Powołanie Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.UKE.2020.18

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 lipca 2020 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
z dnia 13 lipca 2020 r.
w sprawie powołania Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej

Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
W Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, zwanym dalej "UKE", powołuje się Koordynatorów do spraw dostępności, zwanych dalej "Koordynatorami", w celu realizacji zadań związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej w UKE.
2. 
Koordynatorami wyznacza się następujące osoby:
1)
Magdalena Dydyszko;
2)
Tomasz Hupało.
§  2. 
1. 
Do zadań Koordynatorów należy w szczególności:
1)
wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez UKE, w tym przez zamiejscowe jednostki organizacyjne UKE, zwane dalej "delegaturami";
2)
przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez UKE, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), zwanej dalej "ustawą";
3)
monitorowanie działalności UKE, w tym delegatur UKE, w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4)
koordynowanie realizacji "Polityki Dostępności Urzędu Komunikacji Elektronicznej".
2. 
Koordynatorzy mogą występować do kierowników komórek organizacyjnych UKE o przekazanie im niezbędnych informacji, udzielenie pomocy i wsparcia w zakresie realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, a kierownicy komórek organizacyjnych UKE obowiązani są im takiej pomocy i wsparcia udzielić oraz przekazać niezbędne informacje.
§  3. 
1. 
Koordynatorzy odpowiadają także za:
1)
przygotowanie projektu raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w UKE, zwanego dalej "raportem";
2)
opracowanie, na podstawie wkładów właściwych komórek organizacyjnych UKE, projektu raportu, o którym mowa w pkt 1;
3)
przekazanie raportu do ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego w terminie określonym w art. 11 ust. 1 ustawy.
2. 
Koordynatorzy przedkładają Prezesowi UKE plany realizacji działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez UKE.
§  4. 
Koordynatorzy w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 i § 3, podlegają bezpośrednio Prezesowi UKE.
§  5. 
Obsługę administracyjno-organizacyjną prac Koordynatorów w zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 i § 3, zapewnia Departament Polityki Konsumenckiej.
§  6. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.