Powołanie Rady Informatyzacji Resortu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2016.39 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 12 stycznia 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 6
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 9 lutego 2009 r.
w sprawie powołania Rady Informatyzacji Resortu

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1.
W celu definiowania, koordynowania i nadzorowania realizacji planów strategicznych dotyczących informatyzacji resortu finansów, powołuje się Radę Informatyzacji Resortu, zwaną dalej "Radą".
§  2.
1.
W skład Rady wchodzą:
1)
członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów sprawujący nadzór nad wykonywaniem zadań przez:
a)
Departament Informatyzacji,
b)
(uchylona)
c)
Departament Służby Celnej,
d)
Departament Administracji Podatkowej,
e)
Departament Kontroli Skarbowej,
f)
Departament Systemu Podatkowego,
g)
Departament Finansów i Księgowości,
h)
Departament Reformy Administracji Skarbowej;
2) 1
 Pełnomocnik Ministra Rozwoju i Finansów do Spraw Informatyzacji;
3)
Główny Architekt, z chwilą jego powołania.
2. 2
 Przewodniczącym Rady jest członek Kierownictwa Ministerstwa Finansów sprawujący nadzór nad wykonywaniem zadań przez Departament Informatyzacji.
3. 3
 (uchylony).
4.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, jego funkcję pełni Zastępca Przewodniczącego Rady, wybierany każdorazowo przez Przewodniczącego Rady spośród pozostałych członków Rady.
5.
Sekretarzem Rady jest Dyrektor Departamentu Informatyzacji, niebędący członkiem Rady.
6.
Przewodniczący Rady, w uzasadnionych przypadkach, może zwracać się do innych członków Kierownictwa Ministerstwa Finansów z wnioskiem o uczestnictwo w posiedzeniach Rady.
§  3.
1.
Do zadań Rady należy:
1)
określanie kierunków strategicznych oraz priorytetów w zakresie informatyzacji resortu finansów;
2)
przyjmowanie rocznych planów działań w zakresie informatyzacji resortu finansów w ramach przyznanego budżetu;
3)
przyjmowanie założeń projektów informatycznych oraz powoływanie struktur organizacyjnych do realizacji projektów;
4)
nadzorowanie realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów, w tym nadzorowanie osiągania korzyści przez programy i projekty informatyczne;
5)
monitorowanie czynników ryzyka związanych z informatyzacją resortu finansów oraz podejmowanie działań naprawczych;
6)
(uchylony);
6a)
ustalanie zasad eksploatacji wdrażanych usług informatycznych;
7)
rekomendowanie Ministrowi Finansów przeprowadzenia działań związanych z informatyzacją resortu finansów, wymagających jego decyzji;
8)
ustalanie zasad obowiązujących przy realizacji działań w zakresie informatyzacji resortu finansów;
8a)
sprawowanie strategicznego nadzoru nad budową, rozwojem i utrzymywaniem Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów;
9)
przedstawianie Ministrowi Finansów, nie rzadziej niż co 6 miesięcy, informacji o stanie realizacji zadań Rady.
2.
Rada może zlecić realizację zadań odpowiednim departamentom/biurom Ministerstwa Finansów lub jednostkom organizacyjnym resortu finansów oraz zespołom zadaniowym funkcjonującym w Ministerstwie Finansów powołanym spośród pracowników Ministerstwa Finansów i jednostek organizacyjnych resortu finansów.
2a.
W celu wykonywania zadań Rada może, w drodze uchwały, powoływać komitety, rady, zespoły, w szczególności Komitet Zmiany Biznesowej i Komitet Operacyjny.
3.
W przypadku projektów, których przewidywany czas realizacji nie przekracza roku i planowane koszty realizacji kształtują się poniżej 1 mln złotych, zadania wymienione w ust. 1 pkt 3-6 wykonuje Sekretarz Rady.
4.
Rada może delegować wykonywanie zadań określonych w ust. 1 pkt 8 na Sekretarza Rady.
§  4.
1.
Przewodniczący Rady zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy.
2.
Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż co 2 miesiące.
3.
Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, większością głosów obecnych przy obecności przynajmniej 2/3 składu Rady.
4.
W przypadku równej liczby głosów, decydujący głos należy do Przewodniczącego Rady.
5.
Uchwały podejmowane na posiedzeniach Rady podpisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Rady.
6.
Dopuszcza się podejmowanie uchwał przez członków Rady w trybie obiegowym, co jednak wymaga ich zatwierdzenia przez wszystkich członków Rady.
§  5.
1.
Obsługę administracyjno-biurową Rady zapewnia Departament Informatyzacji, który pełni rolę Biura Portfela Programów i Projektów.
2.
Do zadań Biura Portfela Programów i Projektów należy w szczególności:
1)
proponowanie do zatwierdzenia przez Radę standardów zarządczych i metodycznych dla wszystkich programów i projektów oraz utrzymywanie tych standardów;
2)
agregowanie informacji o statusach programów i projektów oraz raportowanie w tym zakresie;
3)
sygnalizowanie odchyleń realizacyjnych i ewentualne wnioskowanie o działania nadzwyczajne ze strony Rady.
3.
Dokumenty związane z pracami Rady są przechowywane w Biurze Portfela Programów i Projektów.
§  6.
1.
Rozwiązuje się Komitet Sterujący Informatyzacją Resortu powołany zarządzeniem Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego Informatyzacją Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 1, 19 i 82).
2.
Wszystkie czynności podjęte przez Komitet, o którym mowa w ust. 1, pozostają w mocy, a zadania rozpoczęte i niezakończone przez ten Komitet są kontynuowane przez Radę powołaną niniejszym zarządzeniem.
§  7.
Traci moc zarządzenie Ministra Finansów Nr 1 z dnia 18 stycznia 2008 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego Informatyzacją Resortu (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 1, 19 i 82).
§  8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 5 lutego 2009 r.
1 § 2 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 12 stycznia 2017 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 stycznia 2017 r.
2 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 12 stycznia 2017 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 stycznia 2017 r.
3 § 2 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 12 stycznia 2017 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 stycznia 2017 r.