSp.2018.8

Akt utracił moc
Wersja od: 31 stycznia 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 8
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 31 stycznia 2018 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw kontroli zarządczej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej powołuje się Zespół do spraw kontroli zarządczej, zwany dalej "Zespołem", jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
1. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
dokonywanie przeglądu regulacji wewnętrznych w poszczególnych obszarach działalności Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministerstwem", w ramach kontroli zarządczej;
2)
ocena funkcjonowania systemu kontroli zarządczej wraz ze wskazaniem jej słabości;
3)
przedstawianie Ministrowi propozycji usprawnień systemu kontroli zarządczej, w tym informacji o potrzebie aktualizacji bądź udoskonalenia regulacji i procedur w tym zakresie obowiązujących w Ministerstwie;
4)
rekomendowanie propozycji nowych lub modyfikacja już funkcjonujących w Ministerstwie rozwiązań systemowo-organizacyjnych i zasad funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Ministerstwie;
5)
opiniowanie wzorów ankiet niezbędnych do dokonania samooceny funkcjonowania kontroli zarządczej;
6)
analizowanie wyników procesu zarządzania ryzykiem i samooceny kontroli zarządczej, przedstawionych przez komórki organizacyjne Ministerstwa;
7)
analiza rejestru ryzyk zidentyfikowanych w Ministerstwie;
8)
opracowywanie i przedstawianie Ministrowi informacji o zidentyfikowanych kluczowych rodzajach ryzyka w celu przygotowania niezbędnych propozycji zmian w systemie kontroli zarządczej;
9)
przedstawianie propozycji usprawnień i zmian mechanizmów kontrolnych dotyczących najistotniejszych zagrożeń związanych z działalnością Ministerstwa.
2. 
Skład Zespołu jest określony w załączniku do niniejszego zarządzenia.
3. 
Za udział w pracach Zespołu nie przysługuje wynagrodzenie.
§  3. 
1. 
Do zadań przewodniczącego Zespołu należy:
1)
kierowanie pracami Zespołu;
2)
planowanie i organizowanie prac Zespołu;
3)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu;
4)
ustalanie harmonogramu prac Zespołu;
5)
występowanie do dyrektorów o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Zespołu.
2. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego Zespołu jego zadania wykonuje wyznaczony przez niego zastępca.
3. 
Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w posiedzeniach Zespołu, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w załączniku do zarządzenia.
§  4. 
1. 
Zespół obraduje na posiedzeniach, odbywających się nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. 
Miejsce i termin posiedzeń Zespołu wyznacza przewodniczący Zespołu.
3. 
Prace Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
4. 
Zespół podejmuje decyzje w drodze głosowania zwykłą większością głosów.
5. 
W przypadku niepodjęcia decyzji w sposób, o którym mowa w ust. 4, ostateczną decyzję podejmuje przewodniczący Zespołu.
6. 
Z posiedzenia Zespołu sekretarz sporządza protokół.
7. 
Protokół z posiedzenia Zespołu akceptuje przewodniczący Zespołu.
8. 
Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Zespołu w ciągu 21 dni od daty posiedzenia.
§  5. 
Obsługę organizacyjno-biurową Zespołu zapewnia Biuro Kontroli i Audytu.
§  6. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Skład Zespołu do spraw kontroli zarządczej

1. Przewodniczący - Dyrektor Generalny w Ministerstwie.

2. Zastępca przewodniczącego - dyrektor Biura Kontroli i Audytu.

3. Zastępca przewodniczącego - dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz.

4. Członkowie:

1) dyrektor Departamentu Informatyki;

2) dyrektor Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej;

3) dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;

4) dyrektor Departamentu Polityki Rodzinnej;

5) dyrektor Departamentu Rynku Pracy;

6) dyrektor Departamentu Funduszy;

7) dyrektor Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej;

8) dyrektor Departamentu Polityki Senioralnej;

9) dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Społecznych;

10) dyrektor Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych;

11) dyrektor Biura Ministra i Komunikacji Społecznej;

12) dyrektor Biura Dyrektora Generalnego;

13) dyrektor Biura Administracyjnego;

14) dyrektor Biura Budżetu i Finansów.

5. Sekretarz - przedstawiciel Biura Kontroli i Audytu.