Powołanie Stałej Komisji Przetargowej ds. przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych w ramach projektów współfinansowanych ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+ realizowanych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2010.10.95

Akt utracił moc
Wersja od: 10 sierpnia 2011 r.

ZARZĄDZENIE Nr 43
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 31 sierpnia 2010 r.
w sprawie powołania Stałej Komisji Przetargowej ds. przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych w ramach projektów współfinansowanych ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+ realizowanych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

ZL-003-1/10

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, oraz na podstawie art. 19 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), zarządzam, co następuje:

§  1. 1
Powołuję Stałą Komisję Przetargową ds. przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych w ramach projektów współfinansowanych ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+ realizowanych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, zwaną dalej "Komisją", w składzie:
1)
Łukasz Przybyłek - kierownik Zespołu Obsługi Programu LIFE+ - przewodniczący Komisji,
2)
Elżbieta Tomaka - Zespół Obsługi Programu LIFE + - sekretarz Komisji,
3)
Joanna Majka - Zespół Obsługi Programu LIFE + - członek Komisji,
4)
Jacek Zadura - Zespół Obsługi Programu LIFE + - członek Komisji,
5)
Marcin Gołębiowski - Zespół Obsługi Programu LIFE + - członek Komisji.
§  2.
Do prac Komisji mogą być zapraszani, w celach doradztwa i konsultacji, przedstawiciele merytorycznych komórek organizacyjnych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
§  3.
Komisja jest zespołem pomocniczym Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych powołanym do przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych w ramach projektów współfinansowanych ze środków Instrumentu Finansowego LIFE+ realizowanych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
§  4.
Organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków Komisji określa Regulamin Stałej Komisji Przetargowej, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

REGULAMIN

STAŁEJ KOMISJI PRZETARGOWEJ
§  1.
Zakres regulaminu

Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Stałej Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, zwanego dalej "kierownikiem zamawiającego", zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759), zwanej dalej "Ustawą".

§  2.
Obowiązki członków Komisji
1.
Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2.
Do obowiązków członków Komisji należy w szczególności:
1)
czynny udział w pracach Komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
3.
Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji.
§  3.
Prawa członków Komisji
1.
Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.
2.
Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3.
Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.
§  4.
Oświadczenia o bezstronności

Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

§  5.
Odwołanie członka Komisji
1.
Odwołanie członka Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W wypadku złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy, niezłożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Przewodniczący Komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji w wypadku:
1)
wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2)
nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
3)
naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego regulaminu;
4)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
5)
gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.
§  6.
Przewodniczący Komisji
1.
Pracami Komisji kieruje jej przewodniczący.
2.
Przewodniczący Komisji jest upoważniony do zapraszania do prac Komisji, w celach doradztwa i konsultacji, przedstawicieli merytorycznych komórek organizacyjnych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
3.
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń Komisji;
3)
informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w wypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4)
odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5)
podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8)
informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9)
nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§  7.
Sekretarz Komisji

Do obowiązków sekretarza Komisji należy:

1)
prowadzenie protokołu postępowania;
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń Komisji;
3)
opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7)
przechowywanie protokołów, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
8)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§  8.
Tryb pracy Komisji
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2.
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
4.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5.
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6.
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7.
Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§  9.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia
1.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust.1 Ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz Komisji, a po jego zakończeniu - podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu Komisji.
2.
Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia.
§  10.
Informowanie o pracach Komisji

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.

1 § 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 34 z dnia 10 sierpnia 2011 r. (B.I.LP.11.8.79) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 sierpnia 2011 r.