Powołanie Rady Programowej Filmów Oświaty Zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZiOS.1995.5.14

Akt utracił moc
Wersja od: 15 września 1995 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 15 września 1995 r.
w sprawie powołania Rady Programowej Filmów Oświaty Zdrowotnej.

Na podstawie § 3 ust. 4 statutu Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej, stanowiącego załącznika do uchwały nr 125/90 Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 1990 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Zdrowia i Opieki Społecznej, zarządza się co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Radę Programową Filmów Oświaty Zdrowotnej zwaną dalej "Radą" jako organ doradczy i opiniodawczy Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.
2.
Siedzibą Rady jest Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kielcach.
§  2.
Do zadań rady należy:
1.
Ustalenie tematyki filmów oświatowo-zdrowotnych niezbędnych do realizacji programów promocji zdrowia.
2.
Inicjowanie produkcji filmów zgodnie z ustaloną tematyką.
3.
Doradztwo i koordynacja w zakresie realizacji filmów:
a)
zlecanych ze środków resortu zdrowia i opieki społecznej,
b)
zlecanych we współpracy z resortem zdrowia i opieki społecznej,
c)
rekomendowanych przez Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej do rozpowszechniania w ramach działalności oświatowo-zdrowotnej i promocji zdrowia.
4.
Wnioskowanie w sprawach wyboru twórców i konsultantów filmów realizowanych z inicjatywy Rady.
5.
Wnioskowanie innych przedsięwzięć w zakresie realizacji i dystrybucji filmów oświatowo-zdrowotnych.
6.
Inicjowanie i współdziałanie w organizowaniu przeglądów i festiwali filmowych oświatowo-zdrowotnych.
7.
Współpraca z zagranicznymi zespołami zajmującymi się realizacją i dystrybucją filmów oświatowo-zdrowotnych w zakresie szkoleń, wymiany doświadczeń i wspólnych realizacji filmów.
§  3.
W skład rady wchodzą jako członkowie, przedstawiciele:
a)
Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej,
b)
Ministra Kultury i Sztuki,
c)
Ministra Edukacji Narodowej,
d)
Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa,
e)
Państwowego Zakładu Higieny,
f)
inne osoby powołane przez Przewodniczącego Rady za zgodą Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  4.
1.
Przewodniczącego Rady, jego zastępców i sekretarzy powołuje Minister Zdrowia i Opieki Społecznej na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego.
2.
Członków Rady powołuje Główny Inspektor Sanitarny w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami.
§  5.
1.
Rada powołuje spośród swoich członków trzy stałe sekcje:
a)
sekcję ds. organizacji przeglądów i festiwali,
b)
sekcję ds. przedsięwzięć w zakresie realizacji i dystrybucji filmów,
c)
sekcję ds. współpracy z zagranicznymi zespołami realizującymi filmy oświatowo-zdrowotne.
2.
Rada za zgodą Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej może powołać inne sekcje.
3.
Sekcje składają przewodniczącemu Rady roczne sprawozdanie ze swojej działalności.
§  6.
Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach, wykonanie określonych prac może powierzyć stałym sekcjom wymienionym w § 5.
§  7.
1.
Posiedzenia plenarne Rady odbywają się dwa razy w roku.
2.
Posiedzenie Rady zwołuje jej przewodniczący.
3.
W zależności od potrzeb przewodniczący Rady może zarządzić dodatkowe posiedzenie Plenarne Rady.
§  8.
Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów i podlegają zatwierdzeniu przez Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  9.
Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin wewnętrzny uchwalony przez Radę i zatwierdzony przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej na wniosek Głównego Inspektora Sanitarnego.
§  10.
Za udział w posiedzeniu Rady, bądź sekcji członkowie Rady otrzymują wynagrodzenie jak za udział w posiedzeniach komisji resortowych, zwrot kosztów podróży i noclegu oraz diety wg odrębnych przepisów. Sekretarz Rady otrzymuje stałe wynagrodzenie.
§  11.
Nadzór nad działalnością Rady sprawuje Główny Inspektor Sanitarny.
§  12.
Obsługę finansową i lokalową Rady wykonuje Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kielcach w ramach środków Departamenty Zdrowia Publicznego, przewidzianych na tę działalność w dziale 85 Ochrony Zdrowia budżetu cz. 35.
§  13.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.