Powołanie Rady Programowej do spraw projektów wyłonionych do dofinansowania w konkursie pod tytułem "Wsparcie tworzenia centrów usług społecznych i rozwój dostarczanych przez nie usług" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRiPSp.2021.45

Akt utracił moc
Wersja od: 18 marca 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 44
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 19 października 2021 r.
w sprawie powołania Rady Programowej do spraw projektów wyłonionych do dofinansowania w konkursie pod tytułem "Wsparcie tworzenia centrów usług społecznych i rozwój dostarczanych przez nie usług" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
W Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministerstwem", powołuje się Radę Programową do spraw projektów wyłonionych do dofinansowania w konkursie pod tytułem "Wsparcie tworzenia centrów usług społecznych i rozwój dostarczanych przez nie usług" realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020, zwaną dalej "Radą".
2. 
Rada jest organem pomocniczym Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem".
§  2. 
Do zadań Rady należy:
1)
monitorowanie kolejnych etapów realizacji projektów obejmujących:
a)
wypracowanie we współpracy z przedstawicielami społeczności lokalnej Planu Wdrażania Centrów Usług Społecznych, zwanego dalej "Planem Wdrażania CUS",
b)
realizację Planu Wdrażania CUS i świadczenia usług społecznych, z uwzględnieniem usług świadczonych w środowisku lokalnym (zasada deinstytucjonalizacji) oraz monitoring przebiegu testowania Planu Wdrażania CUS,
c)
aktualizację i realizację Planu Wdrażania CUS i świadczenia usług społecznych, z uwzględnieniem usług świadczonych w środowisku lokalnym (zasada deinstytucjonalizacji), po uwzględnieniu wniosków z monitoringu działań;
2)
zatwierdzanie pakietów produktów powstałych w wyniku testowania rozwiązania modelowego;
3)
przedstawienie Ministrowi końcowego sprawozdania z działalności Rady w terminie 30 dni przed końcem upływu kadencji Rady, o którym mowa w § 9.
§  3. 
1. 
W skład Rady wchodzą:
1)
przewodniczący Rady - dr hab. Marek Rymsza - doradca Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej;
2) 1
 zastępca przewodniczącego Rady - Grzegorz Baranowski - Dyrektor Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej w Ministerstwie;
3)
sekretarz Rady - Małgorzata Dahkour - pracownik Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie;
4)
członkowie Rady:
a)
prof. dr hab. Barbara Kromolicka - przedstawiciel Narodowej Rady Rozwoju,
b) 2
 Dorota Rybarska-Jarosz - przedstawiciel Konwentu Dyrektorów Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej,
c)
Grzegorz Grygiel - Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu,
d)
Marlena Kończak - Dyrektor Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie,
e)
Aneta Zaraś - zastępca Dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie,
f)
Małgorzata Dąbrowska - pracownik Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie,
g)
Magdalena Nojszewska-Dochev - pracownik Departamentu Rynku Pracy w Ministerstwie,
h)
Andżelika Wardęga - Dyrektor Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej w Ministerstwie,
i) 3
 dr Lena Krysińska-Wnuk - pracownik Departamentu Ekonomii Społecznej w Ministerstwie,
j)
Katarzyna Klimiuk - zastępca Dyrektora Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej w Ministerstwie,
k)
Elżbieta Kolano - pracownik Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Ministerstwie,
l) 4
 Katarzyna Napiórkowska - pracownik Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej w Ministerstwie,
m) 5
 Dagmara Pasik - pracownik Departamentu Polityki Rodzinnej w Ministerstwie,
n)
Joanna Bogaj-Maciejewska - pracownik Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej,
o)
Małgorzata Michalska - pracownik Departamentu Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia,
p)
Mateusz Adamkowski - Dyrektor Departamentu Mecenatu Państwa w Ministerstwie Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
2. 
Minister odwołuje członka Rady:
1)
na jego wniosek;
2)
jeżeli stał się trwale niezdolny do pełnienia obowiązków członka Rady z powodu choroby stwierdzonej orzeczeniem lekarskim.
