Powołanie stałej komisji przetargowej ds. postępowań o udzielanie zamówień publicznych na świadczenie usług z zakresu prac naukowo-badawczych dla Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2009.8/9.69

Akt utracił moc
Wersja od: 1 grudnia 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 57
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 20 sierpnia 2009 r.
w sprawie powołania stałej komisji przetargowej ds. postępowań o udzielanie zamówień publicznych na świadczenie usług z zakresu prac naukowo-badawczych dla Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe

OR-5010-27/2009

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wprowadzonego zarządzeniem nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe oraz na podstawie art. 19 i 21 ustawy z 29 stycznia 2004 r. "Prawo zamówień publicznych" (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), ustalam, co następuje.

§  1. 1
Powołuję stałą komisję przetargową ds. przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych na świadczenie usług z zakresu prac naukowo-badawczych dla Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, zwaną dalej komisją, w następującym składzie:

Przewodniczący: Grzegorz Furmański - zastępca dyrektora generalnego LP ds. gospodarki leśnej

Zastępca przewodniczącego: Elżbieta Żuchowska - Wydział ds. Zamówień Publicznych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

Sekretarz: Renata Ławecka - Wydział Organizacji i Badań Naukowych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

Członkowie:

Tomasz Grądzki - Wydział Hodowli i Użytkowania Lasu w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,

Grzegorz Ślęzak - Wydział Marketingu i Handlu w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,

Aldona Perlińska - Wydział Ochrony Lasu w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,

Jacek Przypaśniak - Wydział Urządzania Lasu i Geoinformatyki w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,

Marcin Bąk - Wydział ds. Zamówień Publicznych w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.

§  2.
Do prac komisji mogą być zapraszani, w celach doradztwa i konsultacji, przedstawiciele merytorycznych komórek organizacyjnych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
§  3.
Komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do postępowań o udzielanie zamówień publicznych na świadczenie usług z zakresu prac naukowo-badawczych dla Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
§  4.
Organizację, tryb pracy i zakres obowiązków członków komisji określa "Regulamin stałej komisji przetargowej", stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§  5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

REGULAMIN STAŁEJ KOMISJI PRZETARGOWEJ

§  1.
(zakres regulaminu)

Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków stałej komisji przetargowej, powołanej zarządzeniem nr 57 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 20 sierpnia 2009 r., zwanego dalej kierownikiem zamawiającego, zgodnie z art. 21, ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. "Prawo zamówień publicznych" (Dz. U. z 2007 r., nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą.

§  2.
(obowiązki członków komisji)
1.
Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2.
Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1)
czynny udział w pracach komisji;
2)
wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji.
3.
Członkowie komisji nie mogą, bez zgody przewodniczącego komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami komisji.
§  3.
(prawa członków komisji)
1.
Członkowie komisji mają prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach komisji.
2.
Członkowie komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym: ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3.
Członkowie komisji mają prawo do zgłoszenia przewodniczącemu komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy komisji.
§  4.
(oświadczenia o bezstronności)

Członkowie komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, niezwłocznie po zapoznaniu się z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

§  5.
(odwołanie członka komisji)
1.
Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ustawy, niezłożenia takiego oświadczenia w terminie lub oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
3.
Przewodniczący komisji wnioskuje do kierownika zamawiającego o odwołanie członka komisji w przypadku:
1)
nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji;
2)
naruszenia przez członka komisji obowiązków, o których mowa w § 2, ust. 1 niniejszego regulaminu;
3)
zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji;
4)
gdy członek komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej LP.
§  6. 2
(przewodniczący komisji)
1.
Pracami komisji kieruje jej przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego.
2.
Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego, jest upoważniony do zapraszania do prac komisji, w celach doradztwa i konsultacji, przedstawicieli merytorycznych komórek organizacyjnych Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych.
3.
Do zadań przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności zastępcy przewodniczącego, należy w szczególności:
1)
wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń komisji;
2)
prowadzenie posiedzeń komisji;
3)
informowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub niniejszego regulaminu;
4)
odebranie od członków komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5)
podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6)
przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez komisję;
7)
nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8)
informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9)
nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§  7.
(sekretarz komisji)

Do obowiązków sekretarza komisji należy:

1)
prowadzenie protokołu postępowania;
2)
organizowanie - w uzgodnieniu z przewodniczącym - posiedzeń komisji;
3)
opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna komisji;
5)
prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez komisję;
7)
przyjmowanie i rejestracja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
8)
przyjmowanie i rejestracja ofert;
9)
wydawanie zainteresowanym SIWZ - w trybie przetargu nieograniczonego;
10)
przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
11)
w razie zwołania zebrania wykonawców - prowadzenie protokołu zebrania;
12)
przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
13)
po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§  8.
(tryb pracy komisji)
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2.
Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub z chwilą unieważnienia postępowania.
3.
Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej potowy jej członków.
4.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków komisji.
5. 3
Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności zastępcy przewodniczącego.
6. 4
Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący komisji, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego, zwraca się do kierownika zamawiającego z pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7.
Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków komisji stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§  9.
(protokół postępowania o udzielenie zamówienia)
1.
Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96, ust. 1 ustawy, sekretarz komisji sporządza na bieżąco, a po jego zakończeniu - podpisują wszyscy członkowie komisji.
2.
Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia.
§  10.
(informowanie o pracach komisji)

Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach komisji uprawnieni są przewodniczący komisji i jej sekretarz lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.

1 § 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 81 z dnia 1 grudnia 2009 r. (B.I.LP.10.1.4) zmieniającego nin. z dniem 1 grudnia 2009 r.
2 Załącznik § 6 zmieniony przez § 2 zarządzenia nr 81 z dnia 1 grudnia 2009 r. (B.I.LP.10.1.4) zmieniającego nin. z dniem 1 grudnia 2009 r.
3 Załącznik § 8 ust. 5 zmieniony przez § 2 zarządzenia nr 81 z dnia 1 grudnia 2009 r. (B.I.LP.10.1.4) zmieniającego nin. z dniem 1 grudnia 2009 r.
4 Załącznik § 8 ust. 6 zmieniony przez § 2 zarządzenia nr 81 z dnia 1 grudnia 2009 r. (B.I.LP.10.1.4) zmieniającego nin. z dniem 1 grudnia 2009 r.