Powołanie Rady Leśnictwa.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MŚiGIOŚ.2003.1.3

Akt utracił moc
Wersja od: 18 listopada 2002 r.

ZARZĄDZENIE Nr 20
MINISTRA ŚRODOWISKA
z dnia 18 listopada 2002 r.
w sprawie powołania Rady Leśnictwa.

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 102, poz. 1116, Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Radę Leśnictwa, zwaną dalej Radą, jako organ pomocniczy Ministra Środowiska.
§  2.
Do zakresu działania Rady należy przygotowywanie dla Ministra Środowiska opinii w sprawie działalności w obszarze leśnictwa, w tym propozycji wniosków zmierzających do tworzenia warunków ochrony i powiększania zasobów leśnych oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki leśnej, a w szczególności:
1)
opiniowanie propozycji działań na rzecz ochrony lasów i powiększania zasobów leśnych,
2)
opiniowanie oceny realizacji polityki leśnej państwa,
3)
ocena stanu lasów oraz przyjętych sposobów ich ochrony i zagospodarowania,
4)
opiniowanie dokumentów związanych z akcesją Polski do Unii Europejskiej w zakresie leśnictwa,
5)
wyrażanie opinii w zakresie spełniania przez lasy funkcji pozaprodukcyjnych, społecznych i gospodarczych,
6)
opiniowanie programów naukowych i badawczo-rozwojowych oraz ocena praktycznego ich wykorzystania w leśnictwie,
7)
wyrażanie opinii w zakresie wykorzystania zasobów leśnych i prowadzenia racjonalnej gospodarki leśnej.
§  3.
1.
W skład rady wchodzą: Przewodniczący Rady, Zastępca Przewodniczącego Rady, Sekretarz Rady oraz członkowie Rady w liczbie 34 osób.
2.
Stałymi członkami Rady są Dyrektor Generalny Lasów Państwowych i Dyrektor Departamentu Leśnictwa Ministerstwa Środowiska.
3.
Przewodniczącego Rady, Zastępcę Przewodniczącego Rady, Sekretarza Rady oraz pozostałych członków Rady powołuje i odwołuje Minister Środowiska, spośród wybitnych specjalistów i praktyków w zakresie leśnictwa i związanych z nim dyscyplin.
§  4.
Kadencja Rady trwa 3 lata.
§  5.
Organizację i tryb pracy Rady określa regulamin przyjęty na posiedzeniu Rady i zatwierdzony przez Ministra Środowiska, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  6.
Z posiedzeń Rady sporządzane są protokoły podpisywane przez Przewodniczącego Rady lub w przypadku jego nieobecności Zastępcę Przewodniczącego Rady.
§  7.
Obsługę biurową Rady zapewnia Departament Leśnictwa.
§  8.
1.
Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu Ministerstwa Środowiska.
2.
Zapraszanym na posiedzenie Rady, Prezydium Rady i zespołów roboczych, członkom Rady i ekspertom biorącym udział w posiedzeniu odbywającym się poza miejscowością ich zamieszkania przysługuje prawo do zwrotu kosztów podróży, noclegów oraz diet na zasadach określonych w przepisach o zasadach ustalania oraz wysokości należności przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN RADY LEŚNICTWA

