Powołanie w Ministerstwie Rozwoju Rady do spraw Bezpieczeństwa Informacji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRiF.2017.206

Akt utracił moc
Wersja od: 13 października 2017 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW 1
z dnia 11 października 2017 r.
w sprawie powołania w Ministerstwie Rozwoju Rady do spraw Bezpieczeństwa Informacji

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W Ministerstwie Rozwoju, zwanym dalej "Ministerstwem", powołuje się Radę do spraw Bezpieczeństwa Informacji, zwaną dalej "Radą".
§  2. 
1. 
Rada jest organem pomocniczym Ministra Rozwoju i Finansów w sprawach bezpieczeństwa informacji.
2. 
Do zadań Rady należy w szczególności:
1)
opiniowanie wyników okresowych przeglądów funkcjonowania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwa Informacji, zwanego dalej "SZBI", w tym przeglądów dokumentów związanych z bezpieczeństwem informacji;
2)
opiniowanie wyników przeprowadzonych analiz ryzyka bezpieczeństwa informacji;
3)
rekomendowanie działań dotyczących rozwoju i doskonalenia SZBI w Ministerstwie;
4)
monitorowanie stopnia realizacji działań doskonalących SZBI;
5)
przedstawianie propozycji dotyczących ustalenia hierarchii ważności podejmowanych działań lub procesów realizowanych w Ministerstwie w zakresie bezpieczeństwa informacji;
6)
ocena efektywności i skuteczności funkcjonowania obowiązujących regulacji, w tym identyfikacja obszarów w zakresie bezpieczeństwa informacji, w których niezbędna jest interwencja;
7)
opiniowanie głównych kierunków działań podejmowanych w ramach SZBI;
8)
opiniowanie projektów aktów normatywnych w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa informacji.
§  3. 
1. 
W skład Rady wchodzą:
1)
Przewodniczący - Dyrektor Generalny Ministerstwa Rozwoju;
2)
Wiceprzewodniczący - Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;
3)
pozostali członkowie - dyrektorzy:
a)
Biura Administracyjnego,
b)
Biura Dyrektora Generalnego,
c)
Biura Kontroli,
d)
Biura Ministra,
e)
Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi,
f)
Departamentu Gospodarki Elektronicznej,
g)
Departamentu Informatyki,
h)
Departamentu Jednostek Nadzorowanych i Podległych,
i)
Departamentu Komunikacji,
j)
Departamentu Prawnego,
k)
Departamentu Strategii Rozwoju,
l)
Departamentu Zobowiązań i Analiz.
4)
Sekretarz - pracownik Departamentu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
2. 
Dyrektorzy komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 pkt 3 mogą delegować do składu Rady swoich zastępców, a w przypadku braku zastępców także innych pracowników komórki organizacyjnej.
§  4. 
W pracach Rady mogą uczestniczyć w roli obserwatora z głosem doradczym także osoby niebędące członkami Rady, zaproszone przez Przewodniczącego, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do wykonywania zadań Rady.
§  5. 
1. 
Pracami Rady Kieruje Przewodniczący.
2. 
Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Rady;
2)
przewodniczenie posiedzeniom Rady;
3)
reprezentowanie Rady;
4)
informowanie okresowo, nie rzadziej niż raz na pół roku, Ministra o stanie prac prowadzonych przez Radę.
3. 
W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracami Rady kieruje Wiceprzewodniczący.
4. 
Do zadań Sekretarza Rady należy:
a)
zawiadamia członków Rady o terminie, miejscu i przedmiocie posiedzenia,
b)
sporządzanie protokołów z posiedzeń,
c)
koordynowanie rozpatrywania spraw w trybie obiegowym.
§  6. 
1. 
Przewodniczący, jeżeli uzna to za celowe, może utworzyć grupę tematyczną.
2. 
Przewodniczący określa skład osobowy grupy tematycznej, o której mowa w ust. 1, i wskazuje, spośród członków Rady, koordynatora jej prac oraz zakres realizowanych przez nią zadań.
§  7. 
1. 
Rada realizuje swoje zadania na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.
2. 
Posiedzenia Rady odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
3. 
Przewodniczący może postanowić o wykorzystaniu w pracach Rady środków komunikacji elektronicznej.
§  8. 
Rada podejmuje rozstrzygnięcia w drodze głosowania większością zwykłą.
§  9. 
1. 
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisują: osoba, która przewodniczyła posiedzeniu, i Sekretarz.
2. 
Protokół z posiedzenia Rady przekazywany jest wszystkim członkom Rady.
§  10. 
Komórki organizacyjne Ministerstwa, w zakresie realizowanych przez nie zadań, współpracują z Radą, w szczególności na wniosek Przewodniczącego udostępniają niezbędne informacje.
§  11. 
Obsługę Rady zapewnia Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie siedmiu dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Rozwoju i Finansów kieruje działami administracji rządowej - gospodarka i rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 i 5 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).