Powołanie Rady Leśnictwa.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MŚiGIOŚ.2003.1.3
Akt utracił moc Wersja od: 18 listopada 2002 r.
ZARZĄDZENIE Nr 20
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 18 listopada 2002 r.
w sprawie powołania Rady Leśnictwa.
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 102, poz. 1116, Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1.
Powołuje się Radę Leśnictwa, zwaną dalej Radą, jako organ pomocniczy Ministra Środowiska.§ 2.
Do zakresu działania Rady należy przygotowywanie dla Ministra Środowiska opinii w sprawie działalności w obszarze leśnictwa, w tym propozycji wniosków zmierzających do tworzenia warunków ochrony i powiększania zasobów leśnych oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki leśnej, a w szczególności: 1)
opiniowanie propozycji działań na rzecz ochrony lasów i powiększania zasobów leśnych, 2)
opiniowanie oceny realizacji polityki leśnej państwa, 3)
ocena stanu lasów oraz przyjętych sposobów ich ochrony i zagospodarowania, 4)
opiniowanie dokumentów związanych z akcesją Polski do Unii Europejskiej w zakresie leśnictwa, 5)
wyrażanie opinii w zakresie spełniania przez lasy funkcji pozaprodukcyjnych, społecznych i gospodarczych, 6)
opiniowanie programów naukowych i badawczo-rozwojowych oraz ocena praktycznego ich wykorzystania w leśnictwie, 7)
wyrażanie opinii w zakresie wykorzystania zasobów leśnych i prowadzenia racjonalnej gospodarki leśnej.§ 3.
1.
W skład rady wchodzą: Przewodniczący Rady, Zastępca Przewodniczącego Rady, Sekretarz Rady oraz członkowie Rady w liczbie 34 osób.2.
Stałymi członkami Rady są Dyrektor Generalny Lasów Państwowych i Dyrektor Departamentu Leśnictwa Ministerstwa Środowiska.3.
Przewodniczącego Rady, Zastępcę Przewodniczącego Rady, Sekretarza Rady oraz pozostałych członków Rady powołuje i odwołuje Minister Środowiska, spośród wybitnych specjalistów i praktyków w zakresie leśnictwa i związanych z nim dyscyplin.§ 4.
Kadencja Rady trwa 3 lata.§ 5.
Organizację i tryb pracy Rady określa regulamin przyjęty na posiedzeniu Rady i zatwierdzony przez Ministra Środowiska, stanowiący załącznik do zarządzenia.§ 6.
Z posiedzeń Rady sporządzane są protokoły podpisywane przez Przewodniczącego Rady lub w przypadku jego nieobecności Zastępcę Przewodniczącego Rady.§ 7.
Obsługę biurową Rady zapewnia Departament Leśnictwa.§ 8.
1.
Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu Ministerstwa Środowiska.2.
Zapraszanym na posiedzenie Rady, Prezydium Rady i zespołów roboczych, członkom Rady i ekspertom biorącym udział w posiedzeniu odbywającym się poza miejscowością ich zamieszkania przysługuje prawo do zwrotu kosztów podróży, noclegów oraz diet na zasadach określonych w przepisach o zasadach ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN RADY LEŚNICTWA
REGULAMIN RADY LEŚNICTWA
§ 1.
Rada Leśnictwa zwana dalej "Radą" działa na podstawie niniejszego regulaminu.§ 2.
W skład Prezydium Rady wchodzą: 1)
Przewodniczący Rady; 2)
Zastępca Przewodniczącego Rady; 3)
Sekretarz Rady; 4)
Dwaj członkowie Rady wybierani przez Radę.§ 3.
Prezydium Rady reprezentuje Radę na zewnątrz i organizuje jej pracę, a w szczególności: 1)
ustala plan pracy Rady; 2)
przygotowuje posiedzenia Rady zgodnie z planem pracy Rady; 3)
wstępnie rozpatruje poszczególne sprawy opiniowane przez Radę w celu ustalenia trybu załatwienia; 4)
merytorycznie rozpatruje poszczególne sprawy w ramach upoważnień udzielonych przez Radę i wyraża w takich sprawach opinie w imieniu Rady; 5)
sprawuje kontrolę nad wykonaniem uchwał Rady; 6)
powołuje zespoły robocze oraz koordynuje ich pracę; 7)
powołuje w razie potrzeby biegłych (ekspertów); 8)
przedstawia Radzie materiały dotyczące leśnictwa i gospodarki leśnej.§ 4.
