Powołanie Rady Rodziny.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRPiPSp.2019.43

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 marca 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 37
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 5 grudnia 2019 r.
w sprawie powołania Rady Rodziny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171, z póź. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministerstwem", powołuje się Radę Rodziny jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
Do zadań Rady Rodziny, zwanej dalej "Radą", należy:
1) 1
 inicjowanie i wspieranie działań na rzecz promowania kultury prorodzinnej oraz promocja rodziny;
2)
opracowywanie kierunków działań, których celem jest poprawa sytuacji demograficznej w Polsce;
3)
przedstawianie Ministrowi propozycji rozwiązań w zakresie polityki demograficznej w Polsce;
4)
opracowanie Regulaminu prac Rady.
§  3. 
1. 
Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję.
2. 
W skład Rady wchodzą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach związanych z polityką demograficzną, w szczególności powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:
a)
administrację rządową,
b)
organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2019 r. poz. 688) oraz związki i porozumienia tych podmiotów,
c)
uczelnie i instytucje badawcze.
3. 
Kandydatów na członków Rady, za ich zgodą, zgłaszają podmioty wymienione w ust. 2, na 3 miesiące przed upływem kadencji pracującej Rady.
4. 
Członków Rady powołuje i odwołuje Minister spośród zgłoszonych kandydatów, o których mowa w ust. 2, za wyjątkiem pierwszego składu Rady, który powołuje Minister na wniosek Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej.
5. 
Prezydium Rady składa się z:
1)
Przewodniczącego Rady, który powoływany jest przez Ministra;
2)
dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady;
3) 2
 (uchylony).
6.  3
 Członków Prezydium Rady, o których mowa w ust. 5 pkt 2, wybiera Rada spośród swoich członków.
6a.  4
 Sekretarza Rady wybiera Przewodniczący Rady spośród pracowników komórki właściwej do spraw polityki demograficznej w Ministerstwie, wskazanych przez dyrektora tej komórki organizacyjnej.
7. 
Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.
§  4. 
1. 
Do zadań Przewodniczącego Rady należy:
1)
kierowanie pracami Rady;
2)
planowanie i organizowanie prac Rady;
3)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;
4)
ustalanie harmonogramu prac Rady;
5)
występowanie w zakresie określonym w § 2 pkt 1-3 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnianie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;
6)
występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;
7)
informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.
2. 
Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępców Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.
§  5.  5
 Do zadań Sekretarza Rady należy:
1)
koordynowanie prac zespołów tematycznych;
2)
przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;
3)
realizowanie działań związanych z dokumentowaniem prac Rady, w tym sporządzanie protokołu z posiedzeń Rady oraz listy obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;
4)
organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;
5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępców

Przewodniczącego Rady.

§  6. 
Prezydium Rady:
1)
wykonuje zadania Rady w okresie między jej posiedzeniami;
2)
opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów prac Rady;
3)
powierza zadania doraźnym zespołom tematycznym;
4)
przygotowuje coroczne sprawozdania z działalności Rady.
§  7. 
W celu realizacji zadań Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne spośród członków Rady.
§  8.  6
1. 
Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.
2. 
Rada może rozstrzygać sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
3. 
Posiedzenia Rady mogą być prowadzone przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość oraz komunikacji elektronicznej.
4. 
Protokół z posiedzenia Rady sporządza Sekretarz Rady w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia tego posiedzenia.
5. 
Protokół z posiedzenia Rady, zaakceptowany i podpisany przez Przewodniczącego Rady, Sekretarz Rady przekazuje do Biura Ministra.
§  9. 
1. 
Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
2. 
Za udział w pracach Rady członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 7 przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. poz. 167) oraz obowiązujących w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Wytycznych Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie warunków zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji działających przy Ministrze Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
3. 
Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli udział w pracach Rady odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.
4. 
Wydatki, o których mowa w ust. 2, są finansowane ze środków będących w dyspozycji Biura Ministra w ramach budżetu części 63 na dany rok budżetowy.
§  10.  7
 Obsługę biurowo-administracyjną, w tym przechowywanie dokumentacji Rady, zapewnia Biuro Ministra.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
2 § 3 ust. 5 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
3 § 3 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
4 § 3 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
5 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
6 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.
7 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 9 z dnia 9 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 marca 2023 r.