Powołanie Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GITD.2018.29

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 września 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 29/2018
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 4 lipca 2018 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - "Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń"

Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2200 oraz z 2018 r. poz. 12, 79, 138, 650 i 1039) zarządza się, co następuje:
§  1.  1
 Powołuje się Komitet Sterujący projektem - "Utrzymanie i Rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń", zwany dalej "Komitetem".
§  2. 
Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w szczególności:
1)
podejmowanie strategicznych decyzji związanych z realizacją projektu, w szczególności w zakresie rozpoczęcia, zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2)
zapewnienie odpowiednich zasobów niezbędnych do realizacji projektu;
3)
wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
4)
weryfikacja zgodności projektu oraz jego etapów z przyjętymi zakresami tolerancji oraz utrzymanie założonych ram dla: terminów, jakości, zakresu, korzyści, kosztów i ryzyk;
5)
ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu, w szczególności zatwierdzanie poszczególnych etapów projektu i produktów projektu;
6)
podejmowanie decyzji w sprawach istotnych dla projektu;
7)
komunikacja z Kierownikiem Projektu oraz z interesariuszami reprezentującymi otoczenie zewnętrzne;
8)
nadzór nad realizacją projektu, w tym monitorowanie i zarządzanie ryzykami związanymi z projektem i jego poszczególnymi etapami;
9) 2
 (uchylony).
§  3. 
W skład Komitetu wchodzą:
1) 3
 Główny Inspektor Transportu Drogowego - Przewodniczący Komitetu;
2)
Dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego - Przedstawiciel Głównego Użytkownika;
3) 4
 Dyrektor Biura Teleinformatyki - Przedstawiciel Głównego Dostawcy.
§  4. 
1. 
Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący.
2. 
W posiedzeniach Komitetu na zaproszenie Przewodniczącego mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, z prawem wyrażania opinii, osoby niebędące członkami Komitetu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne przy realizacji projektu.
§  5. 
1. 
Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności zapewnienie na poziomie strategicznym całościowego nadzoru i monitoringu nad projektem, a także zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu oraz przewodnictwo podczas jego prac.
2. 
Przewodniczący Komitetu podejmuje ostateczne decyzje we wszystkich sprawach będących przedmiotem prac Komitetu i jest za nie odpowiedzialny.
3. 
Przewodniczący Komitetu posiada uprawnienie do wydawania wiążących poleceń pozostałym członkom Komitetu.
4. 
Powstałe spory merytoryczne rozstrzyga Przewodniczący Komitetu, z odnotowaniem w protokole posiedzenia propozycji rozwiązań alternatywnych.
5. 
W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu zastępuje go Przedstawiciel Głównego Użytkownika, który na ten czas przejmuje wszystkie obowiązki i uprawnienia Przewodniczącego.
§  6. 
1. 
Główny Użytkownik jest odpowiedzialny za uwzględnienie wszystkich interesów użytkowników, którzy będą wykorzystywać produkty projektu, poprzez dostarczenie oczekiwań, przedstawienie wymagań i określenie ich potrzeb. Do zadań Głównego Użytkownika należy:
1)
monitorowanie spełniania wymagań wytworzonych produktów;
2)
bieżący kontakt z osobami, które wykorzystują te produkty;
3)
udostępnianie zasobów użytkownika;
4)
sprawowanie nadzoru nad projektem z punktu widzenia użytkownika.
2. 
Główny Dostawca jest odpowiedzialny za techniczną spójność projektu i dostarczenie projektowi wszystkich dostępnych zasobów dostawcy. Do zadań Głównego Dostawcy należy:
1)
reprezentowanie interesów tych, którzy utrzymywać będą techniczne produkty projektu po jego zamknięciu;
2)
doradztwo w zakresie wyboru metod projektowania;
3)
zapewnienie, że propozycje dotyczące rozwoju są wykonalne z technicznego punktu widzenia;
4)
sprawowanie nadzoru nad projektem z punktu widzenia dostawcy.
§  7. 
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego są zobowiązani do współpracy z Komitetem, w szczególności poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i wyznaczenie pracowników do poszczególnych zespołów roboczych.
§  8.  5
1. 
Obsługę organizacyjno-administracyjną prac Komitetu zapewnia Biuro Teleinformatyki.
2. 
Wyznaczony pracownik Biura Teleinformatyki przygotowuje posiedzenia Komitetu, w których uczestniczy bez prawa głosu. Do jego obowiązków należy w szczególności:
1)
zawiadamianie osób wchodzących w skład Komitetu oraz osób, o których mowa w § 4 ust. 2, o terminach posiedzeń;
2)
przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komitetu;
3)
sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu.
§  9. 
1. 
Kierownik Projektu uczestniczy w posiedzeniach Komitetu na wniosek Przewodniczącego.
2. 
Kierownik Projektu jest odpowiedzialny za operacyjne zarządzanie projektem, w szczególności:
1)
raportuje Komitetowi o postępach prac w projekcie i stanie ich zaawansowania;
2)
przekazuje zidentyfikowane ryzyka, powiadamia Komitet o wszelkich odchyleniach od planu i rekomenduje podjęcie określonych działań;
3)
zarządza wytwarzaniem wymaganych produktów oraz ponosi odpowiedzialność za całościowe postępy i wykorzystanie zasobów;
4)
odpowiada na wszelkie zapytania członków Komitetu.
§  10. 
1. 
Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół w dwóch egzemplarzach, który akceptują członkowie Komitetu biorący w nim udział, a podpisuje go Przewodniczący Komitetu i protokolant.
2.  6
 (uchylony).
§  11. 
Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.
§  12. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 38/2020 z dnia 1 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2020 r.
2 § 2 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 38/2020 z dnia 1 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2020 r.
3 § 3 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 38/2020 z dnia 1 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2020 r.
4 § 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9/2020 z dnia 9 marca 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 9 marca 2020 r.
5 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9/2020 z dnia 9 marca 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 9 marca 2020 r.
6 § 10 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 38/2020 z dnia 1 września 2020 r. (Dz.Urz.GITD.2020.38) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2020 r.