§  1.
Rada Leśnictwa zwana dalej "Radą" działa na podstawie niniejszego regulaminu.
§  2.
W skład Prezydium Rady wchodzą:
1)
Przewodniczący Rady;
2)
Zastępca Przewodniczącego Rady;
3)
Sekretarz Rady;
4)
Dwaj członkowie Rady wybierani przez Radę.
§  3.
Prezydium Rady reprezentuje Radę na zewnątrz i organizuje jej pracę, a w szczególności:
1)
ustala plan pracy Rady;
2)
przygotowuje posiedzenia Rady zgodnie z planem pracy Rady;
3)
wstępnie rozpatruje poszczególne sprawy opiniowane przez Radę w celu ustalenia trybu załatwienia;
4)
merytorycznie rozpatruje poszczególne sprawy w ramach upoważnień udzielonych przez Radę i wyraża w takich sprawach opinie w imieniu Rady;
5)
sprawuje kontrolę nad wykonaniem uchwał Rady;
6)
powołuje zespoły robocze oraz koordynuje ich pracę;
7)
powołuje w razie potrzeby biegłych (ekspertów);
8)
przedstawia Radzie materiały dotyczące leśnictwa i gospodarki leśnej.
§  4.
1.
Posiedzenie Prezydium zwołuje Przewodniczący Rady lub z jego upoważnienia Zastępca Przewodniczącego.
2.
W posiedzeniach Prezydium mogą brać udział, z głosem doradczym, zaproszeni biegli (eksperci).
3.
Prezydium w sprawach należących do zakresu jego działania podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, przy obecności przynajmniej 3 członków Prezydium, w tym Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady lub zastępującego go Zastępcy Przewodniczącego.
4.
Z posiedzeń Prezydium Rady są sporządzane protokoły.
§  5.
1.
Rada odbywa posiedzenia na sesjach.
2.
Sesje zwoływane są przez Ministra Środowiska, Przewodniczącego Rady lub na pisemny wniosek co najmniej 1/3 liczby członków Rady.
§  6.
1.
Rada przedstawia swoje stanowisko w postaci uchwał i opinii.
2.
Uchwały zapadają zwykłą większością głosów i są ważne bez względu na liczbę obecnych na sesji członków Rady. Sprzeciwy powinny być zgłaszane bezzwłocznie do protokołu wraz z uzasadnieniem. Sprzeciw może być po zapowiedzi umieszczony w protokole - jeśli będzie złożony na piśmie w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady.
3.
W przypadku uzasadnionym pilnością sprawy, w imieniu Rady opinię przedstawia jej Prezydium, na podstawie stanowiska wyrażonego na piśmie przez członków Rady.
4.
Uchwały Rady są publikowane w czasopismach o tematyce leśnej.
§  7.
Z posiedzeń sesji Rady sporządzane są protokoły, które podpisuje Przewodniczący i Sekretarz Rady. Protokół winien być dostarczony członkom Rady w ciągu 30 dni po sesji Rady.
§  8.
W razie nieobecności Przewodniczącego Rady, zastępuje go i przewodniczy obradom Zastępca Przewodniczącego.
§  9.
Przewodniczący Rady lub upoważniony przez niego Zastępca Przewodniczącego Rady:
1)
zwołuje posiedzenia Prezydium i sesje Rady;
2)
przewodniczy na posiedzeniach Prezydium i sesjach Rady;
3)
wyznacza referenta sprawy;
4)
zleca opracowanie tematów członkom Rady lub zespołom roboczym;
5)
w imieniu Prezydium Rady zaprasza do udziału w pracach Rady biegłych (ekspertów);
6)
przedstawia Ministrowi Środowiska wnioski o zlecenie niezbędnych opracowań lub ekspertyz związanych z działalnością Rady;
7)
podpisuje korespondencję w imieniu Rady.
§  10.
1.
Prezydium Rady może powołać zespoły robocze działające stale lub czasowo.
2.
W skład zespołu roboczego wchodzą członkowie Rady oraz mogą wchodzić biegli zaproszeni przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.
3.
Zespołowi roboczemu przewodniczy Przewodniczący Rady, Zastępca Przewodniczącego Rady lub członek Rady.
§  11.
Do zadań Sekretarza Rady należy:
1)
nadzór nad: wykonaniem czynności biurowych, zbieraniem i opracowywaniem materiałów na obrady Rady oraz sporządzaniem i uzgadnianiem protokołów z posiedzeń, rozsyłaniem zaproszeń na posiedzenia wraz z porządkiem dziennym i materiałami co najmniej 10 dni przed posiedzeniem, prowadzenie korespondencji Rady;
2)
przygotowanie projektów opinii i wniosków Rady, udział w redagowaniu uchwał Rady;
3)
wnioskowanie w sprawie przyznania środków finansowych na pokrycie wydatków Rady oraz kontrola ich wykorzystania;
4)
podpisywanie korespondencji nie zastrzeżonej dla Przewodniczącego Rady;
5)
inne czynności zlecane przez Przewodniczącego Rady lub Zastępców Przewodniczącego Rady.