Powołanie Rady Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2013.11

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 marca 2013 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 1 marca 2013 r.
w sprawie powołania Rady Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce"

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) w związku z uchwałą Rady Ministrów nr 29/2007 z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce" oraz uchwałą Rady Ministrów nr 58/2010 z dnia 8 kwietnia 2010 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustanowienia Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce" zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Radę Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce", zwaną dalej "Radą".
2.
Kadencja Rady upływa z dniem przyjęcia przez Radę Ministrów Raportu z realizacji zadań w latach 2007-2012 Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce", zwanego dalej "Programem".
…  2.
Do zadań Rady należy w szczególności:
1)
opiniowanie:
a)
sprawozdań rocznych i sprawozdania końcowego z realizacji Programu,
b)
sprawozdań z zarządzania Programem;
2)
nadzór okresowy i ciągły nad realizacją Programu oraz opiniowanie raportów Koordynatora Programu z realizacji Programu;
3)
analiza stopnia osiągnięcia celów Programu.
§  3.
W skład Rady wchodzą:
1)
Przewodniczący Rady - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
2)
Zastępca Przewodniczącego - prof. dr hab. inż. Jarosław Mizera, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Materiałowej;
3)
członkowie - przedstawiciele ministra właściwego do spraw zdrowia:
a)
Dyrektor Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia,
b)
Konsultant krajowy w dziedzinie kardiochirurgu,
c)
prof. dr hab. Bohdan Maruszewski - członek Rady Naukowej przy Ministrze Zdrowia, Przewodniczący Klubu Kardiochirurgów Polskich,
d)
prof. dr hab. Witold Rużyłło - Dyrektor Instytutu Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie,
e)
przedstawiciel Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia;
4)
członkowie - przedstawiciele ministra właściwego do spraw nauki:
a)
prof. dr hab. inż. Antoni Zbigniew Nowakowski - Politechnika Gdańska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki, Katedra Inżynierii Biomedycznej,
b)
prof. dr hab. inż. Władysław Torbicz - Instytut Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza Polskiej Akademii Nauk,
c)
Leszek Grabarczyk - Zastępca Dyrektora, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju,
d)
Dorota Kościelecka - Narodowe Centrum Badań i Rozwoju;
5)
członkowie - przedstawiciele Koordynatora Programu:
a)
prof. dr hab. Jolanta Dobosz - Śląski Uniwersytet Medyczny, Katedra i Klinika Chirurgii Klatki Piersiowej,
b)
dr Jan Sarna - Dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Kardiochirurgu,
c)
Elżbieta Woźniewska - Członek Zarządu Fundacji - Dyrektor Finansowy Fundacji Rozwoju Kardiochirurgu,
d)
Roman Kustosz - Kierownik Pracowni Sztucznego Serca w Instytucie Protez Serca w Fundacji Rozwoju Kardiochirurgu.
§  4.
1.
Przewodniczący, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, może zapraszać do udziału w pracach Rady osoby inne niż wymienione w § 3.
2.
Osoby, o których mowa w ust. 1, muszą wyrazić zgodę na udział w pracach Rady.
§  5.
1.
Pracami Rady kieruje Przewodniczący.
2.
Do zadań Przewodniczącego należy:
1)
organizowanie pracy Rady;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń;
3)
przedstawianie propozycji porządku posiedzeń;
4)
ustalanie listy osób spoza Rady zapraszanych na posiedzenie;
5)
reprezentowanie Rady na zewnątrz;
6)
informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia oraz ministra właściwego do spraw nauki o bieżącej działalności Rady.
3.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego lub wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.
§  6.
Rada działa na podstawie regulaminu pracy Rady, który stanowi załącznik do zarządzenia.
§  7.
1.
Członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie z tytułu uczestnictwa w pracach Rady.
2.
Członkom Rady oraz osobom wymienionym w § 4 w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, przysługuje zwrot kosztów podróży i zakwaterowania na terenie kraju oraz dieta na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz. 1990, z późn. zm.2 ).
3.
Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa z części 46 - Zdrowie, dział 851 - Ochrona zdrowia, rozdział 85195 - Pozostała działalność, z części pozostającej w dyspozycji Departamentu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia.
§  8.
Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Zdrowia.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 248, poz. 1495 i Nr 284, poz. 1672).

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U z 2004 r. Nr 271, poz. 2686, z 2005 r. Nr 186, poz. 1554 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1661.

ZAŁĄCZNIK

Regulamin pracy Rady Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce"

§  1.
Pracami Rady Programu Wieloletniego na lata 2007-2011 pod nazwą "Polskie Sztuczne Serce", kieruje Przewodniczący.
2.
Do zadań Przewodniczącego należy:
1)
organizowanie pracy Rady;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń;
3)
przedstawianie propozycji porządku posiedzeń;
4)
ustalanie listy osób spoza Rady zapraszanych na posiedzenie;
5)
reprezentowanie Rady na zewnątrz;
6)
informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia oraz ministra właściwego do spraw nauki o bieżącej działalności Rady.
3.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego zadania określone w ust. 2 wykonuje Zastępca Przewodniczącego Zespołu lub wyznaczony przez niego członek Rady.
§  2.
1.
Rada obraduje na stałych posiedzeniach, które odbywają się w miarę potrzeb.
2.
Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący z własnej inicjatywy lub na wniosek co najmniej 3 członków Rady.
3.
Posiedzenia Rady odbywają się najpóźniej w terminie 14 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku, o którym mowa w ust. 2.
4.
W przypadkach niecierpiących zwłoki posiedzenia Rady mogą zostać zwołane w trybie pilnym. Przewodniczący zawiadamia członków Rady o terminie posiedzenia na 2 dni przed wyznaczonym terminem.
§  3.
1.
Rada obraduje na posiedzeniach.
2.
Rada podejmuje uchwały oraz wyraża opinie.
3.
Uchwały i opinie Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
4.
Uchwały podpisuje Przewodniczący, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego albo członek Rady upoważniony przez Przewodniczącego.
5.
Uchwały mogą być także podejmowane w trybie obiegowym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
§  5.
1.
Do udziału w posiedzeniach Rady mogą być zapraszane osoby nie będące członkami Rady.
2.
W pracach Rady uczestniczyć mogą jako eksperci lub doradcy osoby, które nie wchodzą w jej skład.
§  6.
1.
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
2.
Protokół, po jego przyjęciu przez Radę, podpisuje Przewodniczący.