Powołanie Rady do spraw Polityki Senioralnej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MRPiPSp.2016.9

Akt utracił moc
Wersja od: 17 lutego 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 9
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 17 lutego 2016 r.
w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1.
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministerstwem", powołuje się Radę do spraw Polityki Senioralnej jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministrem".
§  2.
Do zadań Rady do spraw Polityki Senioralnej, zwanej dalej "Radą", należy:
1)
opracowywanie kierunków działań adresowanych na rzecz osób starszych w Polsce;
2)
inicjowanie, wspieranie i promowanie rozwiązań z zakresu polityki społecznej na rzecz osób starszych;
3)
przedstawianie Ministrowi propozycji rozwiązań na rzecz rozwoju systemu wsparcia osób starszych.
§  3.
1.
Rada jest powoływana na 4-letnią kadencję.
2.
W skład Rady wchodzą osoby wyróżniające się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach polityki senioralnej, powołane spośród kandydatów zgłoszonych przez:
a)
poszczególne jednostki samorządu terytorialnego oraz związki tych jednostek,
b)
administrację rządową,
c)
organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2014 r. poz. 1118, z późn. zm.) oraz związki i porozumienia tych podmiotów,
d)
organizacje pracodawców oraz związki zawodowe,
e)
uczelnie i instytucje badawcze.
3.
Kandydatów na członków Rady, za ich zgodą, zgłaszają podmioty wymienione w ust. 2, na 3 miesiące przed upływem kadencji pracującej Rady.
4.
Członków Rady powołuje i odwołuje Minister spośród zgłoszonych kandydatów, o których mowa w ust. 2.
5.
Prezydium Rady składa się z:
1)
Przewodniczącego Rady;
2)
dwóch Zastępców Przewodniczącego Rady;
3)
Sekretarza Rady.
6.
Przewodniczącego Rady wybiera Minister, pozostałych członków Prezydium Rady wybiera Rada spośród swoich członków.
7.
Przewodniczący Rady może zapraszać do udziału w posiedzeniach Rady, z głosem doradczym, osoby inne niż wymienione w ust. 2.
§  4.
1.
Do zadań Przewodniczącego Rady należy:
1)
kierowanie pracami Rady;
2)
planowanie i organizowanie prac Rady;
3)
zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Rady;
4)
ustalanie harmonogramu prac Rady;
5)
występowanie w zakresie określonym w § 2 do kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Rady;
6)
występowanie na zewnątrz w sprawach dotyczących działalności Rady;
7)
informowanie Ministra na bieżąco o postępach prac Rady.
2.
Przewodniczący Rady wykonuje swoje zadania przy pomocy Zastępców Przewodniczącego Rady i Sekretarza Rady.
3.
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady, wskazany przez Przewodniczącego.
§  5.
Do zadań Sekretarza Rady należy:
1)
koordynowanie prac zespołów tematycznych;
2)
przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;
3)
sporządzanie protokołu z posiedzenia Rady;
4)
dokumentowanie obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;
5)
przechowywanie dokumentacji;
6)
prowadzenie spraw proceduralnych oraz organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;
7)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępcę Przewodniczącego Rady.
§  6.
Prezydium Rady:
1)
wykonuje zadania Rady w okresie między jej posiedzeniami;
2)
opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów prac Rady;
3)
powierza zadania doraźnym zespołom tematycznym;
4)
przygotowuje coroczne sprawozdania z działalności Rady.
§  7.
W celu realizacji zadań Rada może powoływać stałe oraz doraźne zespoły tematyczne.
§  8.
1.
Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.
2.
Prace Rady mogą być prowadzone w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.
3.
Z posiedzenia Rady Sekretarz Rady sporządza protokół.
4.
Protokół z posiedzenia Rady akceptuje i podpisuje Przewodniczący Rady.
5.
Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Rady przed jej następnym posiedzeniem.
§  9.
1.
Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
2.
Z tytułu udziału w pracach Rady jego członkom przysługuje zwrot kosztów przejazdów na terenie kraju, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. z 2013 r. poz. 167) oraz przepisach wewnętrznych obowiązujących w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotyczących zasad i trybu organizacji podróży służbowej na obszarze kraju.
3.
Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 2, nie przysługuje, jeżeli udział w pracach Rady odbywa się w ramach podróży służbowej w rozumieniu Kodeksu pracy lub przepisów odrębnych.
4.
Wydatki, o których mowa w ust. 2, są finansowane ze środków przeznaczonych na realizację Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020, a od dnia 1 stycznia 2021 r. ze środków będących w dyspozycji Departamentu Polityki Senioralnej w ramach budżetu części 44 na dany rok budżetowy.
§  10.
Obsługę organizacyjno-biurową i administracyjną Rady zapewnia Departament Polityki Senioralnej Ministerstwa.
§  11.
Traci moc zarządzenie nr 2 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 lutego 2013 r. w sprawie powołania Rady do spraw Polityki Senioralnej (Dz. Urz. Min. Prac. i Pol. Społ. poz. 2 oraz z 2014 r. poz. 31).
§  12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.