Powołanie Rady Informatyzacji Ochrony Zdrowia.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2010.10.63

Akt utracił moc
Wersja od: 17 lutego 2011 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 23 lipca 2010 r.
w sprawie powołania Rady Informatyzacji Ochrony Zdrowia

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Radę Informatyzacji Ochrony Zdrowia, zwaną dalej "Radą", jako organ pomocniczy ministra właściwego do spraw zdrowia.
2.
Przed powołaniem Rady osoby wymienione w § 2 pkt 3 lit. a-d wyrażają zgodę na udział w pracach Rady.
§  2.
W skład Rady wchodzą:
1)
Przewodniczący - Jakub Szulc - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;
2)
Zastępca Przewodniczącego - Jacek Paszkiewicz - Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia;
3)
pozostali członkowie Rady:
a)
Marzanna Bieńkowska - przedstawiciel Rzecznika Praw Pacjenta,
b) 1
(uchylona),
c)
Zdzisław Białowąs - przedstawiciel ministra właściwego do spraw informatyzacji,
d) 2
Iwona Wendel - przedstawiciel ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego,
e)
Marcin Kędzierski - przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia,
f)
Tomasz Pawlęga - przedstawiciel ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  3.
1.
W pracach Rady mogą uczestniczyć inne osoby niż wymienione w § 2, zaproszone przez Przewodniczącego.
2.
Przewodniczący może powoływać ekspertów, spośród osób dysponujących specjalistyczną wiedzą lub doświadczeniem, w celu sporządzania opinii lub ekspertyz.
§  4.
1.
Do zadań Rady należy doradztwo ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w zakresie informatyzacji ochrony zdrowia, w szczególności:
1)
wytyczanie kierunków strategii informatyzacji ochrony zdrowia;
2)
zapewnianie prawidłowego przebiegu prac przy realizacji projektów wchodzących w skład Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia poprzez:
a)
monitorowanie procesu przygotowania i realizacji projektów,
b)
wytyczanie kierunków w zakresie sposobu realizacji zadań w ramach projektów, w tym podziału zadań pomiędzy Ministerstwo Zdrowia, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, Narodowy Fundusz Zdrowia,
c)
ocena projektów zgodnie z przyjętymi celami określonymi w Studiach Wykonalności dla projektów, w zakresie obszaru realizacji, kosztów i terminów;
3)
opiniowanie przekazanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia projektów aktów prawnych, raportów i innych dokumentów i opracowań dotyczących informatyzacji ochrony zdrowia;
4)
koordynowanie działań w obszarze e-zdrowie.
2.
Rada może wykorzystywać dokumenty i materiały gromadzone i opracowane przez Radę do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia, powołaną na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 sierpnia 2009 r. w sprawie powołania Rady do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia (Dz. Urz. Min. Zdrow. Nr 7, poz. 38 oraz z 2010 r. Nr 2, poz. 22).
§  5.
1.
Pracami Rady kieruje Przewodniczący.
2.
Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń;
2)
prowadzenie posiedzeń;
3)
ustalanie porządku dziennego posiedzenia;
4)
planowanie i organizowanie pracy;
5)
reprezentowanie Rady na zewnątrz;
6)
informowanie ministra właściwego do spraw zdrowia, nie rzadziej niż raz na kwartał, o bieżącej działalności Rady;
7)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
3.
Przewodniczącego, w razie jego nieobecności, zastępuje Zastępca Przewodniczącego.
§  6.
1.
Rada ocenia i przyjmuje na zasadzie jednomyślności zaproponowane działania dla realizacji informatyzacji ochrony zdrowia. W przypadku odmiennego zdania przynajmniej jednego z członków Rady, decyzje w danej sprawie są podejmowane przez Przewodniczącego.
2.
Rada obraduje na posiedzeniach.
3.
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
4.
Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia.
5.
W uzasadnionych przypadkach posiedzenie Rady może odbyć się w innym miejscu niż Ministerstwo Zdrowia, wskazanym przez Przewodniczącego.
6.
Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin pracy, zatwierdzony, na wniosek Przewodniczącego, przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
7.
Regulamin, o którym mowa w ust. 6, określa w szczególności:
1)
częstotliwość spotkań Rady;
2)
sposób wyznaczania osoby zastępującej członka Rady w przypadku braku możliwości jego osobistego udziału w pracach Rady.
§  7.
Nadzór nad działalnością Rady sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia.
§  8.
Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Organizacji Ochrony Zdrowia Ministerstwa Zdrowia.
§  9.
Traci moc zarządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 sierpnia 2009 r. w sprawie powołania Rady do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia.
§  10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98 poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277 oraz z 2010 r. Nr 57, poz. 354.

1 § 2 pkt 3 lit. b) uchylona przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 17 lutego 2011 r. (Dz.Urz.MZ.11.2.22) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 lutego 2011 r.
2 § 2 pkt 3 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 17 lutego 2011 r. (Dz.Urz.MZ.11.2.22) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 17 lutego 2011 r.