Powołanie Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MFFiPR.2021.124 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 sierpnia 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 23 lutego 2018 r.
w sprawie powołania Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178 i 1192) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji, zwanego dalej "Pełnomocnikiem", który w zakresie wykonywanych zadań podlega bezpośrednio Ministrowi Finansów, zwanemu dalej "Ministrem".
§  2. 
Do zadań Pełnomocnika należy:
1)
wspieranie działań komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów oraz jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, zwanych dalej "jednostkami resortu finansów", w obszarze optymalizacji realizowanych procesów biznesowych przy wykorzystaniu rozwiązań informatycznych w celu skuteczniejszego osiągania wyznaczonych celów;
2)
dostarczanie Ministrowi oraz Kierownictwu Ministerstwa Finansów wiedzy eksperckiej i informacji niezbędnych do podejmowania decyzji w zakresie informatyzacji;
3)
współpraca i wsparcie jednostek resortu finansów przy opracowywaniu strategicznych dokumentów i realizacji priorytetowych przedsięwzięć związanych z informatyzacją Ministerstwa Finansów i jednostek resortu finansów;
4)
inicjowanie i kreowanie współpracy w obszarze rozwiązań informatycznych z instytucjami administracji państwowej;
5)
reprezentowanie Ministra w pracach zespołów i rad powołanych przez inne organy w sprawach związanych z informatyzacją administracji publicznej i rozwojem społeczeństwa informatycznego;
5a)
powoływanie w resorcie finansów zespołów do realizacji działań informatycznych w Ministerstwie Finansów i jednostkach resortu finansów. Powołując zespół, Pełnomocnik określa jego skład, zadania wraz z terminem ich wykonania oraz tryb pracy;
6)
uczestniczenie w przedsięwzięciach związanych z informatyzacją resortu finansów, w szczególności ujętych w strategicznych dokumentach Ministerstwa Finansów;
7)
koordynowanie implementacji strategicznych dokumentów rządowych z obszaru cyfryzacji, m.in. Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa i Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, w zakresie właściwości Ministra;
8)
inicjowanie działań mających na celu popularyzację modelu usługowego współpracy Informatyki z Biznesem w jednostkach resortu finansów.
§  3. 
1. 
Pełnomocnik wykonuje zadania, o których mowa w § 2, we współpracy z jednostkami resortu finansów zaangażowanymi w proces informatyzacji resortu finansów.
2. 
Jednostki organizacyjne resortu, w sprawach należących do ich właściwości, udzielają pomocy Pełnomocnikowi w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2, w szczególności przez udostępnianie informacji niezbędnych do realizacji tych zadań oraz zajmowanie stanowiska (wyrażanie opinii).
§  4. 
Pełnomocnik może, w celu realizacji zadań, o których mowa w § 2, podejmować współpracę z organami administracji publicznej i organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami krajowymi realizującymi zadania w zakresie systemów informacyjnych.
§  5. 
Obsługę Pełnomocnika zapewnia Departament Informatyzacji Ministerstwa Finansów.
§  6. 
Traci moc zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 3 listopada 2017 r. w sprawie powołania w Ministerstwie Finansów Pełnomocnika Ministra Rozwoju i Finansów do Spraw Informatyzacji (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. poz. 219).
§  7. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.