Powołanie Komitetu Sterującego Projektem "Wprowadzenie nowoczesnych e-usług w podmiotach leczniczych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia"

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2019.41

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 lutego 2022 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 21 maja 2019 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego Projektu "Wprowadzenie nowoczesnych e-usług w podmiotach leczniczych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia" 1

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392, z 2015 r. poz. 1064, z 2018 r. poz. 1669 oraz z 2019 r. poz. 271 i 730) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Powołuje się Komitet Sterujący Projektu "Wprowadzenie nowoczesnych e-usług w podmiotach leczniczych nadzorowanych przez Ministra Zdrowia", zwany dalej "Komitetem".
§  2. 
Do zadań Komitetu należy strategiczne zarządzanie projektem, o którym mowa w § 1, zwanego dalej "projektem", w tym w szczególności:
1)
monitorowanie realizacji projektu;
2)
dostarczanie ogólnych wytycznych dla projektu;
3)
weryfikowanie zgodności projektu z przyjętymi celami i utrzymaniem: zakresu, kosztów i terminów;
4)
zatwierdzanie planu etapu projektu;
5)
zatwierdzanie zakończenia etapu projektu;
6)
zezwalanie na rozpoczęcie kolejnego etapu projektu;
7)
zatwierdzanie planów nadzwyczajnych w przypadku przewidywanego przekroczenia tolerancji na poziomie etapu projektu;
8)
podejmowanie decyzji w zakresie reakcji na przekazane ryzyka i zagadnienia;
9)
nadzorowanie dostarczenia produktów projektu;
10)
zatwierdzenie Raportu końcowego i zezwolenie na zamknięcie projektu.
§  3. 
1. 
W skład Komitetu wchodzą:
1) 2
 Przewodniczący Komitetu - dyrektor departamentu właściwego do spraw e-zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
2) 3
 Zastępca Przewodniczącego Komitetu - zastępca dyrektora departamentu właściwego do spraw ezdrowia w Ministerstwie Zdrowia;
3)
Główny Użytkownik:
a)
przedstawiciel departamentu właściwego do spraw e-zdrowia w Ministerstwie Zdrowia,
b)
przedstawiciel departamentu właściwego do spraw nadzoru i kontroli w Ministerstwie Zdrowia,
c)
przedstawiciel departamentu właściwego do spraw nadzoru merytorycznego nad instytutami badawczymi nadzorowanymi przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz spraw szpitali klinicznych,
d)
przedstawiciele podmiotów leczniczych lub nadzorowanych przez Ministra Zdrowia będących Partnerami projektu, w liczbie maksymalnie 5 przedstawicieli;
4)
Główny Dostawca:
a) 4
 przedstawiciel Centrum e-Zdrowia,
b)
przedstawiciel Wykonawcy umowy na usługi doradztwa i wsparcia zawartej w ramach projektu,
c)
przedstawiciele Wykonawców lub Wykonawców e-Usług i Dostawców Infrastruktury informatycznej i architektury technicznej w projekcie, w liczbie maksymalnie 3 przedstawicieli;
5)
Przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia;
6)
Sekretarz Komitetu - pracownik departamentu właściwego do spraw e-zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
2. 
Podmioty, o których mowa w ust. 1 pkt 3-6, wyznaczają pisemnie swoich przedstawicieli oraz ich stałych zastępców, a w przypadku braku możliwości udziału w posiedzeniu Komitetu przez członka i jego stałego zastępcę, inną osobę.
3. 
W przypadku nieobecności Sekretarza Komitetu funkcję tę pełni osoba wskazana przez Przewodniczącego komitetu.
4. 
Przewodniczący Komitetu może zapraszać do udziału w pracach Komitetu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Komitetu.
§  4. 
1. 
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu.
2. 
Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2)
ustalanie porządków posiedzeń Komitetu;
3)
prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4)
planowanie i organizowanie pracy Komitetu.
3. 
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu, zadania określone w ust. 2, wykonuje Zastępca Przewodniczącego Komitetu, a w razie jego nieobecności, inna osoba wskazana przez Przewodniczącego Komitetu.
§  5. 
1. 
Posiedzenie Komitetu zwołuje Przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej trzech członków Komitetu.
2. 
Komitet podejmuje decyzje w drodze konsensusu. W przypadku odmiennego zdania przynajmniej jednego z członków Komitetu, głos Przewodniczącego Komitetu jest rozstrzygający.
3. 
Komitet obraduje na posiedzeniach, z zastrzeżeniem ust. 7.
4. 
Z posiedzenia Komitetu Sekretarz Komitetu sporządza protokół ustaleń i przekazuje go elektronicznie członkom Komitetu, którzy mają prawo zgłoszenia uwag do protokołu w terminie 3 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
5. 
Protokół z posiedzenia jest przyjmowany podczas następnego posiedzenia Komitetu i podpisywany przez Przewodniczącego Komitetu oraz Sekretarza Komitetu. Protokół z ostatniego posiedzenia Komitetu jest przyjmowany przez Przewodniczącego Komitetu.
6. 
Przebieg posiedzeń Komitetu może być utrwalany na elektronicznym nośniku danych.
7. 
Z inicjatywy Przewodniczącego Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w trybie obiegowym.
§  6. 
Z tytułu wykonywania zadań określonych w § 2 członkom Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie.
§  7. 
Obsługę administracyjno-techniczną Komitetu zapewnia departament właściwy do spraw e-zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.
§  8. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).
2 § 3 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 23 lutego 2022 r. (Dz.Urz.MZ.2022.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lutego 2022 r.
3 § 3 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 23 lutego 2022 r. (Dz.Urz.MZ.2022.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lutego 2022 r.
4 § 3 ust. 1 pkt 4 lit. a zmieniona przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 23 lutego 2022 r. (Dz.Urz.MZ.2022.20) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 25 lutego 2022 r.