Powołanie Krajowej Rady do spraw Onkologii.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2015.5

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 10 lutego 2015 r.
w sprawie powołania Krajowej Rady do spraw Onkologii 2

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1.  3
 Powołuje się Krajową Radę do spraw Onkologii, zwaną dalej "Radą".
2. 
Rada jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2.  4
1. 
W skład Rady wchodzą:
1) 5
 Przewodniczący Rady - wskazany przez ministra właściwego do spraw zdrowia członek Rady;
2) 6
 Zastępca Przewodniczącego Rady - Minister, Sekretarz Stanu lub Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia nadzorujący prace Departamentu Oceny Inwestycji;
3)
członkowie Rady:
a)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chirurgii ogólnej,
b)
Konsultant Krajowy w dziedzinie chirurgii onkologicznej,
c)
Konsultant Krajowy w dziedzinie gastroenterologii,
d)
Konsultant Krajowy w dziedzinie genetyki klinicznej,
e)
Konsultant Krajowy w dziedzinie ginekologii onkologicznej,
f)
Konsultant Krajowy w dziedzinie hematologii,
g)
Konsultant Krajowy w dziedzinie onkologii i hematologii dziecięcej,
ga) 7
 Konsultant Krajowy w dziedzinie onkologii klinicznej,
h)
Konsultant Krajowy w dziedzinie patomorfologii,
i)
Konsultant Krajowy w dziedzinie radiologii i diagnostyki obrazowej,
j)
Konsultant Krajowy w dziedzinie radioterapii onkologicznej,
k)
Konsultant Krajowy w dziedzinie rehabilitacji medycznej,
l)
Konsultant Krajowy w dziedzinie urologii,
m)
Konsultant Krajowy w dziedzinie medycyny rodzinnej,
n)
Konsultant Krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa onkologicznego,
o)
Konsultant wojewódzki w dziedzinie onkologii klinicznej, wskazany przez ministra właściwego do spraw zdrowia,
p)
Konsultant wojewódzki w dziedzinie chirurgii onkologicznej, wskazany przez ministra właściwego do spraw zdrowia,
r)
Dyrektor Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego,
s)
członek kierownictwa Narodowego Funduszu Zdrowia,
t)
Kierownik Zakładu Profilaktyki Nowotworów Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego,
u)
przedstawiciel Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka",
v)
przedstawiciel Instytutu Gruźlicy i Chorób Płuc,
w) 8
 przedstawiciel Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH - Państwowego Instytutu Badawczego,
x)
przedstawiciel Krajowego Rejestru Nowotworów,
y)
dwóch przedstawicieli Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych,
z)
przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Onkologicznego,
za)
przedstawiciel Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych.
2. 
Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt i 3 lit. y-za, wyrażają pisemnie zgodę na udział w pracach Rady.
3. 
Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3, otrzymują pisemną informację o powołaniu do Rady.
§  3. 
1. 
W pracach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby nie będące jej członkami, zaproszone przez Przewodniczącego Rady.
2.  9
 Każda z osób, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, może wskazać pisemnie swojego zastępcę do udziału w posiedzeniach Rady i głosowania w jego imieniu, w przypadku gdy sama nie może wziąć udziału w posiedzeniu Rady.
3.  10
 (uchylony).
§  4. 
Do zadań Rady należy:
1) 11
 monitorowanie realizacji programu wieloletniego pn. "Narodowa Strategia Onkologiczna na lata 2020-2030", zwanego dalej "NSO", w tym:
a)
ocena realizacji zadań w ramach NSO,
b)
analiza efektów realizacji zadań w ramach NSO,
c)
opracowywanie oraz przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji zmian w zakresie realizacji zadań w ramach NSO;
2) 12
 (uchylony);
3)
występowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia z wnioskiem w sprawach dotyczących tworzenia, zmian i uzupełnień do strategii i planów zapobiegania chorobom nowotworowym;
4)
opracowywanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji działań w zakresie:
a)
podniesienia skuteczności i upowszechnienia profilaktycznych badań przesiewowych w obszarze zwalczania chorób nowotworowych,
b)
poprawy koordynacji i efektywności opieki onkologicznej,
c)
monitorowania skuteczności opieki onkologicznej,
d)
monitorowania funkcjonowania opieki onkologicznej;
5)
opracowywanie, we współpracy ze stowarzyszeniami będącymi zgodnie z postanowieniami ich statutów towarzystwami naukowymi o zasięgu krajowym, standardów postępowania medycznego w opiece onkologicznej i ich upowszechnianie.
6) 13
 (uchylony);
7) 14
 (uchylony);
8) 15
 (uchylony);
§  5. 
1. 
Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.
2. 
Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Rady;
2)
ustalanie porządku dziennego posiedzeń Rady;
3)
prowadzenie posiedzeń Rady;
4)
planowanie i organizowanie pracy Rady;
5)
reprezentowanie Rady na zewnątrz;
6)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z przedmiotem działania Rady.
3. 
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.
§  6. 
1. 
Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia, z zastrzeżeniem § 7 ust. 4.
2. 
Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady, planowany porządek dzienny posiedzenia oraz materiały opracowane przez członków Rady, mające być przedmiotem posiedzenia Rady, są dostarczane członkom Rady w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi, nie później jednak niż w terminie 3 dni przed wyznaczonym dniem posiedzenia, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
W szczególnych przypadkach Przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie Rady bez zachowania trybu, o którym mowa w ust. 2.
§  7. 
1. 
Rada podejmuje decyzje, w formie uchwał, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
2. 
W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
3. 
Głosowania są jawne.
4. 
Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym realizowanym drogą elektroniczną.
5. 
Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady.
6. 
Kopie uchwał Rady, Przewodniczący Rady przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
§  8. 
1. 
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół.
2. 
Protokół zawiera:
1)
numer kolejny protokołu;
2)
datę posiedzenia Rady;
3)
listę osób obecnych na posiedzeniu Rady;
4)
porządek dzienny posiedzenia;
5)
sprawozdanie z przebiegu posiedzenia;
6)
wyniki głosowań;
7)
zdania odrębne, jeżeli zostały zgłoszone;
8)
podpis Przewodniczącego Rady.
3. 
Do protokołu załącza się:
1)
podjęte uchwały;
2)
materiały będące przedmiotem posiedzenia Rady, opracowane przez członków Rady.
4. 
Protokół sporządza się nie później niż w terminie 21 dni od dnia posiedzenia Rady.
§  9. 
1. 
Przewodniczący Rady przedstawi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia wyniki realizacji zadań, o których mowa w § 4 pkt 1, nie później niż do dnia 30 marca 2015 r.
2. 
Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wydłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 1.
3. 
Przewodniczący Rady przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia:
1)
raport z wyników prac Rady za każdy rok jej działalności - do dnia 30 marca roku następującego po roku, którego dotyczy raport;
2)
raport końcowy z jej działalności - do dnia 30 czerwca 2025 r.
§  10. 
1. 
Z tytułu uczestnictwa w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
2. 
Zamiejscowym członkom Rady, w tym Przewodniczącemu Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).
§  11.  16
 Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa, z części 46 - Zdrowie, działu 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 - pozostała działalność, ze środków finansowych, pozostających w dyspozycji komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia prowadzącej sprawy Rady.
§  12.  17
 Obsługę organizacyjno-techniczną Rady, w tym sporządzanie protokołu, o którym mowa w § 8, zapewnia Departament Oceny Inwestycji w Ministerstwie Zdrowia.
§  13. 
Pierwsze posiedzenie Rady jest zwoływane przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  14. 
1. 
Rada zakończy swoją działalność z dniem 30 czerwca 2025 r., z zastrzeżeniem ust. 2,
2. 
Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wcześniejszym rozwiązaniu Rady.
§  15. 
Zarządzenie traci moc z dniem 30 czerwca 2025 r.
§  16. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1268).
2 Tytuł zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 20 marca 2015 r. (Dz.Urz.MZ.2015.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 20 marca 2015 r.
3 § 1 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 20 marca 2015 r. (Dz.Urz.MZ.2015.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 20 marca 2015 r.
4 § 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 5 lutego 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2016 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 29 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 maja 2016 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 17 maja 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.43) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 maja 2018 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2019 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 26 marca 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 marca 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.

