Powołanie Rady Programu e-Podatki.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MFFiPR.2021.5 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 maja 2022 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 28 czerwca 2010 r.
w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) postanawia się, co następuje:
§  1. 
W celu zapewnienia prawidłowej realizacji projektów indywidualnych e-Deklaracje 2, e-Podatki, e-Rejestracja, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz projektu Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi Jednolitego Pliku Kontrolnego (CVP) w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 - 2020, zgodnie z przyjętymi w resorcie finansów metodykami, w tym efektywnego wykorzystania środków finansowych oraz zapewnienia spójności działań projektowych z celami administracji podatkowej powołuję Radę Programu e-Podatki, zwaną dalej "Radą".
§  2. 
1. 
W skład Rady wchodzą:
1) 1
 (uchylony);
1a) 2
 Bartosz Zbaraszczuk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Szef Krajowej Administracji Skarbowej - jako Przewodniczący Rady;
2) 3
 (uchylony);
2a) 4
 Jarosław Szatański, Dyrektor Departamentu Podatków Dochodowych w Ministerstwie Finansów - w zakresie zadań realizowanych w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych - jako zastępca Przewodniczącego Rady;
3)
(uchylony);
3a)
Anna Chałupa, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej - w zakresie nadzoru nad zasobami Krajowej Administracji Skarbowej;
4) 5
 (uchylony);
5) 6
 (uchylony);
6) 7
 (uchylony);
6a) 8
 Katarzyna Szweda, Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów - w zakresie zapewnienia zasobów umożliwiających przygotowanie i wdrożenie przyjętych zmian organizacyjnych w Ministerstwie Finansów;
6b) 9
 Katarzyna Alicja Skwierczyńska, Zastępca Dyrektora Biura Administracyjnego w Ministerstwie Finansów - w zakresie zamówień publicznych;
7)
Roman Janczarek, Główny Architekt - w zakresie koordynacji działań związanych z tworzeniem i utrzymaniem architektury korporacyjnej;
8)
(uchylony);
9)
Marta Kobzdej, Dyrektor Departamentu Finansów i Księgowości w Ministerstwie Finansów - w zakresie spraw finansowych.
2. 
Rada działa w oparciu o regulamin, który uchwala na pierwszym posiedzeniu.
§  3. 
Powołuję Arkadiusza Jedynaka, Dyrektora Departamentu Poboru Podatków w Ministerstwie Finansów, na Koordynatora Programu e-Podatki.
§  4. 
Do zadań Rady należy w szczególności:
1)
wyznaczenie celów strategicznych;
2)
zatwierdzenie głównych dokumentów zarządczych Programu e-Podatki zgodnych z przyjętą metodyką TRAMPOLINA, w tym Definicji Programu;
3)
powoływanie rad projektów i kierowników projektów związanych z realizacją Programu e-Podatki;
4)
nadzór i monitorowanie realizacji Programu e-Podatki, w tym także budżetu i wydatkowania środków przewidzianych do jego realizacji;
5)
zatwierdzanie raportów sporządzanych z realizacji Programu e-Podatki;
6)
określanie rekomendacji do współpracy ze środowiskiem podatników;
7)
raportowanie postępów prac i zidentyfikowanych ryzyk Programu e-Podatki Radzie Informatyzacji Resortu i Kierownictwu Ministerstwa Finansów.
§  5. 
1. 
Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:
1)
prowadzenie działań związanych z zapewnieniem zasobów ludzkich i finansowych;
2)
zarządzanie strategicznymi czynnikami ryzyka w Programie e-Podatki.
2. 
Przewodniczący Rady Programu e-Podatki odpowiada za wyniki realizacji Programu e-Podatki.
§  6. 
Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Rady należy w szczególności:
1)
prowadzenie działań związanych z zapewnieniem spójności działań Programu e-Podatki z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego;
2)
wspieranie wprowadzania niezbędnych zmian w działaniach oraz dokumentach Programu e-Podatki.
§  7. 
Do działań Koordynatora Programu e-Podatki należy w szczególności:
1)
przygotowanie dokumentów zarządczych dla Programu e-Podatki, w tym Definicji Programu zawierającej cele strategiczne, sposoby ich osiągnięcia oraz ramowy harmonogram działań wraz z planowanym budżetem, miernikami postępu prac i wskaźnikami ich osiągnięcia;
2)
dokonywanie, nie rzadziej niż raz na pół roku, przeglądów dokumentów, o których mowa w pkt 1 oraz przedstawianie Przewodniczącemu Rady propozycji niezbędnych zmian tych dokumentów;
3)
zarządzanie operacyjne realizacją Programu e-Podatki;
4)
bieżące koordynowanie projektów i działań realizowanych w ramach Programu e-Podatki;
5)
monitorowanie stopnia wykorzystania budżetu Programu e-Podatki oraz podejmowanie działań na rzecz maksymalnej skuteczności w dysponowaniu środkami finansowymi;
6)
przedstawianie Radzie Programu raportów o:
a)
stanie realizacji działań podejmowanych w ramach Programu e-Podatki,
b)
występujących zagrożeniach w realizacji Programu e-Podatki oraz podejmowanych i rekomendowanych działań zaradczych.
§  8. 
Koordynator Programu e-Podatki:
1)
powoła Kierownika Biura Programu e-Podatki, określi skład osobowy oraz zadania Biura Programu e-Podatki, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia;
2)
w razie potrzeby dokona zmian składu osobowego Biura, o którym mowa w pkt 1.
§  9. 
Obsługę administracyjną oraz wsparcie organizacyjne dla Rady, Koordynatora Programu e-Podatki i kierowników projektów zapewnia Biuro Programu e-Podatki.
§  10. 
1. 
Rozwiązuję Radę Programu e-Podatki powołaną zarządzeniem Nr 18 Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 92).
2. 
Czynności podjęte przez Radę, o której mowa w ust. 1, pozostają w mocy, a zadania rozpoczęte i niezakończone przez tę Radę są kontynuowane przez Radę powołaną niniejszym zarządzeniem.
§  11. 
Traci moc zarządzenie Nr 18 Ministra Finansów z dnia 20 listopada 2008 r. w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 92).
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 § 2 ust. 1 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 25 maja 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 maja 2022 r.
2 § 2 ust. 1 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 25 maja 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 maja 2022 r.
3 § 2 ust. 1 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
4 § 2 ust. 1 pkt 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
5 § 2 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
6 § 2 ust. 1 pkt 5 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
7 § 2 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
8 § 2 ust. 1 pkt 6a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.
9 § 2 ust. 1 pkt 6b dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 21 kwietnia 2022 r. (Dz.Urz.MF.2022.54) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 23 kwietnia 2022 r.