1.
Posiedzenie Prezydium zwołuje Przewodniczący Rady lub z jego upoważnienia Zastępca Przewodniczącego.2.
W posiedzeniach Prezydium mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszeni biegli (eksperci).3.
Prezydium w sprawach należących do zakresu jego działania podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności przynajmniej 3 członków Prezydium, w tym Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady lub zastępującego go Zastępcy Przewodniczącego.4.
Z posiedzeń Prezydium Rady są sporządzane protokoły.§ 5.
1.
Rada odbywa posiedzenia na sesjach.2.
Sesje zwoływane są przez Ministra Środowiska, Przewodniczącego Rady lub na pisemny wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Rady.§ 6.
1.
Rada przedstawia swoje stanowisko w postaci uchwał i opinii.2.
Uchwały zapadają zwykłą większością głosów i są ważne bez względu na liczbę obecnych na sesji członków Rady. Sprzeciwy powinny być zgłaszane bezzwłocznie do protokołu wraz z uzasadnieniem. Sprzeciw może być po zapowiedzi umieszczony w protokole - jeśli będzie złożony na piśmie w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady.3.
W przypadku uzasadnionym pilnością sprawy, w imieniu Rady opinię przedstawia jej Prezydium, na podstawie stanowiska wyrażonego na piśmie przez członków Rady.4.
Uchwały Rady są publikowane w czasopismach o tematyce leśnej.§ 7.
Z posiedzeń sesji Rady sporządzane są protokoły, które podpisuje Przewodniczący i Sekretarz Rady. Protokół winien być dostarczony członkom Rady w ciągu 30 dni po sesji Rady.§ 8.
W razie nieobecności Przewodniczącego Rady, zastępuje go i przewodniczy obradom Zastępca Przewodniczącego.§ 9.
Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego Zastępca Przewodniczącego Rady: 1)
zwołuje posiedzenia Prezydium i sesje Rady; 2)
przewodniczy na posiedzeniach Prezydium i sesjach Rady; 3)
wyznacza referenta sprawy; 4)
zleca opracowanie tematów członkom Rady lub zespołom roboczym; 5)
w imieniu Prezydium Rady zaprasza do udziału w pracach Rady biegłych (ekspertów); 6)
przedstawia Ministrowi Środowiska wnioski o zlecenie niezbędnych opracowań lub ekspertyz związanych z działalnością Rady; 7)
podpisuje korespondencję w imieniu Rady.§ 10.
1.
Prezydium Rady może powołać zespoły robocze działające stale lub czasowo.2.
W skład zespołu roboczego wchodzą członkowie Rady oraz mogą wchodzić biegli zaproszeni przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.3.
Zespołowi roboczemu przewodniczy Przewodniczący Rady, Zastępca Przewodniczącego Rady lub członek Rady.§ 11.
Do zadań Sekretarza Rady należy: 1)
nadzór nad: wykonaniem czynności biurowych, zbieraniem i opracowywaniem materiałów na obrady Rady oraz sporządzaniem i uzgadnianiem protokołów z posiedzeń, rozsyłaniem zaproszeń na posiedzenia wraz z porządkiem dziennym i materiałami co najmniej 10 dni przed posiedzeniem, prowadzenie korespondencji Rady; 2)
przygotowanie projektów opinii i wniosków Rady, udział w redagowaniu uchwał Rady; 3)
wnioskowanie w sprawie przyznania środków finansowych na pokrycie wydatków Rady oraz kontrola ich wykorzystania; 4)
podpisywanie korespondencji nie zastrzeżonej dla Przewodniczącego Rady; 5)
inne czynności zlecane przez Przewodniczącego Rady lub Zastępców Przewodniczącego Rady.