Powołanie Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MF.2014.48
Akt utracił moc Wersja od: 17 listopada 2014 r.
ZARZĄDZENIE Nr 57
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 17 listopada 2014 r.
w sprawie powołania Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Pełnomocnika Ministra Finansów do Spraw Informatyzacji, zwanego dalej "Pełnomocnikiem", który w zakresie wykonywanych zadań podlega bezpośrednio Ministrowi Finansów, zwanemu dalej "Ministrem".§ 2.
Do zadań Pełnomocnika należy:1)
inicjowanie oraz wspieranie działań komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów oraz jednostek podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych, zwanych dalej "jednostkami resortu finansów", w obszarze optymalizacji realizowanych procesów biznesowych przy wykorzystaniu rozwiązań informatycznych w celu skuteczniejszego osiągania wyznaczonych celów;2)
koordynowanie przedsięwzięć związanych z informatyzacją resortu finansów, w szczególności ujętych w strategicznych dokumentach Ministerstwa Finansów;3)
koordynowanie implementacji strategicznych dokumentów rządowych z obszaru cyfryzacji, m.in. Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa i Program Operacyjny Polska Cyfrowa, w zakresie właściwości Ministra;4)
inicjowanie działań zmierzających do wdrożenia i optymalizacji procesu zarządzania portfelem programów i projektów informatycznych;5)
kreowanie działań mających na celu budowę spójnej i jednolitej architektury organizacji;6)
inicjowanie działań mających na celu popularyzację modelu usługowego współpracy Informatyki z Biznesem w resorcie finansów;7)
koordynowanie działań związanych z opracowaniem "Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów - Strategia 2020";8)
współpraca z Kierownictwem Ministerstwa Finansów oraz jednostkami resortu finansów, w zakresie budowy Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów;9)
monitorowanie procesów realizacji strategii, o której mowa w pkt 8 oraz cykliczne przekazywanie Ministrowi - nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy - informacji dotyczących bieżącego stanu wdrożenia Strategii oraz stanu kluczowych projektów resortu finansów;10)
reprezentowanie Ministra w pracach zespołów, rad powołanych przez inne organy, w zakresie związanym z informatyzacją administracji publicznej i rozwojem społeczeństwa informacyjnego.§ 3.
1.
Pełnomocnik wykonuje zadania, o których mowa w § 2, we współpracy z jednostkami resortu finansów zaangażowanymi w proces informatyzacji resortu finansów, w szczególności z Departamentem Strategii Systemu Informacyjnego, Departamentem Informatyzacji Usług Publicznych, Departamentem Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji, Departamentem Administracji Podatkowej, Departamentem Służby Celnej, Departamentem Budżetu Państwa, Departamentem Kontroli Skarbowej oraz Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów.2.
Jednostki organizacyjne resortu, w sprawach należących do ich właściwości, są zobowiązane do udzielenia pomocy Pełnomocnikowi w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2, w szczególności przez udostępnianie informacji niezbędnych do realizacji tych zadań oraz zajmowanie stanowiska (wyrażanie opinii).§ 4.
Pełnomocnik może, w celu realizacji zadań, o których mowa w § 2, podejmować współpracę z organami administracji publicznej i organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami krajowymi realizującymi zadania w zakresie systemów informacyjnych.§ 5.
Obsługę Pełnomocnika zapewnia Departament Strategii Systemu Informacyjnego Ministerstwa Finansów.§ 6.
Nie później niż do dnia 30 czerwca 2015 r. Pełnomocnik przedstawi do zatwierdzenia przez Radę Informatyzacji Resortu Finansów projekt "Zintegrowanego Systemu Informacyjnego Resortu Finansów - Strategia 2020".§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.