3. 
Członek Rady może zostać odwołany przez Ministra również w innych uzasadnionych przypadkach.
4. 
W miejsce odwołanego członka Rady, Minister może powołać nowego członka Rady.
§  4. 
1. 
Członkowie Rady wykonują swoje funkcje osobiście.
2. 
Członek Rady, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu Rady, może przesłać do sekretarza Rady pisemną opinię w sprawach objętych projektem porządku posiedzenia Rady, nie później niż 3 dni przed planowanym terminem posiedzenia Rady.
§  5. 
1. 
Członkom Rady oraz osobom, o których mowa w § 6 ust. 4, biorącym udział w posiedzeniach Rady, nie przysługuje wynagrodzenie.
2. 
Za udział w pracach Rady przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167) oraz obowiązujących Wytycznych Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w sprawie warunków i zwrotu kosztów podróży członkom organów opiniodawczych, doradczych, opiniodawczo-doradczych, rad, zespołów i komisji, działających przy Ministrze Rodziny i Polityki Społecznej.
3. 
Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, jest finansowany ze środków będących w dyspozycji Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie.
§  6. 
1. 
Rada obraduje na posiedzeniach, których miejsce i termin wyznacza przewodniczący Rady.
2. 
Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Ministra.
3. 
Posiedzenia Rady odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku.
4. 
Do udziału w posiedzeniach Rady przewodniczący Rady może zaprosić przedstawicieli beneficjentów, których projekty zostały wybrane do dofinansowania w ramach konkursu, o którym mowa w § 1 ust. 1, w celu przedstawienia sprawozdania lub wyjaśnień dotyczących realizacji projektów.
5. 
Posiedzenia Rady mogą odbywać się zdalnie, za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, hybrydowo albo w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
6. 
Rada podejmuje uchwały w drodze uzgodnienia stanowisk. W przypadku gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcia dokonuje przewodniczący Rady. Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
7. 
Z posiedzenia Rady sekretarz Rady sporządza protokół, który podpisuje przewodniczący Rady.
§  7. 
1. 
Do obowiązków przewodniczącego Rady należy w szczególności:
1)
kierowanie pracami Rady;
2)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;
3)
występowanie do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz instytucji o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;
4)
reprezentowanie Rady w sprawach dotyczących jego działalności;
5)
przedłożenie Ministrowi końcowego sprawozdania z działalności Rady, o którym mowa w § 2 pkt 3.
2. 
Przewodniczący Rady przy wykonywaniu swoich zadań korzysta z pomocy sekretarza Rady.
3. 
W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady jego obowiązki wykonuje zastępca przewodniczącego Rady.
§  8. 
Do obowiązków sekretarza Rady należy:
1)
sporządzanie protokołu z każdego posiedzenia Rady zawierającego podjęte uchwały;
2)
dokumentowanie obecności członków Rady na jej posiedzeniach;
3)
przechowywanie dokumentacji;
4)
organizowanie spraw proceduralnych oraz przepływu informacji związanych z działalnością Rady.
§  9. 
Kadencja Rady kończy się z upływem okresu realizacji ostatniego z projektów wyłonionych w konkursie, o którym mowa w § 1 ust. 1, nie później niż z dniem 31 grudnia 2023 r.
§  10. 
Obsługę organizacyjno-administracyjną Rady zapewnia Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 3 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12 z dnia 16 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 marca 2023 r.
2 § 3 ust. 1 pkt 4 lit. b zmieniona przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 12 z dnia 16 marca 2023 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2023.12) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 marca 2023 r.
3 § 3 ust. 1 pkt 4 lit. i zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 34 z dnia 22 listopada 2022 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2022.35) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 listopada 2022 r.
4 § 3 ust. 1 pkt 4 lit. l zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 26 z dnia 7 września 2022 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2022.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 września 2022 r.
5 § 3 ust. 1 pkt 4 lit. m zmieniona przez § 1 zarządzenia nr 26 z dnia 7 września 2022 r. (Dz.Urz.MRiPSp.2022.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 września 2022 r.