5 § 2 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia z dnia 21 października 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 października 2021 r.
6 § 2 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia z dnia 21 października 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 października 2021 r.
7 § 2 ust. 1 pkt 3 lit. ga dodana przez § 1 pkt 1 lit. b tiret pierwsze zarządzenia z dnia 21 października 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 października 2021 r.
8 § 2 ust. 1 pkt 3 lit. w zmieniona przez § 1 pkt 1 lit. b tiret drugie zarządzenia z dnia 21 października 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 października 2021 r.
9 § 3 ust. 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 20 marca 2015 r. (Dz.Urz.MZ.2015.17) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 20 marca 2015 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 5 lutego 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 5 lutego 2016 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 29 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.MZ.2016.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 maja 2016 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 17 maja 2018 r. (Dz.Urz.MZ.2018.43) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 26 maja 2018 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a zarządzenia z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2019 r.

10 § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. b zarządzenia z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2019 r.
11 § 4 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.
12 § 4 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.
13 § 4 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.
14 § 4 pkt 7 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.
15 § 4 pkt 8 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 30 maja 2020 r. (Dz.Urz.MZ.2020.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 czerwca 2020 r.
16 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2019 r.
17 § 12:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz.Urz.MZ.2019.10) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lutego 2019 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 21 października 2021 r. (Dz.Urz.MZ.2021.83) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 października 2021 r.